νικη_κεραμέως
«Η κυρία Κεραμέως δεν εκσυγχρονίζει αλλά υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, το γυρίζει χρόνια πίσω. Δε θέλει σκεπτόμενα άτομα, θέλει προφανώς μελλοντικούς ψηφοφόρους. Ο σκεπτόμενος άνθρωπος δεν τους αρέσει γιατί δε χειραγωγείται.»

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Το τελευταίο διάστημα βιώνουμε καταστάσεις που δεν ταιριάζουν σίγουρα στο 2020. Είναι σαν να έχουμε μπει σε μια χρονοκάψουλα και έχουμε μεταφερθεί 60 χρόνια πίσω.

Ζούμε λοιπόν στη δεκαετία του 60 στο χώρο της εκπαίδευσης. Λαμβάνονται αποφάσεις που μας γυρίζουν χρόνια πίσω και μας κάνουν πραγματικά να απορούμε για το πώς αντιλαμβάνεται τον εκσυγχρονισμό του Δημόσιου Σχολείου η κυρία Κεραμέως.

Έχουμε και λέμε:

Α. Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών, μια απόφαση αναχρονιστική που κάθε άλλο βοηθά στον εκσυγχρονισμό του σχολείου.

Β. Κατάργηση της Κοινωνιολογίας, υποτίμηση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών, μείωση των ωρών διδασκαλίας της Πολιτικής Παιδείας.

Η υπουργός καταργεί ή αφαιρεί ώρες από μαθήματα που έθιγαν σοβαρά ζητήματα όπως η μετανάστευση, τα δικαιώματα του πολίτη, η φτώχεια, η ανεργία, τα κοινωνικά κινήματα. Μαθήματα που έβαζαν τους μαθητές μας σε διαδικασία να σκεφτούν για το πώς λειτουργεί το δημοκρατικό πολίτευμα, που ανέπτυσσαν το κριτικό τους πνεύμα ,που τους έβαζαν σε διαδικασία συζήτησης και ξεκλείδωναν ακόμη και αδιάφορους μαθητές.

Πώς επαίρεσαι ότι εκσυγχρονίζεις το σχολείο, όταν υποβαθμίζεις μαθήματα που προάγουν  το διάλογο και την κριτική σκέψη;

Γ. Αφαιρούνται οι ώρες Γεωλογίας από το Λύκειο,  αφαιρείται το μάθημα επιλογής της Α Λυκείου της Καλλιτεχνικής παιδείας, και το μάθημα κατεύθυνσης του Ελεύθερου η Γραμμικού σχεδίου στην Γ Λυκείου. Συνολικά δε, η καλλιτεχνική παιδεία, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση περιορίζεται.

Όλες αυτές οι αποφάσεις θα έχουν και τον αντίκτυπό τους.

Εκατοντάδες συνάδελφοι θα βρεθούν χωρίς ωράριο και θα τρέχουν σε τρία και τέσσερα σχολεία για να συμπληρώσουν.

Ακόμη πιο σημαντικό όμως τι μαθητές και τι ανθρώπους θέλουν να διαμορφώσουν αυτές οι αλλαγές.

Το Υπουργείο αν ήθελε μαθητές σκεπτόμενους, με κριτική ικανότητα, με δημιουργικό πνεύμα, με καλαισθησία και αγάπη για κάθε μορφή τέχνης, δε θα έπαιρνε τέτοιου είδους αποφάσεις.

Η Κυρία Κεραμέως αντιθέτως θεωρεί ότι στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, βοηθά περισσότερο η αποστήθιση μιας μετάφρασης Λατινικών, παρά μια συζήτηση για την ανεργία ή το ρατσισμό.

Η κυρία Κεραμέως δεν εκσυγχρονίζει αλλά υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, το γυρίζει χρόνια πίσω. Δε θέλει σκεπτόμενα άτομα, θέλει προφανώς μελλοντικούς ψηφοφόρους. Ο σκεπτόμενος άνθρωπος δεν τους αρέσει γιατί δε χειραγωγείται. Δεν θέλουν λοιπόν και τα μαθήματα που ανοίγουν το μυαλό του ανθρώπου, τα εξοβελίζουν σιγά σιγά από το δημόσιο σχολείο.

Θα μείνουμε απαθείς θεατές στην υποβάθμιση και την οπισθοδρόμηση του δημόσιου σχολείου;

Θα επιτρέψουμε να επιβάλλει η κυρία Κεραμέως τον Κεραμε…σαίωνα που έχει στο μυαλό της;

Οι άνθρωποι που πάνε μπροστά σ’ αυτόν τον κόσμο, είναι αυτοί που σηκώνονται, αναζητούν τις συνθήκες που θέλουν, κι αν δεν τις βρουν, τις διαμορφώνουν μόνοι τους.

Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, Ιρλανδός συγγραφέας

*ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΔΡΑΜΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Πανελλήνιες: Οι σχολές με τις υψηλότερες βάσεις το 2020
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ
Ο κορυφαίος υποψήφιος του 2ου Επιστημονικού Πεδίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025, συγκέντρωσε 19.640 μόρια - Πώς τα κατάφερε και ποιοι είναι οι...
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