«Πάρτε τώρα μέτρα για την ασφάλεια και την υγιεινή στα σχολεία, με δημιουργία νέων αιθουσών, με σπάσιμο τμημάτων ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, με προσλήψεις εκπαιδευτικών, με μέτρα για την καθαριότητα, με μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές». Αυτό ζητά η Επιτροπή Αγώνα ΔΕ Μαγνησίας της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Τι έχεις Γιάννη; …τι είχα πάντα…!
Για άλλη μια σχολική χρονιά η κυβερνητική πομφόλυγα περί επιστροφής στην κανονικότητα σκάει με πάταγο. Η πραγματικότητα αδυσώπητη. Ξεμπροστιάζει την κυβερνητική αβελτηρία και βάζει την κυβέρνηση της ΝΔ μπροστά στις τεράστιες ευθύνες της.
Οι μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και μετά την δεύτερη φάση των προσλήψεων, σε συνδυασμό με τη συνειδητή ανυπαρξία μέτρων προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών ενώ όλα έδειχναν το επερχόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας, συνθέτουν ένα εφιαλτικό σκηνικό. Αίθουσες λίγων τετραγωνικών (και πολλές φορές εντελώς ακατάλληλες σε υπόγεια και διαδρόμους) να φιλοξενούν ακόμα και 27 μαθητές (που αδυνατούν ακόμα και τη μύτη τους να ξύσουν) και καθαρίζονται σε περίοδο πανδημίας το ίδιο με τις προηγούμενες χρονιές (μιας και το προσωπικό καθαριότητας είναι περίπου το ίδιο με την περασμένη σχολική χρονιά), θα μπορούσαν να αποτελέσουν το περίγραμμα μιας «ιονέσκιας) πραγματικότητας.
Σε αυτή την πραγματικότητα όρθωσαν ανάστημα όλο το προηγούμενο διάστημα οι εκπαιδευτικοί και το γονεϊκό κίνημα με προτάσεις και μαχητικές εκδηλώσεις ενώ τις τελευταίες μέρες τη σημαία του αγώνα σήκωσαν ψηλά οι μαθητές των Γυμνασίων, των Λυκείων και των ΕΠΑΛ απαιτώντας, πρώτα από όλα και πάνω από όλα, τμήματα το πολύ με 15 μαθητές, εκπαιδευτικούς που να καλύπτουν και τις νέες ανάγκες, καθαριότητα που να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των ημερών.
Στον αντίποδα, συνδράμοντας την κυβερνητική πολιτική, εμφανίστηκαν καλοθελητές που θέλησαν να αναστρέψουν την αλήθεια. Αφού απέτυχαν να ελέγξουν και να περιορίσουν το μαθητικό ξεσηκωμό, προσπάθησαν και πάλι ανεπιτυχώς να τον χρεώσουν στους αρνητές της μάσκας και σε διάφορα καθοδηγητικά «κέντρα». Τελευταία ανέσυραν από τη φαρέτρα τους και τις εισαγγελικές παραγγελίες!
Ρόλο σ’ αυτό το «θέατρο του παραλόγου» διεκδίκησε και ο ΔΔΕ Μαγνησίας με συνεχείς παρεμβάσεις του στα ΜΜΕ αλλά και στο πεδίο. Μίλησε για τον κίνδυνο υπερμετάδοσης του κορονοϊού επειδή οι μαθητές συνωστίζονται εκτός σχολείου την ώρα των καταλήψεων, καλώντας εκπαιδευτικούς και γονείς να τους συνετίσουν. Έκανε σημαία του την ατομική ευθύνη, σε πλήρη σύμπλευση με την κυβερνητική ρητορική.
Αλήθεια, τη στιγμή που κουνάει το δάχτυλο στους μαθητές, δε γνωρίζει ο Δ/ντης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- Για τα δεκάδες εκπαιδευτικά κενά στη Μαγνησία;
- Για τους μαθητές που ίσως και να συνωστίζονται σ΄ αυτές τις εκατοντάδες ώρες που δεν έχουν εκπαιδευτικό και είναι εκτός τάξης;
- Για το 53% των τμημάτων που έχουν από 21 ως και 27 μαθητές με τους περίπου 7500 μαθητές (το 65%) να στοιβάζονται σε αυτά τα υπερμεγέθη τμήματα; (για να μη μιλήσουμε για τα σχολεία του πολεοδομικού συγκροτήματος)
- Για τις αίθουσες διδασκαλίας που οι περισσότερες είναι κοντά στα 30 τ.μ.;
- Για τους διαδρόμους, τα υπόγεια, τα γραφεία των καθηγητών που εκών άκων μετατράπηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας;
- Για το ανεπαρκέστατο προσωπικό καθαριότητας που αδυνατεί να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στις νέες συνθήκες;
- Για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, που στοιβάζουν σαν «παστές σαρδέλες» τους μαθητές; Μήπως θα μπορούσε να απαντήσει πως φτάνουν σε σχολείο στην περίμετρο της πόλης, οι 500 μαθητές του, με τα τρία δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας ή πόσοι μαθητές αναλογούν ανά λεωφορείο;
- Για τις γνωστές μάσκες «πολυεργαλεία» που θα… μοιραστούν ή για τις τέσσερεις μιας χρήσης που μοιράστηκαν για μια εβδομάδα 6ωρης και 7ωρης διδασκαλίας;
- Για τα ανύπαρκτα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς;
Αυτά είναι μερικά από τα προβλήματα που δημιούργησε μια πολιτική που από επιλογή στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς άφησε τα σχολεία απροετοίμαστα για το νέο κύμα πανδημίας. Επέλεξε να υπηρετήσει τις ανάγκες του μεγάλου ξενοδοχειακού και εφοπλιστικού κεφαλαίου μοιράζοντας παράλληλα δισεκατομμύρια σε επιχειρηματικούς ομίλους αδιαφορώντας για την υγεία του λαού.
Είναι τα προβλήματα που ξεσήκωσαν τους μαθητές για να διεκδικήσουν το αυτονόητο. Την προστασία της υγείας τους με κρατική ευθύνη. Το δικαίωμα στη μόρφωση σε ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον!
Αυτή η πολιτική θέλει κλειστά τα σχολεία!
Η υγεία των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών δεν είναι εμπόρευμα, είναι ανεκτίμητο δικαίωμα και θα το υπερασπιστούμε. Τώρα είναι η ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να διεκδικήσουμε αποφασιστικά τους όρους και τις προϋποθέσεις της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.
Ο αγώνας μας είναι μονόδρομος ώστε να αποσπάσουμε άμεσα λύσεις που θα βελτιώσουν τους όρους λειτουργίας των σχολείων. Δε θα επιτρέψουμε κανένας συνάδελφος και κανένας μαθητής να αφεθεί στην τύχη του, να πληρώσει με την υγεία του αλλά και με την έκπτωση στα μορφωτικά δικαιώματά του την πολιτική που εξασφαλίζει δις ευρώ στο μεγάλο κεφάλαιο, ενώ ταυτόχρονα τζογάρει τη ζωή μας και αφήνει τα σχολεία στην τύχη τους.
Να αναλάβει η κυβέρνηση την κρατική ευθύνη!
Πάρτε τώρα μέτρα για την ασφάλεια και την υγιεινή στα σχολεία, με δημιουργία νέων αιθουσών, με σπάσιμο τμημάτων ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, με προσλήψεις εκπαιδευτικών, με μέτρα για την καθαριότητα, με μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη