Πρόσκληση σε Γενική Συνέλευση από την Ένωση Γονέων Ιωαννίνων
Ανακοίνωση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Δ.ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ

Το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών καλεί σε Γενική Συνέλευση τα μέλη των Δ.Σ. και τους Αντιπροσώπους των Συλλόγων Γονέων την ΤΕΤΑΡΤΗ 20 Μαΐου στις 7 το απόγευμα στην αυλή του 9ου Δημοτικού και 2ου Ειδικού, Δημοτικών Σχολείων Ιωαννίνων στο Κάστρο (είσοδος από κυρά-Φροσύνη)

Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι:

Α. Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:

Εν μέσω πανδημίας και υποχρεωτικού εγκλεισμού, με συστάσεις για ατομική ευθύνη και αυτοσυγκράτηση, η Κυβέρνηση καταθέτει ένα πολυνομοσχέδιο που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, Προχωρά στη θεσμοθέτηση μέτρων για την παιδεία που έχουν στο στόχαστρο τη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου:

  • Ενώ η εμπειρία του κορονοϊού επιτάσσει τα τμήματα στα σχολεία  να είναι ολιγομελή, προωθεί την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά (με το ανώτατο όριο να αυξάνεται στους 24 μαθητές + 10%,) και των 16 στα 2θίεσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε μεγάλη απόσταση από το σπίτι τους. Θα απολυθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που είναι σήμερα απαραίτητοι για τη μόρφωση των παιδιών μας.
  • Υψώνει νέους φραγμούς και εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Μετατρέπει το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε εξεταστικά κέντρα-κάτεργα. Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις στο Γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ, στήνοντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο.
  • Αυξάνει τον μέσο όρο προαγωγής σε 10 ανά μάθημα, για Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια και έτσι στην ουσία το σχολείο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», όπου εμείς οι γονείς και οι οικογένειές μας θα πρέπει να εξοντωθούμε οικονομικά  για να μπορέσουν τα παιδιά μας να βγάλουν το Λύκειο ή να περάσουν σε κάποιο ΑΕΙ.
  • Βάζει το ηλικιακό όριο των 17 ετών για γραφεί κάποιος μαθητής στα  ΕΠΑΛ όταν με βάση τα τωρινά δεδομένα, το 30% περίπου των μαθητών τους είναι πάνω από 18. Με αυτόν τον τρόπο μεγάλο τμήμα των μαθητών θα «πεταχτούν» έξω από αυτά, αναζητώντας κάποιο ιδιωτικό κέντρο κατάρτισης για να σπουδάσουν.
  • Περιορίζει ακόμη περισσότερο τον αριθμό εισακτέων στα  ΑΕΙ. Προχωράει σε ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων με δίδακτρα που είναι προπομπός για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ.
  • Επαναφέρει την αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών, χωρίς να παίρνει υπόψη, ότι όταν ίσχυε αυτό το μέτρο, κανένα πρόβλημα δεν έλυσε. Η «πειθαρχία» με την έννοια της αποδοχής και τήρησης των κανόνων λειτουργίας της σχολικής κοινότητας είναι μια συνειδητή πράξη, αποτέλεσμα διαπαιδαγώγησης μέσα σ’ ένα περιβάλλον που λειτουργεί σε δημοκρατικά πλαίσια.
  • Εισάγει κεντρική εποπτεία και ασφυκτικό έλεγχο,  με τη σύνταξη εσωτερικού κανονισμού» σε κάθε σχολική μονάδα. Εμπλέκει τους Δήμους στην Εκπαιδευτική διαδικασία με τη σύνταξη των κανονισμών λειτουργίας των Σχολείων, μαζί με τους συλλόγους γονέων. Έτσι εμείς οι γονείς μαζί με τους εκπαιδευτικούς  θα καλούμαστε να διαχειριστούμε τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση ζητιανεύοντας χρήματα από ιδιώτες ή βάζοντάς τα από την τσέπη μας.
  • Προωθούνται οι λεγόμενες δεξιότητες και η κατακερματισμένη κατάρτιση σε βάρος της πολύπλευρης μόρφωσης και κριτικής σκέψης, ενισχύοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν οδηγήσει το σχολείο στα σημερινά αδιέξοδα.
  • Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής.
  • Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε βάρος πάντα των μορφωτικών δικαιωμάτων. «Αριστεία» για τους λίγους, υποβάθμιση για τους πολλούς.
  • Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα.
  • Εισάγεται ο θεσμός των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης, προκειμένου να μην παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό (ψυχολόγοι , κοιν.λειτουργοί κλπ)
  • Οι διατάξεις για την «αξιολόγηση» σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών,  κινούνται σε άκρως αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.  Η αξιολόγηση που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά  και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι εκάστοτε πολιτικές των κυβερνήσεων που είναι υπεύθυνες για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Β. Για τους όρους ανοίγματος των σχολικών μονάδων.

