Σύμβουλος σχολικής ζωής: Απόφαση - «δούρειος ίππος» για την αξιολόγηση
Όπως υπογραμμίζει η Β' ΕΛΜΕ Αθήνας, η υπουργική απόφαση για το «Σύμβουλο σχολικής ζωής» αναμένεται να λειτουργήσεις ως «δούρειος ίππος» στη φάση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών

«Δούρειο ίππο» για την επίρριψη ευθυνών στους εκπαιδευτικούς αναφορικά με όλες τις αδυναμίες που υπάρχουν στα σχολεία, στη φάση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, χαρακτηρίζει την υπουργική απόφαση για το «Σύμβουλο σχολικής ζωής» η Β' ΕΛΜΕ Αθήνας.

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, ανατίθενται ρόλοι και ευθύνες που αντιστοιχούν στην ύπαρξη και λειτουργία επιστημονικής ομάδας στα σχολεία, ενώ προβλέπεται για τον οριζόμενο υπεύθυνο πλήρες ωράριο με απαλλαγή από τις εφημερίες.

«Η θέση του "συμβούλου σχολικής ζωής" ή όποια ανάλογη θέση πρέπει να καλύπτεται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό στα θέματα αυτά», τονίζεται σχετικά.

Η Β' ΕΛΜΕ Αθήνας καταλήγει μεταξύ άλλων: «Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να απαιτήσουν την πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού προσωπικού και να μην αναθέσουν σε κανένα συνάδελφο το ρόλο του "Συμβούλου σχολικής ζωής"».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με νέα ΥΑ που έφτασε στα σχολεία στο πλαίσιο υλοποίησης του Ν. 4692/20 καλούμαστε να υιοθετήσουμε τον θεσμό του «Συμβούλου σχολικής ζωής» στα σχολεία και να ορίσει κάθε Σύλλογος Διδασκόντων ένα υπεύθυνο εκπαιδευτικό για σχολεία μέχρι 150 μαθητές και  δύο εκπαιδευτικούς για σχολεία με περισσότερους μαθητές.  Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4183/28-9-2020, «Ο Σύμβουλος σχολικής ζωής» συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαιτέρες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας…»

Η σχετική υπουργική απόφαση λοιπόν αναθέτει ρόλους και ευθύνες που αντιστοιχούν στην ύπαρξη και λειτουργία επιστημονικής ομάδας στα σχολεία, ενώ προβλέπει για τον οριζόμενο υπεύθυνο πλήρες ωράριο με απαλλαγή από τις εφημερίες!!!

Ο θεσμός αυτός, στην φάση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, θα λειτουργήσει ως «δούρειος ίππος» για την επίρριψη ευθυνών στους εκπαιδευτικούς αναφορικά με όλες τις αδυναμίες που υπάρχουν στα σχολεία μας.

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αναλάβει εκπαιδευτικός το ρόλο του Συμβούλου σχολικής ζωής, όσα τυπικά «προσόντα» και αν έχει. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε βασικό αντικείμενο τη διδασκαλία των μαθητών μας και όχι καθήκοντα που μας ζητούνται και  μας βαρύνουν, που σχετίζονται με την απουσία ειδικού επιστημονικού προσωπικού και γραμματειακής υποστήριξης, σε ένα ήδη εξαιρετικά εντατικοποιημένο εργασιακό περιβάλλον. Προφανώς οι εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε σε διαρκή παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής και σχολικής διαδικασίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είμαστε «πολυεργαλεία» για κάθε χρήση.

Η θέση του «συμβούλου σχολικής ζωής» ή όποια ανάλογη θέση πρέπει να καλύπτεται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό στα θέματα αυτά, που θα μπορεί να συμβάλει πιο αποτελεσματικά και ουσιαστικά στην αντιμετώπισή των σοβαρότατων ζητημάτων που υπάρχουν στα σχολεία, πάντα με την αμέριστη συμπαράσταση και συνεργασία του συλλόγου διδασκόντων.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να απαιτήσουν την πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού προσωπικού και να μην αναθέσουν σε κανένα συνάδελφο το ρόλο του «Συμβούλου σχολικής ζωής»

Δεν είμαστε «πολυεργαλεία» για κάθε χρήση

Απαιτούμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και σεβασμό στον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό μας ρόλο!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

cinema
Ξεκινά η μαγεία του θερινού σινεμά στον κήπο του Ζαππείου – Η ΑΙΓΛΗ ανοίγει και πάλι τις πόρτες της
Η ΑΙΓΛΗ επιστρέφει την Πρωτομαγιά στον κήπο του Ζαππείου, προσφέροντας κινηματογραφικές βραδιές με άρωμα καλοκαιριού, ρετρό ατμόσφαιρα και τεχνολογία...
Ξεκινά η μαγεία του θερινού σινεμά στον κήπο του Ζαππείου – Η ΑΙΓΛΗ ανοίγει και πάλι τις πόρτες της
universitry
Καταρρέουν ιστορικά πανεπιστήμια στις ΗΠΑ: Εγκατάλειψη από το κράτος, αδιαφορία από δωρητές
Η ανώτατη εκπαίδευση οδηγείται σε οικονομικό αδιέξοδο – Το κύμα των «λουκέτων» και η αλήθεια πίσω από τα νούμερα
Καταρρέουν ιστορικά πανεπιστήμια στις ΗΠΑ: Εγκατάλειψη από το κράτος, αδιαφορία από δωρητές
mitsotakis
Πρωτομαγιά με TikTok: Ο Μητσοτάκης παρουσίασε 15 πολιτικές για την εργασία σε 60 δευτερόλεπτα
Με αφορμή τη σημερινή ημέρα, ο πρωθυπουργός επέλεξε την πλατφόρμα του TikTok για να συνοψίσει τις κυβερνητικές παρεμβάσεις – Στο επίκεντρο η αύξηση...
Πρωτομαγιά με TikTok: Ο Μητσοτάκης παρουσίασε 15 πολιτικές για την εργασία σε 60 δευτερόλεπτα
sxoleia
Λάρισα: Γονείς ξεσηκώνονται για «ζούγκλα» δίπλα σε δημοτικό – Τρωκτικά και φίδια απειλούν τα παιδιά
Αγανάκτηση στην περιοχή του Αγίου Γεωργίου – Καταγγελίες για αδιαφορία του δήμου και φόβοι για την ασφάλεια των μαθητών λόγω τρωκτικών και φιδιών...
Λάρισα: Γονείς ξεσηκώνονται για «ζούγκλα» δίπλα σε δημοτικό – Τρωκτικά και φίδια απειλούν τα παιδιά