ekpaideytikos taksi
Επισημαίνεται ότι ο χρόνος που διανύεται στη θέση απόσπασης δεν υπολογίζεται για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης

Ορισμένοι από τους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν τις προηγούμενες ημέρες, παρά τη γενική υποχρέωση να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών, έχουν τη δυνατότητα υποβολής αιτήσεων απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και σε δομές της Ειδικής Αγωγής για το διδακτικό έτος 2023-2024 σύμφωνα με χθεσινή εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ.

Ας δούμε ποιοι είναι αυτοί και ποια δικαιολογητικά πρέπει να υποβάλλουν, από τις 21-08-2023 μέχρι 23-08-2023 που ορίστηκε η σχετική προθεσμία

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 του ν. 4722/2020 (177 Α΄) η περ. α) της παρ. 5 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α' 13) αντικαθίσταται ως εξής:

«5. α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α' 115). Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. του κλάδου τους. Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου, οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε. ισχύει η υποχρέωση του τρίτου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών.

Ποιοι εξαιρούνται

Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α' 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α' 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω.».

Κατά συνέπεια, οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διορίστηκαν με τις Αποφάσεις 88054/Ε1/03.08.2023 (2065Γ΄), 88601/Ε1/04.08.2023 (2066Γ΄), 88698/Ε1/04.08.2023(2066Γ΄) και εμπίπτουν στις ως άνω κατηγορίες μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ για το διδακτικό έτος 2023-2024. Δυνατότητα απόσπασης και υποβολής σχετικής αίτησης υπάρχει και σε δομές της Ειδικής Αγωγής, ενώ ΔΕΝ προβλέπεται υποβολή αιτήσεων απόσπασης σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.

Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην ΠΕ16.02) που διορίστηκαν σε Μουσικά Σχολεία και δεν μπορούν να μετακινηθούν βάσει του διορισμού τους σε σχολεία γενικής παιδείας, δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για άλλο Μουσικό Σχολείο και μόνο εφόσον εντάσσονται στις κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις απόσπασης της ανωτέρω διάταξης. Ωστόσο, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί αποσπώνται σε υπάρχοντα λειτουργικά κενά κατόπιν συγκρίσεως των προσόντων τους με τα αντίστοιχα των συνυποψηφίων τους και εφόσον υπερτερούν αυτών.

Οι αιτήσεις

Η αίτηση θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) του Υ.ΠΑΙ.Θ. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr/), ακολουθώντας τη διαδρομή Αιτήσεις -> Γενική Αίτηση Απόσπασης. Στην ενότητα «Στοιχεία Αίτησης Απόσπασης» οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν το «Έτος Απόσπασης» και τον «Τύπο Αίτησης»:

αποσπασεις

Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν τα αντίστοιχα για την περίπτωσή τους πεδία και εφόσον επιθυμούν να δηλώσουν περισσότερα από τα ήδη προβλεπόμενα σε αυτά, τα αναγράφουν στο πεδίο ελεύθερου κειμένου «Λόγοι». Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, πρέπει να μεταφορτώνουν τα δικαιολογητικά στην αίτησή τους σε ένα (1) αρχείο zip ή pdf μέχρι 10 ΜΒ, με ανάλυση σάρωσης 200 ή 300 dpi σε ασπρόμαυρο.

Τα αναγκαία δικαιολογητικά

Προς απόδειξη των λόγων απόσπασης απαιτούνται τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

Ασθένειες/ποσοστό αναπηρίας:

  • σε ισχύ Γνωμάτευση Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) (αρκεί η αναγραφή στην αίτηση του «Αριθμού Επιτροπής» και «Αριθμού Μητρώου ΚΕΠΑ» χωρίς καθέτους ή κενά και χωρίς την ημερομηνία και επομένως δεν θα υποβληθεί από τους εκπαιδευτικούς) ή

  • σε ισχύ Γνωμάτευση Β/θμιας Υγειονομικής επιτροπής ή Ανώτατης Στρατού Ναυτικού, Αεροπορίας Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΣΥΕ, ΑΝΥΕ, ΑΑΥΕ) [αυτή θα πρέπει να αποσταλεί από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς σε κλειστό φάκελο με την ένδειξη «Εμπιστευτικό Πρωτόκολλο» στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι), επισυνάπτοντας απλή αίτηση, στην οποία θα αναφέρουν σε ποιον/ποιους αφορά η ασθένεια, τα στοιχεία τους (οπωσδήποτε τον ΑΜ) και τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης που υπέβαλαν στο ΟΠΣΥΔ].

Εάν οι λόγοι υγείας αφορούν σε σύζυγο ή τέκνο, θα υποβάλλεται επιπρόσθετα επικαιροποιημένο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

  • πολυτεκνία: επικαιροποιημένο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. Στις περιπτώσεις που υπάρχουν σπουδάζοντα τέκνα ή τέκνα που υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία (παρ. 1, άρθρο 6, ν. 3454/2006) συνυποβάλλονται τα αντίστοιχα δικαιολογητικά. Στις περιπτώσεις διαζευγμένων ή άγαμων γονέων απαιτείται πιστοποιητικό (Δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη διαζυγίου, επικυρωμένη από το Δικαστήριο με επικυρωμένο ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας των παιδιών) απ’ όπου να προκύπτει σε ποιους έχει ανατεθεί η επιμέλεια των ανήλικων τέκνων.

Σημειώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην ΠΕ16.02) που επιθυμούν να ενταχθούν στις διατάξεις του άρθρου 42 του ν. 4722/2020, θα πρέπει πλην των ανωτέρω δικαιολογητικών να μεταφορτώσουν στην αίτησή τους και τα δικαιολογητικά που αφορούν στα προσόντα τους σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σχετική εγκύκλιο (κεφ. Ε΄, παρ. 2, Αποσπάσεις σε Μουσικά Σχολεία). Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί επιλέγουν στον «Τύπο Αίτησης»: «Άλλου Είδους Απόσπαση».

Δικαιολογητικά αναφορικά με τα λοιπά κριτήρια μοριοδότησης (π.χ. συνυπηρέτηση, εντοπιότητα κ.α) δεν θα ληφθούν υπόψη και επομένως δεν χρειάζεται να μεταφορτωθούν.

Tέλος, επισημαίνεται ότι ο χρόνος που διανύεται στη θέση απόσπασης δεν υπολογίζεται για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, καθώς σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 του ν. 4722/2020 η εξαίρεση από την παραμονή στην περιοχή διορισμού για δύο (2) σχολικά έτη αφορά ρητώς στο δικαίωμα απόσπασης και όχι μετάθεσης.

 Η εγκύκλιος ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xylodarmos
Κακοποίησαν τις συζύγους τους: Δύο συλλήψεις – Ο ένας την έριξε στο έδαφος και ο άλλος τη χτύπησε
Δύο άνδρες επιτέθηκαν στις συζύγους τους και συνελήφθησαν
Κακοποίησαν τις συζύγους τους: Δύο συλλήψεις – Ο ένας την έριξε στο έδαφος και ο άλλος τη χτύπησε
tilekpaideusi
Έρευνα: Η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανισότητες
Έρευνα ΚΕΜΕΤΕ για την τηλεκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας - Μορφωτικές ανισότητες και συνέπειες στα εργασιακά δικαιώματα»
Έρευνα: Η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανισότητες