Υπηρεσιακές μεταβολές: «Εξυπηρετήσεις» και τεχνητή μείωση αναγκών;
Η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  χωρίς αιρετούς δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα και μειώνει τα οργανικά κενά, ενώ επανέρχονται οι "πελατειακές αντιλήψεις"

Παιχνίδια εξουσίας παλαιάς κοπής με τα κενά και τα πλεονάσματα των εκπαιδευτικών και προσπάθεια τεχνητής μείωσης των πραγματικών αναγκών σε προσλήψεις για την επόμενη χρονιά, φαίνεται πως υποκρύπτουν οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών που γίνονται εφέτος για πρώτη φορά από "δοτά" υπηρεσιακά συμβούλια, χωρίς τη συμμετοχή των αιρετών του κλάδου.

Αυτό καταγγέλλουν ολοένα και περισσότεροι μεμονωμένοι εκπαιδευτικοί, αλλά και σύλλογοι καθηγητών και δασκάλων, ενώ η ΟΛΜΕ, σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr έχει ζητήσει από τις 23 Μαρτίου από το Υπουργείο Παιδείας τα στοιχεία για τα αρχικά κενά που δηλώθηκαν, για τα τελικά κενά τα τελικά επί οποίων έγιναν μεταθέσεις , για την κατανομή επί προσλήψεων αναπληρωτών και για το πλήθος των εφετινών παραιτήσεων, αλλά δεν έχει πάρει ακόμα απάντηση...

"Αυτό όμως είναι είναι προσβολή για τους 75.000 εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης", λέει στο alfavita.gr  ο τ.αιρετός Νεκτάριος Κορδής συμπληρώνοντας ότι η Ομοσπονδία θα ζητήσει από την κ.Κεραμέως στη συνάντηση (που ενδέχεται να έχουν την επόμενη εβδομάδα), να της δοθούν επισήμως τα στοιχεία αυτά.

Σύμφωνα με τον κ.Κορδή η παρουσία των αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια εξασφάλιζε το ελάχιστο διαφάνειας, προάσπισης δικαιωμάτων, αμεροληψία κλπ, κι επιδιώκαμε να μην παρουσιάζονται οι υπηρεσιακές μεταβολές σαν "εξυπηρέτηση", αλλά σαν εργασιακό δικαίωμα. Τι έχει γίνει; Είχα πρώτη ενημέρωση ότι υπήρχαν 13.000 οργανικά κενά συνολικά στη Δευτεροβάθμια.

Επίσημα στοιχεία όμως δεν υπάρχουν και σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, σε πολλές περιπτώσεις τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ κάνουν διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  με τρόπο που δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα και μειώνει τα οργανικά κενά.

Όπου υπάρχει καπνός...

Με αυτά που καταγγέλλουν οι ΕΛΜΕ, ισχύει το "όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά", τονίζει ο Ν.Κορδής και εξηγεί:

"Εμείς ζητάμε χρόνια τώρα οι σύλλογοι διδασκόντων σε συνεργασία με διευθυντή να έχουν λόγο στην κατανομή κενών και να υπάρχει μια κοινοποίηση στοιχείων στις ΕΛΜΕ. Αυτά δεν έγιναν. Και το σημαντικό, έχουμε σήμερα 45.000 ενεργούς αναπληρωτές, κάτι που δείχνει ότι τα "μαγειρέματα" ότι υπάρχουν πλεονάσματα, είναι πλασματικά αφού οχι μόνο δουλεύουν όλοι, αλλά υπήρξε και πολύ αυξημένος αριθμός παραιτήσεων εφέτος, που οριστικοποιήθηκαν στις 10 Απριλίου, ενώ οι μεταθέσεις έγιναν στις 23 Μαρτίου. Άρα έγιναν σε κενά που ήταν ακόμα υπό αίρεση. Έτσι κάποιοι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν τελικά στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ. Πόσες ανακλήσεις παραιτήσεων έγινα όμως; Δεν ξέρουμε. Δεν υπάρχει διαφάνεια γιατί τα ΠΥΣΔΕ συνεδριάζουν "εν κρυπτώ" και δεν υπάρχει ενημέρωση. Εμείς θεωρούμε ότι το “κατόπιν ενεργειών μου” το 2021 είναι απαράδεκτο, επειδή δημιουργεί πελατειακή αντίληψη. Οι υπηρεσιακές μεταβολές πρέπει να είναι διαφανείς"

Η σκοπιμότητα

Ποια σκοπιμότητα έχει όμως αυτή η τακτική της κ.Κεραμέως; "Η σκοπιμότητα είναι ότι θέλει να γυρίσει το ρολόι της εκπαίδευσης σε εποχές πελατειακών αντιλήψεων. Κάποιοι "επαγγελματίες" του χώρου, πουλάνε τώρα ξανά εκδούλευση σε συναδέλφους ότι τους βοήθησαν στη μετάθεση, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες ότι κυκλοφορούσαν ονόματα μεταθέσεων προτού αυτές υπογραφούν. Γίνεται κάπως σαν "εξυπηρέτηση" . Η υπουργός προσπαθεί να ελέγξει απόλυτα τη διοίκηση της εκπαίδευσης σε επίπεδο υπηρεσιακών μεταβολών. Έρχεται κι ο νέος συνδικαλιστικός νομος να απαξιώσει τη συνδικαλιστική δράση ώστε να πάμε σε λογική ιδιώτευσης...", τονίζει.

Άδειασαν νησιά και δύσκολες περιοχές...

Αυτή τη στιγμή, λένε εκπαιδευτικοί, οι μεταθέσεις και οι παραιτήσεις έχουν αδειάσει τις λεγόμενες "δύσκολες" περιοχές, όπως λχ Κρήτη, Ιόνια, Δωδεκάνησα, Ηλεία, Αρκαδία, κα, υπάρχουν σχολεία στα οποία έχει απομείνει μόνο ο διευθυντής. "Η ανάγκη για πραγματοποίηση των 10.500 προσλήψεων σε μια φάση είναι τεράστια, αλλά και πάλι είναι σταγόνα στον ωκεανό. Αν αν δεν πάρει και πολλούς αναπληρωτές δε θα μπορούν να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο. Γιαυτό ακούγονται και φωνές για τηλεκπαίδευση σε απομακρυσμένα σχολεία και μικρά νησιά. Προσπαθούν τεχνητά να μειώσουν τις ανάγκες προσωπικού. Τα πραγματικά κενά είναι πολύ περισσότερα από αυτά που εμφανίζονται", λένε. Ας δούμε όμως μερικές καταγγελίες για αδιαφανείς διαδικασίες στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Ενδεικτικά:

Στη Δ.Θεσσαλονίκη, όπως κατήγγειλε η Ε' ΕΛΜΕ,  «υπουργείο και “ΠΥΣΔΕ” καθορίζουν τη διαμόρφωση των κενών και των πλεονασμάτων στα πλαίσια μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι κυβερνήσεις (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες χωρίς μείωση αριθμού μαθητών, ξένες γλώσσες χωρίς παράλληλη διδασκαλία, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, εξοστρακισμός ειδικοτήτων, απαράδεκτη τροπολογία που εφάρμοσε πέρσι στην ειδική αγωγή). Έτσι η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα και μειώνει τα οργανικά κενά»

Αποτέλεσμα: Στη γενική παιδεία για 655  θέσεις εργασίας (365 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν φέτος + 290  αποσπασμένοι ) δόθηκαν μόνο 419 κενά. Στην ειδική αγωγή για 74 θέσεις (58 αναπληρωτές + 16 αποσπασμένοι) δόθηκαν 42 κενά. Στη γενική παιδεία τα κενά που καθόρισαν για να τοποθετηθούν οι μετατιθέμενοι σε σχέση με αυτά που δόθηκαν για να πάρουν μετάθεση  σε κάποιες ειδικότητες είναι λιγότερα: Στην  ειδικότητα ΠΕ01 καθορίστηκαν 21 κενά πριν τις μεταθέσεις, πήραν μετάθεση 21 εκπαιδευτικοί, αλλά για την τοποθέτησή τους δίνονται 20. Στην ειδικότητα ΠΕ06 μειώνουν τα κενά από 43 (39 δόθηκαν για να γίνουν μεταθέσεις και 4 νέα δημιουργήθηκαν με όσους έφυγαν με μετάθεση) σε 30, ενώ έχουν έρθει με μετάθεση 43. Στην ειδικότητα ΠΕ87.04 τα 4 αρχικά κενά έγιναν 3, ενώ έφυγαν με μετάθεση και 4 εκπαιδευτικοί.  Στη γενική παιδεία εμφανίζονται ειδικότητες που ενώ στον αρχικό προσδιορισμό τους εμφανίζουν πλεονάσματα εκπαιδευτικών και άρα δεν μπορούσε να γίνει καμία μετάθεση, τώρα παρουσιάζουν κενά. Τα 7 πλεονάσματα στους ΠΕ80 γίνονται 10 κενά. Στους ΠΕ08 τα 4 πλεονάσματα γίνονται 2 κενά. Στους ΠΕ78 τα 20 πλεονάσματα γίνονται 1 κενό. Στην ειδική αγωγή τα 95 οργανικά κενά έγιναν 90. Ένα λιγότερο κενό στην ειδικότητα ΠΕ02, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ03, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ79.01 (υπάρχουν 2 νεοδιόριστοι και εμφανίζουν 1 κενό), ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ82, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ88.03, ενώ μειώθηκαν πολύ περισσότερο τα κενά από πέρσι που ήταν 110.

Το 'κόλπο" με την τροπολογία

Το υπουργείο επινόησε μάλιστα ακόμη ένα εργαλείο μείωσης των πραγματικών αναγκών με την τροπολογία που εφάρμοσε πέρσι στην ειδική αγωγή. Τα κενά που καθορίστηκαν στην ειδική αγωγή πέρσι χρησιμοποιήθηκαν για τους διορισμούς που έγιναν για τα Τμήματα Ένταξης και τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Το ίδιο θα γίνει και με τους διορισμούς στη γενική παιδεία που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο, αφού  αφαιρεθούν τα κενά που καλύφθηκαν με μεταθέσεις. Με αυτόν τον τρόπο τα οργανικά κενά  δεν προσδιορίζονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, αλλά ούτε καν με βάση τις προτάσεις των σχολείων. Αυτή η πρακτική ακολουθήθηκε από τις ΔΔΕ Θεσ/νίκης και τον ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για τον καθορισμό τόσο των οργανικών, όσο και των λειτουργικών κενών πέρσι και ιδιαίτερα φέτος. Τα οργανικά κενά είναι μειωμένα σε σχέση και με τις προσλήψεις των αναπληρωτών, οι οποίοι καλύπτουν πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Στα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη στήριξη δεν προσλήφθηκαν οι αναπληρωτές που απαιτούνταν, γιατί η Διεύθυνση και η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ  αγνόησαν τις προτάσεις των σχολείων για τις προσλήψεις αναπληρωτών και μείωσαν τα τμήματα με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμη κενά.

Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Θεσσαλονίκης αναφέρουν χαρακτηριστικά:

  • Όλα γίνονται εν κρυπτώ και με διαδικασίες που κανείς δεν γνωρίζει. Κανείς δε ξέρει ποιοι από τα μέλη του "ΠΥΣΔΕ" τοποθετήθηκαν μετά από αίτησή τους, ενώ κλείνουν τα αφτιά τους στις αποφάσεις του κλάδου να παραιτηθούν. Σύσσωμος ο κλάδος γύρισε την πλάτη στις αντισυνδικαλιστικές επιδιώξεις της Κεραμέως να επιβάλλει τις τηλεεκλογικές διαδικασίες στα σωματεία μας.  

  • Τα κενά και οι πλεονάζοντες υπολογίστηκαν στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων, χωρίς υπολογισμό των ολιγομελών, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).

  • Για τα κενά που καθόρισαν Διεύθυνση και «ΠΥΣΔΕ», όχι μόνο  οι σύλλογοι διδασκόντων δεν είπαν γνώμη, ούτε δόθηκαν στις ΕΛΜΕ για να τα ελέγξουν, αλλά καθορίσθηκαν και δόθηκαν με αποστολή από τη Διεύθυνση σε συγκεκριμένη φόρμα για να πουν γνώμη οι Διευθυντές των σχολείων. Στη γενική παιδεία τα 419 συνολικά οργανικά κενά  που καθόρισαν σε όλες τις ειδικότητες για να γίνουν οι μεταθέσεις, χωρίς καμία αιτιολόγηση τώρα τα αύξησαν σε 517, ενώ  η Διεύθυνση αρνείται να δημοσιοποιήσει τις προτάσεις που έγιναν από τους Διευθυντές των σχολείων (πίνακας Α) και να τις δώσει στις ΕΛΜΕ για να μπορεί να γίνει έλεγχος.

  • Το ίδιο και στην ειδική αγωγή τα 95 οργανικά κενά έγιναν 90. Ένα λιγότερο κενό στην ειδικότητα ΠΕ02, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ03, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ79.01, (υπάρχουν 2 νεοδιόριστοι και εμφανίζουν 1 κενό), ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ82, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ88.03 , ενώ μειώθηκαν πολύ περισσότερο τα κενά από πέρσι που ήταν 110.

