Το Υπουργείο Παιδείας απηύθυνε πρόσκληση στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), καθώς και στους διευθυντές των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να προτείνουν την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο.
Σύμφωνα με τους αιρετούς εκπροσώπους του ΚΥΣΕΕΠ, Σ. Λάππα και Β. Βούγια, οι διευθυντές καλούνται να συμπληρώσουν έναν ειδικό πίνακα, ο οποίος αποτυπώνει την ανάγκη για τη δημιουργία Τμήματος Ένταξης στο σχολείο τους. Η συμπλήρωση του πίνακα αποτελεί ταυτόχρονα και εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ίδρυση νέου Τμήματος.
Σημειώνεται ότι σχολεία που διαθέτουν ήδη Τμήμα Ένταξης δεν θα υποβάλουν τον πίνακα, καθώς η ισχύουσα νομοθεσία δεν προβλέπει τη σύσταση δεύτερου Τ.Ε. στον ίδιο φορέα. Η δυνατότητα τοποθέτησης περισσότερων εκπαιδευτικών σε υφιστάμενα Τμήματα Ένταξης καθορίζεται από το άρθρο 6 του ν. 3699/2008.
Οι σχολικές μονάδες και τα ΚΕΔΑΣΥ ενθαρρύνονται να συνεργάζονται με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης για την ορθή συμπλήρωση των πινάκων.
Χρονοδιάγραμμα ενεργειών:
Έως Παρασκευή 20 Ιουνίου: Οι σχολικές μονάδες αποστέλλουν τον συμπληρωμένο πίνακα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Έως Τρίτη 24 Ιουνίου: Οι Διευθύνσεις στέλνουν τους ενοποιημένους πίνακες στο αντίστοιχο ΚΕΔΑΣΥ.
Έως 27 Ιουνίου: Το ΚΕΔΑΣΥ διατυπώνει θετική ή αρνητική εισήγηση και υποβάλλει τους πίνακες (ανά βαθμίδα) στην οικεία ΠΔΕ.
Έως 4 Ιουλίου 2025: Οι ΠΔΕ αποστέλλουν συγκεντρωτικούς πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Υπουργείο.
Επίσης θα ληφθούν υπόψη:
Οι διατάξεις των άρθρων 2, 3, 4, 5 και 6 του ν. 3699/2008 (Α ́ 199), όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν και το άρθρου 11 του ν.4823/2021 και ιδιαιτέρως το εδάφιο που ορίζει: «Σκοπός των ΤΕ είναι η πλήρης ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον μέσα από ειδικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.
Ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με στόχο τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των διδακτικών πρακτικών, καθώς και την κατάλληλη προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.
Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, με απώτερο στόχο τη δυνατότητα μελλοντικής υποστήριξης αυτών εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους»
- O συνολικός αριθμός μαθητών/τριών που φοιτούν στη σχολική μονάδα
- Ο συνολικός αριθμός των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στη σχολική μονάδα
- Ο αριθμός μαθητών/τριών με πρόταση υποστήριξης από τον θεσμό του Τμήματος Ένταξης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ανακαλείται το πιο διάσημο τρόφιμο στον κόσμο – Είναι γεμάτο στα φυτοφάρμακα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