πορεια
Σε εξέλιξη βρίσκεται το εκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας - Μαζικές κινητοποιήσεις σε πολλές πόλεις της χώρας

Στους δρόμους σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές σε όλη την Ελλάδα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση που θέσπισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δίχως διαβούλευση και συναίνεση, με τους εκπαιδευτικούς να κάνουν λόγο για τιμωρητική ρύθμιση που θα συνδέεται άμεσα με τις μισθολογικές τους αποδοχές. Στο πλευρό τους γονείς και μαθητές, ενώ στην κινητοποίηση θα πάρουν μέρος και οι αγωνιζόμενοι καλλιτέχνες που έστειλαν μήνυμα στήριξης στον αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης. 

πορεια

Σε εξέλιξη βρίσκεται το εκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που κήρυξαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Ανάλογες κινητοποιήσεις έχουν προγραμματιστεί σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Πάτρα κι άλλες πόλεις της χώρας. 

Μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, αλλά και των καλλιτεχνών στην πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας. Παράλληλα είχε πραγματοποιηθεί στην πλ. Ρηγίλλης διαμαρτυρία των καλλιτεχνών ενάντια στο Προεδρικό Διάταγμα, ενόψει της συνάντησης εκπροσώπων των καλλιτεχνών με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στις 12:00 στο Μαξίμου.

πορεια

Με σύνθημα "Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν... και όταν αγωνίζονται" η μαζική πορεία των εκπαιδευτικών, μαζί με τους καλλιτέχνες και τους αρχαιολόγους έφτασε νωρίς το μεσημέρι στην πλατεία Συντάγματος.

πορεια
πορεια
poreia

Την ίδια ώρα το Υπουργείο Παιδείας περιμένει να δει τα ποσοστά συμμετοχής αλλά και το πώς θα συμπεριφερθούν οι νεοτοποθετηθέντες Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί που προγραμματίζεται να αξιολογηθούν πρώτοι, ώστε να αποφασίσει  αν θα προσφύγει (για μια ακόμα φορά...) στα δικαστήρια κατά της απεργίας-αποχής. Τις αμέσως επόμενες ημέρες μετά την απεργία θα διοργανωθούν από τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις με νεοδιόριστους/ες συναδέλφους, με προτεραιότητα στις περιοχές από όπου ξεκινά η ατομική αξιολόγηση. Και οι νεοδιόριστοι, με πολλές αποφάσεις τους, αντιδρούν. Χαρακτηριστικό το ακόλουθο κείμενο-επιστολή προς τους γονείς, που υπογράφει η ΟΜΑΔΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΩΝ-ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Τι είναι ακριβώς η περιβόητη αξιολόγηση που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας;

Αντί να υπάρχει ένας μηχανισμός αναστοχασμού και ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού έργου που να στηρίζεται στους ίδιους τους συμμετέχοντες, να λειτουργεί σε διαρκή και δημοκρατική βάση, να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου (περιοχή, κοινωνικές-οικονομικές συνθήκες μαθητών-οικογενειών, υλικοτεχνική υποδομή κτλ.), το Υπουργείο στήνει έναν μηχανισμό που:

α) αξιολογεί ατομικά τον εκπαιδευτικό στη λογική του «επιθεωρητισμού», έτσι όπως τον ζήσαμε πριν δεκαετίες. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Διευθυντές των σχολείων, αντί να γίνουν Υποστηρικτές των εκπαιδευτικών, μετατρέπονται σε Επιθεωρητές.

β) οι εκπαιδευτικοί, τα σχολεία, οι μαθητές, μέσω της βαθμολόγησής τους, κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις βαθμίδες. Με αυτόν τον τρόπο, «τα κακά της εκπαίδευσης» χρεώνονται στο σχολείο, στον εκπαιδευτικό, στον μαθητή και την οικογένεια του, και η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της.

Η εμπειρία από το εξωτερικό δείχνει πως το επόμενο βήμα είναι η σύνδεση της χρηματοδότησης κάθε σχολείου και εκπαιδευτικού με τη βαθμολογία του: δημιουργούνται τα «καλά» σχολεία που αμείβονται, τα «κακά» σχολεία που πρέπει να βρουν χορηγίες για να επιβιώσουν. Ο εκπαιδευτικός βρίσκεται υπό διαρκή πίεση, με ένα τεράστιο γραφειοκρατικό έργο να «πέφτει» στις πλάτες του εις βάρος της παιδαγωγικής δουλειάς. Μέσα στο σχολείο κυριαρχεί ο φόβος, ο ανταγωνισμός, η γραφειοκρατία και ο αυταρχισμός, εις βάρος της χαράς, της συνεργασίας, της παιδαγωγικής δημιουργίας, της δημοκρατίας. Τέτοια φαινόμενα έχουν οδηγήσει σε μαζικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών στη Γερμανία, στην Αμερική, στην Αγγλία και άλλες χώρες που διαχώρισαν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς και τώρα ψάχνουν προσωπικό.

Η ΟΛΜΕ τονίζει ότι καταθέτει στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της και στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή, αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης.

 

Απεργία-αποχή: Απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης

– Καλεί όλους/ες τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς – μέλη των συλλόγων διδασκόντων/ουσών και κάθε συνάδελφο που εμπλέκεται με κάθε τρόπο στη διαδικασία της αξιολόγησης («αξιολογητές» και «αξιολογούμενους») να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ.

– Η δήλωση αυτή θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους/τις συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

– Οι ΕΛΜΕ επικοινωνούν με τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών, οι οποίοι ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή.

Υπενθυμίζει ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι αγώνας για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προωθούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική.

«Αυτό που επιδιώκουν μέσα από τον παραπλανητικό τίτλο «αξιολόγηση», είναι να διαμορφώσουν σχολεία πολλών ταχυτήτων. Να διαχωρίσουν δηλαδή τα σχολεία σε «καλά» και «κακά», με κριτήριο το κατά πόσο θα μπορούν από μόνα τους, «αυτόνομα» να καλύπτουν τις ανάγκες τους. Θέλουν τον δάσκαλο φοβισμένο, πειθήνιο στα σχέδιά τους. Και το κυριότερο, επιδιώκουν να χτυπήσουν τα ίδια τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Κι είναι σημαντικό, κάτι που η κυβέρνηση κρύβει επιμελώς, ότι, όπου εφαρμόστηκε αυτή η αξιολόγηση, είχε ακριβώς αυτά τα αρνητικά αποτελέσματα.Ο αγώνας των εκπαιδευτικών τους δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες, γι’ αυτό επιλέγουν τον δρόμο του αυταρχισμού, της καταστολής και της συκοφαντίας. Δε μας φοβίζουν όμως. Μένουμε όρθιοι. Αυτό το οφείλουμε στους μαθητές μας».

Και συμπληρώνουν: 

«Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια.  Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων/ουσών ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος.

Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ επιθυμεί να βελτιώσει την ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, τότε πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας, σε κάλυψη των δεκάδων χιλιάδων κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς, σε μείωση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα, να φτιάξει σύγχρονες κτιριακές υποδομές, να εξοπλίσει σχολεία και εκπαιδευτική κοινότητα με τεχνολογικό και λοιπό εξοπλισμό, να υλοποιήσει προγράμματα σπουδών που να υπηρετούν το δικαίωμα των παιδιών στην ολόπλευρη μόρφωση, σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές με ανάλογα βιβλία και εποπτικό υλικό, να πάρει μέτρα για τα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα των παιδιών και την έξαρση της βίας και να μειώσει τις εξετάσεις που οδηγούν σε στείρα γνώση και ανάγκη παραπαιδείας.

Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ ενδιαφέρεται για την βελτίωση των εκπαιδευτικών ας ικανοποιήσει επιτέλους το επί δεκαετίες αίτημα του κλάδου μας για καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια, επιμόρφωση. Η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών τόσο στο γνωστικό τους αντικείμενο όσο και στις συνεχώς εξελισσόμενες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους, αποτελεί βασική παράμετρο βελτίωσης των εκπαιδευτικών και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Ας μειώσει την ατελείωτη και περιττή γραφειοκρατία, ας βελτιώσει τις εργασιακές συνθήκες τους, προκειμένου να αντιμετωπίσει την συνεχώς αυξανόμενη επαγγελματική τους εξουθένωση»

Η ...«Μεταξιολόγηση» θα φέρει ποινές;

Στο μεταξύ, ο βασικός ισχυρισμός της κ.Κεραμέως ότι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών οδηγεί μόνο σε επιμορφώσεις και δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αναφέρεται στην πρώτη εφαρμογή της. Και πάλι, από τώρα προβλέπονται πειθαρχικές ποινές για όσους αρνηθούν, κάτι που καθιστά ήδη τον ξεσηκωμό επιβεβλημένο. Αλλα δεν είναι μόνο αυτό. 

Σε επόμενη φάση, εφόσον τα πράγματα μείνουν ως έχουν, ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ.Αντωνίου (ή ο εκάστοτε πρόεδρος) θα έχει αποφασιστικό και ενισχυμένο ρόλο σε αλλαγές και διορθώσεις στο σύστημα αξιολόγησης, που θα μπορούν να επέρχονται κάθε χρόνο

Ισως αυτό ερμηνεύει σε ένα βαθμό γιατί  πριν λίγες μέρες ο πρόεδρος του ΙΕΠ δήλωσε πως ο εκπαιδευτικός οφείλει να μην αποδέχεται παθητικά και να βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων σε προσωπικό και υποδομές. Πρέπει να δημιουργεί και να μη γκρινιάζει, όπως οι συνδικαλιστές. Συνεχίζοντας δε τόνισε την άρνηση όλων των παρατάξεων στην αξιολόγηση, καθώς και αυτές απαρτίζονται από επαγγελματίες συνδικαλιστές, που με τις πράξεις τους ενισχύουν όσους τους επικρίνουν πως το μέλημά τους είναι η εξασφάλιση του μισθού τους, μέσα από μια νοοτροπία που εξυπηρετεί τους βολεμένους.

Κανείς απολύτως, ούτε καν η ίδια η κ.Κεραμέως, δεν αποκλείει στο αμέσως επόμενο διάστημα από την αρχική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης οι διατάξεις να αλλάξουν και να προβλεφθούν ουσιαστικές συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς που θα αξιολογούνται αρνητικά από τους νέους «επιθεωρητές» της κ.Κεραμέως. Μάλιστα το λέει ευθέως στους εκπαιδευτικούς, ακόμα και στις απαντήσεις που το ίδιο το Υπουργείο δημοσιοποίησε πριν από λίγες μέρες, όταν άνοιξε η πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εφετείο
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
Βαριές κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή, διατάραξη οικιακής ειρήνης, αλλά και παράβαση του νόμου περί όπλων...
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
βιβλίο με δεσιμο απο ανθρωπινο δέρμα
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη
Ο πρώτος ιδιοκτήτης του βιβλίου, ο Γάλλος γιατρός Ludovic Bouland, έδεσε το βιβλίο με ανθρώπινο δέρμα. Το Χάρβαρντ είπε ότι ο Μπούλαντ πήρε το δέρμα...
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη