εκπαίδευση
«Δούρειος Ίππος για την επίρριψη ευθυνών στους εκπαιδευτικούς», τονίζει η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σχετικά με τον θεσμό του Συμβούλου Σχολικής Ζωής

Την υπουργική απόφαση για την υιοθέτηση του θεσμού του «Συμβούλου Σχολικής Ζωής» σχολιάζει σε ανακοίνωσή της η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τονίζει ότι οι αρμοδιότητες που εμπίπτουν στον θεσμό δεν αντιστοιχούν σε έναν ή δύο εκπαιδευτικούς που θα οριστούν, αλλά στην ύπαρξη και τη λειτουργία ολόκληρης επιστημονικής ομάδας στα σχολεία.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως ένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να αναλάβει τον ρόλο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, καθώς ως βασική αρμοδιότητα έχει τη διδασκαλία των μαθημάτων και όχι καθήκοντα που σχετίζονται με την απουσία ειδικού επιστημονικού προσωπικού και γραμματειακής υποστήριξης.

Τέλος, γίνεται η εκτίμηση πως «το υπουργείο  προωθεί όχι τυχαία ένα θεσμό που , στην φάση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, θα λειτουργήσει ως «δούρειος ίππος» για την επίρριψη ευθυνών στους εκπαιδευτικούς αναφορικά με όλες τις αδυναμίες που υπάρχουν στα σχολεία μας

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με νέα ΥΑ που έφτασε στα σχολεία στο πλαίσιο υλοποίησης του Ν. 4692/20 καλούμαστε να υιοθετήσουμε τον θεσμό του «Συμβούλου σχολικής ζωής» στα σχολεία και να ορίσει κάθε Σύλλογος Διδασκόντων ένα υπεύθυνο εκπαιδευτικό για σχολεία μέχρι 150 μαθητές και  δύο εκπαιδευτικούς για σχολεία με περισσότερους μαθητές.  Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4183/28-9-2020, «Ο Σύμβουλος σχολικής ζωής» συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαιτέρες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας…»

Η σχετική υπουργική απόφαση λοιπόν αναθέτει ρόλους και ευθύνες που αντιστοιχούν όχι σ’ έναν και δύο εκπαιδευτικούς ,αλλά  στην ύπαρξη και λειτουργία επιστημονικής ομάδας στα σχολεία, ενώ προβλέπει για τον οριζόμενο υπεύθυνο πλήρες ωράριο με απαλλαγή από τις εφημερίες!!!

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αναλάβει  εκπαιδευτικός το ρόλο του Συμβούλου σχολικής ζωής, όσα τυπικά «προσόντα» και αν έχει. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε βασικό αντικείμενο τη διδασκαλία των μαθητών μας και όχι καθήκοντα που μας ζητούνται και  μας βαρύνουν, που σχετίζονται με την απουσία ειδικού επιστημονικού προσωπικού και γραμματειακής υποστήριξης, σε ένα ήδη εξαιρετικά εντατικοποιημένο εργασιακό περιβάλλον.   Προφανώς οι εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε  σε διαρκή παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής και σχολικής διαδικασίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είμαστε «πολυεργαλεία» για κάθε χρήση.

Η στελέχωση των σχολείων με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό στα θέματα αυτά θα μπορεί να συμβάλει πιο αποτελεσματικά και ουσιαστικά στην αντιμετώπισή των σοβαρότατων ζητημάτων που υπάρχουν στα σχολεία, πάντα με την αμέριστη συμπαράσταση και συνεργασία του συλλόγου διδασκόντων.

Το υπουργείο προωθεί όχι τυχαία ένα θεσμό που , στην φάση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, θα λειτουργήσει ως  «δούρειος ίππος» για την επίρριψη ευθυνών στους εκπαιδευτικούς αναφορικά με όλες τις αδυναμίες που υπάρχουν στα σχολεία μας. Ταυτόχρονα απαλλάσσει τον εαυτό του από την ευθύνη της αύξησης των δαπανών για τη δημιουργία των υποδομών που απαιτούνται για τη διαχείριση των αυξημένων αναγκών της ενδοσχολικής ζωής, δημιουργώντας μια απατηλή εικόνα παιδαγωγικής μέριμνας απέναντι στην κοινωνία, στους γονείς και τα παιδιά τους.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να απαιτήσουν την πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού προσωπικού και να μην αναθέσουν σε κανένα συνάδελφο το ρόλο του «Συμβούλου σχολικής ζωής»

Δεν είμαστε «πολυεργαλεία» για κάθε χρήση

Απαιτούμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και σεβασμό στον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό μας ρόλο!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ερασαμους
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»
Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική...
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»
ανατρεπτικη συμμαχια
Δημοτικός Σύμβουλος: «Να αποσυρθούν τα ρατσιστικά θέματα της Ημερήσιας Διάταξης»
«Όμως οι άστεγοι, ντόπιοι και μετανάστες έχουν ανάγκη από ανθρώπινη κατοικία κάτι που η κυβέρνηση Ν.Δ. το έχει στο στόχαστρο της και την προορίζει να...
Δημοτικός Σύμβουλος: «Να αποσυρθούν τα ρατσιστικά θέματα της Ημερήσιας Διάταξης»