Εκπαιδευτικοί: Περί υποχρεωτικού εμβολιασμού και βιοηθικής
Η Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας σχετικά με προβληματισμούς εκπαιδευτικών που κατατέθηκαν εγγράφως και αφορούν δημοσιεύματα για το ζήτημα του υποχρεωτικού εμβολιασμού

Ο εμβολιασμός αποτελεί μια ιστορική, παγκόσμια κατάκτηση της επιστήμης, που σώζει εκατομμύρια ζωές κάθε χρόνο. Έχει συμβάλει σημαντικά στον δραστικό περιορισμό της παιδικής θνησιμότητας, έχει τιθασεύσει ή/και εξαλείψει μια σειρά από θανατηφόρα και μεταδοτικά λοιμώδη νοσήματα και σύμφωνα με τους ειδικούς θα βοηθήσει και στη μάχη κατά του κορονοϊού που τόσο έχει ταλαιπωρήσει την ανθρωπότητα τα τελευταία 2 χρόνια. Το εμβόλιο πρέπει να αποτελεί δημόσιο κοινωνικό αγαθό, προσιτό σε όλους τους ανθρώπους ,σε κάθε γωνιά του πλανήτη, πέρα από πατέντες, λογικές κερδοσκοπίας και γεωπολιτικά παιχνίδια των ισχυρών.

«Είδαμε πόσο πολύτιμο χρόνο και ανθρώπινες ζωές κόστισαν οι ανταγωνισμοί των εταιρειών εντός του νεοφιλελεύθερου πλαισίου της ΕΕ, αλλά και παγκοσμίως», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί της Α΄ ΕΛΜΕ Κορινθίας.

Και επισημαίνουν πως παρόλο που ο μαζικός εμβολιασμός αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εξάλειψη του κορονοϊού, από μόνος του δεν επαρκεί. Όπως λένε οι εκπαιδευτικοί, χρειάζεται γενναία ενίσχυση του ΕΣΥ, μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς , στα ΜΜΜ και φυσικά στα σχολεία , με λιγότερους μαθητές στις τάξεις, καλύτερη κτηριακή υποδομή, προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, καθαριστριών κλπ.

«Αυτές ήταν άλλωστε και οι προτάσεις του υγειονομικού και του εκπαιδευτικού κινήματος, που δυστυχώς δεν εισακούστηκαν από την κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να έχουμε χιλιάδες νεκρούς εν μέσω αδιέξοδων  ‘’ λοκντάουν ’’», τονίζουν στην ανακοίνωση τους.

Δυστυχώς, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως : η κακή διαχείριση της πανδημίας από τις κυβερνήσεις, η εργαλειοποίηση και η επικοινωνιακή διαχείρισή της για την αποκόμιση πολιτικού οφέλους , αλλά και η γενικότερη έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς - αποτέλεσμα των αντιλαϊκών πολιτικών των τελευταίων δεκαετιών - βρίσκουν πρόσφορο έδαφος και αναπτύσσονται διάφορες ανορθολογικές απόψεις και θεωρίες συνωμοσίας περί της πανδημίας και του εμβολιασμού.

«Τέτοιες απόψεις, που υποτιμούν τον κίνδυνο του κορoνοϊού , που αρνούνται μέχρι και την ύπαρξή του και  που απαξιώνουν τα αυτονόητα μέτρα προστασίας ( μάσκα , test , αποστάσεις κλπ )  είναι επικίνδυνες, αντικοινωνικές και μας βρίσκουν αντίθετους», σχολιάζουν.

«Δεν είναι "ατομικό δικαίωμα" και "ελευθερία" η αδιαφορία προς τον διπλανό και το κοινωνικό σύνολο, τη στιγμή μάλιστα που εκατομμύρια συνάνθρωποι μας έχουν πεθάνει ή έχουν νοσήσει σοβαρά και οι υγειονομικοί δίνουν έναν τιτάνιο αγώνα στα νοσοκομεία», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Από την άλλη μεριά όμως, έχει αρχίσει το τελευταίο διάστημα, τόσο από επίσημα χείλη, όσο και από στοχευμένες διαρροές στον τύπο, να τίθεται το ζήτημα του υποχρεωτικού εμβολιασμού. Τους εκπαιδευτικούς προβληματίζει ιδιαίτερα μια τέτοια εξέλιξη, η οποία ενδέχεται να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσει.

«Δεν είμαστε γενικά κατά κάθε υποχρεωτικότητας. Πχ είμαστε υπέρ της υποχρεωτικής δημόσιας εκπαίδευσης και το φωνάζουμε. Όμως, ο εμβολιασμός αποτελεί ιατρική πράξη και ως τέτοια πρέπει να έχει τη συναίνεση του υποκειμένουΟτιδήποτε άλλο δημιουργεί ζητήματα βιοηθικής, διακρίσεων και άσκησης βιοπολιτικής από τη μεριά των κυβερνώντων», σχολιάζουν. υγείας;

Και αναρωτιούνται:

«Μέχρι πού φτάνει η περιστολή ατομικών, δημοκρατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων και ελευθεριών στο όνομα της μάχης κατά της πανδημίας»;

«Μήπως οι έκτακτες καταστάσεις φέρουν μόνιμα μέτρα»;

Αυτοί είναι σοβαροί προβληματισμοί που καλείτε να αντιμετωπίσει τόσο η κοινωνία όσο και η εκπαιδευτική κοινότητα  σήμερα και δυστυχώς, όπως  φαίνεται, θα αντιμετωπίζουμε όλο και πιο συχνά στο μέλλον.

Οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν: «Εκτιμούμε ότι με την υποχρεωτική επιβολή του εμβολιασμού ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι και καλό θα ήταν να αποφευχθεί. Άλλωστε, ως εκπαιδευτικοί , έχουμε εμπιστοσύνη στη δύναμη της πειθούς, του ορθού λόγου, της συνειδητής αυτοπειθαρχίας προς όφελος του συνόλου. Και αυτά είναι πιο αποτελεσματικά εργαλεία από την οποιαδήποτε επιβολή ».

Ως εκ τούτου, το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των συναδέλφων, τάσσεται

  1.  υπέρ του εμβολιασμού και της διαθεσιμότητας των εμβολίων, το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβριο, για όσους συναδέλφους επιθυμούν να εμβολιαστούν και ασκούν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας,
  2.  κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού και οποιασδήποτε διάκρισης κατά οποιουδήποτε ατόμου και οποιασδήποτε ομάδας πληθυσμού, όπως οι εκπαιδευτικοί, τονίζοντας ότι θα αγωνιστούμε, με οποιοδήποτε μέσο, εναντίον μια τέτοιας πρωτοβουλίας.

Καλεί , επίσης, την Ο.Λ.Μ.Ε., τη Δ.Ο.Ε.,  την  ΑΔΕΔΥ και όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία των εκπαιδευτικών  να τις υιοθετήσουν και ζητά από τα κόμματα και τους  βουλευτές του νομού μας να λάβουν θέση για το ζήτημα αυτό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
20160812_20pragm_arxaia_0.jpg
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;
Με τον όρο αρχαία ελληνική γλώσσα αναφερόμαστε τη μορφή της ελληνικής γλώσσας, που ομιλούνταν κατά τους αρχαϊκούς χρόνους και την κλασική αρχαιότητα...
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;