Κεραμε…σαίωνας
«Η κυρία Κεραμέως δεν εκσυγχρονίζει αλλά υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, το γυρίζει χρόνια πίσω. Δε θέλει σκεπτόμενα άτομα, θέλει προφανώς μελλοντικούς ψηφοφόρους. Ο σκεπτόμενος άνθρωπος δεν τους αρέσει γιατί δε χειραγωγείται.»

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Το τελευταίο διάστημα βιώνουμε καταστάσεις που δεν ταιριάζουν σίγουρα στο 2020. Είναι σαν να έχουμε μπει σε μια χρονοκάψουλα και έχουμε μεταφερθεί 60 χρόνια πίσω.

Ζούμε λοιπόν στη δεκαετία του 60 στο χώρο της εκπαίδευσης. Λαμβάνονται αποφάσεις που μας γυρίζουν χρόνια πίσω και μας κάνουν πραγματικά να απορούμε για το πώς αντιλαμβάνεται τον εκσυγχρονισμό του Δημόσιου Σχολείου η κυρία Κεραμέως.

Έχουμε και λέμε:

Α. Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών, μια απόφαση αναχρονιστική που κάθε άλλο βοηθά στον εκσυγχρονισμό του σχολείου.

Β. Κατάργηση της Κοινωνιολογίας, υποτίμηση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών, μείωση των ωρών διδασκαλίας της Πολιτικής Παιδείας.

Η υπουργός καταργεί ή αφαιρεί ώρες από μαθήματα που έθιγαν σοβαρά ζητήματα όπως η μετανάστευση, τα δικαιώματα του πολίτη, η φτώχεια, η ανεργία, τα κοινωνικά κινήματα. Μαθήματα που έβαζαν τους μαθητές μας σε διαδικασία να σκεφτούν για το πώς λειτουργεί το δημοκρατικό πολίτευμα, που ανέπτυσσαν το κριτικό τους πνεύμα ,που τους έβαζαν σε διαδικασία συζήτησης και ξεκλείδωναν ακόμη και αδιάφορους μαθητές.

Πώς επαίρεσαι ότι εκσυγχρονίζεις το σχολείο, όταν υποβαθμίζεις μαθήματα που προάγουν  το διάλογο και την κριτική σκέψη;

Γ. Αφαιρούνται οι ώρες Γεωλογίας από το Λύκειο,  αφαιρείται το μάθημα επιλογής της Α Λυκείου της Καλλιτεχνικής παιδείας, και το μάθημα κατεύθυνσης του Ελεύθερου η Γραμμικού σχεδίου στην Γ Λυκείου. Συνολικά δε, η καλλιτεχνική παιδεία, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση περιορίζεται.

Όλες αυτές οι αποφάσεις θα έχουν και τον αντίκτυπό τους.

Εκατοντάδες συνάδελφοι θα βρεθούν χωρίς ωράριο και θα τρέχουν σε τρία και τέσσερα σχολεία για να συμπληρώσουν.

Ακόμη πιο σημαντικό όμως τι μαθητές και τι ανθρώπους θέλουν να διαμορφώσουν αυτές οι αλλαγές.

Το Υπουργείο αν ήθελε μαθητές σκεπτόμενους, με κριτική ικανότητα, με δημιουργικό πνεύμα, με καλαισθησία και αγάπη για κάθε μορφή τέχνης, δε θα έπαιρνε τέτοιου είδους αποφάσεις.

Η Κυρία Κεραμέως αντιθέτως θεωρεί ότι στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, βοηθά περισσότερο η αποστήθιση μιας μετάφρασης Λατινικών, παρά μια συζήτηση για την ανεργία ή το ρατσισμό.

Η κυρία Κεραμέως δεν εκσυγχρονίζει αλλά υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, το γυρίζει χρόνια πίσω. Δε θέλει σκεπτόμενα άτομα, θέλει προφανώς μελλοντικούς ψηφοφόρους. Ο σκεπτόμενος άνθρωπος δεν τους αρέσει γιατί δε χειραγωγείται. Δεν θέλουν λοιπόν και τα μαθήματα που ανοίγουν το μυαλό του ανθρώπου, τα εξοβελίζουν σιγά σιγά από το δημόσιο σχολείο.

Θα μείνουμε απαθείς θεατές στην υποβάθμιση και την οπισθοδρόμηση του δημόσιου σχολείου;

Θα επιτρέψουμε να επιβάλλει η κυρία Κεραμέως τον Κεραμε…σαίωνα που έχει στο μυαλό της;

Οι άνθρωποι που πάνε μπροστά σ’ αυτόν τον κόσμο, είναι αυτοί που σηκώνονται, αναζητούν τις συνθήκες που θέλουν, κι αν δεν τις βρουν, τις διαμορφώνουν μόνοι τους.

Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, Ιρλανδός συγγραφέας

*ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΔΡΑΜΑΣ

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μοριοδότηση Προσλήψεων αναπληρωτών με ετήσιο εξ αποστάσεως σεμινάριο
 

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας
Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας
Η ιστορία του Ταλχά, που ξέφυγε από τις εχθροπραξίες στην πατρίδα του, έπεσε θύμα εκμετάλλευσης και ξυλοδαρμού από διακινητές και έφτασε στη χώρα μας...
Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας