Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Να μπουν τα Οικονομικά στη Β' Λυκείου
Πρόταση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ) για την εισαγωγή δίωρου μαθήματος Οικονομικών στη Β' Λυκείου - Πρόταση σχολικού εγχειριδίου και προγράμματος σπουδών

Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος συνεχίζει τις παρεμβάσεις του, με στόχο η πλειονότητα των μαθητών να έρχεται σε επαφή με την οικονομική σκέψη, σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Αυτή τη φορά, ο Πρόεδρος του ΟΕΕ, Κωνσταντίνος Κόλλιας, κατέθεσε, με επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, την πρόταση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ώστε οι μαθητές της Β’ λυκείου να διδάσκονται, 2 ώρες την εβδομάδα, από το προσεχές σχολικό έτος, το μάθημα «Οικονομικά», μέσω του αντίστοιχου κυπριακού σχολικού εγχειριδίου της Β’ λυκείου, με τίτλο Οικονομικά (Πολιτική – Οικονομία).

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου 2 στους 3 μαθητές, που αποφοιτούν από το Γενικό Λύκειο, δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.

Η πρόταση του ΟΕΕ

Η επιτροπή του Οικονομολόγου – Εκπαιδευτικού του ΟΕΕ, μελετώντας ενδελεχώς το περιεχόμενο του συγκεκριμένου σύγχρονου και επικαιροποιημένου σχολικού εγχειριδίου, προτείνει οι μαθητές να διδάσκονται τα εξής κεφάλαια:

  • Εισαγωγικές έννοιες οικονομικής – Κεφάλαιο 1
  • Ευημερία και βιοτικό επίπεδο – Κεφάλαιο 2
  • Παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας – Κεφάλαιο 3
  • Συμπεριφορά του καταναλωτή – Κεφάλαιο 4
  • Χρήμα και πληθωρισμός – Κεφάλαιο 6
  • Χρηματοπιστωτικό σύστημα – Κεφάλαιο 7
  • Παγκοσμιοποίηση και διεθνές οικονομικό σύστημα – Κεφάλαιο 8

Το συγκεκριμένο μάθημα προτείνεται να διδάσκουν με Α’ ανάθεση, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ80, και με Β’ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78.

Το ΟΕΕ εκτιμά ότι, με αυτή την πρόταση, επιτυγχάνεται το σύνολο των μαθητών, που φοιτούν στο Γενικό Λύκειο, να έρχονται σε επαφή με βασικές οικονομικές έννοιες, χρήσιμες για την ζωή κάθε πολίτη, όπως είναι η σπανιότητα των πόρων και η ορθολογική επιλογή, η αγορά, ο πληθωρισμός, ο κρατικός προϋπολογισμός, τα είδη χρήματος, η επένδυση και η αποταμίευση, το διεθνές εμπόριο κ.ά..

Η επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας

«Πρόταση βιβλίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών για την εισαγωγή οικονομικού μαθήματος στη Β΄ Λυκείου».

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Σε συνέχεια των επιστολών που σας είχαμε αποστείλει την 10η Δεκεμβρίου 2020 και την 13η Απριλίου 2021 με θέμα την εισαγωγή μαθήματος Οικονομικών στην Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου, επανερχόμαστε με συγκεκριμένη πρόταση σχολικού βιβλίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών που αναβαθμίζει σαφώς την παρεχόμενη (οικονομική) εκπαίδευση στο Ελληνικό Λύκειο.

Συγκεκριμένα, προτείνουμε με στόχο την ισότιμη μεταχείριση των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, οι μαθητές της Β’ λυκείου να διδάσκονται 2 ώρες την εβδομάδα από το προσεχές σχολικό έτος το μάθημα «Οικονομικά», μέσω του αντίστοιχου Κυπριακού σχολικού εγχειριδίου της Β’ λυκείου που φέρει τον τίτλο Οικονομικά (Πολιτική – Οικονομία).

Ο λόγος που τεκμηριώνει την ανωτέρω πρόταση είναι ότι ενώ οι μαθητές που ακολουθούν τις 2 κατευθύνσεις «Ανθρωπιστικών Σπουδών», «Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών» και «Επιστημών Υγείας», παρακολουθούν στη Β΄ Λυκείου μαθήματα σχετικά με την κατεύθυνσή τους, αντιθέτως οι μαθητές που ακολουθούν την κατεύθυνση σπουδών «Οικονομίας & Πληροφορικής» δεν παρακολουθούν στη Β΄ Λυκείου - αλλά και σε καμία άλλη τάξη εκτός της Γ΄ Λυκείου - κάποιο οικονομικό μάθημα.

Η επιτροπή του Οικονομολόγου – Εκπαιδευτικού του Ο.Ε.Ε. μελετώντας ενδελεχώς το περιεχόμενο του συγκεκριμένου σύγχρονου και επικαιροποιημένου σχολικού εγχειριδίου προτείνει οι μαθητές να διδάσκονται τα κάτωθι κεφάλαια:

  1. Εισαγωγικές έννοιες οικονομικής – Κεφάλαιο 1
  2. Ευημερία και βιοτικό επίπεδο – Κεφάλαιο 2
  3. Παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας – Κεφάλαιο 3
  4. Συμπεριφορά του καταναλωτή – Κεφάλαιο 4
  5. Χρήμα και πληθωρισμός – Κεφάλαιο 6
  6. Χρηματοπιστωτικό σύστημα – Κεφάλαιο 7
  7. Παγκοσμιοποίηση και διεθνές οικονομικό σύστημα – Κεφάλαιο 8

Το συγκεκριμένο μάθημα προτείνουμε να διδάσκουν με Α’ ανάθεση, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ80 και με Β’ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78. Με την ανωτέρω πρόταση επιτυγχάνεται το σύνολο των μαθητών που φοιτούν στο Γενικό Λύκειο να έρχονται σε επαφή με βασικές οικονομικές έννοιες χρήσιμες για την ζωή κάθε πολίτη, όπως είναι η σπανιότητα των πόρων και η ορθολογική επιλογή, η αγορά, ο πληθωρισμός, ο κρατικός προϋπολογισμός, τα είδη χρήματος, η επένδυση και η αποταμίευση, το διεθνές εμπόριο κ.α..

Σήμερα, με τα νέα ωρολόγια προγράμματα, η πλειοψηφία των μαθητών δεν έρχεται σε επαφή με την οικονομική σκέψη σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πιο αναλυτικά, περίπου 2 στους 3 μαθητές που αποφοιτούν από το Γενικό Λύκειο δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.

Παρακαλούμε όπως εξετάσετε την πρότασή μας για την εισαγωγή του μαθήματος «Οικονομικά» στη Β΄ Λυκείου από το σχολικό έτος 2021 – 2022, δεδομένου ότι η οικονομική γνώση καθίσταται, ιδιαίτερα σήμερα, επιτακτική ανάγκη.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ

Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα