scholeio
Οι υπεύθυνοι για την κατάσταση στην εκπαίδευση θα είναι εκείνοι που θα "αξιολογήσουν" εκπαιδευτικούς που παλεύουν να σώσουν ο,τιδήποτε αν σώζεται, από τη δική τους αναλγησία

Πατώντας στα σοβαρά χρόνια προβλήματα, στην ταξικότητα και αναποτελεσματικότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, η Κεραμέως προβάλλει ως θετική τομή την "αξιολόγηση" των εκπαιδευτικών. Η αντίθεση δε των εκπαιδευτικών σε αυτή παρουσιάζεται ως αντίδραση  απέναντι στη βολή τους.

Η οικονομική αφαίμαξη, η απογοήτευση και η κακή  εικόνα του σχολείου, κάνουν δυστυχώς την κοινωνία ώριμη να παραμυθιαστεί από τέτοια παραπειστικά αφηγήματα. Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα:

  1. Αυτό που ευαγγελίζεται η Κεραμέως δεν είναι μια υγιής, επωφελής αξιολόγηση του προσωπικού. Η υπαρκτή μειοψηφία εκπαιδευτικών που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους δεν " κινδυνεύει" καθόλου, ούτε και θα πιεστεί να βελτιωθεί από αυτή τη διαδικασία. Επομένως αυτή η ρομαντική προσδοκία της βελτίωσης του επιπέδου του προσωπικού που πατάει στο θυμικό των πολιτών, είναι απολύτως ουτοπική  και σκοπίμως αφήνεται να διαχέεται.
  1. Δεν είναι κακή ως ιδέα και ως επιδίωξη μια πραγματική και δίκαιη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όμως εδώ έχουμε δύο αναμφισβήτητα δεδομένα που την καθιστούν αδύνατη από τέτοιους κυβερνώντες:

(α) Το συνολικό πλαίσιο (βιβλία, προγράμματα σπουδών, κατανομή ύλης, αντιστοίχιση ωρών διδασκαλίας με ύλη, αναθέσεις μαθημάτων, προγραμματισμός ωρών κ.α.) είναι τόσο εξαιρετικά στρεβλό και εξοργιστικά  πρόχειρο η και πελατειακά επιλεγμένο, που καθιστά αδύνατη την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών επί ενός τόσο σαθρού εδάφους. Επιπλέον τράπεζα θεμάτων με απαιτήσεις πολλαπλάσιες των μέγιστων δυνατοτήτων του σχολείου, δημιουργεί συνθήκες που δυσχεραίνουν δραματικά τη δουλειά του εκπαιδευτικού και αποκλείουν μια δίκαιη αποτίμηση του έργου του.

(β) Οι υπεύθυνοι για όλα τα παραπάνω, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής, ντροπής, τάσης να αλλάξουν κάτι, θα είναι εκείνοι που θα "αξιολογήσουν" εκπαιδευτικούς που παλεύουν να σώσουν ο,τιδήποτε αν σώζεται, από τη δική τους αναλγησία. Είναι αυτό δυνατό; Πιστεύει αλήθεια κανείς ότι κριτήριο τους θα είναι η βελτίωση του προσωπικού ή και η νουθεσία των υπαρκτών ανεπαρκών συναδέλφων μας και όχι η προσπάθεια ένταξης όλων μας σε κανάλια υπάκουης προσαρμογής στα κελεύσματα τους; Κι αν έχουν καλή πρόθεση γιατί δεν ξεκινούν αλλάζοντας τόσα δομικά προβλήματα που αφήνουν, ώστε να μπορεί να κριθεί ο εκπαιδευτικός επί ενός ορθολογικού συστήματος;

Είναι πολύ ρομαντικό, πολύ πιασάρικο λόγω απελπισίας, το αφήγημα της αναγκαιότητας της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Είναι ιδεατά σωστό και μοιράζει δήθεν νοιάξιμο και προσπάθεια. Χρέος ημών των εκπαιδευτικών είναι να καταδείξουμε ότι αυτό το ιδεατό εγχείρημα, δεν είναι ότι δεν το θέλουμε γιατί τεμπελιάζουμε, αλλά γιατί είναι απολύτως αδύνατο να έχει θετικό πρόσημο, σε αυτό το στρεβλό περιβάλλον και από αυτούς τους καιροσκόπους κυβερνώντες. Αντίθετα αποτελεί επίφαση ενδιαφέροντος και όχημα περαιτέρω πίεσης στους εκπαιδευτικούς.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει κατά τη γνώμη μου, αντίθετα με τα κελεύσματα του αγκυλωμένου συνδικαλισμού, να έχει ως αίτημα μια ιδανική αξιολόγηση της δομής του σχολείου συνολικά. Μιας αξιολόγησης όμως που θα ξεκινά από πάνω με όλο το πρόγραμμα σπουδών, την οργάνωση και τους υπεύθυνους εκπόνησης τους, οι οποίοι κανονικά ... δεν έπρεπε να κυκλοφορούν ελεύθεροι με αυτά που έχουν κάνει!

Είναι αλήθεια ότι ο εκπαιδευτικός είναι βασικό γρανάζι στη μαθησιακή διαδικασία, είναι θεμιτή η προσπάθεια να έχουμε τους καλύτερους δυνατούς εκπαιδευτικούς επιμορφωμένους και με προσπάθεια βελτίωσης τους. Όταν όμως εμφανίζονται ως αξιολογητές κι εξυγιαντές οι νεκροθάφτες της Δημόσιας Παιδείας, τότε ναι αυτοί δεν δικαιούνται να αξιολογήσουν απολύτως τίποτα και είναι προκλητικό ότι απαιτούν να το κάνουν! Είναι λυπηρό αλλά είναι αλήθεια ότι η μηδενική  αξιολόγηση, η οποία αφήνει περιθώρια κακής δουλειάς κάποιων, είναι προτιμότερη από την αξιολόγηση από κομματικά φερέφωνα και ανάλγητους καιροσκόπους κυβερνώντες. Δεν ευθυνόμαστε οι εκπαιδευτικοί για αυτό.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανατροπή! Ο νεκρός σε στύλο της ΔΕΗ ήταν ο πρώην δημοσιογράφος Απόστολος Φουρνατζόπουλος

ΕΛΜΕΠΑ: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής για εκπαιδευτικούς

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολειο μαθητές
Στην παιδεία λέμε ΝΑΙ (στον ρυθμό του γνωστού τραγουδιού του Λουκιανού) - Ακούστε το
«Στην παιδεία λέμε ΝΑΙ, τη δημόσια λέμε ΝΑΙ, στις αυξήσεις λέμε ΝΑΙ, στις προσλήψεις λέμε ΝΑΙ, στα παιδάκια λέμε ΝΑΙ, στα μαθήματά μας ΝΑΙ, ΟΧΙ στον...
Στην παιδεία λέμε ΝΑΙ (στον ρυθμό του γνωστού τραγουδιού του Λουκιανού) - Ακούστε το
ethniki trapeza
Καταγγελία – Εθνική Τράπεζα: Απαγορεύει πληρωμές, καταθέσεις και αναλήψεις στα ταμεία
Καταγγελία – Εθνική Τράπεζα: Απαγορεύει πληρωμές, καταθέσεις και αναλήψεις στα ταμεία
Καταγγελία – Εθνική Τράπεζα: Απαγορεύει πληρωμές, καταθέσεις και αναλήψεις στα ταμεία