nikos-filis
George Vitsaras / SOOC
Ν.Φίλης: ««Πρόκειται για μια παντελώς άστοχη ενέργεια του υπουργείου Παιδείας»

Τον αποκλεισμό των εργαζόμενων στα ΚΕΔΑΣΥ (στα Κέντρα Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης μαθητών) από το Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ και τα voucher των 200 ευρώ, φέρνει στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ με  κοινοβουλευτική ερώτηση που κατέθεσαν 40 βουλευτές του με πρωτοβουλία του Νίκου Φίλη.

«Πρόκειται για μια παντελώς άστοχη ενέργεια του υπουργείου Παιδείας. Ενώ δικαιούχοι του voucher ήταν οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό και το βοηθητικό εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των δημόσιων, των ιδιωτικών, ακόμα και των ξένων σχολείων που λειτουργούν στην Ελλάδα, εξαιρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί στα ΚΕΔΑΣΥ!», δήλωσε ο Ν.Φίλης και πρόσθεσε: 

«Κι όμως: και αυτά τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, στη διάρκεια της πανδημίας παρείχαν υποχρεωτικά τηλεργασία, συμμετείχαν σε τηλε-συνεδριάσεις για αξιολογήσεις κλπ. Εξυπηρετώντας μάλιστα οικογένειες και παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες και δυσκολίες να πάρουν ισότιμα μέρος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οικογένειες δηλαδή για τις οποίες η κυβέρνηση ΝΔ - Μητσοτάκη θα έπρεπε να δείχνει λίγο μεγαλύτερη ευαισθησία στις πράξεις, όχι στα λόγια.

Υπάρχει όμως ακόμα ένα θέμα με το voucher των 200€. Όπως με πληροφορούν πολλοί εκπαιδευτικοί, οι επιλογές αγοράς είναι περιορισμένες και συμμετοχή στο πρόγραμμα φαίνεται να έχουν μόνο μεγάλες εταιρίες, που προσφέρουν τα προϊόντα αυτά (ταμπλέτες και υπολογιστές) σε υψηλότερη (σε πολλές περιπτώσεις...) τιμή από τα μικρά μαγαζιά. Τα δεύτερα όμως πρακτικά δεν έχουν δυνατότητα συμμετοχής, αφού δεν μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά την πίστωση των 200€ (ο λόγος: τα voucher αργούν υπερβολικά να εκταμιευθούν).

Αποτέλεσμα: περιορισμένες επιλογές προϊόντων για τους δικαιούχους, αυξημένα κέρδη για τις μεγάλες αλυσίδες και, να μην ξεχνιόμαστε, τεράστια καθυστέρηση στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών, αφού η κυβέρνηση εδέησε να ανοίξει το πρόγραμμα στο τέλος της τρίτης (!) «covid» σχολικής χρονιάς! Ατελείωτη η αριστεία και ο προγραμματισμός στο Παιδείας»!

Η ερώτηση

Προς την κα υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Άδικος αποκλεισμός εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ»

Τον Φεβρουάριο το υπουργείο Παιδείας έδωσε τη δυνατότητα μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» στα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που απασχολούνται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να προμηθευτούν τεχνολογικό εξοπλισμό1 με τη χορήγηση σε αυτούς voucher 200 ευρώ.

Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη ορίζεται ότι με κοινή υπουργική απόφαση καθορίζονται, μεταξύ άλλων, οι δικαιούχοι του Προγράμματος. Εν συνεχεία, με καθυστέρηση τριών μηνών δημοσιεύτηκε η αριθ. 48765/29.4.2022 ΚΥΑ “Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ»” (Β’ 2129) στην οποία προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι δικαιούχοι του Προγράμματος είναι εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα (Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό) των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), τα οποία βρίσκονται στην Ελλάδα2. Εν συνεχεία με τροποποίηση της σχετικής ΚΥΑ δικαιούχοι του Προγράμματος είναι και εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), συμπεριλαμβανομένων και των ξένων σχολείων που λειτουργούν στην Ελλάδα. Ωστόσο, στην προαναφερθείσα ΚΥΑ δεν συμπεριλήφθηκαν οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρέτησαν στα ΚΕΔΑΣΥ κατά την περίοδο της πανδημίας.

