scholeio
Οι υπεύθυνοι για την κατάσταση στην εκπαίδευση θα είναι εκείνοι που θα "αξιολογήσουν" εκπαιδευτικούς που παλεύουν να σώσουν ο,τιδήποτε αν σώζεται, από τη δική τους αναλγησία

Πατώντας στα σοβαρά χρόνια προβλήματα, στην ταξικότητα και αναποτελεσματικότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, η Κεραμέως προβάλλει ως θετική τομή την "αξιολόγηση" των εκπαιδευτικών. Η αντίθεση δε των εκπαιδευτικών σε αυτή παρουσιάζεται ως αντίδραση  απέναντι στη βολή τους.

Η οικονομική αφαίμαξη, η απογοήτευση και η κακή  εικόνα του σχολείου, κάνουν δυστυχώς την κοινωνία ώριμη να παραμυθιαστεί από τέτοια παραπειστικά αφηγήματα. Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα:

  1. Αυτό που ευαγγελίζεται η Κεραμέως δεν είναι μια υγιής, επωφελής αξιολόγηση του προσωπικού. Η υπαρκτή μειοψηφία εκπαιδευτικών που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους δεν " κινδυνεύει" καθόλου, ούτε και θα πιεστεί να βελτιωθεί από αυτή τη διαδικασία. Επομένως αυτή η ρομαντική προσδοκία της βελτίωσης του επιπέδου του προσωπικού που πατάει στο θυμικό των πολιτών, είναι απολύτως ουτοπική  και σκοπίμως αφήνεται να διαχέεται.
  1. Δεν είναι κακή ως ιδέα και ως επιδίωξη μια πραγματική και δίκαιη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όμως εδώ έχουμε δύο αναμφισβήτητα δεδομένα που την καθιστούν αδύνατη από τέτοιους κυβερνώντες:

(α) Το συνολικό πλαίσιο (βιβλία, προγράμματα σπουδών, κατανομή ύλης, αντιστοίχιση ωρών διδασκαλίας με ύλη, αναθέσεις μαθημάτων, προγραμματισμός ωρών κ.α.) είναι τόσο εξαιρετικά στρεβλό και εξοργιστικά  πρόχειρο η και πελατειακά επιλεγμένο, που καθιστά αδύνατη την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών επί ενός τόσο σαθρού εδάφους. Επιπλέον τράπεζα θεμάτων με απαιτήσεις πολλαπλάσιες των μέγιστων δυνατοτήτων του σχολείου, δημιουργεί συνθήκες που δυσχεραίνουν δραματικά τη δουλειά του εκπαιδευτικού και αποκλείουν μια δίκαιη αποτίμηση του έργου του.

(β) Οι υπεύθυνοι για όλα τα παραπάνω, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής, ντροπής, τάσης να αλλάξουν κάτι, θα είναι εκείνοι που θα "αξιολογήσουν" εκπαιδευτικούς που παλεύουν να σώσουν ο,τιδήποτε αν σώζεται, από τη δική τους αναλγησία. Είναι αυτό δυνατό; Πιστεύει αλήθεια κανείς ότι κριτήριο τους θα είναι η βελτίωση του προσωπικού ή και η νουθεσία των υπαρκτών ανεπαρκών συναδέλφων μας και όχι η προσπάθεια ένταξης όλων μας σε κανάλια υπάκουης προσαρμογής στα κελεύσματα τους; Κι αν έχουν καλή πρόθεση γιατί δεν ξεκινούν αλλάζοντας τόσα δομικά προβλήματα που αφήνουν, ώστε να μπορεί να κριθεί ο εκπαιδευτικός επί ενός ορθολογικού συστήματος;

Είναι πολύ ρομαντικό, πολύ πιασάρικο λόγω απελπισίας, το αφήγημα της αναγκαιότητας της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Είναι ιδεατά σωστό και μοιράζει δήθεν νοιάξιμο και προσπάθεια. Χρέος ημών των εκπαιδευτικών είναι να καταδείξουμε ότι αυτό το ιδεατό εγχείρημα, δεν είναι ότι δεν το θέλουμε γιατί τεμπελιάζουμε, αλλά γιατί είναι απολύτως αδύνατο να έχει θετικό πρόσημο, σε αυτό το στρεβλό περιβάλλον και από αυτούς τους καιροσκόπους κυβερνώντες. Αντίθετα αποτελεί επίφαση ενδιαφέροντος και όχημα περαιτέρω πίεσης στους εκπαιδευτικούς.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει κατά τη γνώμη μου, αντίθετα με τα κελεύσματα του αγκυλωμένου συνδικαλισμού, να έχει ως αίτημα μια ιδανική αξιολόγηση της δομής του σχολείου συνολικά. Μιας αξιολόγησης όμως που θα ξεκινά από πάνω με όλο το πρόγραμμα σπουδών, την οργάνωση και τους υπεύθυνους εκπόνησης τους, οι οποίοι κανονικά ... δεν έπρεπε να κυκλοφορούν ελεύθεροι με αυτά που έχουν κάνει!

Είναι αλήθεια ότι ο εκπαιδευτικός είναι βασικό γρανάζι στη μαθησιακή διαδικασία, είναι θεμιτή η προσπάθεια να έχουμε τους καλύτερους δυνατούς εκπαιδευτικούς επιμορφωμένους και με προσπάθεια βελτίωσης τους. Όταν όμως εμφανίζονται ως αξιολογητές κι εξυγιαντές οι νεκροθάφτες της Δημόσιας Παιδείας, τότε ναι αυτοί δεν δικαιούνται να αξιολογήσουν απολύτως τίποτα και είναι προκλητικό ότι απαιτούν να το κάνουν! Είναι λυπηρό αλλά είναι αλήθεια ότι η μηδενική  αξιολόγηση, η οποία αφήνει περιθώρια κακής δουλειάς κάποιων, είναι προτιμότερη από την αξιολόγηση από κομματικά φερέφωνα και ανάλγητους καιροσκόπους κυβερνώντες. Δεν ευθυνόμαστε οι εκπαιδευτικοί για αυτό.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ημεριδ
Χαλκίδα: Ημερίδα για την σύγχρονη εκπαίδευση μέσα από τη διερεύνηση και τα ευρωπαϊκά προγράμματα
Καινοτομία και συνεργασία στην εκπαίδευση: Διερευνητική μάθηση και εκπαιδευτικά προγράμματα
Χαλκίδα: Ημερίδα για την σύγχρονη εκπαίδευση μέσα από τη διερεύνηση και τα ευρωπαϊκά προγράμματα
paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"