Συρίγος για τηλεκπαίδευση: Δεν μπορεί να συνεχιστεί
«Η τηλεκπαίδευση είναι σαν να μιλάς σε τοίχο. Δεν μπορεί να συνεχιστεί» είπε ο υφυπουργός Παιδείας στη Βουλή

Για την κατάσταση που επικρατεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την τηλεκπαίδευση μίλησε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος.

«Δεν νοείται πανεπιστήμιο χωρίς δια ζώσης εκπαίδευση» επισήμανε στη Βουλή απαντώντας σε ερώτηση για το κλείσιμο των πανεπιστημίων ο υφυπουργός Παιδείας.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παιδείας επικαλέστηκε τη δύσκολη κατάσταση από την πανδημία για να δικαιολογήσει την απόφαση της κυβέρνησης για τα κλειστά πανεπιστήμια.

«Είναι γεγονός ότι το εαρινό εξάμηνο αποφασίστηκε να γίνει με τηλεκπαίδευση. Θα δούμε τι θα γίνει ως προς την εξεταστική περίοδο, όταν θα έρθει η ώρα, ανάλογα με το ποια είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα», είπε.

«Τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν μας επιτρέπουν να ανοίξουμε τα πανεπιστήμια διά ζώσης» επισήμανε, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος της διασποράς.

«Επειδή έκανα μαθήματα με τηλεκπαίδευση κατά το εαρινό εξάμηνο του 2020, πιστέψτε με, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνεις. Είναι σαν να μιλάς σε έναν τοίχο, σε μια οθόνη. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα. Το κάνουμε εξ ανάγκης. Ούτε οι καθηγητές το θέλουν. Χάνεις τη ζωντάνια του μαθήματος, χάνεις τα πάντα. Είναι προφανές ότι γίνεται εξ ανάγκης. Ας αντιληφθούμε ότι η παρούσα κατάσταση είναι κάτι αντίστοιχο με συνθήκες παγκόσμιου πολέμου» τόνισε.

Στο αίτημα να γίνουν προσλήψεις επιστημονικού προσωπικού απάντησε πως κάτι τέτοιο «δεν είναι εφικτό», γιατί δεν είναι διαδικασίες που γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη και υπόκεινται σε δικαστική κρίση, ούτε καν σε βάθος εξαμήνου.

Όσον αφορά τα δίδακτρα, επιβεβαίωσε τον προσανατολισμό της κυβέρνησης για επιβολή διδάκτρων σε ξένους φοιτητές με το επιχείρημα πως «δεν είναι κακό» τα πανεπιστήμια να έχουν εισόδημα από τέτοιες δράσεις

Τα μέτρα προστασίας Υγείας

 «Ως προς τα μέτρα σε σχέση με τις υπηρεσίες καθαριότητας πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αυτήν τη στιγμή όλα τα ΑΕΙ έχουν πάρει την αναγκαία χρηματοδότηση για την παροχή υγειονομικού υλικού στους φοιτητές. Στις κτηριακές εγκαταστάσεις που λειτουργούν και ειδικά στις φοιτητικές εστίες υπάρχουν συνεργεία τα οποία καθαρίζουν. Και υπάρχουν και συγκεκριμένα σχέδια για να αντιμετωπιστεί έκτακτη ανάγκη» ανέφερε ο Άγγελος Συρίγος.

