προσληψεις εκπαιδευτικων
Γονείς και εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι δεν θα επιτρέψουν την απώλεια ενός ακόμη δημόσιου σχολείου από τη γειτονιά – Αιχμές για αποκλεισμούς μαθητών και υποβάθμιση δομών

Έντονη αναστάτωση έχει προκληθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα των Άνω Πετραλώνων μετά την πληροφορία ότι το 9ο Γυμνάσιο και το 9ο Γενικό Λύκειο Αθηνών εξετάζονται για ενδεχόμενη μετατροπή τους σε «Ωνάσεια Σχολεία – ΔΗΜ.ΩΣ». Στις αρχές Νοεμβρίου, τα δύο σχολεία επισκέφθηκαν η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, ο Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής και κλιμάκιο του Ιδρύματος Ωνάση, προκειμένου να αξιολογηθεί η προοπτική αλλαγής του μοντέλου λειτουργίας τους.

Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε άμεση κινητοποίηση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων 3ης Δημοτικής Κοινότητας, της Ε’ ΕΛΜΕ Αθήνας και του ΣΕΠΕ «Παρθενώνας», οι οποίοι δηλώνουν κατηγορηματικά ότι «δεν θα επιτρέψουν να χαθεί ακόμη ένα δημόσιο σχολείο από τη γειτονιά».

Οι φορείς υπογραμμίζουν ότι με την είσοδο ενός ιδιωτικού ιδρύματος στη λειτουργία δημόσιων σχολείων δημιουργούνται νέοι ταξικοί φραγμοί και πρόσθετα εμπόδια στην πρόσβαση στη γνώση. Όπως τονίζουν, οι μαθητές ωθούνται από μικρή ηλικία σε ανταγωνιστικές εξετάσεις, ενώ οι γονείς επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος για φροντιστήρια. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία αυτά κινδυνεύουν να χάσουν τις οργανικές τους θέσεις, εργάζονται με διαφορετικό καθεστώς και, κατά τους συλλόγους, αυτό επηρεάζει αρνητικά την παιδαγωγική διαδικασία.

Επιπλέον αναφέρουν ότι, παρά τις εξαγγελίες, ούτε τα «Ωνάσεια Σχολεία» έχουν απαλλαγεί από κενά σε καθηγητές, ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και προβλήματα οργάνωσης. Μάλιστα επισημαίνουν ότι αποκλείονται μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή νευροδιαφορετικότητα, αφού δεν προβλέπονται Τμήματα Ένταξης, ούτε τα απαραίτητα μέτρα υποστήριξης (όπως προφορικές εξετάσεις).

Σύμφωνα με τους συλλόγους, τυχόν μετατροπή των δύο σχολικών μονάδων θα προκαλέσει εκτοπισμό εκατοντάδων μαθητών από το σχολείο της γειτονιάς τους, ενώ τα γειτονικά σχολεία θα επιβαρυνθούν με υπερπληθή τμήματα. Παράλληλα, κατηγορούν την κυβέρνηση ότι προωθεί περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που –όπως λένε– δεν καλύπτονται ούτε οι βασικές ανάγκες λειτουργίας.

Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ζητούν:

  • Να μη μετακινηθεί κανένα παιδί από το σχολείο του.

  • Να καταργηθεί η νομοθεσία για τα "Ωνάσεια Σχολεία".

  • Ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση σχολικών υποδομών και μείωση μαθητών ανά τμήμα.

Τέλος, καλούν γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές και κατοίκους σε επαγρύπνηση και κινητοποίηση, ώστε να δημιουργηθεί ένα «τείχος προστασίας» γύρω από τα σχολεία της γειτονιάς και τα παιδιά που φοιτούν σε αυτά.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων 3ης Δημ. Κοινότητας Δήμου Αθηναίων

Ε’ ΕΛΜΕ Αθήνας

ΣΕΠΕ «Παρθενώνας»

Για την ενδεχόμενη μετατροπή των 9ου Γυμνασίου – 9ου ΓΕΛ σε «Ωνάσεια Σχολεία – ΔΗΜ.ΩΣ»

Στις αρχές του Νοέμβρη επισκέφτηκ   ε το 9ο Γυμνάσιο και 9ο Γενικό Λύκειο Αθηνών, στα Άνω Πετράλωνα, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, ο Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής και κλιμάκιο του Ιδρύματος Ωνάση, με σκοπό να διερευνηθεί ενδεχόμενη μετατροπή των εν λόγω σχολείων σε «Ωνάσεια».