  • Από την πρώτη στιγμή η Κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας ρίχνουν όλο το βάρος στην «ατομική ευθύνη» μαθητών, γονιών κι εκπαιδευτικών, κρύβοντας μεθοδικά τις κρατικές ευθύνες ή τις μεταφέρουν στις σχολικές επιτροπές, δηλαδή παίρνουν για τις σημερινές έκτακτες ανάγκες τα χρήματα για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Επιπλέον,  οι σχολικές επιτροπές έχουν μειωμένα κονδύλια για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων, επειδή τα κυλικεία  που αποτελούν  πηγή εσόδων για τα σχολεία,  δεν λειτουργούν.   Είναι επιτακτική ανάγκη να παρθούν τώρα με κρατική ευθύνη και έκτακτη χρηματοδότηση όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και όλων όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα  υλικά ατομικής υγιεινής που έχουν δοθεί στα σχολεία δεν επαρκούν ούτε για μια βδομάδα, ενώ μπαίνουν σοβαρά ζητήματα με τις μεταφορές των μαθητών .

Γ. Για την τροπολογία που αφορά την ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από την σχολική τάξη.

  • Αργά το βράδυ της Παρασκευής 8/5 ψηφίστηκε ρύθμιση η οποία επιτρέπει την εγκατάσταση καμερών για την online παρακολούθηση του μαθήματος, με πρόσχημα την αδυναμία μαθητών να προσέρχονται στο σχολείο λόγω της πανδημίας, καθώς επίσης και την επέκταση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εκτός πανδημίας (απρόβλεπτες καταστάσεις!!). Ειδικά με τη ρύθμιση για τις κάμερες και τα on – line μαθήματα ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για άκρως αντιδραστική εξέλιξη αφού όχι μόνο δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, αλλά παραβιάζει και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Αγαπητοί Γονείς,

Είναι κάτι παραπάνω από ανάγκη να συμμετέχουμε μαζικά στη Γ.Σ. προκειμένου να πάρουμε αγωνιστικές αποφάσεις που αφορούν τη μόρφωση και τη ζωή των παιδιών μας. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να πάρουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και αυτοπροστασίας (μάσκες, αποστάσεις κλπ)

Διαβάστε Επίσης:
 

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

 

Παν.Αιγαίου: Έκπτωση σε σεμινάρια Σχολική Ψυχολογίας ή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

 

ΒΡΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

 

 

 

σχετικά άρθρα

Λαμία: Εισαγγελική παρέμβαση για μαθητικές καταλήψεις και προσφυγόπουλα στα Καμένα Βούρλα
Λαμία: Εισαγγελική παρέμβαση για μαθητικές καταλήψεις και προσφυγόπουλα στα Καμένα Βούρλα
Τριπλή εισαγγελική παρέμβαση για σχολικές καταλήψεις, επεισόδια στα Καμένα Βούρλα, με αφορμή την άφιξη προσφυγόπουλων και πλημμύρες
Λαμία: Εισαγγελική παρέμβαση για μαθητικές καταλήψεις και προσφυγόπουλα στα Καμένα Βούρλα