Σημαντικές συναντήσεις με κορυφαία στελέχη του Υπουργείου Παιδείας είχε την Τρίτη 27 Μαΐου αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.), θέτοντας επί τάπητος τα βασικά προβλήματα που απασχολούν τον χώρο της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ).
Η αντιπροσωπεία της ΟΛΤΕΕ, αποτελούμενη από μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον Υφυπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Βλάση, τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννη Κατσαρό, τη Γενική Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Διά Βίου Μάθησης Όλγα Καφετζοπούλου και τον Διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου της Υπουργού Παιδείας, Κώστα Γιαννικόπουλο.
Οι συζητήσεις έγιναν σε θετικό κλίμα και κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως:
ο τρόπος εγγραφών στα ΕΠΑΛ και οι επιπτώσεις του στη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων,
η ανάγκη μείωσης του ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα,
η κατάργηση της διάταξης για τους «μη παρακολουθούντες» από το α’ τετράμηνο,
η έγκαιρη έναρξη και διεύρυνση της μαθητείας,
οι αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας των Π.ΕΠΑΛ και των Εργαστηριακών Κέντρων,
οι ανησυχίες για την εφαρμογή του Νόμου 5082/2024,
η σύνδεση της ΤΕΕ με την αγορά εργασίας,
η δημιουργία κλάδων ΤΕ και ΔΕ και η ανάγκη διορισμών,
η ενίσχυση με γραμματειακή υποστήριξη των σχολικών μονάδων,
η χρηματοδότηση και η προβολή των ΕΠΑΛ από τα ΜΜΕ,
η αύξηση του ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ,
και το κρίσιμο θέμα των διώξεων εκπαιδευτικών για τη μη συμμετοχή στην αξιολόγηση.
Οι απαντήσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας
Αλλαγές στον τρόπο εγγραφών σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ σχεδιάζει το ΥΠΑΙΘΑ
Ανοικτό το ενδεχόμενο επανεξέτασης του χαρακτηρισμού "μη παρακολουθούντων"
Θετικός προβληματισμός για τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε ΕΠΑΛ
Η εφαρμογή του Ν. 5082/2024 θα προχωρήσει, με περιθώριο για επιμέρους διορθώσεις
Προβλέπεται λειτουργία τριών ΚΕΕΚ (Campus) στο πλαίσιο του νέου νόμου
Η ΚΥΑ για τη μαθητεία αναμένεται – εντός στόχου η έναρξη τον Οκτώβριο
Δρομολογούνται νέοι οδηγοί κατάρτισης και νέα αναλυτικά προγράμματα στα ΕΠΑΛ
Ανοίγουν οι εγγραφές στα Π.ΕΠΑΛ – Περισσότερες κατηγορίες μαθητών από φέτος
Σκέψεις για ένταξη των ΕΠΑΛ στα Γραφεία Διασύνδεσης των ΣΑΕΚ
Το Υπουργείο προβληματίζεται για ορισμένες πειθαρχικές διώξεις – Αναμένονται εξελίξεις
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Συναντήσεις Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ
Την Τρίτη 27 Μάη αντιπροσωπία της ΟΛΤΕΕ αποτελούμενη από τον πρόεδρο Νίκο Σεκεριάδη, τον αντιπρόεδρο Ηλία Τσιντώνη, την έφορο δημοσίων σχέσεων Μαρία Φωτοπούλου, τη β. ταμία Ελένη Σόντη και το μέλος του ΔΣ Σταμάτη Λούρμπα, είχε διαδοχικές συναντήσεις με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ. Συγκεκριμένα, συναντήθηκε διαδοχικά με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Κων/νο Βλάση, το Γενικό Γραμματέα πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Γιάννη Κατσαρό, τη Γενική Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & δια Βίου Μάθησης κα. Όλγα Καφετζοπούλου και το Δ/ντή του πολιτικού γραφείου της Υπουργού κας. Ζαχαράκη κ. Κώστα Γιαννικόπουλο. Οι συναντήσεις αυτές έγιναν σε καλό κλίμα. Συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που απασχολούν την Τεχνική εκπαίδευση καθώς και άλλα εργασιακά θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας. Συγκεκριμένα συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα
Ο προβληματικός τρόπος με τον οποίο γίνονται οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ, καθώς θεωρούμε ότι ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων. Ζητήσαμε να ισχύσει για τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ ότι και στον άλλο ισότιμο τύπο Λυκείου, δηλαδή οι εγγραφές να αρχίζουν με τη λήξη των μαθημάτων και να ολοκληρώνονται με την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους ώστε μετά το τέλος των εγγραφών του Σεπτεμβρίου να γίνονται οι εγκρίσεις των ολιγομελών τμημάτων. Από την πλευρά του Υπουργείου ανέφεραν ότι θα γίνουν αλλαγές συνολικά στον τρόπο εγγραφών στα λύκεια (ΕΠΑΛ & ΓΕΛ). Μέχρι να γίνει αυτό, ζητήσαμε τουλάχιστον να οριστικοποιηθούν τα τμήματα μετά τις εγγραφές του Σεπτεμβρίου. > Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
Ζητήσαμε να μειωθεί ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα για τη δημιουργία τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων. Να γίνεται έγκριση όλων των τμημάτων (ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών) για τα Εσπερινά ΕΠΑΛ καθώς και τα απομακρυσμένα από τα αστικά κέντρα. Για το θέμα αυτό υπήρξε προβληματισμός εκ μέρους των συνομιλητών μας.
Χαρακτηρισμός των μη παρακολουθούντων από το α΄ τετράμηνο. Ζητήσαμε να καταργηθεί η επαίσχυντη διάταξη για τους «μη παρακολουθούντες» από το α΄ τετράμηνο που εφαρμόζεται μόνο στα ΕΠΑΛ. Από το Υπουργείο αναφέρθηκε ότι αυτό θα εξεταστεί μαζί με τις αλλαγές που θα γίνουν στη διαδικασία των εγγραφών. > Μαθητεία
Ζητήσαμε η μαθητεία να ξεκινάει στο χρόνο που προβλέπει ο νόμος ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να μπορούν να προγραμματίσουν τις δραστηριότητές τους. Ζητήσαμε να ξεκινήσουν άμεσα διαδικασίες για την έκδοση της ΚΥΑ καθώς εμπλέκονται και άλλα υπουργεία, έτσι ώστε η μαθητεία την προσεχή σχολική χρονιά να ξεκινήσει σύμφωνα με την πρόβλεψη του νόμου (το πρώτο 10ημερο του Οκτωβρίου). Ζητήσαμε να συμπεριληφθούν επιτέλους στη μαθητεία οι ειδικότητες που δεν έχουν συμπεριληφθεί ακόμα. Αυτό θα γίνει μόλις ολοκληρωθούν οι οδηγοί κατάρτισης στις ειδικότητες αυτές και η αναθεώρηση των υπαρχόντων (Κα. Καφετζοπούλου). Επίσης ζητήσαμε να επεκταθεί ο θεσμός της μαθητείας σε όλα τα ΕΠΑΛ. Ειπώθηκε από την κα. Γ.Γ. ότι θα ξεκινήσει και η σύνταξη νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα ΕΠΑΛ και της ζητήσαμε αυτό να συνοδευτεί και με νέα βιβλία.
Π.ΕΠΑΛ
Για τα Π.ΕΠΑΛ η Γ.Γ. κα. Καφετζοπούλου μας είπε ότι από φέτος απελευθερώνονται οι εγγραφές σε αυτά και θα δέχονται πλέον περισσότερες κατηγορίες μαθητών. Έχει ήδη εκδοθεί σχετική απόφαση. Επίσης μας παρουσιάστηκε αναλυτικά στη φάση που βρίσκεται το έργο αναβάθμισης των υποδομών σε αυτά από το ταμείο ανάκαμψης. Ν.5082/24
Εκφράσαμε την έντονη ανησυχία μας για την εφαρμογή του νόμου που έχει ψηφιστεί (Ν.5082/24) κυρίως στα άρθρα του που αφορούν τα ΕΠΑΛ & τα Ε.Κ..
Αναφέραμε ότι η ΟΛΤΕΕ διαφωνεί κάθετα με τον ακρωτηριασμό των Ε.Κ. καθώς και με τις επικείμενες συγχωνεύσεις των ΕΠΑΛ που προβλέπει ο νόμος, έχει καταθέσει τις προτάσεις της κατ' άρθρο και είναι ανοικτή σε οποιαδήποτε συζήτηση που τυχόν υπάρξει για αλλαγές στο νόμο. Ζητήσαμε να ανασταλεί η εφαρμογή συγκεκριμένων άρθρων και να ξεκινήσει συζήτηση για την αλλαγή αυτών ώστε να μην υπάρξουν λειτουργικά προβλήματα στα σχολεία μας. Από την πλευρά του ο κ.Υφυπουργός μας είπε ότι ο νόμος είναι πρόσφατα ψηφισμένος και θα εφαρμοστεί, ωστόσο αν υπάρξουν προβλήματα στην εφαρμογή του αυτά θα αντιμετωπιστούν τότε. Πρόθεση του υπουργείου είναι η λειτουργία τριών ΚΕΕΚ (Campus). Οι υπόλοιποι συνομιλητές έδειξαν τον προβληματισμό τους στην εφαρμογή συγκεκριμένων διατάξεων του Ν.5082/24. Σε όλους καταθέσαμε δωδεκασέλιδο υπόμνημα με προτάσεις αναθεώρησης συγκεκριμένων άρθρων του Ν.5082/24 . > Σύνδεση ΕΠΑΛ/ΤΕΕ με την αγορά εργασίας
Ζητήσαμε να υπάρξει σύνδεση των ΕΠΑΛ/ΤΕΕ με την αγορά εργασίας. Η λύση που έχει προταθεί και μπορεί να γίνει άμεσα είναι τα νεοσύστατα γραφεία διασύνδεσης των ΣΑΕΚ, τα οποία δεν έχουν ακόμη λειτουργήσει, να συμπεριλάβουν και τα ΕΠΑΛ. > Δημιουργία κλάδων ΤΕ και ΔΕ.
