Να αποσυρθεί άμεσα η υπουργική απόφαση για την παράταση του ωραρίου των νηπιαγωγών ζητά σε ανοιχτή της αποστολή το Συντονιστικό Νηπιαγωγών.
Παράλληλα, το συντονιστικό προτείνει μια σειρά από μέτρα για την ενίσχυση του δημόσιο σχολείου εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού:
Εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών με των άλλων εκπαιδευτικών ανεξάρτητα από την οργανικότητα
Μόνιμα προσωπικό καθαριότητας καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του Νηπιαγωγείου
Ουσιαστικά μέτρα για την ασφάλεια και υγιεινή των σχολείων
Πρόσληψη τραπεζοκόμων και σχολικών νοσηλευτών
Καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Το συντονιστικό καλεί στην κινητοποίηση της ΔΟΕ, στην είσοδο του υπουργείου Παιδείας.
Αναλυτικά:
Η εργαλειοποίηση της πανδημίας για να προχωρήσει κάθε αντιεκπαιδευτική «μεταρρύθμιση» που υπάρχει στην ατζέντα του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζεται με κλιμακούμενη ένταση, προκαλώντας την εκπαιδευτική κοινότητα και αδιαφορώντας για τον αγώνα των εκπαιδευτικών του δημόσιου σχολείου να το κρατήσουν όρθιο και να προστατέψουν την υγεία των μαθητών και των οικογενειών τους.
Για άλλη μια φορά η εκπαιδευτική κοινότητα έμεινε άναυδη με τη νέα απόφαση (ΦΕΚ83/Β/Αρ.Φ7/3625/Δ1/15-01-21) που υπέγραψε η νέα Υφυπουργός Παιδείας κ. Μακρή με θέμα «Τροποποίηση ώρας αποχώρησης Νηπιαγωγείου» που εκδόθηκε εν μία νυκτί και ήρθε όχι για να λύσει προβλήματα, αλλά στην πραγματικότητα να δημιουργήσει προβλήματα εκεί που δεν υπήρχαν.
Με πρόσχημα τα μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία των σχολείων το Υπουργείο αποφασίζει την παράταση του ωραρίου λειτουργίας του Νηπιαγωγείου κατά 10΄ ημερησίως από 13:00 σε 13:10.
Η ρύθμιση αυτή όχι μόνο δε συμβάλλει στην αποφυγή και προστασία από τη διάδοση του κορωνοϊού COVID-19, αλλά αντίθετα θέτει σε αυξημένο κίνδυνο την υγεία του μαθητικού πληθυσμού, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Αγνοεί τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και τις συνοδευτικές εγκυκλίους για την προστασία της δημόσιας υγείας που έχουν σταλεί σε προηγούμενες φάσεις, τις οποίες οι σχολικές μονάδες έχουν κληθεί και εφαρμόσει.
Σε πραγματικό χρόνο, αυτό μεταφράζεται σε ταυτόχρονο σχόλασμα δημοτικών και νηπιαγωγείων και επομένως για τα συστεγαζόμενα αυξημένος συνωστισμός ατόμων έξω από τα σχολεία.
Επιπλέον, δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα στους γονείς με παιδιά από μη συστεγαζόμενα (σε σχέση με την αποχώρηση), καθώς καλούνται να βρίσκονται ταυτόχρονα την ίδια ώρα σε διαφορετικά σχολεία για να παραλάβουν τα παιδιά τους.