* Στην Αθήνα, σε συνάντηση που αφορούσε στα κενά εκπαιδευτικών σε γυμνάσια και λύκεια της Νέας Ιωνίας αλλά και σε άλλα σχολεία της Β’ Αθήνας προχώρησαν, την Πέμπτη 15 Απριλίου, μέλη του ΔΣ της Δ’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής και εκπρόσωποι γονέων με τον ΔΔΕ Β’ Αθήνας κύριο Ψαχούλα. Κατά τη συνάντηση ο προϊστάμενος επανέλαβε ότι έκανε ότι προβλεπόταν στα πλαίσια των διοικητικών του καθηκόντων, και ότι αν και γνωρίζει τα εκπαιδευτικά κενά, το ισχύον θεσμικό και κυρίως οικονομικό πλαίσιο, το οποίο ισχύει από το 2010, που έχει να κάνει με τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών και τις πιστώσεις για να πραγματοποιηθούν αυτές, δεν είναι δική του αρμοδιότητα αλλά αρμοδιότητα των υπουργείων οικονομικών και παιδείας. Το συμπέρασμα που προέκυψε από την συνάντηση είναι ότι τα τα κενά των εκπαιδευτικών θα καλυφθούν όταν το υπουργείο Παιδείας προσλάβει αναπληρωτές.

* Στην συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής (14/4/2021) με τα δοτά μέλη επικυρώθηκαν τα οργανικά κενά της περιφέρειάς μας. Η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών όλα αυτά τα χρόνια, παρότι τα κενά δεν προσδιορίζονταν με βάση τις προτάσεις του κλάδου και παρά το γεγονός ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια ως κρατικά όργανα εφάρμοζαν την αντιεκπαιδευτική πολιτική αποτυπώνοντας ψυχρά και λογιστικά τα κενά, εξασφάλιζε τον έλεγχο και την ενημέρωση για διαδικασίες που αφορούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Τα οργανικά κενά  της Αν. Αττικής, όπως αυτά αποτυπώνονται στους πίνακες, απέχουν  κατά πολύ από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων μας, αν συνυπολογίσουμε ότι  στην περιφέρειά  αυτή τη σχολική χρονιά έχουν προσληφθεί 1.8ΟΟ αναπληρωτές, ότι μετά από σχεδόν δυο σχολικές χρονιές πανδημίας οι επιπτώσεις στα παιδιά είναι τεράστιες  τόσο στον κοινωνικό- συναισθηματικό τομέα όσο και στο γνωστικό γεγονός που επιβάλλει την επιπλέον στήριξή τους. Μετά από ενημέρωση από το Σύλλογο «ο Σωκράτης», κατόπιν επικοινωνίας του με τη Διεύθυνση ΠΕ Αν. Αττικής, η Διεύθυνση θα προχωρήσει σε συμπληρωματική αίτηση των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής δίνοντας επιπλέον οργανικά κενά στα Τμήματα Ένταξης, όπως αυτά καθορίζονται  στο άρθρο 28 του νόμου 4638/2019

Στην Ειδική Αγωγή

* Στην Ειδική Αγωγή, ο ΣΕΠΕ «Κ. Σωτηρίου», κατήγγειλε πως η Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής αγνόησε την περσινή πρόσκληση προς τα σχολεία ευθύνης της να δηλώσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα το συνολικό αριθμό των μαθητών τους καθώς και τον αριθμό των διαγνώσεων και δεν προχώρησε τη διαδικασία που προέβλεπε ο νόμος 4638/18-11-19 Άρθρο 28 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) στην τοποθέτηση δεύτερου εκπαιδευτικού σε ΤΕ που κάλυπταν τις προϋποθέσεις. Ενώ τα σχολεία στενάζουν από άμεση ανάγκη υποστήριξης δεκάδων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι οποίοι τελικά μένουν με ελλιπή ή και καθόλου υποστήριξη λόγω περιορισμένου διαθέσιμου χρόνου από τον/την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής του ΤΕ η Δ/νση Αν. Αττικής δεν έδωσε την τρέχουσα σχολική χρονιά τη δυνατότητα τοποθέτησης 2ου εκπαιδευτικού. Στέρησε από μια πραγματική ανάσα στήριξης  πολυπληθή σχολεία  με πολλαπλές διαγνώσεις μαθητών. Από τα σχολεία ευθύνης, άμεση ανάγκη παρουσιάζουν το 1ο Δ.Σ. Παιανίας, 1ο Δ.Σ. Πόρτο Ράφτη, 1ο Δ.Σ. Μαρκοπούλου κ.ά. Πολλά άλλα στο σύνολο της Δ/νσης της Ανατολικής Αττικής.

Πως διαπιστώνεται η υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες- Η διαδικασία

α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.

β)Στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

ι)Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.

ιι) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.».

Ως εκ τούτου, καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί των κλάδων/ειδικοτήτων στα σχολεία όπου διαπιστώνεται υπεραριθμία, να δηλώσουν εγγράφως στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι, υποβάλλοντας υποχρεωτικά είτε θετική είτε αρνητική υπεύθυνη δήλωση.

Στη συνέχεια, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων θα καταρτίσουν: α) πίνακα με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιθυμούν να χαρακτηρισθούν ως υπεράριθμοι και β) πίνακα με τον τον/τους τελευταίο/ους οργανικά τοποθετηθέντες στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικούς, στην περίπτωση που κανείς εκπαιδευτικός του κλάδου/ειδικότητας όπου διαπιστώνεται η υπεραριθμία, δεν επιθυμεί να κριθεί ως υπεράριθμος.

Το ΠΥΣΠΕ  θα χαρακτηρίσει ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς κατά σχολική μονάδα και θα κληθούν να υποβάλουν,  δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά.

Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών θα γίνει σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις ως εξής : «6β. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές

θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ` απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιος περιοχής μετάθεσης".

γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγουμένων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.»

Σημείωση  

Οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετούνται σε σχολείο όμορης ομάδας αν υπάρχει κενό σε σχολεία της ίδιας ομάδας με το σχολείο όπου υπηρετούν. Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή εάν οι όποιες θέσεις υπήρχαν έχουν καταληφθεί από άλλους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης, οι εναπομείναντες υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε κενές θέσεις όμορης/ρων ομάδας/δων σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, μετά την τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της ίδιας ομάδας σχολείων.

γ) Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σε σχολεία της ίδιας ή όμορης ομάδας, σύμφωνα με την ανωτέρω διαδικασία, μπορούν να τοποθετηθούν ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης  κατά τη διαδικασία των βελτιώσεων - οριστικών τοποθετήσεων, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση- βελτίωση – οριστική

Ποιοι εξαιρούνται

 Από την ανωτέρω διαδικασία της υπεραριθμίας εξαιρούνται 

όσοι ανήκουν σε « ειδική κατηγορία μετάθεσης» για λόγους υγείας (σύμφωνα με την παρ. 1 (περ.α,γ ) του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996, την παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν. 3194/2003, το άρθρο 17 του Ν. 3402/2005 και το άρθρο 6 του Ν. 3454/2006 ),

οι πολύτεκνοι ( σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 63 του Ν.4653/2020 ( ΦΕΚ 12 Α΄), με τις οποίες καταργείται η παρ. 4 του άρθρου 30 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α΄), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 55 του Ν.4653/2020). Με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς εξομοιώνονται οι εκπαιδευτικοί που τυγχάνουν γονείς ενός (1) αναπήρου τέκνου , με ποσοστό αναπηρίας 67% και κατά συνέπεια , έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο νόμος επιφυλάσσει στους πολύτεκνους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 του ν. 4115/2013 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 39 του ν. 4403/2016. Ωστόσο, εάν επιθυμούν οι ίδιοι, οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία, μπορούν να υποβάλουν αίτηση να κριθούν ως υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μονάδων μετάθεσης που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεσθούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία ώστε να προηγηθούν των υπολοίπων υπεραρίθμων κατά την άρση της υπεραριθμίας και την τοποθέτησή τους σε οργανική θέση (σύμφωνα με τη με αριθμό πρωτ. 84582/Δ2/20-06-2013 διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας ).

 Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης πριν το χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι , διατηρούν το δικαίωμα αυτό και μετά την τοποθέτησή τους σε νέα οργανική θέση και επομένως δεν απαιτείται εκ νέου υπηρέτηση αυτής, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.8 του άρθρου 14 του Π.Δ.50/1996. Ως εκ τούτου, υπεράριθμος εκπαιδευτικός που τοποθετείται με τη διαδικασία άρσης υπεραριθμίας σε οργανικό κενό σχολικής μονάδας, μπορεί, εάν επιθυμεί, αμέσως μετά, εφόσον έχει υποβάλει αίτηση για βελτίωση θέσης, να διεκδικήσει νέα τοποθέτηση με βελτίωση θέσης, συνεξεταζόμενος με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτησης λόγω μετάθεσης.

Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι επιθυμούν να ρυθμίσουν την υπεραριθμία τους και δεν έχουν ήδη καταθέσει αίτηση βελτίωσης, θα πρέπει να υποβάλουν :

α) πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

β) βεβαίωση εντοπιότητας.

γ) Βεβαίωση της υπηρεσίας ή του ασφαλιστικού φορέα του /της συζύγου για την συνυπηρέτηση, προκειμένου να υπολογιστούν έγκαιρα οι μονάδες μετάθεσής τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

107-synodos-pritaneon
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού
Χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Κατσής υπογραμμίζοντας «στόχος να προσπαθήσουμε μέσα από την...
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού