Thumbnail
Επιστολή απηύθυνε η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων προς το ΙΕΠ σχετικά με την ύλη της Βιολογίας Β΄Λυκείου

Επιστολή προς το ΙΕΠ, σχετικά με την εξεταστέα ύλη του μαθήματος της Βιολογίας Β' Λυκείου για το σχολικό έτος 2021-2022, απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων.

Μεταξύ άλλων, αναφέρουν ότι η έκταση της εξεταστέας ύλης για το μάθημα της Βιολογίας Β΄Λυκείου είναι μεγάλη για ένα δίωρο μάθημα, και μάλιστα μεγαλύτερη από όταν το ίδιο σύγγραμμα εξεταζόταν πανελλαδικά στη Γ΄Λυκείου με τον ίδιο αριθμό ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως.

Επιπλέον, τονίζουν πως το περιεχόμενο αλλά κυρίως το ύφος των θεμάτων της “τράπεζας θεμάτων” δεν είναι γνωστό μέχρι αυτή την στιγμή στους διδάσκοντες και δεν υπάρχει η δυνατότητα να προσαρμόσουν ανάλογα τη διδασκαλία τους. Όσο δε καθυστερεί η δημοσιοποίηση της τράπεζας θεμάτων τόσο πιο προβληματική είναι η εφαρμογή της (όπως έχει δείξει και το πρόσφατο παρελθόν. 

Aναλυτικά η επιστολή:

ΘΕΜΑ: «Επιστολή της Πανελλήνιας  Ένωσης Βιοεπιστημόνων σχετικά με την εξεταστέα ύλη του μαθήματος της Βιολογίας Β΄Λυκείου του σχολικού έτους 2021-22»

Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι,

μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης για τα μαθήματα της Α’ και Β’ τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις για το σχολικό έτος 2021-22, καθώς και των Οδηγιών για τη Διαχείριση της Διδακτέας Ύλης της Βιολογίας Β’ Λυκείου, για το σχολικό έτος 2021-2022, η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων επιθυμεί να επικοινωνήσει μαζί σας για να σας θέσει μια σειρά από παρατηρήσεις και αιτήματα. 

Ειδικότερα θα θέλαμε να παρατηρήσουμε ότι:

⦁    η έκταση της εξεταστέας ύλης για το μάθημα της Βιολογίας Β΄Λυκείου είναι μεγάλη για ένα δίωρο μάθημα, και μάλιστα μεγαλύτερη από όταν το ίδιο σύγγραμμα εξεταζόταν πανελλαδικά στη Γ΄Λυκείου με τον ίδιο αριθμό ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως.

⦁    το περιεχόμενο αλλά κυρίως το ύφος των θεμάτων της “τράπεζας θεμάτων” δεν είναι γνωστό μέχρι αυτή την στιγμή στους διδάσκοντες και δεν υπάρχει η δυνατότητα να προσαρμόσουν ανάλογα τη διδασκαλία τους. Όσο δε καθυστερεί η δημοσιοποίηση της τράπεζας θεμάτων τόσο πιο προβληματική είναι η εφαρμογή της (όπως έχει δείξει και το πρόσφατο παρελθόν).

⦁    οι μαθητές της φετινής Β΄Λυκείου είναι ανώριμοι εξεταστικά, αφού η τελευταία φορά που εξετάστηκαν γραπτά σε προαγωγικές εξετάσεις ήταν όταν ήταν μαθητές της Β΄Γυμνασίου. Οι ίδιες οι οδηγίες του ΙΕΠ αναφέρουν ότι: “Έχει ιδιαίτερη σημασία κατά τη διαπραγμάτευση των εννοιών, φαινομένων και διαδικασιών στη Βιολογία Β’ Λυκείου, να παρέχεται επαρκής χρόνος στους μαθητές/τριες και να αντιμετωπίζονται τυχόν γνωστικές ελλείψεις τόσο από τη σχολική χρονιά 2020-2021 (οι μαθητές και οι μαθήτριες φοιτούσαν στην Α’ Λυκείου) όσο και στη σχολική χρονιά 2019-2020 (οι μαθητές και οι μαθήτριες φοιτούσαν στη Γ’ Γυμνασίου), χρονιές που χαρακτηρίστηκαν από τις ιδιαίτερες συνθήκες της επιδημικής κρίσης COVID-19”. 

Με βάση τα παραπάνω, θα θέλαμε να προτείνουμε τα εξής:

⦁    Τα παρακάτω τμήματα της ύλης να τεθούν εκτός τράπεζας θεμάτων και να αφεθεί στην κρίση του διδάσκοντα το πώς θα τα διαχειριστεί διδακτικά ώστε να πετύχει την αναγκαία εννοιολογική συνέχεια και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σημαντικά θέματα:

⦁    1.3.3 Προβλήματα στη δράση του ανοσοβιολογικού συστήματος

⦁    1.3.4 Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας (AIDS)

⦁    1.4 Καρκίνος

⦁    1.5 Ουσίες που προκαλούν εθισμό

⦁    2.3.2 Ο κύκλος του αζώτου

⦁    2.3.3 Ο κύκλος του νερού

⦁    2.4.3 Ερημοποίηση (η ενότητα “Πυρκαγιές στα μεσογειακά οικοσυστήματα” να παραμείνει)

⦁    2.4.4 Ρύπανση (η ενότητα “Το φαινόμενο του θερμοκηπίου” να παραμείνει)

⦁    3.1.2 Η θεωρία του Λαμάρκ

⦁    3.4.7 Η ποικιλομορφία στους ανθρώπινους πληθυσμούς

⦁    Η ενότητα 3.2 (Η σύγχρονη σύνθεση) να αποτελέσει  μέρος της διδακτέας και εξεταστέας ύλης, διότι είναι απαραίτητη για την κατανόηση του κεφαλαίου της Εξέλιξης και θα ήταν ωφέλιμο να μην αφαιρεθεί.

⦁    Το ύφος των θεμάτων της τράπεζας θεμάτων να είναι προσαρμοσμένο στους στόχους του Προγράμματος Σπουδών που το διέπει και να μην αντιστοιχεί στο επίπεδο των θεμάτων του πρόσφατου παρελθόντος όταν το ίδιο σύγγραμμα ήταν πανελλαδικά εξεταζόμενο, είτε ως μάθημα Γενικής Παιδείας είτε ως μάθημα Προσανατολισμού.

⦁    Η τράπεζα θεμάτων να είναι έγκαιρα διαθέσιμη στους εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για να εξοικειωθούν με το ύφος των θεμάτων της. 

Η Επιτροπή Παιδείας της ΠΕΒ, έμπειροι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, είμαστε πρόθυμοι να συμβάλλουμε με γόνιμες και πρακτικές ιδέες στην αντιμετώπιση των ζητημάτων που συνοπτικά αναφέρθηκαν παραπάνω. Ελπίζουμε να μας δοθεί η ευκαιρία να τις αναλύσουμε διεξοδικά σε μια ενδεχόμενη πρόσκλησή σας σε συνάντηση εργασίας, με κοινό γνώμονα τη βελτιστοποίηση των δεδομένων της δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών.

Με εκτίμηση,

Επιτροπή Παιδείας/ΔΣ Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων

Για το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;