Η εξαίρεση των τελευταίων από τους δικαιούχους του Προγράμματος, σύμφωνα με την ΚΥΑ, είναι άδικη, προσκρούει δε στην αρχή της ισότητας δεδομένου ότι είναι εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που παρείχε μεγάλο μέρος του έργου του με τηλε-εργασία, συνεδριάζοντας μέσω τηλεδιάσκεψης για τη σύνταξη αξιολογικών εκθέσεων και υποστηρίζοντας εξ αποστάσεως και με τον οικιακό τους ηλεκτρονικό εξοπλισμό τις οικογένειες και εκπαιδευτικούς. Η ανωτέρω παραδοχή ενισχύεται από το γεγονός ότι ο εξουσιοδοτικός νόμος δεν τους αποκλείει3 και ο δικαιολογητικός λόγος με τους ήδη δικαιούχους είναι κοινός, ήτοι συμμετέχουν όλοι εξίσου στο εκπαιδευτικό έργο, εργάζονται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εργάστηκαν από το σπίτι (τηλεργασία) κατά την περίοδο της πανδημίας. Ήδη, για το γεγονός αυτό υπάρχει πληθώρα καταγγελιών, καθώς και ανακοινώσεις, όπως η ανακοίνωση του Προϊστάμενου του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου4. Ένα ακόμα σημείο που δημιουργεί προβληματισμό είναι η μη ρητή συμπερίληψη στην ΚΥΑ όλων των εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι5, καθώς και η διακριτική ευχέρεια των αρμοδίων οργάνων του Προγράμματος να καθορίζουν τη διεύρυνση των ειδικών περιπτώσεων και εξαιρέσεων6. Και τούτο διότι η μη συμπερίληψη όλων των αποσπασμένων προσκρούει στο σκοπό του νόμου, δηλαδή την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, μέσω ενίσχυσης για απόκτηση τεχνολογικού εξοπλισμού, στο μέτρο που αφενός ο χαρακτήρας της απόσπασης είναι προσωρινός και βραχυπρόθεσμος, αφετέρου η δυνατότητα οργάνων να αποφασίζουν για την ένταξη ή μη περιπτώσεων στο Πρόγραμμα, να οδηγήσει σε εντάσεις και αμφισβητήσεις.

Πολλές φορές, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει εξάρει το έργο της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης χωρίς να της έχει παρασχεθεί ουσιαστική βοήθεια από το υπουργείο, καθώς από την αρχή της πανδημίας η υπουργός όφειλε να έχει εξασφαλίσει την άμεση και πλήρη παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές. Η χορήγηση του voucher, έστω και καθυστερημένα, έστω και με ανεπαρκές ποσό, αποτελεί υποχρέωση του υπουργείου. Ωστόσο, επιβάλλεται δίκαιη και ουσιαστική στήριξη, η οποία δεν θα αποκλείει μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Κατ’ακολουθία των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Προτίθεται να συμπεριλάβει στους δικαιούχους του Προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» τους εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., καθώς και ανεξαιρέτως τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς;

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Φίλης Νίκος

Τζούφη Μερόπη

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αλεξιάδης Τρύφων

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέξανδρος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Βίτσας Δημήτρης

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Νατάσα

Γκιόλας Γιάννης

Δρίτσας Θοδωρής

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ζουράρις Κώστας

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Μανόλης

Κασιμάτη Νίνα

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χάρης

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μουζάλας Γιάννης

Μπάρκας Κώστας

Μπουρνούς Γιάννης

Μωραΐτης Θάνος

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξανθός Ανδρέας

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαδόπουλος Σάκης

Πέρκα Θεοπίστη

Πούλου Γιώτα

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουρλέτης Πάνος

Σκουρολιάκος Πάνος

Σκούφα Μπέττυ

Συρμαλένιος Νίκος

Φάμελλος Σωκράτης

Ψυχογιός Γιώργος

1βλ. άρθρο 148 του ν. 4887/2022 “Αναπτυξιακός Νόμος - Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη” (Α’ 16).

