ΕΛΜΕ Ροδόπης: Το υπουργείο να σιωπά και να αναλάβει πρωτοβουλίες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων
«Το Υπουργείο Παιδείας δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην μοναδική – στην πραγματικότητα- υποχρέωση που ανέλαβε και αυτή μάλιστα μέσα από τις παλινωδίες της Υπουργού», σημειώνει η ΕΛΜΕ Ροδόπης

«Σε κάθε παρέμβασή του το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί αναστάτωση και σύγχυση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Θα ήταν λοιπόν καλύτερο να σιωπούν και να αναλάβουν επιτέλους πρωτοβουλίες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων την τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας για όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, την κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς». Αυτό σημειώνει η ΕΛΜΕ Ροδόπης σε ανακοίνωσή της για την κατάσταση στην Παιδεία.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Η έξοδος από την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα προϋποθέτει, μεταξύ των άλλων, την βελτίωση και ενίσχυση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η οποία, όμως, δε μπορεί να επιτευχθεί με μειώσεις των δαπανών, με οικονομικά υποβαθμισμένους και εξουθενωμένους εκπαιδευτικούς, με αναπληρωτές τρίμηνης διάρκειας, με μαθητές που συγχρωτίζονται στις τάξεις εν μέσω κορωναιού, με σχολεία που δε μπορούν να καταρτίσουν έγκαιρα τα προγράμματά τους λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού.

Θέλαμε και θέλουμε σχολεία ανοιχτά, τους μαθητές κοντά μας. Γιατί πρέπει να βρίσκονται κοντά μας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Για να τους στηρίξουμε όχι μόνον γνωστικά, αλλά και παιδαγωγικά - ψυχολογικά στην εποχή της αλλαγής της καθημερινότητάς μας. Περιμέναμε  από την Πολιτεία να εξασφαλίσει τις υλικές συνθήκες, τα ελάχιστα  προαπαιτούμενα για τη διδασκαλία, την ομαλή συνέχιση της λειτουργικής σχέσης εκπαιδευτικών – μαθητών. Προσωπικό  καθαριότητας, μέτρα για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων, διασφάλιση όρων υγιεινής και ασφάλειας, περιοδικούς ελέγχους – τεστ κ.ά..

Είναι σαφές ότι το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να παρέχει στους εκπαιδευτικούς, υποστήριξη νομική, ηθική, ουσιαστική στη βία που δεχόμαστε καθημερινά από εμπλεκόμενους και μη στην εκπαιδευτική διαδικασία. Να μην μας χρησιμοποιήσει ως κυματοθραύστες αντιδράσεων για τις δικές της πράξεις και παραλείψεις. Να κατευθύνει την εκπαιδευτική κοινότητα με ένα σαφές πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες.

Να υπάρχουν σαφείς οδηγίες και στελεχωμένες δομές για την αντιμετώπιση κρουσμάτων πανδημίας, ένας αναλυτικός οδηγός για το τι θα διδάξουμε και πώς θα διαχειριστούμε την ύλη. Να αναγνωρίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες άσκησης του έργου μας (είμαστε οι μοναδικοί λειτουργοί του Δημοσίου που καθημερινά συγχρωτιζόμαστε με 25  και παραπάνω μαθητές σε μια αίθουσα).  Να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, διευρύνοντας και όχι όπως τελικά γίνεται περιορίζοντας τις περιπτώσεις των συναδέλφων που δικαιούνται ειδικής άδειας.

Να στηριχτούν και να ενισχυθούν σε όλο αυτό το διάστημα, οι υποδομές για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Να διαθέσουν χρήματα για την αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού και την ακόμη πιο αναγκαία συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Περιμένουμε να εξασφαλίσει ένα κλίμα συνεννόησης και διαλόγου με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Να ρωτήσει, να συνδιαλεχθεί, να ενημερώσει, να μην εξωθήσει σε οργισμένες αντιδράσεις.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην μοναδική – στην πραγματικότητα- υποχρέωση που ανέλαβε και αυτή μάλιστα μέσα από τις παλινωδίες της Υπουργού, καμία πρόνοια δεν υπήρξε για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων και τη λειτουργία τμημάτων με μικρότερο αριθμό μαθητών, ενώ σε πολλούς Δήμους το προσωπικό καθαριότητας ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί καν αν και υπάρχουν έτι περαιτέρω ανάγκες για μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, ενώ τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι ακόμη χιλιάδες, ενώ δεν γίνεται καν λόγος για προληπτικούς ελέγχους σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, είναι μία ακόμη απόδειξη  της απόστασης που χωρίζει τους ιθύνοντες του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, της άγνοιάς τους για την καθημερινότητα του σχολείου.

Σε κάθε παρέμβασή του το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί αναστάτωση και σύγχυση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Θα ήταν λοιπόν καλύτερο να σιωπούν και να αναλάβουν επιτέλους πρωτοβουλίες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων την τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας για όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, την κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς.

Διαβάστε Επίσης:

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικοί: Αλληλεγγύη σε όσους διώκονται στο Βόλο για τη καύση σκουπιδιών
Εκπαιδευτικοί: Αλληλεγγύη σε όσους διώκονται στο Βόλο για τη καύση σκουπιδιών
Η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την παύση των διώξεων των συλληφθέντων και των υπόλοιπων αγωνιστών που ζητούσαν να σταματήσει η καύση σκουπιδιών στο Βόλο
Εκπαιδευτικοί: Αλληλεγγύη σε όσους διώκονται στο Βόλο για τη καύση σκουπιδιών
Κεφαλίδου-Μπιάγκης: Τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο Θιναλίου Κέρκυρας
Κεφαλίδου-Μπιάγκης: Τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο Θιναλίου Κέρκυρας
Ερώτηση στην Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατέθεσαν ο βουλευτής Κέρκυρας, Δημήτρης Μπιάγκης και η υπεύθυνη Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος...
Κεφαλίδου-Μπιάγκης: Τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο Θιναλίου Κέρκυρας
Κορονοϊός: Σε καραντίνα για δύο εβδομάδες η Σχολή Ευελπίδων - Δεκάδες ( ; ) κρούσματα
Κορονοϊός: Σε καραντίνα για δύο εβδομάδες η Σχολή Ευελπίδων - Δεκάδες ( ; ) κρούσματα
Αυξημένα κρούσματα εντοπίζονται, κατά πληροφορίες, και στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών στα Τρίκαλα 
Κορονοϊός: Σε καραντίνα για δύο εβδομάδες η Σχολή Ευελπίδων - Δεκάδες ( ; ) κρούσματα