Κορονοϊός: Χρέος των επιστημόνων να απαιτήσουν λιγότερους μαθητές στις τάξεις από Σεπτέμβριο
Ανοιχτή επιστολή προς τους επιστήμονες – μέλη της επιτροπής του Υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση του covid-19

Κυρίες και Κύριοι

Μία από τις θεματικές ενότητες στις οποίες εκπαιδεύονται οι μαθητές και οι μαθήτριές μας στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας είναι αυτή που αφορά στον κοινωνικό ρόλο των επιστημόνων και γενικότερα των πνευματικών ανθρώπων. Εκεί τα παιδιά μας, ανάμεσα σε άλλα, διαβάζουν κείμενα και γράφουν δικά τους, στα οποία παρουσιάζονται οι επιστήμονες να πρέπει να στρατεύονται πάντα για το καλό του συνόλου, να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να μην υπηρετούν σκοπιμότητες πολιτικές ή οικονομικές, να προασπίζουν και να φανερώνουν την αλήθεια, να επιδεικνύουν αλτρουιστική διάθεση, να είναι μπροστάρηδες στις κοινωνικές διεκδικήσεις, να αγωνίζονται για το κοινωνικό καλό, να προστατεύουν τα δικαιώματα όλων, να στέκονται απέναντι στην εξουσία κι όχι δίπλα της, όταν αυτό επιβάλλει το γενικό καλό… Ο κατάλογος των απόψεων που δυστυχώς ακόμα και σήμερα «παπαγαλίζει» ο μαθητικός πληθυσμός των σχολείων μας είναι μακρύς και πάντα υπάρχει η ελπίδα ότι μέσα από αυτά τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα θα μείνει και κάτι ως πίστη και ως αξία και στη ζωή τους μετά το σχολείο.

Περιμένοντας το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη ακούμε τους επιστήμονες να μιλούν για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για εκ περιτροπής διδασκαλία, για υποχρεωτική χρήση μάσκας (πολλοί από εμάς που γνωρίζουμε καλά τη σχολική πραγματικότητα γελάμε ήδη πικρά με πολλά από αυτά), αλλά δεν έχω ακούσει από κανέναν/καμιά (ας με συγχωρήσει κάποιος/α που μπορεί να έχει εκφράσει μια τέτοια θέση, αλλά δεν έπεσε στην αντίληψή μου) να μιλάει για κανονική λειτουργία των σχολείων με τμήματα με μειωμένο αριθμό μαθητών/τριών (μάξιμουμ 15), για διορισμούς χιλιάδων εκπαιδευτικών, ώστε να αντιμετωπιστεί το θέμα του πολλαπλασιασμού των ωρών διδασκαλίας, και για δημιουργία αιθουσών διδασκαλίας που θα εξασφαλίζουν τους αναγκαίους όρους για την προστασία της υγείας. Αυτό είναι το χρέος της πνευματικής και επιστημονικής ηγεσίας σήμερα: να απαιτήσουν από την πολιτική ηγεσία τον μόνο ρεαλιστικό όρο για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και τη διασφάλιση της δημόσια υγείας. Ομαλή λειτουργία των σχολείων και δημόσια υγεία σε τάξεις κλουβιά όπου στοιβάζονται 25-27 άτομα μαζί με τον δάσκαλό τους δεν μπορεί να υπάρξει. Ήδη άλλες χώρες, μαθαίνουμε ότι προχωρούν σε ένα τέτοιο σχεδιασμό. Και ας μη βιαστεί να πει κανείς/καμιά ότι αυτά δεν μπορούν να γίνουν στη μικρή φτωχή Ελλάδα, γιατί αυτό είναι το χρέος των πολιτικών εξουσιών. Τὸ παρὸν γὰρ αἰεὶ βαρὺ τοῖς ὑπηκόοις, που έλεγε κι ο Θουκυδίδης.

Κυρίες και κύριοι της επιστημονικής κοινότητας στον χώρο της δημόσιας υγείας, αναμένουμε την ανάληψη των ευθυνών σας, όπως αυτές θα εκφραστούν στις προτάσεις – απαιτήσεις σας από την πολιτική ηγεσία για τη λειτουργία των σχολείων κατά τη νέα σχολική χρονιά.

                                                                                                     Βασιλική Σταμάτη

                                                                                                     Μητέρα - Εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
ερασαμους
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»
Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική...
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»