Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Δελτίο Τύπου

Ανδρέας Λοβέρδος: Η ανάπτυξη είναι ζητούμενο εδώ και τώρα ειδάλλως κινδυνεύουν όλα τα κοινωνικά αγαθά

Η ανάπτυξη πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα της χώρας για να μην τεθεί σε κίνδυνο η λειτουργία κοινωνικών αγαθών όπως η υγεία, η παιδεία και οι μεταφορές, τόνισε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος στην τηλεόραση του Σκάι, στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή». Ο κ. Λοβέρδος απάντησε σε ερωτήσεις για τα εξής θέματα:

Για την τράπεζα θεμάτων: «Δεν πρόκειται να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων, δεν είναι στη σκέψη κανενός μας. Δυστυχώς δεν έγινε πιλοτικό πρόγραμμα. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο κ. Γκλαβάς με ενημέρωσε ότι είχαν εισηγηθεί να μην εφαρμοστεί το μέτρο φέτος, διότι δεν είχαν προλάβει να διαμορφώσουν τα θέματα και να τα δώσουν εγκαίρως, επειδή όμως η Βουλή ήταν κλειστή, δεν υπήρχε περιθώριο αλλαγής του νόμου και έτσι υποχώρησαν στην εισαγωγή. Αν έχει λάθη η εφαρμογή της τράπεζας φέτος, θα το δούμε τις επόμενες μέρες. Γιατί μέχρι στιγμής υπάρχει μια μικρή εικόνα για αποτελέσματα δεν μπορούμε να σταθούμε στα δημοσιεύματα..

Με ενημέρωσε ο κ. Γκλαβάς ότι υπήρξαν δυο κατηγορίες προβλημάτων. Η μία κατηγορία προβλημάτων ήταν η ταχύτητα με την οποία έπρεπε τα παιδιά να προετοιμαστούν γιατί 27 Μαΐου βγήκαν τα ερωτήματα, τα πήραν και έπρεπε στις 29 Μαΐου να ξεκινήσουν τις εξετάσεις τους. Αυτό και η έκφραση δεν είναι δική μου είναι του ΙΕΠ, οδήγησε σε μία έντονη και γρήγορη «φροντιστηριοποίηση» και το δεύτερο είναι ότι απεδείχθη ενώ σε ορισμένες κατηγορίες μαθημάτων ήταν εντάξει τα θέματα, ήταν καλά, ήταν εύστοχες οι ερωτήσεις, σε ορισμένες άλλες κατηγορίες, κυρίως σε μαθήματα θετικών επιστημών, εκεί υπήρξε ένα πρόβλημα. Πόσο μεγάλο είναι θα το δούμε τις επόμενες μέρες.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει η πολιτεία να πάρει πίσω το θεσμό της τράπεζας θεμάτων, γιατί είναι ένας θεσμός κοινωνικά πολύ ευαίσθητος. Γιατί εξισώνει προς τα πάνω τις γνώσεις των μαθητών και δεν σχετίζει τη γνώση ενός μικρού παιδιού με το αν πήγε ο δάσκαλος εγκαίρως, αν έκανε καλά τη δουλειά του και ούτω καθ’ εξής. Το πιο εύκολο θα ήταν να πούμε ότι ακυρώνουμε αυτή τη διαδικασία για να γίνουμε καλοί στα μάτια των παιδιών που δεν πήγαν καλά και στα μάτια των γονιών τους. Δεν είναι σωστό.

Έχει μπει μπροστά μια τριετής διαδικασία που καταλήγει οι επιδόσεις των παιδιών στην Α’, στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου να έχουν επιρροή κατά 20% στην τελική τους απόδοση για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια. Αν το καταργήσουμε θα είναι μια υποχώρηση σε κάτι που επέβαλλαν οι πρακτικές δυσκολίες.

Αλλά πρέπει να δούμε τι διορθωτικά μέτρα θα πάρουμε με πρόταση που θα μας κάνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα παιδιά αυτά, τα οποία υπέστησαν μια πολύ βιαστική πρώτη εφαρμογή του μέτρου. Εάν η συγκέντρωση των αποτελεσμάτων μας δείξει ότι δεν πρόκειται για μια αποτυχία εδώ ή εκεί, αλλά είναι μια οριζόντια αποτυχία που οφείλεται στους λόγους που σας προανέφερα, τότε είναι επιβεβλημένο να παρέμβουμε υπέρ της ορθής εφαρμογής του μέτρου που θα αγκαλιάσει και τα παιδιά που έδωσαν εξετάσεις τον Ιούνιο.

Για το θέμα των μετεγγραφών των φοιτητών και των ιδρυμάτων που ήταν κλειστά από κινητοποιήσεις για την διαθεσιμότητα: «Κάναμε τη συζήτηση στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στη Ρόδο την Πέμπτη. Αυτό το θέμα απασχόλησε πάρα πολύ. Το Μάιο, πριν κλείσει η Βουλή για τις ευρωεκλογές, ψηφίστηκε μια πολύ γενναιόδωρη διάταξη για τις μετεγγραφές, τρίτεκνων, πολύτεκνων, παιδιά οικογενειών στις οποίες υπάρχουν ασθένειες κλπ. Αυτή η διάταξη ήταν πολύ γενναιόδωρη, την ψηφίσαμε, ήταν η πρόταση του τότε Υπουργού Παιδείας του κ. Αρβανιτόπουλου και αυτή τη διάταξη θα συμπληρώσουμε προσθέτοντας και τα οικονομικά, κοινωνικά κριτήρια για απορία, ανεργία, χαμηλότερα εισοδήματα. Αυτή η διάταξη όριζε με σαφή τρόπο ότι την τελική απόφαση -χωρίς να βάζει ποσοστώσεις- για το πόσοι και ποιοι θα μετεγγραφούν την έχουν τα οικεία Τμήματα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των ΤΕΙ. Άρα το Τμήμα αποφασίζει χωρίς την ανάγκη ποσόστωσης πόσους θα πάρει. Η τελική επιλογή είναι σε αυτούς. Ο χρόνος και τα κριτήρια με τα οποία θα αποφασίζουν τα Τμήματα, είναι αντικείμενο συζήτησης με τη Συντονιστική Επιτροπή των Προέδρων των ΤΕΙ των ΑΤΕΙ και των Πρυτάνεων. Έχουμε αυτή τη συνάντηση για να δούμε τεχνικά πως θα λύσουμε αυτό το πρόβλημα. Μας απειλεί μια υπερσυγκέντρωση στα μεγάλα Πανεπιστήμια Αθηνών – Θεσσαλονίκης κι ένα πρόβλημα στα περιφερειακά, όπως επίσης μας απειλεί και η διαφθορά.. Προσπαθούμε μαζί τους να βρούμε μια λύση. Εμείς θα ακούσουμε τι προτάσεις έχουν να κάνουν οι ίδιοι, κατανοούμε τα προβλήματα, τα συζητήσαμε στη σύνοδο των πρυτάνεων στη Ρόδο εκτεταμένα, ήταν ένα κομμάτι της δικής μας ατζέντας αυτό, δηλαδή των θεμάτων που εμείς θέλαμε να συζητηθούν αλλά και οι ίδιοι ήθελαν να θέσουν και νομίζω ότι θα βρούμε ένα καλό τρόπο σήμερα να εξειδικεύσουμε τη ρύθμιση αυτή. Γιατί μια οικογένεια που μένει στον Πειραιά, ας έχει ακόμη και 20.000 ευρώ και 24.000 ευρώ εισόδημα δεν μπορεί να ζει τρία σπίτια. Σκεφτείτε το. Δεν μπορεί να ζήσει ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Κρήτη.

Σε ό,τι αφορά τα Πανεπιστήμια πληροφορήθηκα ότι στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο που ήταν το κλειστό Ίδρυμα, σήμερα μαζί με τα άλλα Ιδρύματα κάνουν οι διοικητικοί τους υπάλληλοι μια ημέρας απεργία και αύριο θα ανοίξουν όλοι. Ενημερώθηκα επίσης ότι τα πράγματα εάν τελικά υπάρξει αυτή η έκβαση, θα πάνε καλά ως προς το εξάμηνο τούτο, αλλά και ως προς το επόμενο που έρχεται. Είμαστε παραμονή κάποιων θετικών εξελίξεων και κανένας μα κανένας δεν μπορεί να κλείνει τους θεσμούς του κοινωνικού κράτους: Νοσοκομεία, σχολεία, γυμνάσια, Πανεπιστήμια. Κανένας. Και μόνο σε πόλεμο κλείνουν τα Ιδρύματα αυτά. Και μάλιστα πολλές φορές αντέχουν και στους πολέμους. Και στους πολέμους κλείνουν όταν γκρεμίζονται. Θεωρώ ότι πρέπει να σεβαστούμε όλοι και εμείς μη ρίχνοντας λάδι στη φωτιά, μη κάνοντας άστοχες κινήσεις, αλλά και οι συνδικαλιστικοί φορείς τον κόπο κάθε οικογένειας που στέλνει το παιδί της στο ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Εμείς κάναμε από την πλευρά μας ό,τι μπορούσαμε για το θέμα των διαθεσιμοτήτων στο πλαίσιο του ορθολογικού, του σωστού και πάντα της αξιολόγησης».

Για την έναρξη των σχολείων και την έγκαιρη παραλαβή των βιβλίων: «Τα σχολεία θα ανοίξουν στις 11 Σεπτεμβρίου, όπως και πέρσι. Το στοίχημα δυστυχώς για την Ελλάδα είναι να ανοίξουν χωρίς κενά. Για τα βιβλία ενημερώνομαι ότι μέσα στον Ιούλιο θα είναι στη θέση τους πλην ορισμένων περιπτώσεων που αφορούν τα ειδικά σχολεία.

Πήγαμε στη λύση της 11ης Σεπτεμβρίου και όχι νωρίτερα γιατί κατ' αρχάς το νωρίτερα δεν είχε ποτέ υπογραφεί αλλά και γιατί το παρόν έτος δεν έχει ακόμη κλείσει. Λόγω των εκλογών θα πάει μέχρι 4 Ιουλίου. Δεύτερον υπάρχει όπως με ενημέρωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος καθυστέρηση αδικαιολόγητη δυο μηνών στις μεταθέσεις. Αυτό πάει πίσω αποσπάσεις, μετατάξεις, αναπληρώσεις. Δεν μπορεί να έχουμε δυο μήνες καθυστέρηση για γραφειοκρατικούς λόγους της διαδικασίας και να πηγαίνουμε και πιο εδώ.»

Για τις αναπληρώσεις των κενών σε εκπαιδευτικούς: «Δεν έχουμε ακόμη εικόνα, πρέπει να τελειώσουν οι αποσπάσεις για να το δούμε, αλλά η πρώτη ενημέρωση που είχα από τον κ. Αρβανιτόπουλο και μετά η Υπηρεσία μου είπε ότι φέτος έχουμε περίπου 4.000 περισσότερες συνταξιοδοτήσεις από πέρσι. Είχαμε πέρσι 6.500 συν 4.000 ξεπερνούμε τις 10.000. Πέρσι πήραν γύρω στις 16.000 αναπληρωτές φέτος θα περάσουμε τις 20.000 ενδεχομένως τις 22.000 και τις 24.000. Πέρσι είχαν βρει ένα τρόπο να λύσουν το πρόβλημα που νομίζω ότι και για φέτος είναι μια υπόδειξη να κάνουμε το ίδιο. Αντιλαμβάνεστε ότι κάποια στιγμή αυτές οι μέθοδοι εξεύρεσης για ένα χρόνο των δαπανών αυτών θα λάβουν τέλος. Δηλαδή υπάρχει προοπτική αν δεν υπάρξει ανάπτυξη όπως λέγαμε και για την υγεία, αυτή η ιστορία της ύφεσης ή της μηδενικής ανάπτυξης να οδηγήσει το ελληνικό κράτος εκτός ορίων σε ό,τι αφορά την δυνατότητά του να καλύπτει τα κοινωνικά του αγαθά: παιδεία, υγεία, μεταφορές. Η ανάπτυξη είναι ζητούμενο εδώ και τώρα ειδάλλως κινδυνεύουν όλα τα κοινωνικά αγαθά».

Για τα προγράμματα υγείας και άθλησης στα σχολεία: «Έχουμε υπογράψει με την κα Διαμαντοπούλου το 2011 ένα πρωτόκολλο συνεργασίας: υγεία – παιδεία. Και με το ΚΕΕΛΠΝΟ, θα προτείνω στον Υπουργό Υγείας κ. Βορίδη να κάνουμε ένα πρόγραμμα ενημέρωσης των μαθητών για θέματα υγείας, καθολικά στα σχολεία, εκτός εγκυκλίου προγράμματος γιατί δεν χωράει το σχολείο να του βάλεις κι άλλα πράγματα. Επίσης κάναμε συμφωνία με το ΣΕΓΑΣ να υπογράψουμε μια προγραμματική συμφωνία με θέματα που σχετίζονται με την υγεία όπως η άθληση των παιδιών, ο σχολικός αθλητισμός.

Αυτό θα το ξεκινήσουμε το Σεπτέμβριο, δεν θα είναι κάτι βαρύ διότι δεν υπάρχουν χρήματα, αλλά ο ΣΕΓΑΣ δεν μας επιβαρύνει με δικές του δαπάνες. Είναι ένα πρόγραμμα που λέγεται «Kinds athletics», δηλαδή άθληση για τα παιδιά. Θα κάνουμε από το Σεπτέμβριο τέτοια προγράμματα μέσα στα σχολεία. Αυτό είναι η απάντησή μου στο ερώτημα του τηλεθεατή σας».

 

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών