Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Να μπουν τα Οικονομικά στη Β' Λυκείου
Πρόταση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ) για την εισαγωγή δίωρου μαθήματος Οικονομικών στη Β' Λυκείου - Πρόταση σχολικού εγχειριδίου και προγράμματος σπουδών

Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος συνεχίζει τις παρεμβάσεις του, με στόχο η πλειονότητα των μαθητών να έρχεται σε επαφή με την οικονομική σκέψη, σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Αυτή τη φορά, ο Πρόεδρος του ΟΕΕ, Κωνσταντίνος Κόλλιας, κατέθεσε, με επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, την πρόταση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ώστε οι μαθητές της Β’ λυκείου να διδάσκονται, 2 ώρες την εβδομάδα, από το προσεχές σχολικό έτος, το μάθημα «Οικονομικά», μέσω του αντίστοιχου κυπριακού σχολικού εγχειριδίου της Β’ λυκείου, με τίτλο Οικονομικά (Πολιτική – Οικονομία).

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου 2 στους 3 μαθητές, που αποφοιτούν από το Γενικό Λύκειο, δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.

Η πρόταση του ΟΕΕ

Η επιτροπή του Οικονομολόγου – Εκπαιδευτικού του ΟΕΕ, μελετώντας ενδελεχώς το περιεχόμενο του συγκεκριμένου σύγχρονου και επικαιροποιημένου σχολικού εγχειριδίου, προτείνει οι μαθητές να διδάσκονται τα εξής κεφάλαια:

  • Εισαγωγικές έννοιες οικονομικής – Κεφάλαιο 1
  • Ευημερία και βιοτικό επίπεδο – Κεφάλαιο 2
  • Παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας – Κεφάλαιο 3
  • Συμπεριφορά του καταναλωτή – Κεφάλαιο 4
  • Χρήμα και πληθωρισμός – Κεφάλαιο 6
  • Χρηματοπιστωτικό σύστημα – Κεφάλαιο 7
  • Παγκοσμιοποίηση και διεθνές οικονομικό σύστημα – Κεφάλαιο 8

Το συγκεκριμένο μάθημα προτείνεται να διδάσκουν με Α’ ανάθεση, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ80, και με Β’ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78.

Το ΟΕΕ εκτιμά ότι, με αυτή την πρόταση, επιτυγχάνεται το σύνολο των μαθητών, που φοιτούν στο Γενικό Λύκειο, να έρχονται σε επαφή με βασικές οικονομικές έννοιες, χρήσιμες για την ζωή κάθε πολίτη, όπως είναι η σπανιότητα των πόρων και η ορθολογική επιλογή, η αγορά, ο πληθωρισμός, ο κρατικός προϋπολογισμός, τα είδη χρήματος, η επένδυση και η αποταμίευση, το διεθνές εμπόριο κ.ά..

Η επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας

«Πρόταση βιβλίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών για την εισαγωγή οικονομικού μαθήματος στη Β΄ Λυκείου».

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Σε συνέχεια των επιστολών που σας είχαμε αποστείλει την 10η Δεκεμβρίου 2020 και την 13η Απριλίου 2021 με θέμα την εισαγωγή μαθήματος Οικονομικών στην Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου, επανερχόμαστε με συγκεκριμένη πρόταση σχολικού βιβλίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών που αναβαθμίζει σαφώς την παρεχόμενη (οικονομική) εκπαίδευση στο Ελληνικό Λύκειο.

Συγκεκριμένα, προτείνουμε με στόχο την ισότιμη μεταχείριση των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, οι μαθητές της Β’ λυκείου να διδάσκονται 2 ώρες την εβδομάδα από το προσεχές σχολικό έτος το μάθημα «Οικονομικά», μέσω του αντίστοιχου Κυπριακού σχολικού εγχειριδίου της Β’ λυκείου που φέρει τον τίτλο Οικονομικά (Πολιτική – Οικονομία).

Ο λόγος που τεκμηριώνει την ανωτέρω πρόταση είναι ότι ενώ οι μαθητές που ακολουθούν τις 2 κατευθύνσεις «Ανθρωπιστικών Σπουδών», «Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών» και «Επιστημών Υγείας», παρακολουθούν στη Β΄ Λυκείου μαθήματα σχετικά με την κατεύθυνσή τους, αντιθέτως οι μαθητές που ακολουθούν την κατεύθυνση σπουδών «Οικονομίας & Πληροφορικής» δεν παρακολουθούν στη Β΄ Λυκείου - αλλά και σε καμία άλλη τάξη εκτός της Γ΄ Λυκείου - κάποιο οικονομικό μάθημα.

Η επιτροπή του Οικονομολόγου – Εκπαιδευτικού του Ο.Ε.Ε. μελετώντας ενδελεχώς το περιεχόμενο του συγκεκριμένου σύγχρονου και επικαιροποιημένου σχολικού εγχειριδίου προτείνει οι μαθητές να διδάσκονται τα κάτωθι κεφάλαια:

  1. Εισαγωγικές έννοιες οικονομικής – Κεφάλαιο 1
  2. Ευημερία και βιοτικό επίπεδο – Κεφάλαιο 2
  3. Παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας – Κεφάλαιο 3
  4. Συμπεριφορά του καταναλωτή – Κεφάλαιο 4
  5. Χρήμα και πληθωρισμός – Κεφάλαιο 6
  6. Χρηματοπιστωτικό σύστημα – Κεφάλαιο 7
  7. Παγκοσμιοποίηση και διεθνές οικονομικό σύστημα – Κεφάλαιο 8

Το συγκεκριμένο μάθημα προτείνουμε να διδάσκουν με Α’ ανάθεση, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ80 και με Β’ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78. Με την ανωτέρω πρόταση επιτυγχάνεται το σύνολο των μαθητών που φοιτούν στο Γενικό Λύκειο να έρχονται σε επαφή με βασικές οικονομικές έννοιες χρήσιμες για την ζωή κάθε πολίτη, όπως είναι η σπανιότητα των πόρων και η ορθολογική επιλογή, η αγορά, ο πληθωρισμός, ο κρατικός προϋπολογισμός, τα είδη χρήματος, η επένδυση και η αποταμίευση, το διεθνές εμπόριο κ.α..

Σήμερα, με τα νέα ωρολόγια προγράμματα, η πλειοψηφία των μαθητών δεν έρχεται σε επαφή με την οικονομική σκέψη σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πιο αναλυτικά, περίπου 2 στους 3 μαθητές που αποφοιτούν από το Γενικό Λύκειο δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.

Παρακαλούμε όπως εξετάσετε την πρότασή μας για την εισαγωγή του μαθήματος «Οικονομικά» στη Β΄ Λυκείου από το σχολικό έτος 2021 – 2022, δεδομένου ότι η οικονομική γνώση καθίσταται, ιδιαίτερα σήμερα, επιτακτική ανάγκη.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ

Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές  ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2022: Το νέο Μηχανογραφικό και τα νέα Τμήματα για τους υποψήφιους

Έκτακτα μέτρα από αύριο Δευτέρα σε Σχολεία και πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές

Η ΕΥΚΟΛΗ ONLINE Πιστοποίηση Αγγλικών ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να δώσετε εξετάσεις σε προφορικά και έκθεση

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ σε όλα τα σχολεία - Αυτό είναι το 9ΜΗΝΟ σεμινάριο που μοριοδοτεί Διορισμούς - προσφορές εκπαιδευτικών

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ (ΜΟΝΟ 25 ΕΥΡΩ το μήνα) κ.α.  - ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ 20/9

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

Μαθητές με μάσκα στα σχολεία
Κορονοϊός: Διάταξη για τις προϋποθέσεις συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία
Διάταξη του ΥΠΑΙΘ, η οποία αφορά στον έλεγχο των προϋποθέσεων για τη φυσική παρουσία στις εκπαιδευτικές δομές - Αναλυτικά το ΦΕΚ
Διάταξη για τις προϋποθέσεις συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία
viber
Δημοσκόπηση Viber: 79% των Ελλήνων επιθυμούν δια ζώσης εκπαίδευση
Σε δημοσκόπηση που πραγματοποιήσει η εταιρεία Rakuten Viber, προέκυψε πως πάνω από το μισό ποσοστό των Ελλήνων επιθυμούν την «παραδοσιακή επιστροφή...
Δημοσκόπηση Viber: 79% των Ελλήνων επιθυμούν δια ζώσης εκπαίδευση
Κορονοϊός: Σύσταση για διενέργεια 3ης δόσης εμβολίου COVID19 σε ανοσοκατεσταλμένους
Η θεραπευτική αντιμετώπιση των νοσημάτων αυτών περιλαμβάνει τη χορήγηση ανοσοκατασταλτικών- ανοσοτροποποιητικών  θεραπειών. Η σύσταση βασίστηκε στην...
Κορονοϊός: Σύσταση για διενέργεια 3ης δόσης εμβολίου COVID19 σε ανοσοκατεσταλμένους