Ο Νάο, ο εκπαιδευτικός-ρομπότ
Ο Νάο, ένας «εκπαιδευτικός»-ρομπότ βοηθάει μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος για την εισαγωγή της ρομποτικής στην εκπαίδευση

Όχι στη... Silicon Valley, αλλά στο Κέντρο Παιδιού και Γονέα στη Θεσσαλονίκη λαμβάνει χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πείραμα εισαγωγής της ρομποτικής στην εκπαίδευση και, συγκεκριμένα, στην ενίσχυση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

Ο Νάο, ένας «εκπαιδευτικός»-ρομπότ χρησιμοποιείται σε συνεδρίες με μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Κάθε συνάντηση πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη εκπαιδευτικού και ο μαθητής καλείται να λύνει ασκήσεις που υπαγορεύει ο Νάο και να αλληλεπιδρά με το ρομπότ.

«Υπάρχει το τρίγωνο εκπαιδευτικού-μαθητή-ρομπότ» αναφέρει η φιλόλογος και ειδική παιδαγωγός Ελπίδα Καραγεωργίου και εξηγεί πως κάθε συνεδρία διαρκεί 45 λεπτά. Κάθε μέρα ο Νάο υπαγορεύει διαφορετικές ασκήσεις, με διαβάθμιση δυσκολίας στην επίλυση.

«Σε ποια λέξη ακούς το γράμμα "φ"», λέει ο Νάο σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Το project πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Κύρος», ειδικά σχεδιασμένου για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

«Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά τρίτης και τετάρτης δημοτικού, όταν αρχίζουν και γίνονται εμφανή τα προβλήματα», αναλύει η κλινική ψυχολόγος Έφη Κουραμπά.

Οι πρώτες ενδείξεις είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές, ενώ την άνοιξη αναμένονται τα αποτελέσματα της έρευνας για την χρήση της ρομπτικής στην εκπαίδευση.

Πρόκληση η αποτελεσματική αντίδραση σε εξωτερικά ερεθίσματα

Αισιόδοξος εμφανίστηκε και ο καθηγητής Τεχνικών Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος Βασίλης Καμπουρλάζος. Ο Β. Καμπουρλάζος είναι επικεφαλής της ομάδας τεχνικών που έχει αναλάβει το εγχείρημα και «ενσωματώνει» τις κατευθύνσεις και τις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.

Η μεγαλύτερη πρόκληση, εξηγεί, είναι η αποτελεσματική διάδραση του ρομπότ με τον μαθητή και η εύστοχη αντίδρασή του στα εξωτερικά ερεθίσματα.

Ωστόσο, σημειώνει μέχρι στιγμής λειτουργεί σε απολύτως ελεγχόμενο περιβάλλον, ενώ σε μια τυπική, «πραγματική τάξη» μπορεί να συμβεί κάθε λογής απρόοπτο, στο οποίο δεν θα μπορεί να αντιδράσει. Σε κάθε περίπτωση, διατηρεί την αισιοδοξία του για μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στο μέλλον.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον ρεπορτάζ της ΕΡΤ:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

9 «αθώες» καθημερινές συνήθειες που αφαιρούν χρόνια ζωής
Είναι σωστό να σβήνουμε την τηλεόραση από το πολύπριζο;
Η πρακτική αυτή έχει αποκτήσει δημοτικότητα κυρίως για λόγους εξοικονόμησης ρεύματος. Ωστόσο, κρύβει κινδύνους για τη μακροχρόνια λειτουργία της...
Είναι σωστό να σβήνουμε την τηλεόραση από το πολύπριζο;
trofes-stomaxi-512x320.jpg
Πόνος στο στομάχι: Τι σημαίνει και πώς να τον αντιμετωπίσετε
Συχνά σχετίζεται με πεπτικές διαταραχές, όπως η δυσπεψία ή η γαστρίτιδα, αλλά δεν αποκλείεται να αποτελεί ένδειξη πιο επικίνδυνων παθήσεων, όπως...
Πόνος στο στομάχι: Τι σημαίνει και πώς να τον αντιμετωπίσετε