Με δεδομένα πως α) οι Νηπιαγωγοί έχουν ήδη επιβαρυμένο ωράριο χωρίς διαλείμματα και μείωση ανάλογα με την προϋπηρεσία και β) το Νηπιαγωγείο είναι βαθμίδα της Εκπαίδευσης δομημένη πάνω στις ανάγκες των παιδιών και όχι κάποιας μειοψηφίας γονέων που επικοινωνούν και νομοθετούν τηλεφωνικά με το Υπουργείο
Ερωτούμε το Υπουργείο:
- Σε τι εξυπηρετεί αυτή η απόφαση όσον αφορά στην αποφυγή συνωστισμού, που επιβάλλεται σύμφωνα με τις εισηγήσεις της Εθνικής Επιτροπής προστασίας Δημόσιας Υγείας, οι οποίες μάλιστα αναφέρονται και στην εν λόγω απόφαση στην εγκύκλιο;
- Με ποιον τρόπο θα εφαρμοστεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου αυτή η αύξηση;
- Έχει εκδοθεί σχετική τροποποίηση Ωρολογίου Προγράμματος;
- Πώς θα αποφευχθεί ο συνωστισμός σε νηπιαγωγεία που είναι συστεγαζόμενα με δημοτικά σχολεία που σχολάνε στις 13:15μμ και σχεδόν συμπίπτει ο χρόνος αποχώρησης με αποτέλεσμα περισσότερα άτομα να βρίσκονται ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο;
- Πώς θα καταφέρει ένας γονέας – κηδεμόνας να προλάβει να παραλάβει το παιδί του από το δημοτικό που βρίσκεται σε απόσταση από το νηπιαγωγείο; Εκτός και βγουν στο δρόμο οι παππούδες δημιουργώντας μεγαλύτερο συνωστισμό και κίνδυνο για την υγεία τους.
- Πώς θα αποφευχθεί ο συνωστισμός όταν με την εφαρμογή της εγκυκλίου – απόφασης σε συστεγαζόμενα Δημοτικά ακυρώνεται η χρησιμοποίηση της β΄ εξόδου για τα παιδιά του Δημοτικού, αφού χρησιμοποιείται την ίδια ώρα από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου :
- Τι και ποιον εξυπηρετεί η αλλαγή στην ώρα αποχώρησης όταν:
Οι σύλλογοι διδασκόντων που γνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σχολείου (αριθμός εισόδων, συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, μετακινούμενα παιδιά με ταξί και λεωφορεία κ.ά.) έχουν διαμορφώσει και καθημερινά υλοποιούν τον τρόπο προσέλευσης και αποχώρησης προς τη δυνατότερη για τις συνθήκες αποφυγή συνωστισμού, όπως προβλέπεται από την υπ. αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 969 ΚΥΑ (ΦΕΚ B 23 – 08.01.2021);
Το Υπουργείο
- Αντί να φροντίσει για την εξασφάλιση κατάλληλων συνθηκών για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και τη δημιουργία τμημάτων με μείωση των μαθητών σε 12-15 ανά τάξη και σε περιπτώσεις που δεν είναι αυτό εφικτό σε εκ περιτροπής παρακολούθηση δια ζώσης μαθημάτων αποφάσισε τον μεγαλύτερο συνωστισμό εκτός των σχολείων.
- Αντί θα εξασφαλίσει νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν άλλες υπάρχουσες για να αποσυμφορηθούν συνεχίζει να στοιβάζει 25 μαθητές ανά τμήμα.
- Αντί να προσλάβει μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για να καλυφθούν οι ανάγκες προσλαμβάνει 3μηνίτες αναπληρωτές.
- Αντί να φροντίσει για την πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών (ένας νοσηλευτής σε κάθε σχολείο) ζητάει από τους εκπαιδευτικούς να ορίσουν έναν υπεύθυνο COVID σε κάθε σχολική μονάδα.
- Αντί να φροντίσει να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα μαθητές και εκπαιδευτικοί
ανοίγει τα σχολεία χωρίς κανένα μέτρο προφύλαξης!
Φτάνει πια ο εμπαιγμός και η αδιαφορία
Δε θα δεχτούμε άλλη αναλγησία και κοροϊδία
Απαιτούμε:
Να αποσυρθεί τώρα η ΥΑ (ΦΕΚ83/Αρ.Φ7/3625/Δ1/15-01-21) για την παράταση του ωραρίου των Νηπιαγωγείων
Εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών με των άλλων εκπαιδευτικών
ανεξάρτητα από την οργανικότητα.
Μόνιμα προσωπικό καθαριότητας καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του Νηπιαγωγείου
Ουσιαστικά μέτρα για την ασφάλεια και υγιεινή των σχολείων
Πρόσληψη τραπεζοκόμων και σχολικών νοσηλευτών
Καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
15 μαθητές ανά τμήμα
Όλοι στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που καλεί η ΔΟΕ στο ΥΠΑΙΘ
τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021 ώρα 14:00 (με κήρυξη 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη