Γιατί έχει σημασία ο τρόπος που μιλάμε στο παιδί μας για τα μαθηματικά!
Οι γονείς θα πρέπει να συνδέουν τις ενέργειες των παιδιών τους, όπως η προσπάθεια ή η χρήση στρατηγικής, με την απόδοσή τους

Ξεκίνημα σχολικής χρονιάς και έχει μεγάλο ενδιαφέρον μια νέα έρευνα, η οποία μελέτησε τον τρόπο που οι γονείς μιλάμε στα παιδιά μας για τα μαθηματικά σε σχέση με την τελική τους απόδοση.

Το συμπέρασμα είναι το εξής:

Θα πρέπει να αποφεύγουμε εκφράσεις που αφορούν τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά και τις έμφυτες ικανότητες που έχουν.

"Είσαι τόσο έξυπνος!" 

Ενθαρρυντικό μεν, αλλά ίσως δημιουργήσει προβλήματα. Όχι μόνο γιατί μπορεί να υπονομεύσει τα κίνητρα του μαθητή σε νέες μαθηματικές προκλήσεις, αλλά επιπλέον μπροστά σε ένα απαιτητικό πρόβλημα που θα συναντήσει τη νέα χρονιά είναι πιθανό να σκεφτεί: "Δύσκολο αυτό που μου ζητείται στα μαθηματικά, μήπως τελικά δεν είμαι τόσο έξυπνος;" 

"Τα μαθηματικά δεν είναι το μάθημα σου!"

Ακόμα πιο συνηθισμένη έκφραση με τα αποτελέσματα της έρευνας να δείχνουν τελικά αυξημένο μαθηματικό άγχος στα παιδιά, αποφυγή μαθηματικών προκλήσεων και φυσικά χαμηλές επιδόσεις.

Τι προτείνεται; 

Οι γονείς να συνδέουν τις ενέργειες των παιδιών τους, όπως η προσπάθεια ή η χρήση στρατηγικής, με την απόδοσή τους.

Για παράδειγμα: 

"Συγχαρητήρια, πήρες άριστα γιατί διάβασες και δούλεψες σκληρά" (όχι γιατί είσαι πανέξυπνος) ή "Τι θα μπορούσε να είναι χρήσιμο την επόμενη φορά που θα έχετε ένα τεστ μαθηματικών για να γράψεις καλύτερα " (όχι γιατί δεν το έχεις με τα μαθηματικά).

Πολλές φορές οι άνθρωποι τείνουν να σκέφτονται τα μαθηματικά ως κάτι που μερικοί μπορούν να κάνουν κι άλλοι όχι. Ωστόσο οι μαθηματικές ικανότητες των παιδιών δεν είναι αμετάβλητες και οι απαντήσεις των γονέων ιδανικά θα πρέπει να επικεντρώνονται στη χρήση στρατηγικής και στις προσπάθειες των παιδιών τους, παρά στη νοημοσύνη τους ή σε άλλα προσωπικά χαρακτηριστικά. Με τον τρόπο αυτό η αποτυχία στα μαθηματικά μπορεί να γίνει εποικοδομητική. 

Η έρευνα: https://phys.org/news/2022-09-child-math.html

*Θανάσης Κοπάδης Μαθηματικός - Συγγραφέας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ημεριδ
Χαλκίδα: Ημερίδα για την σύγχρονη εκπαίδευση μέσα από τη διερεύνηση και τα ευρωπαϊκά προγράμματα
Καινοτομία και συνεργασία στην εκπαίδευση: Διερευνητική μάθηση και εκπαιδευτικά προγράμματα
Χαλκίδα: Ημερίδα για την σύγχρονη εκπαίδευση μέσα από τη διερεύνηση και τα ευρωπαϊκά προγράμματα
paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"