golearn-engl_970-250
Τεκμηρίωση αποτίμησης αξόνων για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων

Ακόμα έναν οδηγό για την αξιολόγηση των σχολείων δημοσιοποίησε το ΙΕΠ, προχωρώντας με βήμα ταχύ τις διαδικασίες χωρίς να προβληματίζεται από την αντίδραση των εκπαιδευτικών που έχουν αποφασίσει συνέχιση της απεργίας-αποχής από τις διαδικασίες αξιολόγησης.

Ο νέος οδηγός (ο πρώτος είχε δημοσιοποιηθεί προ ημερών, δείτε ακολούθως) ονομάζεται Τεκμηρίωση αποτίμησης αξόνων για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Νωρίτερα είχε δημοσιευθεί και το σχετικό ΦΕΚ

Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΙΕΠ προσφέρει τα φώτα του με "οδηγούς". Το τελευταίο δεκαήμερο του Μάρτη που μας πέρασε δημοσίευσε πέντε οδηγούς, με ενδεικτικές ερωτήσεις για τη διερεύνηση αξόνων καθώς και την τεκμηρίωση της αποτίμησής τους, δράσεις και εξειδικευμένα εργαλεία στο πλαίσιο της αξιολόγησης των σχολείων. Ωστόσο, τότε ήρθε το "τσουνάμι" των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών (Το 90% των σχολείων είπαν όχι) και έμειναν οι "οδηγοί" στα ράφια.

Ας δούμε τι λέει ο νέος οδηγός:

Η τεκμηρίωση

Αφορά στη συνοπτική καταγραφή των πεπραγμένων του σχολείου και των εκπαιδευτικών του συνολικά. Το ερώτημα που καλείται να απαντήσει το κάθε σχολείο για κάθε άξονα είναι:

Πώς κρίνουμε την ποιότητα της λειτουργίας του σχολείου μας στον συγκεκριμένο άξονα;

• Είναι εξαιρετική (χωρίς προβλήματα); Ποια στοιχεία θεωρούμε ότι κάνουν το σχολείο μας εξαιρετικό ως προς αυτόν τον άξονα;
• Είναι καλή (με περισσότερα θετικά παρά αρνητικά στοιχεία); Ποια είναι τα θετικά που υπερτερούν των αρνητικών;
• Είναι επαρκής (με κάποια προβλήματα); Ποια είναι τα στοιχεία που δείχνουν ότι το έργο του σχολείου ως προς τον συγκεκριμένο άξονα είναι επαρκές αλλά όχι εξαιρετικό;
• Είναι μη επαρκής (με αρκετά σοβαρά προβλήματα); Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν μη επαρκή/προβληματική τη λειτουργία του σχολείου;
Είναι αυτονόητο ότι για τη σχολική χρονιά 2020-2021 τα ερευνητικά ερωτήματα θα εστιάζουν στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου στις συνθήκες της πανδημίας. Θα πρέπει, για παράδειγμα, να διερευνηθούν και να αποτυπωθούν παράμετροι, όπως η τηλεκπαίδευση ως εκπαιδευτική διαδικασία, η σχέση σχολείου οικογένειας υπό το πρίσμα της επικοινωνίας και συνεργασίας για ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας, η άρση της εργασιακής και σχολικής κανονικότητας κ.ά.:
 Πώς οργανώθηκε και λειτούργησε η τηλεκπαίδευση; Ποια ήταν τα προβλήματα στο σχολείο μας και πώς αντιμετωπίστηκαν;
 Πώς αντιμετωπίστηκε η αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης;
 Πώς επιχειρήθηκε να διασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στα τηλεμαθήματα;
 Προσαρμόστηκε η διδασκαλία και το εκπαιδευτικό υλικό αποτελεσματικά για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης;
 Πώς υποστηρίχθηκαν οι μαθητές και μαθήτριες ώστε να αναποκριθούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο – δεδομένων των υποδομών και των μέσων που διαθέτουν – στις νέες διαδικασίες που επέβαλε η τηλεκπαίδευση (πρόσβαση στο υλικό και υποβολή εργασιών τους κ.λπ.);
 Πώς ενημερώθηκαν και υποστηρίχθηκαν οι γονείς και κηδεμόνες για την αντιμετώπιση της νέας πραγματικότητας σε σχέση με τη διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης;
 Σε ποιον βαθμό ενημερώθηκαν οι μαθητές και μαθήτριες καθώς και οι γονείς και κηδεμόνες τους σχετικά με θέματα προστασίας και ασφάλειας στο πλαίσιο της σχολικής ζωής σε σχέση με τον COVID-19;
 Σε ποιον βαθμό δόθηκε έμφαση στην τήρηση των κανόνων προφύλαξης και υγιεινής για την αποφυγή διασποράς του COVID-19;
 Πώς λειτούργησε ο Σύλλογος Διδασκόντων στο νέο πλαίσιο εργασίας του κατά τη διάρκεια του lock down;
 Πώς αντιμετωπίστηκαν οι επιδράσεις της πανδημίας στη σχολική ζωή;
 Πώς ανταποκρίθηκε το σχολείο στις ανάγκες των εκπαιδευτικών για ενημέρωση και υποστήριξη του έργου τους κατά την τηλεκπαίδευση (π.χ. ενημέρωση σχετικά με θέματα τηλεκπαίδευσης, ενημέρωση σχετικά με διαθέσιμες πηγές και υλικό κ.λπ.)

Φιλοσοφία και πλαίσιο τεκμηρίωσης

Το παρόν σύστημα αξιολόγησης επικεντρώνεται στην αποτίμηση των λειτουργιών, δηλαδή του έργου και των διαδικασιών ενός σχολείου, οι οποίες στοχεύουν στην εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών και δεν εστιάζει στο αποτέλεσμα αυτό καθ’ αυτό, το οποίο μπορεί να εξαρτάται από ποικίλους άλλους εξωτερικούς παράγοντες (π.χ.
κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο μαθητών και μαθητριών, υποδομές του σχολείου, συνθήκες λειτουργίας του κ.λπ.).
Επομένως, εξετάζεται:


• Τι κάνει το σχολείο;
• Τι αποτέλεσμα έχει αυτό που κάνει το σχολείο και γιατί;


Με αυτή τη λογική, ένα σχολείο με πολύ μεγάλη δραστηριότητα και εξαιρετικής ποιότητας διδακτικό έργο είναι πιθανό να μην έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα λόγω των συνθηκών λειτουργίας του. Το γεγονός αυτό δεν στερεί από
το σχολείο το δικαίωμα να χαρακτηρίσει το έργο του ως «εξαιρετικό».
Το είδος των τεκμηρίων εξαρτάται από τη φύση του ερωτήματος, στο οποίο απαντούν. Είναι αυτονόητο ότι διαφορετικά είδη δεδομένων αναδεικνύουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ενός άξονα/δείκτη και για τον λόγο αυτό είναι προτιμότερος ο συνδυασμός ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων από διαφορετικές πηγές για την κατά το δυνατόν αντικειμενικότερη
αποτύπωση της εικόνας του.

Δείτε εδώ τον νέο οδηγό τεκμηρίωσης αξόνων του ΙΕΠ

Δείτε εδώ τον πρώτο οδηγό του ΙΕΠ για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σύβοτα - τραγωδία: Νεκρή γυναίκα που έκανε αλεξίπτωτο θαλάσσης - Έσπασε ο ιμάντας

Αιτήσεις για το ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 1000 ευρώ σε 80000 ανέργους ΕΔΩ

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Προκήρυξη εκλογών σε δέκα Πανεπιστήμια μέχρι 22 Αυγούστου - Τι προβλέπεται
Τα ΑΕΙ στα οποία θα προκηρυχθούν εκλογές είναι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τα πανεπιστήμια Θεσσαλίας, Μακεδονίας, Αιγαίου, Πειραιώς,...
Προκήρυξη εκλογών σε δέκα Πανεπιστήμια μέχρι 22 Αυγούστου - Τι προβλέπεται
Τραγωδία στα Σύβοτα: «Μέσα σε ένα λεπτό ήρθε ένα φοβερό μπουρίνι και χάθηκε ο έλεγχος»
Νέα στοιχεία για την τραγωδία στα Σύβοτα κατά την οποία έχασε τη ζωή της κάνοντας αλεξίπτωτο θαλάσσης (parasailing) μια γυναίκα 62 ετών
Τραγωδία στα Σύβοτα: «Μέσα σε ένα λεπτό ήρθε ένα φοβερό μπουρίνι και χάθηκε ο έλεγχος»
Συγκινητικές στιγμές: Ο Θύμιος Μπουγάς μετά από χρόνια σταμάτησε να κυκλοφορεί αθέατος μόνο τα βράδια και να ζει απομονωμένος από όλους
Ο Θύμιος Μπουγάς συναντήθηκε στην Ηλεία με δύο από τα αδέρφια του, τον Παναγιώτη και την Αγγελική. Η περιπέτεια για τον βασανισμένο 39χρονο που είχε...
Συγκινητικές στιγμές: Ο Θύμιος Μπουγάς μετά από χρόνια σταμάτησε να κυκλοφορεί αθέατος μόνο τα βράδια και να ζει απομονωμένος από όλους