Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, τόνισε ότι η τεχνολογία στην εκπαίδευση δεν είναι απλώς εργαλείο, αλλά γέφυρα που ενώνει, ενισχύει τη δημιουργικότητα και προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε κάθε μαθητή. Στην εκδήλωση «Ψηφιακό Σχολείο: η γνώση γίνεται εμπειρία με ίσες ευκαιρίες για όλους», που πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Αθηνών, η υπουργός παρουσίασε το ψηφιακό σχολείο ως μια μεγάλη μεταρρυθμιστική πορεία που αλλάζει ριζικά τον τρόπο διδασκαλίας.
Στόχος της προσπάθειας είναι να φέρει την εκπαίδευση πιο κοντά στη συνεργασία και στη δημιουργία, αφήνοντας πίσω τη στείρα αποστήθιση, και να κάνει κάθε μαθητή ενεργό συμμετέχοντα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το μήνυμα είναι σαφές: η ψηφιακή γνώση γίνεται ζωντανή εμπειρία που ανοίγει δρόμους για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους.
«Από τη μετωπική διδασκαλία περάσαμε στη συνεργασία και από την κιμωλία στην ψηφιακή εμπειρία», τόνισε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι το ελληνικό σχολείο αλλάζει ριζικά και προσαρμόζεται στις ανάγκες της εποχής.
«Στην εκπαίδευση δεν υπάρχει ασυνέχεια, αλλά συνέχεια»
Η κ. Ζαχαράκη ευχαρίστησε όσους συνέβαλαν στην προσπάθεια —στελέχη του Υπουργείου, της Αυτοδιοίκησης και του εκπαιδευτικού κόσμου—, αλλά και τους προκατόχους της στο Υπουργείο, Νίκη Κεραμέως και Κυριάκο Πιερρακάκη, λέγοντας ότι «στην εκπαίδευση δεν υπάρχει ασυνέχεια, αλλά συνέχεια».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο παράδειγμα ενός μικρού ορεινού σχολείου στα Καλάβρυτα, όπου η σύνδεση στο διαδίκτυο και ο διαδραστικός πίνακας άλλαξαν ριζικά τον τρόπο μάθησης. «Εκεί είδα παιδιά να χαίρονται τις νέες δυνατότητες, να πειραματίζονται, να συνδέονται με άλλα σχολεία. Όταν η τεχνολογία υπηρετεί τον άνθρωπο, τότε δημιουργεί και προσφέρει ίσες ευκαιρίες», σημείωσε συγκινημένη.
Στην ομιλία της παρουσίασε αναλυτικά τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που στηρίζουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης:
- 36.264 διαδραστικά συστήματα σε 6.899 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Επιπλέον 2.500 διαδραστικά συστήματα που θα εγκατασταθούν έως το τέλος του σχολικού έτους.
- 117.121 σετ ρομποτικής σε πάνω από 11.000 σχολεία, από το νηπιαγωγείο έως και τη Γ΄ Γυμνασίου.
Η υπουργός σημείωσε ότι τα έργα αυτά αποτελούν «θεμέλιο για ένα δημιουργικό και συμπεριληπτικό σχολείο», με 15.000 ψηφιακά αντικείμενα, 4.000 μαθήματα, 4.000 σενάρια διδασκαλίας και 3.000 βίντεο εξατομικευμένης μάθησης.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στη νέα πλατφόρμα ψηφιακής μάθησης για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και στο σύστημα επαγγελματικού προσανατολισμού που αξιοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης.
«Το σχολείο της νέας εποχής πρέπει να προσφέρει δίκαιες και ίσες ευκαιρίες, όπου κι αν ζει κάθε παιδί. Αυτό είναι καθήκον και υποχρέωσή μας, ειδικά σε μια χώρα που δοκιμάζεται δημογραφικά», κατέληξε η Σοφία Ζαχαράκη, υπογραμμίζοντας ότι το ψηφιακό σχολείο δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό έργο, αλλά μια επένδυση στο μέλλον των παιδιών και της κοινωνίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Λεωνίδας Βουρλιώτης