Ειδικό Σχολείο Τυφλών
Η οργή και η αγωνία των γονιών του Ειδικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, που βλέπουν το υπουργείο Παιδείας να φέρνει τεχνολογική πρόοδο αλλά όχι δάσκαλο...

Την ώρα που το υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει με τυμπανοκρουσίες ένα νέο σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης, ύψους 5,68 εκατ. ευρώ, με την υπόσχεση ότι θα «ακούει» σχολεία, μαθητές και ανάγκες, μια ομάδα οικογενειών στην Καλλιθέα βιώνει μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα: ένα σχολείο που εδώ και μήνες δεν έχει ποιον να μιλήσει στα παιδιά τους, γιατί δεν έχει δάσκαλο.

Στο Ειδικό Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας, οι μαθητές παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικό από την πρώτη κιόλας μέρα της σχολικής χρονιάς. Κάθε εβδομάδα που περνά χωρίς διδασκαλία δεν είναι απλώς μια καθυστέρηση στη σχολική ύλη· είναι ένα χτύπημα σε παιδιά που χρειάζονται πολύ περισσότερα από βιβλία και οθόνες: χρειάζονται ανθρώπινη παρουσία, άγγιγμα, φωνή, καθοδήγηση.

Μέσα σε αυτό το κενό, οι γονείς έφτασαν στο σημείο να απευθυνθούν μέχρι και σε εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης για να καταλάβουν πώς — και αν — μπορεί να καλυφθεί η χαμένη μάθηση. Και η απάντηση που πήραν ακούστηκε σχεδόν σαν ειρωνεία: «Ίσως με εντατικοποίηση, όταν και αν τοποθετηθεί δάσκαλος».

Η επιστολή που απέστειλαν στο alfavita.gr φέρνει στο φως την αγωνία και την οργή τους, οι γονείς θέτουν το κρίσιμο ερώτημα: Αν η τεχνολογία θεωρείται λύση για όλα… μήπως τελικά φτάσαμε στο σημείο να συζητάμε και την αντικατάσταση των δασκάλων;

Όχι με σοβαρότητα, αλλά με πικρή ειρωνεία. Γιατί, όπως υπενθυμίζουν, τα παιδιά τους δεν χρειάζονται «αλγορίθμους που ακούν». Χρειάζονται ανθρώπους που βλέπουν, ακόμη κι αν τα ίδια δεν μπορούν.

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή των γονέων/κηδεμόνων.

Η ανακοίνωση

«Αν όλα λύνονται με την τεχνολογία… μήπως να αντικαταστήσουμε και τους δασκάλους;

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει με ενθουσιασμό ένα νέο σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης, αξίας 5,68 εκατομμυρίων ευρώ, με τίτλο «Σας ακούμε».
Κι εμείς, ως γονείς/κηδεμόνες των παιδιών στο Ειδικό Σχολείο Τυφλών, δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε: ποιον ακριβώς ακούν; Σίγουρα όχι τα παιδιά μας.

Τα παιδιά μας — και δεν είναι λίγα — βρίσκονται χωρίς δασκάλα / δάσκαλο από τις 11 Σεπτεμβρίου.
Κάθε μέρα που περνά χωρίς διδασκαλία δεν είναι μια «χαμένη ώρα».
Είναι μια χαμένη ευκαιρία, σε μια ηλικία όπου τα πάντα χτίζονται με κόπο, εμπιστοσύνη και πάνω απ’ όλα ανθρώπινη παρουσία.

Κι επειδή η πραγματικότητα ξεπερνά κάθε λογική, φτάσαμε στο σημείο να ρωτήσουμε ακόμα και το ChatGPT πώς μπορεί να αναπληρωθεί όλη αυτή η χαμένη μάθηση.
Και πήραμε μια απάντηση που ακούστηκε σχεδόν ειρωνική από μόνη της:
«Με εντατικοποίηση και συμπύκνωση όταν — και αν — εμφανιστεί δασκάλα/δάσκαλος».

Δηλαδή;
Τα παιδιά να τρέξουν.
Ο μελλοντικός δάσκαλος/δασκάλα να τρέξει.
Όλοι να τρέξουν… εκτός από εκείνους που έπρεπε να είχαν φροντίσει από την αρχή.

Και τότε γεννιέται, με πικρό χιούμορ, μια «ωραία» σκέψη:
Αφού όλα λύνονται πια με την τεχνολογία — από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέχρι τα ρομποτικά μαθήματα — μήπως να δοκιμάσουμε και κάτι πιο “προχωρημένο”;

Να αντικατασταθεί ο δάσκαλος/δασκαλα;
Να διδαχθούν οι τυφλοί μαθητές με κάποιο «πρωτοποριακό» σύστημα ΤΝ;
Θα ήταν, πράγματι, ένα ευφάνταστο σενάριο.
Και γιατί όχι; Μπορεί να γινόμασταν και «παγκόσμιο πρότυπο».

Μόνο που υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια:
τα παιδιά μας δεν χρειάζονται αλγόριθμο.
Χρειάζονται άνθρωπο.

Άνθρωπο που θα είναι δίπλα τους.
Που θα τα αγγίξει στον ώμο.
Που θα τους μιλήσει με φωνή, όχι με κώδικα.
Που θα καταλάβει τον φόβο τους, την απογοήτευση, τη δυσκολία τους.
Που θα τα διδάξει με τρόπους που καμία οθόνη δεν μπορεί να μιμηθεί — ειδικά σε ένα σχολείο τυφλών.

Κι όσο εμείς ακούμε για «κέντρα επιχειρήσεων» και ψηφιακά θαύματα,
οι εγκαταστάσεις του σχολείου παραμένουν με τις ίδιες παλιές ανάγκες, σαν να μην πέρασε στιγμή.
Η τεχνολογία τρέχει, αλλά κάποιοι χώροι… μένουν στάσιμοι.

Πριν μας ακούσει η Τεχνητή Νοημοσύνη, ας ακούσει το Υπουργείο τα παιδιά μας, που από τον Σεπτέμβρη περιμένουν έναν δάσκαλο/δασκάλα.

Δεν ζητάμε νεωτερισμούς.
Δεν ζητάμε εντυπωσιασμούς.

Ζητάμε τα βασικά:

  • Άμεση στελέχωση του σχολείου.
  • Αληθινή προτεραιότητα στα πιο ευάλωτα παιδιά.
  • Σεβασμό στη μάθηση και στην ανθρώπινη παρουσία.

Γιατί η εκπαίδευση δεν είναι εφαρμογή.
Είναι σχέση. Είναι επαφή. Είναι εμπιστοσύνη — και πάνω απ’ όλα, είναι άνθρωπος.

Οι Γονείς/Κηδεμόνες του Ειδικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας 
Δεν περιμένουμε άλλη τεχνολογία. Περιμένουμε δάσκαλο/δασκάλα».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καφές
Καφές χωρίς πρωινό: τι σημαίνει για τον οργανισμό σας
Οι γρήγοροι ρυθμοί, η έλλειψη χρόνου και η δυσκολία να φτιάξουμε κάτι θρεπτικό, ειδικά πλούσιο σε πρωτεΐνη, κάνουν πολλούς να καταλήγουν σε μια κούπα...
Καφές χωρίς πρωινό: τι σημαίνει για τον οργανισμό σας
Ειδικό Σχολείο Τυφλών
Ειδικό Σχολείο Τυφλών: Μας φέρνουν ΤΝ αλλά όχι δάσκαλο...
Η οργή και η αγωνία των γονιών του Ειδικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, που βλέπουν το υπουργείο Παιδείας να φέρνει τεχνολογική πρόοδο αλλά όχι...
Ειδικό Σχολείο Τυφλών: Μας φέρνουν ΤΝ αλλά όχι δάσκαλο...