Επικουρία ή καταιγισμός;
«Η εισαγωγή των μαθημάτων της αγγλικής γλώσσας και της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο δεν αποτελεί μια επικουρική δράση, αντίθετα επιφέρει έναν καταιγισμό πληροφοριών στο μαθητή, τον αποσυντονίζει και τον αποπροσανατολίζει» - Γράφει η Νίκη Καλκαντζή

Ξεκινώντας το προηγούμενο έτος με την άδεια εισόδου στα σχολεία σε εκπροσώπους της Ελληνικής Ομοσπονδίας Τσίρλιντινγκ - Αθλητικού Ομαδικού Χορού (Ε.Ο.Τ.-Α.Ο.Χ.), ώστε τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το «cheerleading», το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εξακολουθεί να εισάγει τέτοιου είδους «πρωτοπόρες» δραστηριότητες στο σχολικό χώρο. Στο πλαίσιο αυτό και παρόλο που η προηγούμενη κινητοποίηση δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της πανδημίας και του αντίστοιχου εγκλεισμού, ανακοινώνονται ανά διαστήματα καινούρια αντικείμενα με στόχο την πολύπλευρη εκμάθηση γνώσεων για τα νήπια, τους μαθητές τους δημοτικού και τους εφήβους που φοιτούν σε σχολικές βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μήπως όμως η λήψη αυτών των μέτρων έχει ως απόρροια ένα είδος αέναου καταιγισμού πληροφοριών, δυσνόητων για τους νεαρούς ειδικά μαθητές; Μήπως επίσης επιφέρουν ακόμα πιο οδυνηρά προβλήματα στο μέλλον;

Πράγματι, οι νέες αλλαγές που συντελούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα πρόκειται να δημιουργήσουν γενεές άβουλων ατόμων, με ελλιπή ή και μηδαμινή κριτική σκέψη και ικανότητα. Πρωτίστως, με τις δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά θα κληθούν να εντάξουν στο λεξιλόγιό τους εκτός από τη μητρική τους γλώσσα, μια ξένη, που δεν ομιλείται στον καθημερινό τους βίο. Ως αποτέλεσμα, ενδεχομένως να παρατηρηθεί το φαινόμενο της διγλωσσίας, της αδυναμίας δηλαδή των μαθητών να χρησιμοποιούν με ευχέρεια και ακρίβεια τη μητρώα γλώσσα τους και αντί αυτού να υιοθετούν την πρακτική της εναλλάξ χρήσης δυο γλωσσών τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό αργότερα λόγο. Επιπροσθέτως, ένα ακόμη «επίτευγμα» των μεταβολών σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί η ένταξη του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στις βαθμίδες του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνασίου αντίστοιχα.

Απαιτείται η κοινή μόνο λογική ώστε να γίνει αντιληπτό πως ένα παιδί του νηπιαγωγείου δυσκολεύεται να ξεχωρίσει το φύλο του, ας αναλογιστούμε ποσό δυσνόητο θα είναι για αυτό να ενημερωθεί για την αναπαραγωγική διαδικασία, τις διαφορές των φύλων ως προς την ανατομία και τα σχετικά ζητήματα. Κατά πάσα πιθανότητα θα επικρατήσει μια σύγχυση στο νου του καθώς οι απαντήσεις στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις που θα εκσφενδονίζει θα είναι δυσανάλογες της ηλικίας του, με αποτέλεσμα να θεωρεί εσφαλμένα πως το ίδιο αδυνατεί να συλλάβει τις πληροφορίες, υποβαθμίζοντας τον εαυτό του και τη νοημοσύνη του στο ναδίρ. Με τον τρόπο αυτό, θα αναπτυχθεί μια γενιά παιδιών ιδιαίτερα διστακτικών και επιφυλακτικών προς κάθε πρόοδο αφού θα τους έχει χαραχθεί ως ψυχικό τραύμα η αδυναμία τους να αντιληφθούν το κάτι παραπάνω.

Η ανάπτυξη της διγλωσσίας θα έχει μεταξύ άλλων ως επακόλουθο την «άνθηση» της δυσλεξίας, της δυσορθογραφίας, της απόσπασης προσοχής και των γενικότερων χαμηλών σχολικών επιδόσεων των μαθητών ιδιαίτερα σε έτη κρίσιμα για την επαγγελματική τους πορεία όπως αυτά της φοίτησής τους στο λύκειο. Ήδη δεν είναι σπάνια τα φαινόμενα όπου οι έφηβοι μαθητές αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν το λόγο με ευχέρεια και ορθότητα και συναντούν ποικίλα προσκόμματα όταν καλούνται να συνθέσουν, να αναδιατυπώσουν ή να συμπτύξουν ένα κείμενο. Παράλληλα, αυτός ο άλογος προσανατολισμός στις ξένες γλώσσες και ο έλλογος παραγκωνισμός της αρχαίας ελληνικής δημιουργεί «κενά» στο μαθητή ο οποίος παρά τη φοίτησή του σε βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν δύναται να ανταπεξέλθει στην απόδοση ενός πλήρως απλουστευμένου αρχαίου κειμένου, στα νέα ελληνικά.

Πρόκειται για κάτι ολότελα παράξενο καθώς είναι πλέον ευρέως διαδεδομένο και αποδεκτό πως η νέα ελληνική γλώσσα είναι απλή μετεξέλιξη της αρχαίας, δεν πρόκειται δηλαδή για διγλωσσία. Προς επίρρωση των προαναφερθέντων, δεν αποκλείεται οι κατά συρροήν σολικισμοί και βαρβαρισμοί καθώς και οι άκριτες λεξιπλασίες που παρατηρούνται στα γραπτά μαθητών και φοιτητών να οφείλονται σε φαινόμενα διγλωσσίας ή απλώς πιεστικής εκμάθησης κάποιου αντικειμένου σε πρώιμη παιδική ηλικία με αποτέλεσμα να επέρχεται ξαφνική έντονη κόπωση οδηγώντας σε μόνιμα προβλήματα. Γίνεται κατανοητό ότι βάσει των προαναφερθέντων οι επερχόμενες καινοτομίες στο εκπαιδευτικό σύστημα ίσως να αποβούν μοιραίες με την πάροδο του χρόνου.

Εν κατακλείδι, η εισαγωγή των μαθημάτων της αγγλικής γλώσσας και της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο δεν αποτελεί μια επικουρική δράση, αντίθετα επιφέρει έναν καταιγισμό πληροφοριών στο μαθητή, τον αποσυντονίζει και τον αποπροσανατολίζει. Η πρόοδος είναι καλοδεχούμενη στο μέτρο όμως που δεν υποβαθμίζει άλλες ικανότητες όπως αυτή της κριτικής σκέψης. Κρίνεται αδήριτη ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αποτροπή του φαινομένου της δημιουργίας αθυρμάτων προτού να είναι αργά...

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith.jpg
Πανελλήνιες 2025: Διδακτέα-εξεταστέα ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων σε ΕΠΑΛ και ΠΕΠΑΛ
Καθορισμός διδακτέας-εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης των Ημερήσιων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.)...
Πανελλήνιες 2025: Διδακτέα-εξεταστέα ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων σε ΕΠΑΛ και ΠΕΠΑΛ