«Αφήνουν έκθετους εκπαιδευτικούς και μαθητές λίγο πριν το άνοιγμα των σχολείων»
«Ακόμα και οι δημόσιες δεσμεύσεις πως άμεσα θα προσληφθεί προσωπικό για την καθαριότητα των σχολείων και πως την 1η Σεπτέμβρη όλες οι μονάδες θα είναι εξοπλισμένες με επαρκή υγειονομικό υλικό αποτελούν ένα ακόμα μεγάλο κυβερνητικό ψέμα», σμειώνει στην ανακοίνωσή του ο Εκπαιδευτικός Όμιλος - Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

Έκθετους αφήνει η κυβέρνηση εκπαιδευτικούς και μαθητές, δύο μόλις 24ωρα πριν το επίσημα άνοιγμα των σχολείων της χώρας, όπως καταγγέλλει ο  «Εκπαιδευτικός Όμιλος - Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης».

Σε σχετική ανακοίνωση τονίζεται χαρακτηριστικά ότι «ακόμα και οι δημόσιες δεσμεύσεις πως άμεσα θα προσληφθεί προσωπικό για την καθαριότητα των σχολείων και πως την 1η Σεπτέμβρη όλες οι μονάδες θα είναι εξοπλισμένες με επαρκή υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά κλπ) αποτελούν ένα ακόμα μεγάλο κυβερνητικό ψέμα».

Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος καλεί εκπαιδετυικούς, γονείς και μαθητές σε συσπείρωση στα σωματεία, τους συλλόγους και τις γενικές συνελεύσεις.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Εκπαιδευτικού Ομίλου:

Με την αύξηση των καθημερινών καταγεγραμμένων κρουσμάτων covid-19 βλέπουμε να επαναλαμβάνεται μπροστά μας το ίδιο έργο που παίχτηκε την προηγούμενη άνοιξη. Η κυβέρνηση προχωρά στη λήψη μέτρων που στόχο έχουν υποτίθεται την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού και την ίδια ώρα αφήνει για μια ακόμα φορά εντελώς ανοχύρωτο το δημόσιο σύστημα υγείας. Τι κι αν γιατροί και νοσηλευτές έχουν τοποθετηθεί επανειλημμένα μέσω των συνδικαλιστικών τους ενώσεων για τις τραγικές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, σε κρεβάτια ΜΕΘ και σε ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό; Οι στόχοι και οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι ξεκάθαροι: ούτε μισό ευρώ για την ενίσχυση και θωράκιση του ΕΣΥ, παρόλο που ένα ισχυρό δημόσιο σύστημα υγείας είναι το μόνο ικανό να αντιμετωπίσει ουσιαστικά το πρόβλημα της πανδημίας. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τη Δημόσια Εκπαίδευση που βρίσκεται αυτές τις ημέρες στο επίκεντρο του δημόσιου λόγου. Η Κεραμέως υπήρξε σαφής. Τα μικρά τμήματα, οι επιπλέον διορισμοί εκπαιδευτικών κλπ κοστίζουν πολλά!

Η κυβέρνηση προσφεύγει για μια ακόμα φορά στην υιοθέτηση μέτρων απαγορεύσεων και καταστολής. Ταυτόχρονα, ανασύρει για μια ακόμα φορά από το ιδεολογικό της οπλοστάσιο, την αντιδραστική θεωρία της ατομικής ευθύνης, στρέφοντας μάλιστα αυτή την περίοδο τα πυρά της ενάντια στους “ανεύθυνους” νέους που ξενυχτούν και συνωστίζονται στα μπαρ και στα πάρτυ!
Και όλα αυτά για να συγκαλύψουν πρώτα τις εγκληματικές συνέπειες της δικής τους πολιτικής και ταυτόχρονα την καλπάζουσα οικονομική κρίση που τώρα, έπειτα από την καταβύθιση της “βαριάς” βιομηχανίας του τουρισμού, παίρνει ολοένα και εκρηκτικότερες διαστάσεις. Επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά πως η πανδημία αποτέλεσε το πρόσχημα για να περάσει η νέα αντιλαϊκή επέλαση και να επιβληθούν πλήθος αντεργατικών μέτρων που τσακίζουν μισθούς, που συνθλίβουν τις εργασιακές σχέσεις, που καταδικάζουν το μισό και πλέον ενεργό πληθυσμό στην ανεργία ή μισοανεργία.

Στην εκπαίδευση, η στάση της κυβέρνησης απέναντι στο ζήτημα του κλεισίματος ή του ανοίγματος των σχολείων κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας, φανέρωσαν εκτός των άλλων τις προχειρότητες, τις αντιφάσεις και τις παλινωδίες της πολιτικής της. Τελικά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, παρά τις αρχικές και αυστηρές της δεσμεύσεις πως τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτέμβρη, αποφασίζει να ξαναφέρει τους μαθητές πίσω στα θρανία τελικά στις 14 του μήνα σε μια κίνηση φανερής αναδίπλωσης. Αυτό που κανείς δεν αμφισβητεί είναι πως το ΥΠΑΙΘ δεν πράττει τίποτα ώστε να διασφαλίσει την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Στις δύο δημόσιες εμφανίσεις της η Κεραμέως παρουσίασε αφηρημένα σχέδια επί χάρτου που εξαντλήθηκαν στην πολυσυζητημένη χρήση της μάσκας και στο παγουρίνο – προσφορά του ιδρύματος “Λασκαρίδη”. Η υπουργός Παιδείας εισηγείται στους εκπαιδευτικούς να αυστηροποιήσουν μάλιστα τη στάση τους απέναντι στους μαθητές, μοιράζοντας αποβολές και ποινές σε όσους δεν υπακούουν στη χρήση της μάσκας. Δεν χάνει την ευκαιρία η υπουργός να θυμίζει στην εκπαιδευτική κοινότητα πως η πολιτική της είναι συνώνυμο του αυταρισχμού και της καταστολής.

Αλλά ακόμα και οι δημόσιες δεσμεύσεις πως άμεσα θα προσληφθεί προσωπικό για την καθαριότητα των σχολείων και πως την 1η Σεπτέμβρη όλες οι μονάδες θα είναι εξοπλισμένες με επαρκή υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά κλπ) αποτελούν ένα ακόμα μεγάλο κυβερνητικό ψέμα. Σήμερα -και ενώ έχει διανυθεί ήδη η πρώτη εβδομάδα από την επιστροφή των εκπαιδευτικών στα σχολεία- τίποτα απ’ όλα αυτά δεν έχει υλοποιηθεί, όπως μάλιστα καταγγέλλουν πολλά εκπαιδευτικά σωματεία από όλη τη χώρα.

Ακόμα παραπέρα το ΥΠΑΙΘ δεν έκανε το παραμικρό ώστε να μειωθούν οι μαθητές στους 15 ανά αίθουσα, προσλαμβάνοντας παράλληλα επιπλέον εκπαιδευτικούς ώστε να καλυφθούν όλες οι πρόσθετες ανάγκες στα σχολεία. Αντίθετα επιστράτευσε τους περίφημους “ειδικούς”, σαν τον Γκ. Μαγιορκίνη, οι οποίοι σε ρόλο κυβερνητικής μαριονέτας αναμασούσαν σαθρά επιχειρήματα που προσβάλλουν και την κοινή λογική, πως τάχα οι 15 μαθητές αποτελούν μεγαλύτερη απειλή για την μετάδοση του ιού, απ’ ό,τι οι 25! Ακόμα και η ίδια η Κεραμέως κατέφυγε στο χυδαίο επιχείρημα του μέσου όρου των 17 παιδιών για να στηρίξει τις πολιτικές της επιλογές.

Επιπλέον το ΥΠΑΙΘ έκανε φανερές και τις κρυφές του επιδιώξεις σε ό,τι αφορά τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα μέσα στον Αύγουστο, με τη μορφή Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, θεσμοθέτησε την “εξ αποστάσεως εκπαίδευση” ανεξάρτητα από τη λειτουργία των σχολείων. Έτσι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, εξειδικεύοντας στην εκπαίδευση το μέτρο της τηλεργασίας, εγκαινιάζει μια νέα περίοδο που μπορεί να αξιοποιεί το μέτρο αυτό ως “αντίβαρο” στη λογική πάντα των περικοπών δαπανών. Άλλωστε η Κεραμέως, αφού πρώτα κοστολόγησε τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στα 11 εκατ. ευρώ, πράγμα που συνιστά ένα ακόμα κυβερνητικό ψέμα, στη συνέχεια ξεκαθάρισε πως “το κράτος δεν μπορεί να σηκώσει αυτό το βάρος”. Βέβαια την ώρα που προχωρούσε σε αυτές τις δηλώσεις και μοίραζε χαμόγελα και συμπάθεια στους εκπαιδευτικούς, παράλληλα υποκλινόνταν και ευχαριστούσε τους πολυεθνικούς και ντόπιους κολοσσούς της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών (CISCO, Cosmote, Wind, Vodafone κλπ) με τους οποίους μόλις λίγο νωρίτερα είχε υπογράψει τις σχετικές συμφωνίες συνεργασίας, με το αζημίωτο πάντα!
Κοντολογίς λοιπόν αντί το ΥΠΑΙΘ να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών και να στηρίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, αντίθετα γυρνά για μια ακόμα φορά την πλάτη σ’ εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, πετά το μπαλάκι των ευθυνών σ’ αυτούς και συνεχίζει ακάθεκτο υλοποιώντας όλη την αντιδραστική και αντιεκπαιδευτική του ατζέντα.

Απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση και μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων, η εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, πρέπει να καταγγείλουν τους φανερούς και κρυφούς σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘ. Μέσα από τα εκπαιδευτικά σωματεία (ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ) και τις Γενικές Συνελεύσεις οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προτάξουν με αγωνιστικό τρόπο τα αιτήματα πάλης που αφορούν στη λειτουργία των σχολείων με όρους που διασφαλίζουν την υγεία των μαθητών, απαιτώντας να μειωθούν δραστικά οι μαθητές στις αίθουσες, να διοριστούν άμεσα μόνιμοι εκπαιδευτικοί για να καλύψουν όλες τις ανάγκες των σχολείων, να εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με τα απαραίτητα μέσα υγιεινής με την ευθύνη του κράτους. Να προσληφθεί ο απαιτούμενος αριθμός του εργατικού προσωπικού στον τομέα της καθαριότητας. Να καταστήσουν σαφές ότι οι αντιδραστικές μεθοδεύσεις του ΥΠΑΙΘ, με όχημα την “εξ αποστάσεως εκπαίδευση” δεν θα περάσουν. Παράλληλα να καταγγείλουν και να απορρίψουν όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (τράπεζα θεμάτων, αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών κλπ) που επιχειρεί τώρα να εφαρμόσει το ΥΠΑΙΘ. Σε μια τέτοια κατεύθυνση και μπροστά στην εξελισσόμενη πανδημία είναι ανάγκη να συγκροτηθεί ένα κοινό αγωνιστικό μέτωπο εκπαιδευτικών και υγειονομικών, με την ευθύνη των συνδικάτων, για την υπεράσπιση της Δημόσιας Υγείας και Παιδείας του λαού, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής - 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
Μέχρι και την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλήνιες 2025, οι υποψήφιοι και απόφοιτοι...
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής - 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση