Αύριο Τρίτη ή την Τετάρτη το αργότερο, σύμφωνα με πληροφορίες που φθάνουν στο alfavita.gr από διάφορες πλευρές, αναμένεται να τρέξει τελικά το σύστημα για την Α' φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
Στην εκτίμηση αυτή καταλήγει και ο Τάκης Ρουμπής, τέως Αιρετός ΠΥΣΠΕ Α΄Αθήνας. Ζητούμενο παραμένει ακόμα το πόσα από τα κενά που έχουν δοθεί από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης θα καλύψει τελικά η πρώτη αυτή φάση.
Επίσης, σύμφωνα με το Συντονιστικό των αναπληρωτών-αδιόριστων εκπαιδευτικών, με προφορική οδηγία που διέρρευσε, το ΥΠΑΙΘ καλεί τις διευθύνσεις να μην δημοσιεύσουν τα κενά των παράλληλων στηρίξεων, ΕΒΠ και σχολικών νοσηλευτών βάζοντας κόφτη και ορίζοντας ότι σε κάθε σχολείο θα υπάρχουν μόνο 2 εργαζόμενοι παράλληλων στηρίξεων, ομαδοποιώντας επιπλέον τις ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ!
Για το ίδιο θέμα έχει ξεκινήσει σημαντική αντίδραση από εκπαιδευτικές ενώσεις και προγραμματίζεται παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Τρίτη 24 Αυγούστου: «Αντί να αναλάβουν την ευθύνη τους και να καλύψουν το σύνολο των αναγκών των μαθητών με την πλήρη στελέχωση των σχολείων με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, για άλλη μια φορά επιδιώκουν να ρίξουν το βάρος της στήριξης των μαθητών στις πλάτες της λαϊκής οικογένειας, η οποία θα αναγκαστεί και πάλι να καταφύγει στη λύση της ιδιωτικής παράλληλης, αφού μειώνουν στο μισό τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης» επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», μεταξύ άλλων συλλόγων.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με ενημέρωση των τ. αιρετών ΚΥΣΕΕΠ Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγια, η παράταση που δόθηκε στα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ για τις δηλώσεις περιοχών, δεν θα επηρεάσει το σχεδιασμό των προσλήψεων αναπληρωτών Α’ φάσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί, πιθανόν, στις 25 Αυγούστου 2021. Πάντως την ίδια μέρα αναμένεται να «τρέξει» το σύστημα για εκπαιδευτικούς και για μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ
ΠΑΣΑΔ: Περίπου 70%
Επίσης σύμφωνα με τον ΠΑΣΑΔ, η Α' φάση προσλήψεων "εκτιμούμε πως θα καλύψει το 70% των δοθέντων από τις διευθύνσεις κενών, τα οποία πιθανολογούμε ότι θα κυμανθούν κοντά στο 2000 στους ΠΕ 70 και περίπου ίδιο στους ΠΕ 60, με αυξητική μάλλον τάση.
Προφανώς, μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να είναι σύμφωνοι με το παραπάνω, όταν η ανάγκη και απλή λογική το ανέτρεψαν, ως πρακτική, 6 χρόνια πριν.
Γι'αυτό, ζητάμε την κάλυψη ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ στην Α' φάση!
Οι μαθητές ΠΡΕΠΕΙ να έχουν τον εκπαιδευτικό στην τάξη κι ο εκπαιδευτικός ΠΡΕΠΕΙ να είναι από νωρίς στο σχολείο του για να μπορέσει ν' ανταποκριθεί στα όσα το ίδιο το Υπουργείο του ζητά. Όπως φαίνεται, μετά από συνεχείς πιέσεις, πολλές διευθύνσεις θα δώσουν τελικά, ως κενά και τις άδειες των νεοδιόριστων. Παραμένουμε στην αρχική μας εκτίμηση πως ΖΕΠ και ΔΥΕΠ θα είναι εκτός Α' φάσης. Οι προσλήψεις ΣΜΕΑΕ θα γίνουν μάλλον με βάση τα περσινά κενά, καθώς τα νέα Τ.Ε. που ιδρύθηκαν θεωρούμε ότι δε θα περιλαμβάνονται ως κενά στην Α' φάση"
Δίκτυο: Θέατρο παραλόγου
Οπως εξάλλου παρατηρεί το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΙΘ θα δίνει τον αριθμό των αναπληρωτών που θα διορίζονται στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και έπειτα οι Δ/νσεις θα αποστέλλουν τον αριθμό των κενών που θα συμφωνεί με αυτόν που ήδη θα έχει δώσει το Υπουργείο και θα γίνεται η τοποθέτησή τους κεντρικά! Εδώ μιλάμε πραγματικά για το θέατρο του παραλόγου.
-Με ποιο κριτήρια και πώς θα αποφασίσει η κάθε Δ/νση για τα κενά και σε ποια θα δώσει προτεραιότητα και σε ποια όχι;
-Πώς θα υπάρξει ισότητα και δικαιοσύνη στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών ανάλογα με τη θέση τους στον πίνακα, αν για παράδειγμα οι πρώτοι πάνε σε απομακρυσμένες περιοχές (στο νόμο 4823/2021, που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία τέλος Ιουλίου, στο άρθρο 166 προβλέπεται προτεραιότητα κάλυψης κενών στα ολιγοθέσια σχολεία) και οι επόμενη φάση σε πιο κεντρικές περιοχές;
- Είναι φανερό πως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιδιώκει, μετά και τον διορισμό δοτών αιρετών, να καταστήσει τις Δ/νσεις απλά εκτελεστικά όργανα των επιλογών της και έναν βραχίονα εφαρμογής της πολιτικής των περικοπών σε όλα τα επίπεδα.
Ν.Κορδής: Δεν θα έχουμε πλήρη κάλυψη κενών στην Α φάση
«Τα κενά που θα δηλωθούν θα είναι όσα αντιστοιχούν στον αριθμό προσλήψεων», αναφέρει σε ενημερωτικό του σημείωμα ο πρώην αιρετός Νεκτάριος Κορδής, εξηγώντας πως «αν σε μια ΔΔΕ υπάρχουν 10 κενά Φιλολόγων και γίνουν 4 προσλήψεις, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα "αξιολογήσουν" τα κενά και η δήλωση των αναπληρωτών θα αφορά μόνο τα 4».
«Έτσι και δεν θα έχουμε πλήρη κάλυψη των κενών στην Α' φάση αλλά και κάλυψη μόνο συγκεκριμένων κενών κατόπιν " Αξιολόγησης " τους, γεγονός που θα δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση αλλά και αδικίες!», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Την ίδια στιγμή που γίνονται αυτά υπάρχουν ακόμα 193 εκπαιδευτικοί της προκήρυξης 1ΓΤ που αναμένουν την έκδοση των οριστικών πινάκων! Και τι θα γίνει τότε με τις δηλώσεις των περιοχών; Αλαλούμ...
Ηλεκτρονικές τοποθετήσεις
Την ίδια στιγμή το Υπουργείο προετοιμάζει την τοποθέτηση των αναπληρωτών συναδέλφων στα σχολεία με ηλεκτρονικό τρόπο. Με ευθύνη των Διευθύνσεων θα ανέβουν τα κενά στην πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ, θα γίνουν ηλεκτρονικές δηλώσεις σχολείων από του συναδέλφους και στη συνέχεια το Υπουργείο θα κάνει τις τοποθετήσεις στα σχολεία, γεγονός που, σε συνδυασμό με την εγκύκλιο για ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών μέχρι μεθαύριο 25 Αυγούστου, έχει ήδη προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων, όπως λχ της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: "Απαιτούμε να δοθούν όλα τα κενά στους συναδέλφους. Τα κενά πριν τις τοποθετήσεις να δημοσιευτούν στις σελίδες των διευθύνσεων, όπως φυσικά και οι τοποθετήσεις ανά σχολείο. Δε θα επιτρέψουμε η συγκεκριμένη διαδικασία να αξιοποιηθεί από το Υπουργείο για περικοπές εκπαιδευτικών αναγκών και εν κρυπτώ διαδικασίες τοποθετήσεων των αναπληρωτών"
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη