αμεα
Ο ΣΑΤΕΑ ζητά άμεση στελέχωση, αύξηση μόνιμων διορισμών, θεσμική κατοχύρωση του ρόλου του Ειδικού Παιδαγωγού και καλεί την Πολιτεία και τα ΜΜΕ να αναδείξουν και να στηρίξουν την προσπάθεια για ίση και ποιοτική εκπαίδευση για όλους

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) αναδεικνύει την κρίσιμη κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, λόγω της υποστελέχωσης των δομών και της άδικης αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών ΠΕ61/71 στους διορισμούς.

Τονίζεται ότι η Ειδική Αγωγή αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και η έλλειψη επαρκούς στήριξης απειλεί με κατάρρευση το σύστημα, αφήνοντας εκτεθειμένους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές ανάγκες.

Ο ΣΑΤΕΑ ζητά άμεση στελέχωση, αύξηση μόνιμων διορισμών, θεσμική κατοχύρωση του ρόλου του Ειδικού Παιδαγωγού και καλεί την Πολιτεία και τα ΜΜΕ να αναδείξουν και να στηρίξουν την προσπάθεια για ίση και ποιοτική εκπαίδευση για όλους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ:

Ως απόφοιτοι των προγραμμάτων Ειδικής Αγωγής και μέλη του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ), εκφράζουμε δημόσια την έντονη ανησυχία μας για τη συνεχιζόμενη υποστελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής και την άδικη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής ΠΕ61/71 (Νηπιαγωγών/Δασκάλων Ειδικής Αγωγής) στους διορισμούς.

Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν αποτελεί «επιλογή» ή δευτερεύουσα προτεραιότητα – είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, αναγνωρισμένο θεσμικά, παιδαγωγικά και κοινωνικά. Όπως τεκμηριώνουν διεθνείς οργανισμοί (UNESCO, OECD, ΕΣΑμεΑ), η έγκαιρη και εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

  • Βελτιώνει τα μαθησιακά αποτελέσματα.

  • Ενισχύει την κοινωνική τους ένταξη.

  • Περιορίζει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες.

Ωστόσο, η πραγματικότητα στα ελληνικά σχολεία είναι ανησυχητικά αντίθετη:

  • Οι διαγνώσεις μαθησιακών δυσκολιών, ΔΑΔ και άλλων νευροαναπτυξιακών διαταραχών αυξάνονται διαρκώς.

  • Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής καλούνται να υποστηρίξουν πολυπληθείς και ετερογενείς ομάδες μαθητών χωρίς επαρκή στελέχωση, μέσα ή υποδομές.

  • Οι διορισμοί των ΠΕ61/71 παραμένουν ελάχιστοι, ενώ η εμπειρία, εξειδίκευση και συμβολή μας στην ενταξιακή εκπαίδευση παραμένουν υποτιμημένες.

Είναι σαφές ότι το σύστημα Ειδικής Αγωγής κινδυνεύει με κατάρρευση.

ΖΗΤΑΜΕ:

  1. Άμεση δημιουργία νέων οργανικών θέσεων ΠΕ61/71 σε όλες τις δομές Ειδικής Αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη).

  2. Αναλογική αύξηση των μόνιμων διορισμών, βάσει των πραγματικών μαθητικών αναγκών.

  3. Αλλαγή του τρόπου διορισμού, ώστε να διασφαλιστεί ίση μεταχείριση και επαγγελματική προοπτική για τους αποφοίτους Ειδικής Αγωγής.

  4. Θεσμική κατοχύρωση του ρόλου του Ειδικού Παιδαγωγού στη γενική και ειδική εκπαιδευτική διαδικασία.

Η συνεχής αδιαφορία για την Ειδική Αγωγή ισοδυναμεί με αποκλεισμό των πιο ευάλωτων μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να συνεχίσουν να στηρίζουν μια εκπαιδευτική αποστολή με επισφάλεια, ελλείψεις και αδικίες.

Καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της. Καλούμε τα ΜΜΕ να αναδείξουν αυτήν την κρίσιμη πραγματικότητα.

Στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους. Ζητάμε να σταθείτε και εσείς δίπλα μας.

Με εκτίμηση,
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΤΕΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα