Thumbnail
Το γράμμα ενός προβληματισμένου και αβέβαιου μαθητή Β' Λυκείου.
Αξιότιμοι κύριοι,κυρίες
 
Ξέρω ότι μάλλον οι περισσότεροι δεν θα ασχοληθούν αλλά έστω ένας ας μπει στον κόπο να το διαβάσει.
 
Από την αρχή της πανδημίας του Sars-Cov-2 στην Ελλάδα η κυβέρνηση προέβηκε σε βήματα lockdown με σωστή σκέψη. Όμως κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα έφτανε τόσο μακριά και τόσο επίπονα (θάνατοι, ψυχική εξουθένωση κ.α.) . Οι μαθητές, σαν το πρώτο κομμάτι που θέλω να αναφερθώ, μπήκαν σε μια διαδικασία "τραβάτε με και ας κλαίω" χωρίς στην αρχή να προβλέψει κανείς που μπορεί να φτάσει αυτό. Εγώ από πέρυσι που ήμουν Α' Λυκείου στα μέσα της χρονιάς κόπηκε το μάθημα και δημιουργήθηκαν αρκετά κενά. Όταν ήρθε η ώρα της επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων, εγώ και αρκετά παιδιά βρεθήκαμε στο δίλημμα είτε να πάμε σχολείο να μορφωθούμε με τον φόβο να κολλήσουμε και να μεταφέρουμε τον ιό στο σπίτι και να δημιουργηθεί ενδοοικογενειακή διασπορά έχοντας άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες(προσωπικά η μητέρα μου έχει μυασθένεια gravis σταδίου 3 επιπέδου 2, Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια, Ρευματοειδής αρθρίτιδα και επιβαρυμένη από αρκετά χειρουργεία για την παραμονή της στην ζωή.) και αντίθετα στο να κάτσουμε σπίτι να μην μορφωθούμε και αφήνοντας κενά ,με σκοπό την προστασία των αγαπημένων μας προσώπων.
 
Δεύτερον όταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά 2020-2021 -διανύοντας στην αυτήν την στιγμή- οι καθηγητές μας έκαναν επιφανειακά και γρήγορα βασικά πράγματα που δεν καλύφθηκαν στην χρονιά 2019-2020. όταν αρχίσαμε με επιστολές να ζητάμε την αραίωση των μαθητών από τις τάξεις (την προβλεπόμενη από εσάς απόσταση 1,5 μέτρων), διότι κατά κόρον στην Ελλάδα οι μαθητές στις τάξεις είναι 21-25 και δεν τηρούνταν οι αποστάσεις, εσείς δεν μας ακούσατε. Όταν προχωρήσαμε σε πιο "βίαιες" για εσάς πράξεις τις καταδικάσατε απειλώντας μας ότι θα υπάρξουν συλλήψεις, θα καταργηθούν εκδρομές κτλ. Επίσης υποσχεθήκατε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν με rapid-test σε εκπαιδευτικές μονάδες για την διασφάλιση της υγείας των παιδιών και των επαφών τους, ενώ ισχυριζόσασταν ότι δεν κολλάγανε τα παιδιά ούτε μεταδίδανε. Εν τέλει δεν είδαμε ούτε ένα κλιμάκιο του Ε.Ο.Δ.Υ. να διενεργεί έστω ένα τεστ ούτε σε καθηγητές ούτε σε μαθητές. Έτσι λοιπόν οδηγηθήκαμε στα σχολεία να ξανακλείσουν με τον φόβο να μην ξανά ανοίξουν και την μη σωστή κάλυψη της ύλης. Ύστερα ήρθατε και μας δώσατε ένα ηλεκτρονικό μέσω εκπαίδευσης, γνωρίζοντας τα προβλήματα που θα δημιουργούνταν σε απομακρυσμένες περιοχές και ότι αρκετά παιδιά να μην έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση διότι μπορεί να ήταν ένας διαθέσιμος ηλεκτρονικός υπολογιστής στο σπίτι. Και έτσι ξεκίνησε η εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων αλλά χωρίς να φαίνεται ακόμη γιατί ήταν νωρίς. Ερχόμαστε στο παρών και βλέπουμε πλέον σε συμμαθητές μας είτε να είναι πιο μπροστά σε μαθήματα είτε να είναι πιο πίσω. Και να λέμε γιατί να συμβαίνει αυτό αφού καλύπτεται υποθετικά σωστά η ύλη.
 
Παράλληλα οι γονείς μας τσακισμένοι από την οικονομία να πληρώνονται στο ανώτατο 800 ευρώ λόγο του περιορισμού της οικονομίας που ήταν αναπόφευκτο και να θέλουν να μορφωθούμε πληρώνουν φροντιστήρια τα οποία προσπαθούν να μην τρέχουν υπερβολικά για συμβαδίζουν με τα σχολεία. Έτσι λοιπόν είμαι ένας μαθητής Β' Λυκείου που είναι αβέβαιος για το μέλλον του και φοβάται ότι όταν θα πάει στις πανελλαδικές με κενά και άγχος δεν θα περάσει και θα αναγκαστεί να πληρώνει φροντιστήρια για έναν έξτρα χρόνο και να πάει να ξαναδώσει του χρόνου πανελλαδικές. Για αυτό λοιπόν ας σκεφτεί και κάποιος τους μαθητές που πλήττονται και όχι μόνο να λέμε χτίστηκαν νέα σχολεία, δόθηκαν τάμπλετ κ.α. για να φαίνεται ότι στηρίζουμε τους μαθητές. Γιατί μην ξεχνάτε ότι δεν είμαστε το φαίνεστε αλλά το είναι.Βοηθήστε έμπρακτα τους μαθητές.
 
 Στο δεύτερο κομμάτι που θέλω να επεκταθώ είναι για τους καθηγητές. Ας αναλογιστούμε ότι ο καθηγητικός κύκλος έχει να ανανεωθεί πλήρως εδώ και 30 χρόνια σχεδόν με αποτέλεσμα να είναι στα 60 οι περισσότεροι. Άρα ένα μεγάλο ποσοστό ανήκει σε ευπαθείς ομάδες και λόγο της ηλικίας αλλά και λόγο τον υποκείμενων νοσημάτων(κάπνισμα, καρκίνοι κ.α.). Επίσης και σε αυτούς είχατε υποσχεθεί rapid-test κάτι το οποίο δεν έγινε και πλέον αυτοί ερχόντουσαν σε επαφή με τον ιό. Επίσης όταν προσπάθησαν να σας μιλήσουν τους γυρίσατε την πλάτη και μετά από προσπάθειες καθίσατε στο τραπέζι να μιλήσετε χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Συνέχισε η χρονιά προσπαθώντας να μας καθοδηγούν και να μας μεταδίδουν την γνώση με το 100% κάτι το οποίο ήταν δύσκολο και από τα δημιουργηθέντα κενά της προηγούμενης χρονιάς αλλά και από ψυχολογική πίεση που είχε δημιουργηθεί σε όλους, προσπαθώντας να εγκλιματιστούμε στην νέα πραγματικότητα. Όταν ξανά κλείσαμε στις αρχές Νοέμβρη υποσχόσασταν ότι τα σχολεία θα ήταν τα πρώτα που θα άνοιγαν και τελικά αναφερόσασταν στα δημοτικά. Στα μέσα του Ιανουαρίου λέγατε ότι θα διενεργηθούν rapid-test σε καθηγητές και μαθητές κάτι το οποίο δεν έγινε. Και μας είπατε ότι θα δημιουργηθεί μία ιστοσελίδα ειδικά για αυτόν τον σκοπό. Και αναρωτιόμασταν αν απλά δεν θέλατε να ασχοληθείτε αυτουσίος ή απλά να λέτε ότι επειδή ο κόσμος δεν πάει να κάνει τεστ και δεν υπάρχει ατομική ευθύνη. Αντί λοιπόν να σκεφτούν οι καθηγητές ότι και καλά θα κάνουν μάθημα αλλά θα πληρώνομαι μας σκέφτηκαν και μας στηρίζουν μέχρι και σήμερα. Κάτι το οποίο έπρεπε πρωτίστως εσείς να κάνετε καθώς ψηφίζουμε για τους αντιπροσώπους μας στην Βουλή( η προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία είναι αντιπροσωπευτική δημοκρατία κάτι το οποίο εσείς μας μάθατε στην Γ Γυμνασίου και τώρα δεν το ακολουθείτε.
 
 Έτσι λοιπόν ως συμπέρασμα η κυβέρνηση έστρεψε την πλάτη της και στους μαθητές και στους καθηγητές που οι ίδιοι οι καθηγητές σας αντιπροσωπεύουν προσπαθώντας να μας κάνουν ικανά μέλη να κοινωνικοποιούνται, να είμαστε νομότυπα και σοβαρά μέλη της κοινωνίας ώστε εμείς να στελεχώσουμε την κυβέρνηση την οποία εσείς μας μειώνεται στα μάτια. Σας παρακαλώ ας ακουστεί η γνώμη μας κάπου καθώς δεν μας ακούει κανείς ούτε εμάς ούτε τους καθηγητές. Κάντε την παιδεία πιο προσιτή στα παιδιά όχι πιο μισητή.
 
Απλά καταλάβετε μας και σταθείτε στο πλάι μας και όχι απέναντι μας. Όχι να αναδεικνύεστε μέσα από πράξεις που υποβαθμίζουν την παιδεία. Αυτά είναι τα λίγα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στους μαθητές, καθηγητές και γονείς και δεν έχουν ειπωθεί όλα αλλά ας είμαστε λογικοί δεν έχουν δημιουργηθεί όλα από εσάς απλά κάποια βασικά.Και συγχωρέστε με αν σε κάποια σημεία δεν έχει συνοχή ο λόγος μου απλά τα προβλήματα είναι πολλά και δεν θέλω να γίνομαι κουραστικός.
 
Προβληματισμένος και αβέβαιος μαθητής Β' Λυκείου.
 
(τα στοιχεία του στη διάθεση του alfavita.gr)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
Η ιστορία των αρχαίων Αθηναίων λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη σημασία μιας αυστηρής, αλλά και δίκαιης, προσέγγισης στην προστασία των ευάλωτων...
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα