Ο Νάο, ο εκπαιδευτικός-ρομπότ
Ο Νάο, ένας «εκπαιδευτικός»-ρομπότ βοηθάει μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος για την εισαγωγή της ρομποτικής στην εκπαίδευση

Όχι στη... Silicon Valley, αλλά στο Κέντρο Παιδιού και Γονέα στη Θεσσαλονίκη λαμβάνει χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πείραμα εισαγωγής της ρομποτικής στην εκπαίδευση και, συγκεκριμένα, στην ενίσχυση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

Ο Νάο, ένας «εκπαιδευτικός»-ρομπότ χρησιμοποιείται σε συνεδρίες με μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Κάθε συνάντηση πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη εκπαιδευτικού και ο μαθητής καλείται να λύνει ασκήσεις που υπαγορεύει ο Νάο και να αλληλεπιδρά με το ρομπότ.

«Υπάρχει το τρίγωνο εκπαιδευτικού-μαθητή-ρομπότ» αναφέρει η φιλόλογος και ειδική παιδαγωγός Ελπίδα Καραγεωργίου και εξηγεί πως κάθε συνεδρία διαρκεί 45 λεπτά. Κάθε μέρα ο Νάο υπαγορεύει διαφορετικές ασκήσεις, με διαβάθμιση δυσκολίας στην επίλυση.

«Σε ποια λέξη ακούς το γράμμα "φ"», λέει ο Νάο σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Το project πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Κύρος», ειδικά σχεδιασμένου για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

«Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά τρίτης και τετάρτης δημοτικού, όταν αρχίζουν και γίνονται εμφανή τα προβλήματα», αναλύει η κλινική ψυχολόγος Έφη Κουραμπά.

Οι πρώτες ενδείξεις είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές, ενώ την άνοιξη αναμένονται τα αποτελέσματα της έρευνας για την χρήση της ρομπτικής στην εκπαίδευση.

Πρόκληση η αποτελεσματική αντίδραση σε εξωτερικά ερεθίσματα

Αισιόδοξος εμφανίστηκε και ο καθηγητής Τεχνικών Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος Βασίλης Καμπουρλάζος. Ο Β. Καμπουρλάζος είναι επικεφαλής της ομάδας τεχνικών που έχει αναλάβει το εγχείρημα και «ενσωματώνει» τις κατευθύνσεις και τις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.

Η μεγαλύτερη πρόκληση, εξηγεί, είναι η αποτελεσματική διάδραση του ρομπότ με τον μαθητή και η εύστοχη αντίδρασή του στα εξωτερικά ερεθίσματα.

Ωστόσο, σημειώνει μέχρι στιγμής λειτουργεί σε απολύτως ελεγχόμενο περιβάλλον, ενώ σε μια τυπική, «πραγματική τάξη» μπορεί να συμβεί κάθε λογής απρόοπτο, στο οποίο δεν θα μπορεί να αντιδράσει. Σε κάθε περίπτωση, διατηρεί την αισιοδοξία του για μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στο μέλλον.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον ρεπορτάζ της ΕΡΤ:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»