pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
Thumbnail
Επιστολή απηύθυνε η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων προς το ΙΕΠ σχετικά με την ύλη της Βιολογίας Β΄Λυκείου

Επιστολή προς το ΙΕΠ, σχετικά με την εξεταστέα ύλη του μαθήματος της Βιολογίας Β' Λυκείου για το σχολικό έτος 2021-2022, απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων.

Μεταξύ άλλων, αναφέρουν ότι η έκταση της εξεταστέας ύλης για το μάθημα της Βιολογίας Β΄Λυκείου είναι μεγάλη για ένα δίωρο μάθημα, και μάλιστα μεγαλύτερη από όταν το ίδιο σύγγραμμα εξεταζόταν πανελλαδικά στη Γ΄Λυκείου με τον ίδιο αριθμό ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως.

Επιπλέον, τονίζουν πως το περιεχόμενο αλλά κυρίως το ύφος των θεμάτων της “τράπεζας θεμάτων” δεν είναι γνωστό μέχρι αυτή την στιγμή στους διδάσκοντες και δεν υπάρχει η δυνατότητα να προσαρμόσουν ανάλογα τη διδασκαλία τους. Όσο δε καθυστερεί η δημοσιοποίηση της τράπεζας θεμάτων τόσο πιο προβληματική είναι η εφαρμογή της (όπως έχει δείξει και το πρόσφατο παρελθόν. 

Aναλυτικά η επιστολή:

ΘΕΜΑ: «Επιστολή της Πανελλήνιας  Ένωσης Βιοεπιστημόνων σχετικά με την εξεταστέα ύλη του μαθήματος της Βιολογίας Β΄Λυκείου του σχολικού έτους 2021-22»

Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι,

μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης για τα μαθήματα της Α’ και Β’ τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις για το σχολικό έτος 2021-22, καθώς και των Οδηγιών για τη Διαχείριση της Διδακτέας Ύλης της Βιολογίας Β’ Λυκείου, για το σχολικό έτος 2021-2022, η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων επιθυμεί να επικοινωνήσει μαζί σας για να σας θέσει μια σειρά από παρατηρήσεις και αιτήματα. 

Ειδικότερα θα θέλαμε να παρατηρήσουμε ότι:

⦁    η έκταση της εξεταστέας ύλης για το μάθημα της Βιολογίας Β΄Λυκείου είναι μεγάλη για ένα δίωρο μάθημα, και μάλιστα μεγαλύτερη από όταν το ίδιο σύγγραμμα εξεταζόταν πανελλαδικά στη Γ΄Λυκείου με τον ίδιο αριθμό ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως.

⦁    το περιεχόμενο αλλά κυρίως το ύφος των θεμάτων της “τράπεζας θεμάτων” δεν είναι γνωστό μέχρι αυτή την στιγμή στους διδάσκοντες και δεν υπάρχει η δυνατότητα να προσαρμόσουν ανάλογα τη διδασκαλία τους. Όσο δε καθυστερεί η δημοσιοποίηση της τράπεζας θεμάτων τόσο πιο προβληματική είναι η εφαρμογή της (όπως έχει δείξει και το πρόσφατο παρελθόν).

⦁    οι μαθητές της φετινής Β΄Λυκείου είναι ανώριμοι εξεταστικά, αφού η τελευταία φορά που εξετάστηκαν γραπτά σε προαγωγικές εξετάσεις ήταν όταν ήταν μαθητές της Β΄Γυμνασίου. Οι ίδιες οι οδηγίες του ΙΕΠ αναφέρουν ότι: “Έχει ιδιαίτερη σημασία κατά τη διαπραγμάτευση των εννοιών, φαινομένων και διαδικασιών στη Βιολογία Β’ Λυκείου, να παρέχεται επαρκής χρόνος στους μαθητές/τριες και να αντιμετωπίζονται τυχόν γνωστικές ελλείψεις τόσο από τη σχολική χρονιά 2020-2021 (οι μαθητές και οι μαθήτριες φοιτούσαν στην Α’ Λυκείου) όσο και στη σχολική χρονιά 2019-2020 (οι μαθητές και οι μαθήτριες φοιτούσαν στη Γ’ Γυμνασίου), χρονιές που χαρακτηρίστηκαν από τις ιδιαίτερες συνθήκες της επιδημικής κρίσης COVID-19”. 

Με βάση τα παραπάνω, θα θέλαμε να προτείνουμε τα εξής:

⦁    Τα παρακάτω τμήματα της ύλης να τεθούν εκτός τράπεζας θεμάτων και να αφεθεί στην κρίση του διδάσκοντα το πώς θα τα διαχειριστεί διδακτικά ώστε να πετύχει την αναγκαία εννοιολογική συνέχεια και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σημαντικά θέματα:

⦁    1.3.3 Προβλήματα στη δράση του ανοσοβιολογικού συστήματος

⦁    1.3.4 Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας (AIDS)

⦁    1.4 Καρκίνος

⦁    1.5 Ουσίες που προκαλούν εθισμό

⦁    2.3.2 Ο κύκλος του αζώτου

⦁    2.3.3 Ο κύκλος του νερού

⦁    2.4.3 Ερημοποίηση (η ενότητα “Πυρκαγιές στα μεσογειακά οικοσυστήματα” να παραμείνει)

⦁    2.4.4 Ρύπανση (η ενότητα “Το φαινόμενο του θερμοκηπίου” να παραμείνει)

⦁    3.1.2 Η θεωρία του Λαμάρκ

⦁    3.4.7 Η ποικιλομορφία στους ανθρώπινους πληθυσμούς

⦁    Η ενότητα 3.2 (Η σύγχρονη σύνθεση) να αποτελέσει  μέρος της διδακτέας και εξεταστέας ύλης, διότι είναι απαραίτητη για την κατανόηση του κεφαλαίου της Εξέλιξης και θα ήταν ωφέλιμο να μην αφαιρεθεί.

⦁    Το ύφος των θεμάτων της τράπεζας θεμάτων να είναι προσαρμοσμένο στους στόχους του Προγράμματος Σπουδών που το διέπει και να μην αντιστοιχεί στο επίπεδο των θεμάτων του πρόσφατου παρελθόντος όταν το ίδιο σύγγραμμα ήταν πανελλαδικά εξεταζόμενο, είτε ως μάθημα Γενικής Παιδείας είτε ως μάθημα Προσανατολισμού.

⦁    Η τράπεζα θεμάτων να είναι έγκαιρα διαθέσιμη στους εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για να εξοικειωθούν με το ύφος των θεμάτων της. 

Η Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ, έμπειροι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, είμαστε πρόθυμοι να συμβάλλουμε με γόνιμες και πρακτικές ιδέες στην αντιμετώπιση των ζητημάτων που συνοπτικά αναφέρθηκαν παραπάνω. Ελπίζουμε να μας δοθεί η ευκαιρία να τις αναλύσουμε διεξοδικά σε μια ενδεχόμενη πρόσκλησή σας σε συνάντηση εργασίας, με κοινό γνώμονα τη βελτιστοποίηση των δεδομένων της δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών.

Με εκτίμηση,

Επιτροπή Παιδείας/ΔΣ Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων

Για το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων
 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το πιο γρήγορο τεστ ευφυΐας στον κόσμο: Δείτε με τρεις ερωτήσεις αν έχετε IQ πάνω απ’ το μέσο όρο

ΑΣΕΠ: Ποια σεμινάρια Πανεπιστημίων μοριοδοτούν στους Πίνακες ΕΙΔΙΚΗΣ αλλά και ΓΕΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ: Προλαβαίνετε να πάρετε 11 μόρια έως τις 23 Μαϊου

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Νέες πίνακες Ειδικής Αγωγής: Νέα διαμαρτυρία για τις βεβαιώσεις μεταπτυχιακών σπουδών
Αλαλούμ με τη χορήγηση βεβαιώσεων σπουδών ενόψει των αιτήσεων για την ένταξη στους νέους πίνακες ειδικής αγωγής για τις προσλήψεις αναπληρωτών
Νέες πίνακες Ειδικής Αγωγής: Νέα διαμαρτυρία για τις βεβαιώσεις μεταπτυχιακών σπουδών
Βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ- ΔΥΠΑ: Μέχρι πότε γίνονται δεκτές οι αιτήσεις
Ποιοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για τις εγγραφές και επανεγγραφές βρεφών και νηπίων στους 26 βρεφονηπιακούς σταθμούς του ΟΑΕΔ-ΔΥΠΑ
Βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ- ΔΥΠΑ: Μέχρι πότε γίνονται δεκτές οι αιτήσεις
Πανελλαδικές 2022: Διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς, γονείς και υποψηφίους
Ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής διοργανώνει διαδικτυακή ενημερωτική...
Πανελλαδικές 2022: Διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς, γονείς και υποψηφίους