Barbie
«Κοινωνική κατασκευή λοιπόν ότι τα μαθηματικά είναι ανδρική υπόθεση, όπως και η αντίληψη ότι κάποιος ή γεννιέται με μαθηματικές ικανότητες ή όχι»

Το 1992 κυκλοφόρησε μια από τις πιο αμφιλεγόμενες κούκλες Barbie. Ήταν η έφηβη Barbie η οποία ήταν ομιλούσα και προγραμματισμένη να λέει εκφράσεις όπως: "άραγε θα έχουμε αρκετά ρούχα;" ή "αγαπώ τα ψώνια!" ενισχύοντας την καταναλωτική συμπεριφορά των εφήβων. Παρόλα αυτά ο οργανισμός A.A.U.W. (American Association of University Women) ενοχλήθηκε περισσότερο με την έκφραση "Τα Μαθηματικά είναι δύσκολα!" αναγκάζοντας την Mattel να την αποσύρει από το λεξικό της Barbie.

Η ιδέα αυτή δυστυχώς υποβόσκει ακόμη και σήμερα δυναμώνοντας το στερεότυπο ότι οι γυναίκες δεν τα καταφέρνουν στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά λόγω βιολογικών ανεπαρκειών.

Δεκάδες έρευνες που έχουν δημοσιευθεί καταρρίπτουν τον μύθο πως υπάρχουν διαφορές στην εγκεφαλική λειτουργία των αγοριών και των κοριτσιών που να δικαιολογούν αποκλίσεις στις μαθηματικές ικανότητες, οδηγώντας μας στο να ξανασκεφτούμε τις προσδοκίες που έχουμε για όσα μπορούν τα παιδιά να καταφέρουν στα μαθηματικά.

"Ακόμη και βιολογικοί παράγοντες να υπάρχουν, δεν παίζουν ρόλο αν αυτοί δεν ενεργοποιηθούν από τις κοινωνικές συνθήκες" υποστηρίζουν καθηγητές Κοινωνιολογίας.

Τι γίνεται όμως σήμερα στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Η επιλογή κλίσεων και η εξάσκηση ικανοτήτων των μαθητών συνεχίζει να γίνεται με την προκατάληψη του φύλλου. Από ερευνητικά δεδομένα δάσκαλοι και καθηγητές φαίνεται και σήμερα να δίνουν λιγότερη προσοχή στα κορίτσια απ' ότι στα αγόρια όσον αφορά τα μαθήματα των θετικών κατευθύνσεων , καλώντας πιο συχνά τα αγόρια για την λύση ασκήσεων και επαινώντας τα περισσότερο από τις συμμαθήτριές τους. Αυτό σαφώς οφείλεται και στο ότι τα κορίτσια θεωρούνται πιο εργατικά, προσεκτικά και ήσυχα μέσα στην τάξη, γεγονός που τελικά στρέφεται εναντίον τους , καθώς οι διδάσκοντες δίνουν περισσότερη σημασία στους πιο ανήσυχους, δηλαδή τα αγόρια. Οι στερεότυποι ρόλοι ανδρών γυναικών ακόμα και μέσα στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία είναι εμφανείς, αφού στην Ελλάδα για παράδειγμα, άνδρες είναι το 74% των μαθηματικών και το 67% των φυσικών στα σχολεία , στερώντας από τα κορίτσια θηλυκά πρότυπα συμπεριφοράς στις θετικές επιστήμες.

Κοινωνική κατασκευή λοιπόν ότι τα μαθηματικά είναι ανδρική υπόθεση, όπως και η αντίληψη ότι κάποιος ή γεννιέται με μαθηματικές ικανότητες ή όχι.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Κ. Μητσοτάκης: Η εξωστρέφεια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προχωρά – 33 νέα αγγλόφωνα προγράμματα στο ΕΚΠΑ
Εξωστρέφεια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αγγλόφωνα προγράμματα στο ΕΚΠΑ και ενίσχυση των Πειραματικών Σχολείων εκτός Αττικής – Το μήνυμα του...
Κ. Μητσοτάκης: Η εξωστρέφεια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προχωρά – 33 νέα αγγλόφωνα προγράμματα στο ΕΚΠΑ
Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης προς αγρότες: «Διάλογος δεν γίνεται με τελεσίγραφα και μπλόκα»
«Τα μπλόκα υπονομεύουν τον αγώνα σας» - Έκπληκτος από το «όχι» των αγροτών στη συνάντηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης προς αγρότες: «Διάλογος δεν γίνεται με τελεσίγραφα και μπλόκα»
καιρός
Καιρός: Προ των πυλών η κακοκαιρία - Ραγδαία αλλαγή με βροχές, καταιγίδες και χιόνια
Τέλος στην «ασπίδα» του αφρικανικού αντικυκλώνα - Πότε αλλάζει το σκηνικό, ποιες περιοχές μπαίνουν στο στόχαστρο
Καιρός: Προ των πυλών η κακοκαιρία - Ραγδαία αλλαγή με βροχές, καταιγίδες και χιόνια