Ζητήσαμε να δημιουργηθούν κλάδοι εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ σε όλους τους τομείς και να γίνουν διορισμοί σε αυτούς τους κλάδους, καθώς τους θεωρούμε άκρως απαραίτητους για τη λειτουργία των εργαστηρίων. > Γραμματειακή υποστήριξη
Ζητήσαμε γραμματειακή υποστήριξη σε όλα τα ΕΠΑΛ καθώς ο φόρτος εργασίας και λόγω μαθητείας, είναι πολύ μεγάλος. Αναφέραμε αναλυτικά τους λόγους που ένα ΕΠΑΛ είναι επιφορτισμένο με περισσότερη γραφειοκρατική εργασία από μία άλλη δομή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ζητήσαμε κατά προτεραιότητα να τοποθετείται σε αυτά γραμματειακή υποστήριξη.
Προβολή των ΕΠΑΛ. Ζητήσαμε να γίνει προβολή των ΕΠΑΛ αλλά και της μαθητείας των ΕΠΑΛ τουλάχιστον από τα κρατικά Μ.Μ.Ε.. Αυτό για μία ακόμη φορά αντιμετωπίστηκε θετικά, πλην όμως η εμπειρία των προηγούμενων χρόνων δεν μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι. > Χρηματοδότηση.
Συζητήθηκαν οι δυσχέρειες στη χρηματοδότηση των σχολείων μας μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών. Συζητήσαμε την αύξηση του ποσοστού εισαγωγής στα ΑΕΙ, θέμα για το οποίο η ΟΛΤΕΕ αγωνίζεται ιδιαίτερα. Εκφράσαμε την ικανοποίησή μας για τη θετική έκβαση των προσπαθειών, που κάναμε τα τελευταία χρόνια, για την εισαγωγή των αποφοίτων μας στις σχολές Αξιωματικών των Ε.Δ. από το προσεχές σχολικό έτος.
Ζητήσαμε αύξηση του ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την καθιέρωση ενός δίκαιου αναλογικού συστήματος στην κατανομή των θέσεων ανάμεσα στους αποφοίτους των δύο τύπων Λυκείων. Επίσης θέσεις στα ΑΕΙ που προορίζονται για αποφοίτους του ενός τύπου Λυκείου αν δεν καλύπτονται από αυτούς, να μη μένουν κενές αλλά να προσφέρονται στους υποψηφίους του άλλου τύπου Λυκείου. > Αυξήσεις μισθών.
Επίσης συζητήθηκαν και κλαδικά θέματα όπως η επιστροφή των 13ου & 14ου μισθού, η κατάργηση της κράτησης 2% για την καταπολέμηση της ανεργίας καθώς και η επιτακτική ανάγκη για αξιοπρεπείς αυξήσεις στις αποδοχές μας. Στα θέματα αυτά ζητήσαμε την άμεση παρέμβαση του υπουργείου στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ώστε να έχουμε θετική έκβαση.
Διώξεις
Τέλος συζητήσαμε το πολύ σοβαρό θέμα που αφορά τους συναδέλφους οι οποίοι διώκονται πειθαρχικά για τη μη συμμετοχή τους ή την παρεμπόδιση της αξιολόγησης. Ζητήσαμε να ανασταλούν άμεσα οι διώξεις αυτές και να βρεθεί λύση και ενόψει των φημολογούμενων αλλαγών στην αξιολόγηση. Διαπιστώσαμε στο θέμα αυτό τον έντονο προβληματισμό των συνομιλητών μας.
Η ΟΛΤΕΕ, ως η πιο αντιπροσωπευτική ομοσπονδία στο χώρο της ΤΕΕ, γνωρίζοντας καλύτερα τα προβλήματά της, προσέρχεται πάντα σε τέτοιες συναντήσεις με προτάσεις για την επίλυσή τους. Στις συναντήσεις αυτές οι συνομιλητές μας για τα παραπάνω θέματα δεν δεσμεύτηκαν και δεν πήραν θέση παρά τις πιέσεις της ομοσπονδίας μας. Το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ θα συνεχίσει τις επαφές καθώς έχει ζητήσει να συναντήσει άμεσα την κα. Υπουργό.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