Κλινικές ασκήσεις: Στόχος μας να πραγματοποιηθούν οι πρακτικές

«Είναι γεγονός ότι οι ασκήσεις είναι κλινικές ασκήσεις, εργαστηριακές ασκήσεις, πρακτικές ασκήσεις. Απ’ όλες αυτές τις ασκήσεις μέχρι στιγμής γίνονται μόνο κλινικές ασκήσεις από φοιτητές του έκτου έτους των ιατρικών σχολών. Πρόθεσή μας είναι όποτε οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν και πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις στις άλλες περιπτώσεις, όπως επίσης, και να δούμε τι μπορεί να γίνει με ειδικές περιπτώσεις, όπως επί παραδείγματι τους φοιτητές των ΤΕΦΑ. Αντικειμενικά δεν μπορείς να κάνει με τηλεκπαίδευση εξετάσεις στον στίβο. Πώς να κάνεις τηλεκπαίδευση; Ή με τους φοιτητές επί παραδείγματι των γεωλογικών σχολών, οι οποίοι πρέπει να πάνε στο ορυχείο να κάνουν δύο εβδομάδες εκπαίδευση επί τόπου. Όλα αυτά τα εξετάζουμε, αλλά εξαρτώνται από τα επιδημιολογικά δεδομένα» υπογράμμισε ο υφυπουργός Παιδείας.

Πανεπιστημιακό προσωπικό: «Θέλουμε υψηλό επίπεδο»

«Υπάρχουν δύο προβλήματα. Το πρώτο είναι ότι θέλουμε υψηλό επίπεδο. Έτσι δεν είναι; Προφανώς! Λέτε, «βάλτε μέσα κόσμο για να διδάξει». Αν βάλουμε μέσα κόσμο, έτσι όπως το λέτε, θα πέσει το επίπεδο. Λέτε ότι δεν έχουμε δώσει θέσεις. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν δοθεί οι εξής θέσεις: Το 2019 πεντακόσιες, πάλι το 2019 διακόσιες και το 2020, στις 30 Σεπτεμβρίου, άλλες τριακόσιες πενήντα θέσεις -σύνολο χίλιες πενήντα θέσεις- συν διακόσιες ογδόντα θέσεις έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό και διακόσιες ογδόντα τέσσερις θέσεις που βασίζονται στο Προεδρικό Διάταγμα 407/1980. Ξέρετε ότι από τις τριακόσιες πενήντα που δόθηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου, είναι αμφίβολο αν έχει προχωρήσει η διαδικασία σε κάποιες από αυτές; Αυτό σας το αναφέρω, για να καταλάβετε πόσο εκτός πραγματικότητας είναι να λες «μπορώ να τρέξω μία γρήγορη διαδικασία», είπε.

Πρακτική άσκηση στην Ιατρική:  Μέχρι τώρα δεν προβλεπόταν τηλεκπαίδευση στο εαρινό εξάμηνο

«Αναρωτήθηκα κι εγώ για ποιο λόγο ήταν μόνο για το έκτο έτος (σ.σ. η πρακτική άσκηση). Η απάντηση ήταν ότι μέχρι τώρα ο προγραμματισμός δεν προέβλεπε ότι θα γινόταν τηλεκπαίδευση στο επόμενο χρονικό διάστημα, στο επόμενο εαρινό εξάμηνο, οπότε ήταν μόνο για τους τελειόφοιτους της Ιατρικής Σχολής. Όλα αυτά θα εξεταστούν στο επόμενο χρονικό διάστημα από την Επιτροπή των ειδικών και βάσει των εισηγήσεών της θα δούμε και εμείς πώς θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις αποφάσεις, για να μπορέσει να αποκατασταθεί η λειτουργία» κατέληξε.

ΚΚΕ: Με ευθύνη της κυβέρνησης τα πανεπιστήμια είναι κλειστά για τους φοιτητές και ανοιχτά για τα ΜΑΤ

Την εισβολή των ΜΑΤ με εντολή του εισαγγελέα, με αφορμή την κινητοποίηση φοιτητών στην Πρυτανεία του ΑΠΘ, κατήγγειλε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, μιλώντας στη Βουλή, επί της Ερώτησής του για το κλείσιμο των πανεπιστημίων εδώ και ένα χρόνο.

Για τους φοιτητές τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά εδώ και ένα χρόνο, αλλά για τα ΜΑΤ τα έχετε ανοιχτά, σημείωσε απευθυνόμενος στην κυβέρνηση και πρόσθεσε: «Βιάζεστε να εφαρμόσετε τον νόμο της καταστολής που ψηφίσατε πριν λίγες μέρες, καθόλου όμως δεν βιάζεστε να ανοίξετε τα πανεπιστήμια που είναι κλειστά εδώ κι ένα χρόνο. Ανάβετε το πράσινο φως στους επιχειρηματίες του Τουρισμού αλλά το εαρινό εξάμηνο των πανεπιστημίων το παραπέμπετε στην τηλεκπαίδευση».

Σημείωσε πως «από πέρσι που ξεκίνησε η πανδημία, τα μόνα που έκλεισαν και δεν άνοιξαν ποτέ, είναι τα πανεπιστήμια και αναφέρθηκε στις τραγικές συνέπειες που έχει αυτή η απόφαση όπως το ότι δεν πραγματοποιούνται εργαστήρια, κλινικές ασκήσεις, πρακτικές ασκήσεις ζωτικής σημασίας για την αφομοίωση της επιστημονικής γνώσης».

Υπογράμμισε πως ακόμα κι αυτή η πολυδιαφημισμένη τηλεκπαίδευση, εκτός του ότι αποκλείει πολλούς φοιτητές που δεν έχουν πρόσβαση, δεν αποτελεί παρά ένα υποκατάστατο της εκπαίδευσης και μάλιστα χαμηλής αξίας αφού η εκπαιδευτική διαδικασία αποστεώνεται από τη φυσική μετάδοση της γνώσης.

Στη δευτερολογία του ο Γ. Δελής επισήμανε ότι «αντί να ανοίξετε τις σχολές δίνετε 30 εκατομμύρια ευρώ για να ιδρύσετε πανεπιστημιακή αστυνομία για να προστατεύετε το μόνο τμήμα που σε όλο το διάστημα της δεν έπαψε να λειτουργεί ούτε λεπτό, οι επιχειρηματικές δραστηριότητες των πανεπιστημίων, τα ερευνητικά ινστιτούτα, τα εργαστήρια πιστοποίησης ποιότητα, τα ξενόγλωσσα τμήματα με δίδακτρα κ.α.».

Τα πανεπιστήμια μπορούν να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια επισήμανε ο Γ. Δελής, παρουσιάζοντας μία σειρά μέτρα προστασίας, όπως μικρότερα τμήματα, αξιοποιώντας χώρους του ΤΑΙΠΕΔ για χώρους διδασκαλίας, περισσότερες βάρδιες εργαστηρίων, προσλήψεις καθηγητών και επικουρικού προσωπικού.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Χωρίς προαγωγικές εξετάσεις φέτος σε Γυμνάσια-Λύκεια

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Κακοποίηση παιδιών: Όχι στη συγκάλυψη σε εκπαιδευτικά ιδρύματα
Κακοποίηση παιδιών: Όχι στη συγκάλυψη σε εκπαιδευτικά ιδρύματα
Αρσάκεια: Όχι στη συγκάλυψη της κακοποίησης παιδιών σε εκπαιδευτικά ιδρύματα λένε οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δευτεροβάθμιας...
Κακοποίηση παιδιών: Όχι στη συγκάλυψη σε εκπαιδευτικά ιδρύματα
Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος
Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος
Περισσότεροι από 20 μετασεισμοί άνω των 3 Ρίχτερ μετά τον τελευταίο σεισμό των 5,9 Ρίχτερ καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας στην Ελασσόνα
Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος
Αξιολογία και αξιολόγηση (Α΄Μέρος)
Αξιολογία και αξιολόγηση (Α΄Μέρος)
Γράφει για την αξιολόγηση ο Γιάννης Σπυράλατος είναι Θεολόγος, Φιλόλογος και Ιστορικός της Φιλοσοφίας, μέλος του ‘’Εκπαιδευτικού Ομίλου’’ και της ΣΕ...
Αξιολογία και αξιολόγηση (Α΄Μέρος)