Ο Νάο, ο εκπαιδευτικός-ρομπότ
Ο Νάο, ένας «εκπαιδευτικός»-ρομπότ βοηθάει μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος για την εισαγωγή της ρομποτικής στην εκπαίδευση

Όχι στη... Silicon Valley, αλλά στο Κέντρο Παιδιού και Γονέα στη Θεσσαλονίκη λαμβάνει χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πείραμα εισαγωγής της ρομποτικής στην εκπαίδευση και, συγκεκριμένα, στην ενίσχυση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

Ο Νάο, ένας «εκπαιδευτικός»-ρομπότ χρησιμοποιείται σε συνεδρίες με μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Κάθε συνάντηση πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη εκπαιδευτικού και ο μαθητής καλείται να λύνει ασκήσεις που υπαγορεύει ο Νάο και να αλληλεπιδρά με το ρομπότ.

«Υπάρχει το τρίγωνο εκπαιδευτικού-μαθητή-ρομπότ» αναφέρει η φιλόλογος και ειδική παιδαγωγός Ελπίδα Καραγεωργίου και εξηγεί πως κάθε συνεδρία διαρκεί 45 λεπτά. Κάθε μέρα ο Νάο υπαγορεύει διαφορετικές ασκήσεις, με διαβάθμιση δυσκολίας στην επίλυση.

«Σε ποια λέξη ακούς το γράμμα "φ"», λέει ο Νάο σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Το project πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Κύρος», ειδικά σχεδιασμένου για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

«Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά τρίτης και τετάρτης δημοτικού, όταν αρχίζουν και γίνονται εμφανή τα προβλήματα», αναλύει η κλινική ψυχολόγος Έφη Κουραμπά.

Οι πρώτες ενδείξεις είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές, ενώ την άνοιξη αναμένονται τα αποτελέσματα της έρευνας για την χρήση της ρομπτικής στην εκπαίδευση.

Πρόκληση η αποτελεσματική αντίδραση σε εξωτερικά ερεθίσματα

Αισιόδοξος εμφανίστηκε και ο καθηγητής Τεχνικών Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος Βασίλης Καμπουρλάζος. Ο Β. Καμπουρλάζος είναι επικεφαλής της ομάδας τεχνικών που έχει αναλάβει το εγχείρημα και «ενσωματώνει» τις κατευθύνσεις και τις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.

Η μεγαλύτερη πρόκληση, εξηγεί, είναι η αποτελεσματική διάδραση του ρομπότ με τον μαθητή και η εύστοχη αντίδρασή του στα εξωτερικά ερεθίσματα.

Ωστόσο, σημειώνει μέχρι στιγμής λειτουργεί σε απολύτως ελεγχόμενο περιβάλλον, ενώ σε μια τυπική, «πραγματική τάξη» μπορεί να συμβεί κάθε λογής απρόοπτο, στο οποίο δεν θα μπορεί να αντιδράσει. Σε κάθε περίπτωση, διατηρεί την αισιοδοξία του για μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στο μέλλον.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον ρεπορτάζ της ΕΡΤ:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskala
Αλήθεια γνωρίζετε ποιοι είναι οι πιο «προσοντούχοι» και παράλληλα οι πιο κακοπληρωμένοι υπάλληλοι στο Δημόσιο;
Ο κλάδος των εκπαιδευτικών πρωταθλητής στα πτυχία και τα μεταπτυχιακά — ουραγός στους μισθούς
Αλήθεια γνωρίζετε ποιοι είναι οι πιο «προσοντούχοι» και παράλληλα οι πιο κακοπληρωμένοι υπάλληλοι στο Δημόσιο;
PANELLINIES
Πανελλήνιες 2025: Τι ρόλο παίζει η διατροφή στην απόδοση των υποψηφίων
Η σωστή διατροφή αποτελεί κλειδί για τη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη διαχείριση του άγχους στη διάρκεια των εξετάσεων
Πανελλήνιες 2025: Τι ρόλο παίζει η διατροφή στην απόδοση των υποψηφίων