Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ – ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 

     Πριν λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε το Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων της Ελλάδας)  και με μια απαράδεκτη απόφαση – εισήγηση προς την κυβέρνηση προτείνεται, μεταξύ άλλων, η διοικητική υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στους Δήμους.  [1]

   Αυτή η επικίνδυνη εισήγηση δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Αυτή η ιστορία είχε ξαναμπεί στο τραπέζι στο παρελθόν (1995) και αποτράπηκε. Τώρα η ρευστότητα της εποχής αλλά και οι παλινωδίες του Υπουργείου Παιδείας να θεσπίσει τη δίχρονη υποχρεωτική αγωγή/εκπαίδευση, δίνουν την ευκαιρία σε κύκλους της Τ.Α. που συνδέονται με την εμπορευματοποίηση των Δημόσιων αγαθών και την ιδιωτικοποίηση τους να επαναφέρουν το αίτημα. Θυμίζουμε πως το νηπιαγωγείο είναι η αρχή για την αποκέντρωση και των άλλων Δομών εκπαίδευσης. Οι δανειστές απαιτούν λιγότερο κράτος και πρόθυμοι υπάρχουν

 Ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, όπως και άλλοι Σύλλογοί και η Δ. Ο. Ε., είχαν επισημάνει τους κινδύνους για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Στο όνομα της ευελιξίας και της αποκέντρωσης στήνονται σχέδια νεοφιλελεύθερης  αποδόμησης του Δημόσιου - Δωρεάν Σχολείου και Νηπιαγωγείου[2]. Γι’ αυτόν τον λόγο, στην 85η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. η συντριπτική πλειοψηφία των συνέδρων, καθώς η ανάγκη της Υπεράσπισης του Δημόσιου Νηπιαγωγείου είναι άμεση και επιτακτική, ψήφισαν κοινό διεκδικητικό πλαίσιο[3], το οποίο και θα υπερασπιστούμε, απέναντι σε όσους απεργάζονται σχέδια διάλυσης του δημόσιου νηπιαγωγείου. Η Δημόσια Εκπαίδευση είναι αγαθό για όλα τα παιδιά και δεν είναι εμπόρευμα. Δεν ιδιωτικοποιείται, δεν εκχωρείται, δεν εμπορευματοποιείται.

   Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει θέση προχωρώντας άμεσα σε παραστάσεις διαμαρτυρίας  (συναντήσεις)   στο Υπουργείο Παιδείας, να υπερασπιστεί ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε κίνδυνο και κυρίως να υπερασπιστεί το δικαίωμα των παιδιών για Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.

  Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει άμεσα στην ΚΕΔΕ απορρίπτοντας την απόφασή της για τα νηπιαγωγεία και να προχωρήσει σε  θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, ενταγμένης σε ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό καταργώντας άμεσα τον προαιρετικό χαρακτήρα του ολοήμερου και να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών.

 Το εκπαιδευτικό κίνημα για άλλη μια φορά θα βάλει τέλος στα σενάρια για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης. Η Δημόσια Εκπαίδευση είναι αγαθό για όλα τα παιδιά και όχι εμπόρευμα.

[1] «Μεταφορά συγκροτημένων δομών στην τοπική αυτοδιοίκηση, οι υπάλληλοι των υπηρεσιών αυτών θα υπάγονται διοικητικά στο Δήμο, αλλά θα διατηρούν όλα τα δικαιώματα των υπαλλήλων του αντίστοιχου φορέα… Ενδεικτικά παραδείγματα παρόμοιας αποκέντρωσης κατά το παρελθόν, είναι η μεταφορά των προνοιακών δομών (παιδικοί σταθμοί) και των αθλητικών κέντρων στους Δήμους. Ενδεικτικά, τέτοιες κρατικές δομές, που προτείνουμε να μεταφερθούν διοικητικά στην πρωτοβάθμια τοπική διοίκηση, είναι οι ακόλουθες: Κοινωνικά ιδρύματα, τα νηπιαγωγεία, τα γραφεία ΟΑΕΔ και οι υπηρεσίες του ΟΣΚ…»., από το κείμενο της απόφασης,σελ.6.

[2] «Εμείς έχουμε εμπειρία πολύ ισχυρού, συγκεντρωτικού εκπαιδευτικού συστήματος. Θέλουμε να περάσουμε αρμοδιότητες, ευθύνες με ανάλογους πόρους… στην Αυτοδιοίκηση και στις σχολικές μονάδες. Δεν πιστεύουμε ότι ένα συγκεντρωτικό σήμερα εκπαιδευτικό μοντέλο μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας».  Υπουργός Παιδείας, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (8/3/16).

  «Στο σχολείο του 2016 δεν μπορεί όλα να περνάνε από το υπουργείο Παιδείας», Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

[3] «Aπόφαση της 85ης Γ.Σ. του Κλάδου για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση»

Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).

•             Μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1:15 ανά νηπιαγωγείο, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης του παιδαγωγικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Άμεση απόσυρση του άρθρου 35 στο Ν.4386 για την έρευνα για τον ελάχιστο αριθμό 14.

•             Άμεση έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των Νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν.4115/2013 λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν (να λογίζεται ως διδακτικός χρόνος όλος ο χρόνος παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο).

•             Ανέγερση νέων κτηριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

•             Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και άμεσος μόνιμος διορισμός των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.

•             ‘Όχι στο νέο ενιαίο τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.

•             Διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

•             Ενδυνάμωση του αντισταθμιστικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

•             Φοίτηση όλων των παιδιών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές.

•             Τήρηση της αναλογίας παιδιών / τετραγωνικών μέτρων με βάση τις προδιαγραφές ΟΣΚ (1 παιδί ανά 3 τετραγωνικά μέτρα).

•             Εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς νηπίων και προνηπίων.

•             Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία. Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για παράλληλη στήριξη.

•             Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, σχολικοί βοηθοί, σχολικοί νοσηλευτές).

•             Ομάδα υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου. Διορισμός μόνιμου ειδικού επιστημονικού προσωπικού (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευετές).

•             Ίδρυση και στελέχωση τάξεων υποδοχής.

•             Στελέχωση των νηπιαγωγείων με εκπαιδευτικούς μητρικής γλώσσας.

•             Αύξηση της χρηματοδότησης, Ειδική χρηματοδότηση για παιδαγωγικό υλικό ώστε να διασφαλιστεί ο δωρεάν χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου.

•             Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.

•             Σε κάθε νηπιαγωγείο να τοποθετηθεί και μια νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής για τη στήριξη παιδιών με εκπαιδευτικές ανάγκες.

•             Δωρεάν σίτιση όλων των παιδιών και δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά.

Από την 85η Γ.Σ. της Δ. Ο. Ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
Περί εκδρομών, μετακινήσεων και προγραμμάτων....σχολεία τουριστικά πρακτορεία και μαθητές πελάτες
Οι επισκέψεις και οι εκδρομές ολόκληρων τάξεων, που να είναι προσιτές για την συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών όλο και μειώνονται και δίνουν τη...
Περί εκδρομών, μετακινήσεων και προγραμμάτων....σχολεία τουριστικά πρακτορεία και μαθητές πελάτες
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ.jpg
Πανελλαδικές 2024: Έτσι μεγαλώνουν οι αδικίες για χιλιάδες υποψήφιους
Πανελλαδικές: Η βασική αρχή ότι όσοι διεκδικούν θέση στην ίδια σχολή πρέπει να έχουν εξεταστεί στα ίδια μαθήματα καταρρακώνεται συνεχώς.
Πανελλαδικές 2024: Έτσι μεγαλώνουν οι αδικίες για χιλιάδες υποψήφιους
Φιλης
Ο Νίκος Φίλης στο alfavita.gr: Οι εξεγέρσεις στα ΑΕΙ ΗΠΑ και Ευρώπης καθιστούν "επαρχιώτικο" το επιχείρημα ότι μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά
Ο Νίκος Φίλης διαπιστώνει ότι επι διακυβέρνησης Μητσοτάκη οι αποδοχές των εκπαιδευτικών μειώθηκαν δραματικά, οι συνθήκες εργασίας τους επιδεινώθηκαν...
Ο Νίκος Φίλης στο alfavita.gr: Οι εξεγέρσεις στα ΑΕΙ ΗΠΑ και Ευρώπης καθιστούν "επαρχιώτικο" το επιχείρημα ότι μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά
metaptixiaka digital
Ποια ΑΕΙ έχουν Μεταπτυχιακά σε Μουσειολογία, Πολιτιστικά προϊόντα, Πληροφορική και Επικοινωνία και Ντοκιμαντέρ
Ποια Δημόσια Πανεπιστήμια πραγματοποιούν μεταπτυχιακά σε Μουσειολογία, Πολιτιστική Επικοινωνία και πληροφορική, Ψηφιακά Πολιτιστικά προιοντα και...
Ποια ΑΕΙ έχουν Μεταπτυχιακά σε Μουσειολογία, Πολιτιστικά προϊόντα, Πληροφορική και Επικοινωνία και Ντοκιμαντέρ