Μυτιλήνη: Αγανάκτηση γονέων για την συγχώνευση τμημάτων
«Όταν γίνεται συλλογική προσπάθεια για μείωση του συνωστισμού στον γενικό πληθυσμό, δεν είναι παράλογο να αυξάνουμε τον αριθμό των μαθητών στους κλειστούς χώρους διδασκαλίας;» - Συγχωνεύουν τμήματα στο 2ο ΓΕΛ Μυτιλήνης για λόγους «εξοικονόμησης» καθηγητών

Με επιστολή προς όλους τους αρμόδιους φορείς το Δ.Σ. Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου ΓΕΛ Μυτιλήνης διαμαρτύρεται και ζητάει την άμεση ανάκληση της απόφασης που προβλέπει την συγχώνευση τριών Τμημάτων σε δύο, στην Α' Λυκείου. Οι γονείς θεωρούν ότι αυτή η κατάσταση συγκρούεται όχι μόνο με την εξαιρετικά δύσκολη υγειονομική συγκυρία, αλλά και με την κοινή λογική.

Σύμφωνα με την απόφαση και για λόγους εξοικονόμησης καθηγητών, στο 2ο ΓΕΛ Μυτιλήνης, πρόκειται να συγχωνευτούν 55 παιδιά σε δύο τμήματα των 28 και 27 παιδιών αντίστοιχα. Εύλογα οι γονείς αναρωτιούνται γιατί «αντί να υπάρξει αραίωση των μαθητών και όσο το δυνατό καλύτερες υγειονομικές συνθήκες είναι δυνατόν να οδεύουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση γεγονός που θέτει μείζον θέμα δημόσιας υγείας»;

Να σημειωθεί ότι την ίδια στιγμή η υφυπουργός Παιδείας κ. Μακρή σε τηλεοπτικές της εμφανίσεις υποστηρίζει ότι δεν λειτουργεί κανένα τμήμα ανά την Επικράτεια με 28 μαθητές. «Πράγμα το οποίο τελικά διαψεύδεται», σημειώνουν οι γονείς.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας με αρχείο excel, το μεσημέρι της Παρασκευής και λίγο πριν το κλείσιμο των σχολείων, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Στη Σάμο για παράδειγμα, συγχωνεύουν 4 τμήματα με 21 παιδιά το καθένα σε 3 με 28 ενώ και σε Γυμνάσιο του Περιστερίου τα μέχρι πρότινος τέσσερα τμήματα της τελευταίας τάξης συγχωνεύονται σε τρία, μετά τη σχετική απόφαση που έλαβε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθηνών, με τον αριθμό των παιδιών να διαμορφώνεται πλέον στα 25-27 άτομα.

Η επιστολή των γονέων

Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών της Α΄ Λυκείου του 2ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, με μεγάλη μας λύπη, ενημερωθήκαμε για την πρόθεση να συγχωνευθούν άμεσα τα τρία τμήματα που λειτουργούν στην Α΄ Λυκείου σε δύο, και αυτό για λόγους εξοικονόμησης καθηγητών, αφού το υπουργείο Παιδείας αδυνατεί να διαθέσει πόρους για διορισμό αναπληρωτών καθηγητών.

Έτσι τα 55 (πενήντα πέντε) παιδιά θα πρέπει να χωριστούν (για να ακριβολογούμε να στοιβαχτούν) σε δύο τμήματα των 28 και 27 παιδιών αντίστοιχα. 

Σας εκφράζουμε την εντονότατη δυσαρέσκειά μας για την εξέλιξη αυτή θεωρώντας τη απαράδεκτη, ιδιαίτερα για τη χρονική στιγμή που γίνεται, καθώς διανύουμε περίοδο πανδημίας και όλοι οι επιστήμονες μιλούν για έναν εξαιρετικά δύσκολο επιδημιολογικά χειμώνα με όλες τις δυσάρεστες συνέπειες.

Εύλογα αναρωτιέται κάποιος, αντί να υπάρξει αραίωση των μαθητών και όσο το δυνατό καλύτερες υγειονομικές συνθήκες είναι δυνατόν να οδεύουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση γεγονός που θέτει μείζον θέμα δημόσιας υγείας; Όταν γίνεται συλλογική προσπάθεια για μείωση του συνωστισμού στον γενικό πληθυσμό, δεν είναι παράλογο να αυξάνουμε τον αριθμό των μαθητών στους κλειστούς χώρους διδασκαλίας;  

Τι παράδειγμα δίνουμε στους νέους μας και γενικά στην κοινή γνώμη με αυτή την αντιφατική μας ενέργεια; Αναρωτήθηκε ή μάλλον ερεύνησε κανείς αν υπάρχουν αίθουσες ικανές να στεγάσουν αυτά τα 28 παιδιά; Και ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για εφήβους που ενεργούν παρορμητικά και παρά τις όποιες προσπάθειες δεν τηρούν πάντα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας.

Την ίδια στιγμή η κυρία υφυπουργός κ. Μακρή πρόσφατα σε τηλεοπτική της εμφάνιση υποστήριξε ότι δεν λειτουργεί κανένα τμήμα ανά την Επικράτεια με 28 μαθητές, πράγμα το οποίο τελικά διαψεύδεται.

Εν συνεχεία, δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι αυτά τα παιδιά προέρχονται από σχεδόν δύο δύσκολες σχολικές περιόδους, όπου λειτουργούσε η τηλεκπαίδευση, η οποία όπως όλοι γνωρίζουμε – άλλωστε και η ίδια η υπουργός το αναγνωρίζει – δεν αποτέλεσε κανονικότητα.

Ως εκ τούτου έχουν δημιουργηθεί όπως είναι λογικό, μαθησιακά κενά, υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και στο τέλος της σχολικής χρονιάς πρέπει να εφαρμοστεί και η Τράπεζα Θεμάτων, η οποία είναι ιδιαιτέρως απαιτητική.

Ας μη ξεχνάμε επίσης ότι αυτά τα παιδιά έχουν να δώσουν εξετάσεις από την Α΄ Γυμνασίου (κι αυτές αφορούσαν σε 4 μαθήματα). Πώς είναι δυνατόν σε ένα ογκώδες τμήμα 28 μαθητών, να μπορέσουν να καλυφθούν κενά, ουσιαστικά δύο σχολικών ετών και επιπλέον οι μαθητές να αφομοιώσουν τη νέα ύλη;

Θεωρώντας, επομένως, ότι αυτή η κατάσταση συγκρούεται όχι μόνο με την εξαιρετικά δύσκολη υγειονομική συγκυρία, αλλά και με την κοινή λογική, σας ζητούμε να ληφθεί μέριμνα για την ανάκληση της απόφασης για συνένωση των τμημάτων της Α’ τάξης του 2ου ΓΕΛ Μυτιλήνης, βάζοντας υπεράνω του οικονομικού κόστους το συνταγματικά κατοχυρωμένο αγαθό της Δημόσιας Υγείας. 

Μένουμε με την ελπίδα ότι θα γίνουν οι δέουσες ενέργειες προς διευθέτηση του θέματος με σεβασμό στην υγεία των παιδιών και των οικογενειών τους.

Ευχαριστούμε

Με εκτίμηση
Το Δ.Σ. Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου ΓΕΛ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα