Thumbnail
Καταγγελία για τον ανοικτό διαγωνισμό, ύψους 50 εκ.€ που προκήρυξε πρόσφατα το ΙΕΠ για τον «Μετασχηματισμό των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα»

Σε σοβαρή καταγγελία για το Υπουργέιο Παιδείας, ότι «επιθυμεί να αφαιρέσει αρμοδιότητες από το Ι.Τ.Υ.Ε, εκχωρώντας αυτές σε ιδιωτικά συμφέροντα», προχώρησε σήμερα το Σωματείο Εργαζομένων του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Αφορμή για την καταγγελία, ήταν ο ανοικτός διαγωνισμός, ύψους 50 εκ.€ που προκήρυξε πρόσφατα το ΙΕΠ, για τον «Μετασχηματισμό των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα», που αφορά, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, την υλοποίηση Ψηφιακού Αποθετηρίου και τη δημιουργία Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους του ΙΤΥΕ Διόφαντος, το αντικείμενο και αυτού του διαγωνισμού ισοδυναμεί ουσιαστικά με επανασχεδιασμό και επικάλυψη υποδομών και υπηρεσιών που εδώ και χρόνια υλοποιεί και υποστηρίζει με επιτυχία το Ι.Τ.Υ.Ε. για λογαριασμό του Υ.ΠΑΙ.Θ. και που επίσης στήριξαν τη δημόσια εκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας, με πενιχρά τεχνολογικά μέσα που ποτέ δεν φρόντισε να αναβαθμίσει το Υ.ΠΑΙ.Θ. παρά τις έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν και τις παχυλές δημόσιες υποσχέσεις.

Η ανακοίνωση των εργαζομένων

Με την παρούσα, το Σωματείο Εργαζομένων του Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» επιθυμεί να εκφράσει δημόσια την έντονη ανησυχία των εργαζομένων μετά τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν τον Οργανισμό, αποτέλεσμα κινήσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.), που γεννούν εύλογα ερωτήματα, τόσο για το μέλλον του Οργανισμού, όσο και για τη συμβατότητα των επιλογών του Υπουργείου με το ίδιο το δημόσιο συμφέρον στο χώρο της δημόσιας δωρεάν παιδείας.

Συγκεκριμένα, στις 5 Αυγούστου, εν μέσω θερινών διακοπών, διαπιστώσαμε πως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), έπειτα από σχετική ανάθεση του Υ.ΠΑΙ.Θ., προκήρυξε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, στο πλαίσιο της «αξιοποίησης» των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, με τίτλο «Μετασχηματισμός των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα», που αφορά, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, την υλοποίηση Ψηφιακού Αποθετηρίου και τη δημιουργία Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου, με προϋπολογισμό που αγγίζει το ύψος-μαμούθ των 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Το αντικείμενο και τα πακέτα εργασίας του διαγωνισμού δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας, καθώς ουσιαστικά αντιγράφει προδιαγραφές έργων και υπηρεσιών τα οποία υλοποιεί εδώ και χρόνια το Ι.Τ.Υ.Ε, φροντίζοντας για τη συντήρηση και συνεχή αναβάθμισή τους. Αναφερόμαστε στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα «e-me», την Πλατφόρμα «e-class» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, τα Αποθετήρια Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων «Φωτόδεντρο» και την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διαδραστικών Βιβλίων «ebooks.edu.gr».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες, που στήριξαν αποφασιστικά την εθνική εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, οφείλουν μεγάλο μέρος της επιτυχίας τους στην αυταπάρνηση και το υψηλό αίσθημα καθήκοντος των εργαζομένων του Ι.Τ.Υ.Ε.. Το γεγονός αυτό έρχεται να προστεθεί στην προ ολίγων μηνών προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού από το Υ.ΠΑΙ.Θ., χρηματοδοτούμενου και πάλι από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους περίπου 13 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούσε στη δημιουργία ολοκληρωμένου ψηφιακού πληροφοριακού συστήματος για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το περιβόητο «eSchools».

Το αντικείμενο και αυτού του διαγωνισμού ισοδυναμεί ουσιαστικά με επανασχεδιασμό και επικάλυψη υποδομών και υπηρεσιών που εδώ και χρόνια υλοποιεί και υποστηρίζει με επιτυχία το Ι.Τ.Υ.Ε. για λογαριασμό του Υ.ΠΑΙ.Θ. και που επίσης στήριξαν τη δημόσια εκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας, με πενιχρά τεχνολογικά μέσα που ποτέ δεν φρόντισε να αναβαθμίσει το Υ.ΠΑΙ.Θ. παρά τις έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν και τις παχυλές δημόσιες υποσχέσεις.

Οι κινήσεις αυτές έρχονται να εντείνουν την ήδη έκδηλη ανησυχία των εργαζομένων του Ι.Τ.Υ.Ε., καθώς δείχνουν να εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο «ομηρίας» του οργανισμού. Τρία χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων της παρούσας κυβέρνησης, η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. εξακολουθεί να αρνείται την διευθέτηση του πλέον ζωτικού αιτήματος του οργανισμού, που αφορά στην έγκριση οργανογράμματος και κανονισμού λειτουργίας. Η ψήφιση του οργανογράμματος θα εξασφάλιζε τη βιωσιμότητα του οργανισμού, θα περιέγραφε τη μελλοντική οργανωτική του διάρθρωση, καθώς και τον ακριβή αριθμό εργαζομένων που θα τον στελεχώσουν οργανικά, ζητήματα που φυσικά δεν βαραίνουν μόνο την παρούσα, αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις και διοικήσεις. Το συμπέρασμα στο οποίο αναπόφευκτα οδηγούμαστε είναι πως το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιθυμεί να αφαιρέσει αρμοδιότητες από το Ι.Τ.Υ.Ε, εκχωρώντας αυτές σε ιδιωτικά συμφέροντα, με ξεκάθαρο σκοπό στη συνέχεια να προταθεί ένα σαφώς περιορισμένο οργανόγραμμα.

Θεωρούμε επομένως πως δικαιούμαστε μια άμεση και ειλικρινή απάντηση στα εύλογα και σαφή ερωτήματα που προκύπτουν:

- Για ποιο λόγο προκηρύσσεται ο επανασχεδιασμός και εκ νέου υλοποίηση, από ιδιώτες και με υπέρογκο κόστος, υπηρεσιών που ήδη υλοποιούνται με επιτυχία από έναν δημόσιο φορέα;

- Η προκήρυξη αυτών των διαγωνισμών, συνολικού ύψους άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί ή όχι τουλάχιστον κακοδιαχείριση και σπατάλη του δημόσιου χρήματος, ειδικά εάν λάβουμε υπόψη πως οι επαναπροκηρυχθείσες υπηρεσίες έχουν στο παρελθόν στοιχίσει στο δημόσιο ένα μικρό κλάσμα του προϋπολογισμού των συγκεκριμένων διαγωνισμών;

- Για ποιο λόγο, ενώ μοιράζει απλόχερα εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία πανομοιότυπων συστημάτων, το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιλέγει να χρηματοδοτεί με το σταγονόμετρο τη λειτουργία και συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών του Ι.Τ.Υ.Ε, τη στιγμή που ο οργανισμός έχει φέρει εις πέρας το έργο του με απόλυτη επιτυχία, εν μέσω συνεχών περιόδων αντιξοότητας;

- Ποια είναι η αιτία της απόσπασης έργων και αρμοδιοτήτων από το Ι.Τ.Υ.Ε. και της παράδοσής τους σε ιδιωτικά συμφέροντα, όταν υπάρχουν κρίσιμοι τομείς της παιδείας που υποχρηματοδοντούνται;

- Γιατί καθυστερεί εδώ και χρόνια η έγκριση του οργανογράμματος του Ι.Τ.Υ.Ε, που θα εξασφάλιζε μόνιμες θέσεις εργασίας και θα καθόριζε με σαφήνεια τις αρμοδιότητες του οργανισμού;

Τα εν λόγω ερωτήματα τίθενται φυσικά τόσο προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. όσο και προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Τ.Υ.Ε., η στάση του οποίου δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί τουλάχιστον ακατανόητη, αν όχι προβληματική, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει πάρει δημόσια θέση σε σχέση με τις προαναφερόμενες εξελίξεις, δεν έχει προβεί σε καμία ενημέρωση των εργαζομένων, αντί αυτού εξαντλείται σε μια στρατηγική αποφυγής οποιασδήποτε ουσιαστικής συμβολής στα ζωτικά για τον οργανισμό θέματα που επανειλημμένως έχει θέσει γραπτώς το σωματείο εργαζομένων. Ως εργαζόμενοι δηλώνουμε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πως θα σταθούμε αποφασιστικά απέναντι στα όποια σχέδια εκχώρησης υπηρεσιών και υποδομών, κομβικών για τον ποιοτικό χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας στη χώρα μας, σε επιχειρηματικούς κύκλους και μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής