Τοποθέτηση της Ένωσης Γονέων Δ. Ιωαννιτών στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας που έγινε στις 15/7/2022 και αφορούσε την παράταση στέγασης του 1ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ Ιωαννίνων στο Καπλάνειο, καθώς και τη μεταστέγαση των σχολείων του ΣΑΠ στο νέο Διδακτήριο του Παλιού Χατζηκώστα.
Η ανακοίνωση
"Αρχικά να τονίσουμε, ότι ως Ένωση Γονέων συμφωνούμε με αυτό που τέθηκε, ότι τα σχολεία δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, ούτε κανένας από την εκπαιδευτική κοινότητα έχει δικαίωμα να φέρεται ως «ιδιοκτήτης». Οι απόψεις μας επί των θεμάτων που τέθηκαν στη συζήτηση έχουν ως εξής:
1. Αρχικά, για τα σχολεία του Καπλανείου, να πούμε ότι όταν ξεκίνησε το ζήτημα της μεταστέγασης του 1ου Νηπιαγωγείου και η έξωσή του από την «Παπαζόγλειο Σχολή», ως Ένωση Γονέων είχαμε τοποθετηθεί λέγοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φύγει από τον χώρο που κατείχε, αν πρώτα δεν διασφαλιστεί από την τότε Δημοτική Αρχή μια βιώσιμη στεγαστική λύση. Ωστόσο, όταν φτάσαμε στο καλοκαίρι του 2019 και με ευθύνη κυρίως της Προϊσταμένης του νηπιαγωγείου και μιας μερίδας γονέων που υπέκυψαν στους «εκβιασμούς» της Δημοτικής Αρχής, ότι υπάρχει δηλαδή κίνδυνος «το νηπιαγωγείο να βρεθεί στον δρόμο», συμφωνήθηκε να στεγαστεί στο Καπλάνειο.
Τότε, είχαμε τοποθετηθεί δημόσια με ανακοίνωσή μας, ότι δεν πρέπει να γίνει η μετεγκατάσταση. Ζητούσαμε να μείνει στον χώρο της Παπαζογλείου Σχολής και ας αναλάμβανε η Δημοτική Αρχή την πολιτική ευθύνη να «πέταγε» στον δρόμο το Νηπιαγωγείο. Κι αυτό το λέγαμε όχι για χάρη μιας στείρας αντιπολιτευτικής στάσης (όπως κατηγορηθήκαμε τότε), αλλά επειδή γνωρίζαμε τι θα ακολουθούσε μετά. Έτσι το 1ο Νηπιαγωγείο μετακόμισε στον 1ο όροφο του Καπλανείου, γνωρίζοντας τότε όλοι ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει ομαλά υπό αυτές τις συνθήκες (προσβασιμότητα, τουαλέτες στο ισόγειο κλπ).
2. Σε σχέση με τα κτηριολογικά ζητήματα των σχολείων, έχουμε τοποθετηθεί αναλυτικά τόσο την τελευταία βδομάδα, όσο και στην ημερίδα που είχαμε κάνει ως Ένωση Γονέων πριν 2 χρόνια. Λαμβάνοντας υπόψη και τα σοβαρά ζητήματα που αναφέρονται στο έγγραφο των γονέων του Σχολείου, σε σχέση με την άσχημη κατάσταση του κτηρίου του Καπλανείου (με το οποίο συμφωνούμε στα περισσότερα σημεία) λέμε τα εξής: Αν πάμε σε ένα οποιοδήποτε σχολείο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης –με τυχαία επιλογή- και κάνουμε αυτοψία για τη νομιμότητα των εγκαταστάσεών του συνολικά, θα βρούμε αμέτρητες παράνομες πολεοδομικές παρεμβάσεις. Γι αυτές τις παρανομίες υπάρχουν υπεύθυνοι κι αυτοί δεν είναι βέβαια οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς. Είναι αυτοί που επέτρεψαν και επέβαλαν αυτές τις παρεμβάσεις προκειμένου να «κουκουλώσουν» υπαρκτά προβλήματα.
Με βάση τις νομικές – πολεοδομικές προδιαγραφές για τα σχολεία, το Καπλάνειο δεν θα έπρεπε καν να λειτουργεί ως σχολείο. Θα έπρεπε πριν από χρόνια να είχε βρεθεί μια λύση από τις Δημοτικές Αρχές για να στεγαστεί σε έναν σύγχρονο χώρο με βάση τις ισχύουσες προδιαγραφές. Γιατί ο νομοθέτης βάζει προδιαγραφές για τη λειτουργία των σχολείων, τις οποίες όμως στη συνέχεια κανένας δεν τις τηρεί. Και δεν τις τηρεί όχι με ευθύνη και επιλογή πάντα της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής, αλλά όταν η κεντρική εξουσία, η κάθε κυβέρνηση δεν δίνει χρήματα για την ανέγερση σχολείων, πώς να λύσει το πρόβλημα ο Δήμος; Δηλαδή υπάρχουν υπεύθυνοι και συνυπεύθυνοι ως προς την αδυναμία εύρεσης λύσης του προβλήματος.
Εκτιμούμε ότι τα προβλήματα τέτοιου είδους μπορούν να λυθούν με διάλογο και συνεννόηση μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, χωρίς όμως υποχώρηση από τη διεκδίκηση ολοκληρωμένων λύσεων, από την πολιτεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι προσωρινοί συμβιβασμοί που αποσκοπούν να λύσουν οξυμένα προβλήματα σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θεωρούνται μόνιμες λύσεις.
3. Σε σχέση με όσα ακούστηκαν για τα Ειδικά σχολεία, να τονίσουμε ότι σε αυτά, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που λειτουργούν, απαιτούν πολλαπλάσιους χώρους από τα υπόλοιπα Δημοτικά γιατί αυτό επιβάλλει η εξατομικευμένη παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών ΑμΕΑ (τάξεις των 3-4 μαθητών, χώροι εξατομικευμένης εκπ/κής υποστήριξης κλπ) και για λόγους κοινωνικής ένταξης των μαθητών, πρέπει απαραίτητα να λειτουργούν μέσα στον ιστό της πόλης. Γι αυτό και επιλέχθηκε ο χώρος του παλιού Χατζηκώστα για τη στέγαση του ΣΑΠ.
4. Ως γονείς λέμε ότι κανένα σχολείο δεν έχει την πολυτέλεια να έχει αίθουσες κλειστές που δεν χρησιμοποιούνται ή ακόμα και σε μερική χρήση, όπως ακούστηκε για τα συγκεκριμένα σχολεία του Καπλανείου.
5. Στο δια ταύτα και με βάση την πρόταση του Αντιδημάρχου, να πούμε ότι στο νέο Διδακτήριο της Οδού Παπανδρέου δεν χωρούν τρία σχολεία (Νηπ/γείο ΣΑΠ – Δημοτικό ΣΑΠ – 1ο Νηπαιγωγείο, δλδ σε 400τμ). Υπάρχουν επίσης παιδαγωγικά ζητήματα σε σχέση με τη συνύπαρξη νηπίων με εφήβους έως 15 χρονών, που δύσκολα λύνονται. Επίσης αν μεταστεγαστεί και το 1ο Νηπιαγωγείο εκεί, εκ των πραγμάτων θα καταλάβει έναν οικίσκο, με αποτέλεσμα τα 2 σχολεία του ΣΑΠ να μην χωρούν.
Το 1ο Νηπιαγωγείο χρειάζεται 2 αίθουσες, έναν βοηθητικό χώρο (διαλείμματα, ξεκούραση, εκδηλώσεις κλπ) και ένα γραφείο εκπαιδευτικών. Στο Καπλάνειο μπορούν να βρεθούν αυτοί οι χώροι και συμφωνούμε με το έγγραφο του 1ου Δημοτικού ότι πρέπει να γίνει μια νέα διευθέτηση των χώρων του συγκροτήματος και να καταληχθεί από τους αρμόδιους, πού θα είναι το Δημοτικό και πού το Νηπιαγωγείο. Φυσικά, τα τμήματα του Νηπιαγωγείου και οι πρώτες τάξεις πρέπει να είναι σε ισόγειες αίθουσες για λόγους που όλοι κατανοούμε.
Κλείνοντας να πούμε ότι, ευθύνες για το κτηριακό πρόβλημα των σχολείων της πόλης υπάρχουν και δεν θα συμβιβαστούμε, ούτε θα σταματήσουμε να απαιτούμε, η Δημοτική Αρχή να εκπονήσει, να διεκδικήσει και να υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σχολικής στέγης. Μέχρι τότε δεν θα επιτρέψουμε να μείνει, κανένα παιδί εκτός τάξης και εκτός του σχολείου της γειτονιάς του, κανένα σχολείο στο έλεος των στεγαστικών του προβλημάτων. Όλα τα υπόλοιπα διευθετούνται με καλή προαίρεση και διάθεση συνεννόησης που εμείς ως Ένωση Γονέων έχουμε αποδείξει ότι τα έχουμε."
Η ΔΕΠ αποφάσισε να παραταθεί η στέγαση του 1ου Νηπιαγωγείου στο Καπλάνειο και να μεταστεγαστούν μόνο τα σχολεία του ΣΑΠ στο Παλιό Χατζηκώστα.
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Τάσος Τόκας Δημήτρης Καλύβας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη