Καταγγελία: Διευθυντές σχολείων αρνούνται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης
Επιστολή ΣΑΚΕΑ στο Υπουργείο Παιδείας: «Καμπανάκι» για την ανάγκη ενίσχυσης της ενημέρωσης των διευθυντών σχετικά με την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης, να υποχρεωθούν τώρα οι Διευθυντές

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) εκφράζει έντονη ανησυχία για τη συνεχιζόμενη απροθυμία ορισμένων διευθυντών και διευθυντριών σχολικών μονάδων να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία τους.

Παρά τις σαφείς οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, που διευκρινίζουν ότι η έλλειψη διαθέσιμου χώρου δεν αποτελεί δικαιολογία για την άρνηση ίδρυσης, αρκετοί διευθυντές επικαλούνται ως πρόσχημα την έλλειψη αιθουσών, αρνούμενοι να υποβάλουν τα απαραίτητα στοιχεία.

Σύμφωνα με τα μέλη του ΣΑΚΕΑ, το κύριο πρόβλημα δεν είναι η χωροταξία, αλλά μια συνειδητή αντίσταση στην ένταξη μαθητών με ειδικές ανάγκες, η οποία αποκαλύπτει έλλειψη συμπεριληπτικής παιδαγωγικής κουλτούρας και δημιουργεί εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Ο ΣΑΚΕΑ ζητά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την αρμόδια Υπουργό, Σοφία Ζαχαράκη, την παράταση της διαδικασίας καταγραφής μαθητών και την άμεση αποστολή επείγουσας εγκυκλίου, η οποία θα υποχρεώνει όλους τους διευθυντές να συμπληρώσουν και να αποστείλουν τα σχετικά στοιχεία, υπενθυμίζοντας ότι η μη συμμόρφωση αποτελεί διοικητική παράλειψη με πιθανές συνέπειες.

Η ίδρυση Τμημάτων Ένταξης αποτελεί βασική μορφή «εύλογης προσαρμογής», σύμφωνα με τη διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, και είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση ίσης, συμπεριληπτικής και μη διακριτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Ανάγκη ενίσχυσης της ενημέρωσης των διευθυντών/διευθυντριών σχολικών μονάδων για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) εκφράζει την έντονη ανησυχία του σχετικά με την παρατηρούμενη απροθυμία ορισμένων διευθυντών και διευθυντριών σχολικών μονάδων να συμπληρώσουν τον σχετικό πίνακα που αφορά στην ίδρυση Τμημάτων Ένταξης.

Παρά την αποσαφήνιση από το Υπουργείο Παιδείας ότι η έλλειψη διαθέσιμης αίθουσας δεν συνιστά βάσιμο λόγο άρνησης ίδρυσης Τμήματος Ένταξης (εγκύκλιος: Αρ. πρωτ. 70271/03/2025), πολλοί/ες διευθυντές/ντριες επικαλούνται ως προσχηματικό επιχείρημα την έλλειψη χώρου, αρνούμενοι να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής των απαραίτητων στοιχείων.

Στην πραγματικότητα, όπως μάς αναφέρουν αναπληρωτές/τριες μέλη του συλλόγου μας από πολλές περιοχές της χώρας, η αντίσταση οφείλεται στη συνειδητή άρνηση λειτουργίας Τμήματος Ένταξης, καθώς θεωρούν ότι κάτι τέτοιο θα καταστήσει το σχολείο τους «πόλο έλξης» για μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η στάση αυτή συνιστά σαφή έλλειψη συμπεριληπτικής παιδαγωγικής κουλτούρας και θέτει εμπόδια στην ισότιμη συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στην εκπαίδευση.

Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

Την παράταση της διαδικασίας, προκειμένου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος ώστε να καταγραφούν και οι μαθητές/τριες που μεταβαίνουν από το Δημοτικό στην Α' Γυμνασίου και από το Γυμνάσιο στην Α' Λυκείου, οι οποίο/οποίες αυτή τη στιγμή δεν αποτυπώνονται στους πίνακες λόγω μετάβασης βαθμίδας.

Την άμεση αποστολή νέας επείγουσας εγκυκλίου (με την ένδειξη ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ) προς όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας με την οποία να καθίσταται σαφής η υποχρέωση όλων των διευθυντών/ντριών να συμπληρώσουν και να αποστείλουν τα σχετικά στοιχεία, με την υπενθύμιση ότι η μη αποστολή των στοιχείων συνιστά διοικητική παράλειψη, η οποία ενδέχεται να επιφέρει συνέπειες στο πλαίσιο της διοικητικής εποπτείας.

Η ίδρυση Τμημάτων Ένταξης συνιστά μορφή «εύλογης προσαρμογής», όπως αυτή ορίζεται από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (UN, 2006), την οποία η Ελλάδα έχει κυρώσει (Ν. 4074/2012). Επομένως, η ίδρυση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση της ουσιαστικής πρόσβασης όλων των μαθητών/τριών στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας, της συμπερίληψης και της μη διάκρισης. Η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει ότι το θεσμικό πλαίσιο τηρείται στο σύνολο των εκπαιδευτικών δομών, χωρίς παρεκκλίσεις που στηρίζονται σε προσωπικές αντιλήψεις ή επιλεκτικές ερμηνείες. Με εκτίμηση,

για το Δ.Σ του Σ.Α.Κ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος Πουλπούλογλου Νικόλαος

Ο Γεν. Γραμματέας Ναζίρης Ιωάννης»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αλλαγές στο ωράριο εκπαιδευτικών από 1/9/2025: Ποιοι θα διδάσκουν λιγότερες ώρες

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριάκος Μητσοτάκης
Μητσοτάκης: Σε λειτουργία το 1566 - Ο 24ωρος τηλεφωνικός αριθμός για θέματα υγείας
Μητσοτάκης: Από σήμερα λειτουργεί το 1566 ένας 24ωρος τηλεφωνικός αριθμός που θα αφορά θέματα υγείας
Μητσοτάκης: Σε λειτουργία το 1566 - Ο 24ωρος τηλεφωνικός αριθμός για θέματα υγείας
Δόμνα Μιχαηλίδου
Μιχαηλίδου: Στις 95.000 οι εγγραφές για το πρόγραμμα συμπερίληψης με επίδομα 100 ευρώ
Μιχαηλίδου: Μεγάλη ανταπόκριση στο πρόγραμμα για τη διαφορετικότητα στον ιδιωτικό τομέα – 95.000 εγγραφές μέσα σε λίγες ημέρες
Μιχαηλίδου: Στις 95.000 οι εγγραφές για το πρόγραμμα συμπερίληψης με επίδομα 100 ευρώ
syllalitirio_poreia_kinitopoiiseis_ntountouka.jpg
Διπλό μέτωπο αγώνα από εκπαιδευτικούς: Για αξιοπρεπή εργασία και ενάντια στη σφαγή στη Γάζα
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν δουλειά, όχι δελτία - Αντίσταση στα νέα εμπόδια για το επίδομα ανεργίας - Μπλόκο στη γενοκτονία
Διπλό μέτωπο αγώνα από εκπαιδευτικούς: Για αξιοπρεπή εργασία και ενάντια στη σφαγή στη Γάζα