Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Thumbnail
Το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας δημιουργήθηκε το 2016 κι έχει συμβάλει τα μέγιστα για να ενισχυθεί η εγχώρια έρευνα βοηθώντας οικονομικά κυρίως νέους επιστήμονες

Οι δράσεις του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ), το οποίο ιδρύθηκε το 2016 με στόχο να συμβάλλει στην ενίσχυση της εγχώριας έρευνας βοηθώντας οικονομικά κυρίως νέους επιστήμονες, ενώ για πρώτη φορά δόθηκε έμφαση και σε πιο θεωρητικούς τομείς πέρα των θετικών επιστημών.

Υπάρχουν και θετικές προοπτικές 

Μέσα από το συγκεκριμένο κείμενο, και με βάση την προσωπική μας εμπειρία και άποψη, θα θέλαμε ως Υπότροφοι ή τέως Υπότροφοι του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. (Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας) να παρουσιάσουμε κάποιες ενθαρρυντικές εξελίξεις που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια στην εγχώρια επιστημονική έρευνα.

Θεωρούμε ότι στις μέρες που ζούμε είναι αναγκαίο να παρουσιάζεται, όταν αυτή  υπάρχει, και η θετική πλευρά των πραγμάτων μιας και σε αντίθετη περίπτωση ενισχύεται η συνέχιση ενός φαύλου κύκλου μεταξύ της αδιαμφισβήτητης ελλιπούς ερευνητικής χρηματοδότησης και της φυγής μεγάλου μέρους ερευνητών στο εξωτερικό.

Κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα την μεγάλη επιβράδυνση στην εγχώρια έρευνα αιχμής το οποίο με την σειρά του οδηγεί πάλι στην επιπλέον 
μείωση της χρηματοδότησης μιας και έτσι χάνονται ζωτικής σημασίας οικονομικοί πόροι από το  εξωτερικό όπως ευρωπαϊκά προγράμματα και συνεργασίες με τα ερευνητικά τμήματα εταιριών.

Ευτυχώς, ο συγκεκριμένος κύκλος φάνηκε να «σπάει» το 2016 με τις δράσεις που ανέπτυξε το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.. Ο Βασίλης Τσαφάς ακόμα θυμάται τις συζητήσεις που είχε το 2015  με συμφοιτητές του κατά  τη διάρκεια των μεταπτυχιακών του σπουδών. Όσοι επιθυμούσαν να παραμείνουν στην Ελλάδα για διδακτορικές σπουδές, αν όχι η πρώτη, σίγουρα η δεύτερη πληροφορία που ήθελαν να έχουν για διάφορα εργαστήρια είναι αν θα μπορούσαν να τους καλύψουν οικονομικά.

Είναι εύκολα αντιληπτό ότι αν κάποιος, για τους δικούς του λόγους, ήθελε οπωσδήποτε να μείνει στην Ελλάδα ήταν αρκετά πιθανό να μην κάνει το διδακτορικό του στο θέμα που αρχικά θα ήθελε (με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει κάτι τέτοιο).

Ένα άλλο σενάριο στο οποίο πολύ πιθανώς θα άνηκε και ο ίδιος αν δεν είχε λάβει την υποτροφία για υποψήφιους διδάκτορες από το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. είναι η επιλογή του εξωτερικού προκειμένου να μην κάνει κάποια «έκπτωση» στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα Ωστόσο την συγκεκριμένη υποτροφία (1η προκήρυξη για υποψήφιους διδάκτορες) έλαβαν ακόμα περίπου 500 από τα συνολικά 2000 άτομα.

Ένα τέτοιο ποσοστό επιτυχίας αποτελεί ιδιαίτερα ελπιδοφόρο μήνυμα για έναν νέο φοιτητή, δίνοντάς του έτσι επιπλέον ώθηση να αφιερώσει χρόνο και κόπο στο επιστημονικό αντικείμενο το οποίο αγαπά.  

Στη συνέχεια, ακολούθησε η 2η και μετά η 3η προκήρυξη για υποψήφιους διδάκτορες δίνοντας την ευκαιρία και σε επόμενες γενιές φοιτητών να διεκδικήσουν ένα μέλλον στην Ελλάδα βασιζόμενο στο θέμα της δικής τους διδακτορικής διατριβής.

Η Μαριλένα Μοσχογιαννάκη τονίζει πως η ύπαρξη των υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. την ενέπνευσε να συγγράψει την πρότασή της για την διδακτορική της εργασία (η εγγραφή της στο Πανεπιστήμιο συνέπεσε με τον μήνα της προκήρυξης), την οποία και κατέθεσε στην 2η προκήρυξη των υποτροφιών.

Αποτέλεσμα ήταν να είναι μία από τους επιτυχόντες αυτής και να  καταφέρει να δώσει σάρκα και οστά στο όνειρό της να εκπονήσει έρευνα αιχμής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Πέρα όμως από την ώθηση που παίρνει κανείς ξέροντας πως υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες οι θυσίες που κάνει να ανταμειφθούν, οι υποτροφίες του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. κάλυψαν κάποιες από τις απαραίτητες συνθήκες που χρειάζεται να επικρατούν για την μεγιστοποίηση του πνευματικού έργου που απαιτεί μια 
διατριβή όπως είναι: η οικονομική εξασφάλιση χωρίς αγχωτικές πιέσεις και η αποδέσμευση από ασχολίες άσχετες με το αντικείμενο αυτής.

Ολοκληρώνοντας, όσο οι δράσεις του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. συνεχίζουν να εξυπηρετούν το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε, η λύση του εξωτερικού θα πάψει να μοιάζει μονόδρομος ευνοώντας έτσι ποικιλοτρόπως ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.   

Tο κείμενο συνυπογράφουν 4 ακόμα άτομα τα οποία ήταν ή είναι υπότροφοι σαν υποψήφιοι διδάκτορες του ΕΛΙΔΕΚ Μαριλένα Μοσχογιαννάκη, Γιάννης Ορφανός, Αντώνης Παπαδόπουλος και Γιάννης Παπαδάκης
 
 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σε δίκη εκπαιδευτικός για ατύχημα μαθητή σε διάλλειμα

Νέες Προκηρύξει ΑΣΕΠ για 5889 ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

Τα αφόρητα SMS πίεσης του μετρ του Αχίλλειον στη Γεωργία Μπίτα

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias
Διορισμοί ΕΕΠ: Διόρθωση του ΥΠΑΙΘ στις διαθέσιμες περιοχές διορισμού ανά κλάδο
Διόρθωση στο Παράρτημα «Διαθέσιμες περιοχές διορισμού ανά κλάδο», της Απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων – Αναλυτικά το ΦΕΚ
Διορισμοί ΕΕΠ: Διόρθωση του ΥΠΑΙΘ στις διαθέσιμες περιοχές διορισμού ανά κλάδο
κρούσματα αττική ερμού
ΕΚΠΑ-Αττική: Έως και 60% αύξηση σε αντικαταθλιπτικά, αντιψυχωσικά και κοκαϊνη
Δραματική αύξηση έως και 60% σε αντικαταθλιπτικά, αντιψυχωσικά και κοκαΐνη στην Αττική, από την αρχή της πανδημίας, σύμφωνα με μελέτη του ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ-Αττική: Έως και 60% αύξηση σε αντικαταθλιπτικά, αντιψυχωσικά και κοκαϊνη
eody test koronoios
ΕΟΔΥ για υποπαραλλαγή Όμικρον: Έχει τις ίδιες ιδιότητες με την Όμικρον
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ένδειξη ότι η νέα υποομάδα ΒΑ.2 έχει διαφορετικές ιδιότητες από την Όμικρον - Δεν συντρέχει λόγος διαφορετικής συμπεριφοράς...
ΕΟΔΥ για υποπαραλλαγή Όμικρον: Έχει τις ίδιες ιδιότητες με την Όμικρον