molivia
Οι εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε διαχειριστές στόχων, κι όχι παιδαγωγοί ζωής.

Τι είναι τελικά η PISAΈνα «ουδέτερο» διαγνωστικό εργαλείο ή ο Δούρειος Ίππος ενός αυταρχικού, αγοραίου μοντέλου εκπαίδευσης; Είναι η αξιολόγηση ή μια νέα μορφή ελέγχου, πειθάρχησης και κοινωνικής μηχανικής που αναπαράγει και μεγιστοποιεί τις εκπαιδευτικές ανισότητες με μανδύα «αντικειμενικότητας»; Θα επιτρέψουμε να μετατραπεί το δημόσιο σχολείο σε μηχανή βαθμολόγησης και αποκλεισμού ή θα υπερασπιστούμε την Παιδεία ως δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό;

Μέσα από την επιβολή των εξετάσεων PISA, η εκπαίδευση χάνει την ψυχή της: τη χαρά της γνώσης, τη συλλογική δημιουργία, την παιδαγωγική ελευθερία της σκέψης.Οι μαθητές του ελληνικού σχολείου είναι «κανονικοί», μονογονεϊκές οικογένειες,  μετανάστες, ΑΜΕΑ κ.α δεν είναι αριθμοί. Είναι πρόσωπα με όνειρα, ανάγκες και δυνατότητες. Και σήμερα απαιτούν  να αποστηθίσουν, να συμμορφωθούν, να περάσουν το τεστ – όχι να στοχαστούν, να δημιουργήσουν, να ελπίσουν. Οι γονείς βλέπουν τα παιδιά τους να φθείρονται από το άγχος και τον ανταγωνισμό. Οι εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε διαχειριστές στόχων, κι όχι παιδαγωγοί ζωής. Αυτό δεν είναι μόρφωση – είναι ακύρωση της παιδείας.

Η PISA δεν είναι εκπαιδευτικό εργαλείο – είναι πολιτική παρέμβαση. Επιβάλλει πρότυπα που μετατρέπουν τη γνώση σε τυποποιημένη δεξιότητα και τον μαθητή σε «ανταγωνιστική μονάδα» της αγοράς.

Ο ΟΟΣΑ δεν αξιολογεί το σχολείο για να το βελτιώσει, αλλά για να το κατατάξει, να το βαθμολογήσει, να το κατηγοριοποιήσει και τελικά να το οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση.
Τα τεστ PISA δεν αξιολογούν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη, την κοινωνική και συναισθηματική ωριμότητα – αρετές που χρειάζεται μια δημοκρατική κοινωνία.
Αντίθετα, προάγουν τον ανταγωνισμό, την πειθαρχία και την ταξική επιλογή.
Τα αποτελέσματα χρησιμοποιούνται ως μοχλός: για να προχωρήσουν αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, να ενισχυθεί η Τράπεζα Θεμάτων, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η κατηγοριοποίηση σχολείων.

Στόχος; Η περιθωριοποίηση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων, η απαξίωση του δημόσιου σχολείου, η επιβολή του σχολείου της αγοράς.

Τι είδους άνθρωπο θέλουμε να διαμορφώνει το σχολείο; Έναν πειθαρχημένο εργαζόμενο χωρίς φωνή, ή έναν ενεργό πολίτη με ελεύθερη σκέψη και κοινωνική συνείδηση;
Τι κοινωνία οραματιζόμαστε; Μια κοινωνία ταξικής μοριοδότησης, όπου οι «επιτυχίες» καταγράφονται σε πίνακες και οι αποτυχίες καταλήγουν στη σιωπή των αποκλεισμένων;
Θα επιτρέψουμε να μετατραπεί η Παιδεία σε εμπόρευμα ή θα την υπερασπιστούμε ως πεδίο χειραφέτησης, ισότητας και κοινωνικής κινητικότητας;

Αυτό το σχολείο δε χωρά όλα τα παιδιά.

Είναι εφικτό ένα άλλο σχολείο; ΝΑΙ !

  • Δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό, που να χωρά όλα τα παιδιά.
  • Χωρίς PISA, χωρίς Τράπεζα Θεμάτων, χωρίς Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
  • Με παιδαγωγική ελευθερία, διαφοροποιημένη αξιολόγηση, συλλογική μάθηση.
  • Που μορφώνει ολόπλευρα, δε βαθμολογεί ταξικά.
  • Που δίνει χώρο στη δημιουργία, στη φαντασία, στη δημοκρατία της τάξης.
  • Που διδάσκει και προετοιμάζει για τη ζωή, όχι τη συμμόρφωση.

Η αξιολόγηση είναι χρήσιμη μόνο όταν είναι παιδαγωγική – Όχι όταν είναι εργαλείο ταξικής αναπαραγωγής και κοινωνικού αποκλεισμού.

Όχι στην PISA – Ναι στη ζωή και τη μόρφωση.
Η Παιδεία είναι δικαίωμα, κοινωνικό αγαθό – Όχι εμπόρευμα.
Το σχολείο δε διαχωρίζει – Ενώνει.
Οι μαθητές δε βαθμομετρούνται με τεστ – Αναπτύσσονται μέσα σε ένα υγιές, προστατευμένο περιβάλλον που καλύπτουν τις μορφωτικές κι εκπαιδευτικές τους ανάγκες.
Η εκπαίδευση δεν είναι ουδέτερη – Είναι πεδίο αγώνα για κοινωνική δικαιοσύνη.

*Ο Χρήστος Αναστασιάδης, είναι εκπαιδευτικός μέλος του Δ.Σ. του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε. Θεσσαλονίκης, μέλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Θεσσαλονίκης  και  μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του Κινήματος Δημοκρατίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ζητούνται Πιστοποιημένοι Εκπαιδευτές Ενηλίκων (Οικομολόγοι) με πολύ μεγάλες αμοιβές 

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριάκος Μητσοτάκης
Το Πόθεν Έσχες του Κυριάκου Μητσοτάκη: Τι δηλώνει ο πρωθυπουργός
Από τις καταθέσεις και τα οικόπεδα στην Κρήτη έως τα ακίνητα και τις επενδύσεις – Η πλήρης εικόνα του “χαρτοφυλακίου” του Κυριάκου Μητσοτάκη
Το Πόθεν Έσχες του Κυριάκου Μητσοτάκη: Τι δηλώνει ο πρωθυπουργός
Στέφανος Ντούσκος
Συγκλονιστικός Στέφανος Ντούσκος: «11 χρόνια ζει σε κοινόβια αθλητών» – Οι εξαντλητικές προπονήσεις και οι επόμενοι στόχοι
«Βάζω πλώρη για τα επόμενα ρεκόρ και τους Ολυμπιακούς του 2027» – Οι αποκαλύψεις του Έλληνα πρωταθλητή κωπηλασίας
Συγκλονιστικός Στέφανος Ντούσκος: «11 χρόνια ζει σε κοινόβια αθλητών» – Οι εξαντλητικές προπονήσεις και οι επόμενοι στόχοι
kid_maths.jpg
Διαγνωστικά Διαγωνίσματα 2025: Νέα τεστ για Α’ Γυμνασίου, Α’ ΓΕΛ και Α’ ΕΠΑΛ
Όλες οι λεπτομέρειες για τα διαγνωστικά, τις απαντήσεις και τα εργαλεία αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς
Διαγνωστικά Διαγωνίσματα 2025: Νέα τεστ για Α’ Γυμνασίου, Α’ ΓΕΛ και Α’ ΕΠΑΛ