Εκπαιδευτικοί και γονείς ξεκαθαρίζουμε: Δεν θα επιτρέψουμε να χαθεί ένα δημόσιο σχολείο από ακόμη μια γειτονιά, από τη γειτονιά μας…

Έχοντας για πρώτη φορά έναν ιδιωτικό φορέα που να καθορίζει τους όρους λειτουργίας δημοσίων σχολείων, δημιουργούνται σχολεία που θέτουν επιπλέον εμπόδια στην πρόσβαση της γνώσης και βάζουν ταξικούς φραγμούς…. Οι γονείς πληρώνουν για φροντιστήρια, οι μαθητές/τριες  μπαίνουν από την τρυφερή ηλικία του Δημοτικού σε περιβάλλον σκληρού ανταγωνισμού και εξετάσεων, προκειμένου να καταφέρουν να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο της γειτονιάς τους! Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» χάνουν την οργανική τους θέση και εργάζονται με χειρότερους όρους, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Πρόκειται για ακόμη ένα κομμάτι στο «παζλ» της μείωσης του «κόστους» της Εκπαίδευσης, που προωθούν οι κυβερνήσεις εδώ και χρόνια με διάφορα μέτρα. Είναι πρόκληση να ανακοινώνει η υπουργός Παιδείας 4 εκατ. ευρώ για κεραμική και πλέξιμο στα σχολεία, ενώ δεν καλύπτονται ούτε οι στοιχειώδεις ανάγκες.

Έχουμε πλέον εμπειρία από τη μετατροπή άλλων Γυμνασίων - Λυκείων σε «Ωνάσεια»: Ούτε αυτά τα σχολεία απαλλάσσονται από κενά σε καθηγητές ή από ελλείψεις και προβλήματα σε υλικοτεχνική υποδομή. Απορρίπτονται εξ ορισμού παιδιά με νευροδιαφορετικότητα ή/και μαθησιακές δυσκολίες, καθώς δεν προβλέπονται προφορικές εξετάσεις για παιδιά π.χ. με δυσλεξία, ούτε Τμήματα Ένταξης. Δεν προβλέπεται σίτιση για τους μαθητές, ενώ παραμένουν στο σχολείο μέχρι τις 4 το απόγευμα. Στα όμορα γυμνάσια - λύκεια «στοιβάζονται» ακόμα περισσότεροι/ες μαθητές/τριες, αλλάζει η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, εντείνονται οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς.

Αρνούμαστε: - Να απομακρύνονται από το σχολείο της γειτονιάς τους, όπου θα έπρεπε να φοιτούν μαζί με τους φίλους τους από το Δημοτικό,  εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες.

- Να ωθούνται παιδιά 12 ετών σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον για να αποδείξουν ότι «δικαιούνται» ένα «καλύτερο σχολείο» – όταν η ποιοτική δημόσια εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων.

- Να στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα και να μετακινούνται εκτός της περιοχής τους.      

- Να καθορίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία από ένα ιδιωτικό ίδρυμα με ιδιωτικοοικονομικά/επιχειρηματικά κριτήρια, το οποίο τελικά δύναται να παρέχει ακόμα και δικό του τίτλο σπουδών ενώ παράλληλα οι όροι της σύμβασής που αυτό καθορίζει να είναι ανώτεροι ακόμα και από τη νομοθεσία που διέπει όλα τα δημόσια σχολεία!

Απαιτούμε:

- Κανένα παιδί να μη φύγει από το σχολείο του.

- Να καταργηθεί η νομοθεσία για τα «Ωνάσεια Σχολεία».

- Να επισκευαστούν άμεσα όλα τα σχολεία, με γενναία κρατική χρηματοδότηση, να αυξηθούν τα κονδύλια για τα λειτουργικά τους έξοδα, να κατασκευαστούν νέες, σύγχρονες σχολικές δομές.

- Ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου για όλα τα παιδιά. Με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς, χρηματοδότηση που να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες τους.

- Μείωση των μαθητών ανά τμήμα ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα του μαθήματος και η συμπεριληπτικότητα στην ουσία της.

Καλούμε όλους τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους κατοίκους της περιοχής σε επαγρύπνηση, διεκδίκηση και κινητοποίηση, ώστε να φτιάξουμε ένα «τείχος» γύρω από το 9ο Γυμνάσιο - Λύκειο, ένα «τείχος» προστασίας γύρω από τα παιδιά  και τα σχολεία της γειτονιάς μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μολυβια
Άνω Πετράλωνα: Οι εκπαιδευτικοί τάσσονται κατά μετατροπής 9ου Γυμνασίου-Λυκείου σε «Ωνάσειο» σχολείο
Σάλος για τα «Ωνάσεια» στα Άνω Πετράλωνα: Η Ε’ ΕΛΜΕ Αθήνας λέει «όχι» στην ιδιωτικοποίηση δημόσιου σχολείου
Άνω Πετράλωνα: Οι εκπαιδευτικοί τάσσονται κατά μετατροπής 9ου Γυμνασίου-Λυκείου σε «Ωνάσειο» σχολείο
Υπουργείο Παιδείας ΥΠΑΙΘΑ
Σύγχρονοι τόποι μάθησης: Live εκδήλωση για τη νέα σχολική τάξη
Η εκδήλωση «για τη μετάβαση σε μια νέα σχολική τάξη» πραγματοποιείται σήμερα στις 14:00 το μεσημέρι και μπορείτε να την παρακολουθήσετε ζωντανά από...
Σύγχρονοι τόποι μάθησης: Live εκδήλωση για τη νέα σχολική τάξη