2βλ. περίπτωση α’ της παρ. 1 του άρθρου 3 της αριθ. 48765/ 29.4.2022 κυα: “1. (α) Δυνητικοί δικαιούχοι της ενίσχυσης για τον ΠΥΛΩΝΑ Α του Προγράμματος είναι: 1. Εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα (Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό) που: α.1 είτε είναι παρόντες (δεν έχει καταχωρηθεί απουσία στην τοποθέτησή τους) σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), τα οποία βρίσκονται στην Ελλάδα, α.2 είτε απουσιάζουν (έχει καταχωρηθεί απουσία στην τοποθέτησή τους) λόγω συγκεκριμένης αιτιολογίας που προβλέπεται στο άρθρο 4 της παρούσας.”

3 άρθρο 148 παρ. 1 ν. 4887/2022: “Είναι δυνατή η εκπόνηση προγράμματος για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που απασχολείται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,..”

4https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/381272_voucher-200eu-na-symperilifthei-prosopiko-ton-kedasy-stoys

5 Στο άρθρο 4 της αριθ. 48765/29.4.2022 ΚΥΑ αναφέρονται ενδεικτικά (ιδίως) δύο περιπτώσεις απόσπασης.

6 4§4 αριθ. 48765/29.4.2022 ΚΥΑ“...Για κάθε άλλη περίπτωση ή εξαίρεση η οποία δεν είναι δυνατό να καλυφθεί πλήρως από τις προβλέψεις του παρόντος, ο έλεγχος και η ερμηνεία κατ` αναλογία των ανωτέρω προβλέψεων θα γίνεται από τα αρμόδια όργανα του Προγράμματος…”.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός: Οι πρώτες 227 ειδικότητες και η ύλη

Ανακοινώθηκε για Μάρτιο ο Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ - Αιτήσεις εδώ για προετοιμασία

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ypourgeio paideias
Προσλήψεις αναπληρωτών - Β' φάση: Ανακοινώθηκαν οι πίνακες με τα ονόματα 7.089 εκπαιδευτικών
Προσλήψεις αναπληρωτών Β' φάσης - Οι πίνακες με τα ονόματα των 7.089 εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται
Προσλήψεις αναπληρωτών - Β' φάση: Ανακοινώθηκαν οι πίνακες με τα ονόματα 7.089 εκπαιδευτικών
astynomia peripoliko
Θεσσαλονίκη: 54χρονη που υποχρέωνε 6χρονη να επαιτεί - Kατηγορείται για κατ’ επάγγελμα εμπορία ανθρώπου
Σε ανακριτή για κατ’ επάγγελμα εμπορία ανθρώπου 54χρονη που υποχρέωνε 6χρονη να επαιτεί καθημερινά στην Τσιμισκή
Θεσσαλονίκη: 54χρονη που υποχρέωνε 6χρονη να επαιτεί
yppeth
Προσλήψεις αναπληρωτών - Β' φάση: Ημερομηνίες δήλωσης σχολείων και ανάληψης υπηρεσίας
Πότε δηλώνουν σχολεία προτίμησης οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται στη Β' φάση - Πότε θα γίνει η ανάληψη υπηρεσίας
Προσλήψεις αναπληρωτών - Β' φάση: Ημερομηνίες δήλωσης σχολείων και ανάληψης υπηρεσίας
ΠΣΕΑΑ: Χαιρετισμός για την Πανελλήνια και Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
«Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο απευθύνεται σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως φυλής, φύλου και δεξιοτήτων», σημειώνει μεταξύ άλλων ο ΠΣΕΑΑ...
ΠΣΕΑΑ: Χαιρετισμός για την Πανελλήνια και Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού