Ν. Κεραμέως: Ξεπερνάει κάθε προσδοκία η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Σε επίκαιρη ερώτηση για τα προβλήματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση τοποθετήθηκε η υπουργός Παιδείας

Θετικά έκρινε τα πρώτα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της Σοφίας Σακοράφα (ΜέΡΑ25) στη Βουλή.

Συγκεκριμένα, η υπουργός σημείωσε πως πάνω από το  90% των φοιτητών μετέχει στα προγράμματα και δεν πρόκειται να χαθεί το εαρινό εξάμηνο.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόνισε η υπουργός, δεν αντικαθιστά τη φυσική διδασκαλία, όμως κρατάει ζωντανή τη σχέση μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η συμμετοχή ξεπερνάει κάθε προσδοκία, σημείωσε η η υπουργός, καθώς έχουν καταγραφεί περισσότερο από 1.096.000 εκπαιδευτικούς, με τις παρακολουθήσεις να αυξάνονται καθημερινά.

Σχετικά με τα προβλήματα που προκύπτουν, η υπουργός δήλωσε ότι η πλειοψηφία των οικογενειών διαθέτει πρόσβαση στο διαδίκτυο με απεριόριστο χρόνο, ωστόσο υπάρχει η πρόβλεψη για τηλεφωνική σύνδεση, με αστική χρέωση.

Μάλιστα, γίνονται προσπάθειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων υπερφόρτωσης του δικτύου, ενώ υπάρχει μέριμνα για συγκεκριμένα ωράρια χρήσης της πλατφόρμας, ώστε να κατανέμεται ο φόρτος του δικτύου μέσα στην ημέρα.

Η υπουργός,, επίσης ανέφερε πως στην ασύγχρονη εκπαίδευση έχουν εγγραφεί πάνω από 850.000 μαθητές και πάνω από 160.000 εκπαιδευτικοί , ενώ από την Δευτέρα ξεκίνησε και η εκπαιδευτική τηλεόραση και μόλις την πρώτη μέρα εκπομπής των τηλεμαθημάτων, η τηλεθέαση έφτασε 51,2% σε ηλικίες 4 έως 14 ετών

Σχετικά με το εαρινό εξάμηνο των ΑΕΙ η κυρία Νίκη Κεραμέως διαβεβαίωσε πως το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο δεν θα χαθεί. Η εξ αποστάσεως προχωρά εξαιρετικά στα πανεπιστήμια με πάνω από 90% συμμετοχή.

Ειδικότερα: 

(Ι) ΣΧΟΛΕΙΑ: Η ανταπόκριση μαθητών και εκπαιδευτικών ξεπερνά κάθε προσδοκία.
Ενδεικτικά στοιχεία – 3 άξονες:

• ΣΥΓΧΡΟΝΗ: Περισσότεροι από 55.000 εκπαιδευτικοί έχουν διενεργήσει περισσότερες από 72.000 ζωντανής μετάδοσης ψηφιακές τάξεις με πάνω από 1.096.311 παρακολουθήσεις μαθητών, που αυξάνονται κατά μέσο όρο 70% την ημέρα. Έχουμε φτάσει τις 18.000 σύγχρονες τάξεις την ημέρα. Υλοποιείται ήδη στα Λύκεια και τα Γυμνάσια της χώρας, και ολοκληρώνεται και η εισαγωγή των Δημοτικών της χώρας.
• ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ: Πάνω από 850.000 μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και χρησιμοποιούν εκθετικά τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δίκτυα που αναβαθμίζονται διαρκώς για να ανταποκριθούν στην εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση μαθητών και εκπαιδευτικών. Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια έχουν ενταχθεί εξ αρχής στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

• ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ: Τη Δευτέρα 30/3 ξεκίνησε η εκπαιδευτική τηλεόραση για τους μαθητές δημοτικού, με πολύ υψηλή τηλεθέαση: την πρώτη ημέρα έφτασε το 51,2% στις ηλικίες 4-14, δηλαδή παρακολούθησαν περισσότερα από 125.000 παιδιά. Έστω και για λίγο, το πρόγραμμα παρακολούθησαν συνολικά 588.313 τηλεθεατές.

(ΙΙ) ΔΙΕΚ: Σε λιγότερο από μία εβδομάδα, τα 114 από 126 ΔΙΕΚ της χώρας είχαν ήδη ανταποκριθεί, λειτουργώντας ή στήνοντας πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης και διενεργώντας σύγχρονα μαθήματα εξ αποστάσεως. Τα ποσοστά συμμετοχής εκπαιδευτών και καταρτιζόμενων άγγιξαν και το 100% σε πολλές περιπτώσεις, όπως στα ΔΙΕΚ Αιγίου, Χαλκιδικής, Μοναστηρίου, Μεγάρων και πολλών άλλων.

(ΙΙΙ) ΑΕΙ: Υλοποιείται υψηλό ποσοστό μαθημάτων ανά Τμήμα ΑΕΙ, συνδυάζοντας την ήδη χρησιμοποιούμενη ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, καθώς και με μέσα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Με τα μέχρι τώρα επίσημα στοιχεία που έχει λάβει το Υπουργείο από ΑΕΙ της χώρας, ενδεικτικά: στο Χαροκόπειο το ποσοστό των εξ ολοκλήρου προσφερόμενων μαθημάτων εξ αποστάσεως ανέρχεται σε 94%, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης σε 93%, ενώ στο Πανεπιστήμιο Πατρών το ποσοστό είναι περίπου 91%.

Ζητήματα που αφορούν συνδέσεις στο διαδίκτυο και εξοπλισμό:

- Με βάση τα πλέον πρόσφατα δεδομένα, η ευρυζωνική κάλυψη ανέρχεται σε 99,9% των νοικοκυριών. Επιπλέον η κάλυψη του δικτύου κινητής τηλεφωνίας μέσω τεχνολογίας 4G ανέρχεται σε 97% των νοικοκυριών. Η συντριπτική πλειοψηφία, δε, των οικογενειών με παιδιά έχουν τουλάχιστον ένα «έξυπνο» κινητό και υπολογιστή, καθώς και σύνδεση στο διαδίκτυο με απεριόριστα δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση, και με γνώμονα πάντοτε την εξασφάλιση της πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλους, δώσαμε τη δυνατότητα σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις και μέσω τηλεφώνου (με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο).

- Είμαστε σε συζητήσεις με τους παρόχους ίντερνετ για περαιτέρω στήριξη της προσπάθειας της τηλεκπαίδευσης.

- Μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ έχει δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα. Έχουμε ήδη δρομολογήσει αιτήματα για ενίσχυση μέσω ΕΣΠΑ του εξοπλισμού αυτού. Και έχουμε ήδη λάβει σημαντικές δεσμεύσεις για δωρεές ιδιωτών και εταιρειών για άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τους ευχαριστούμε θερμά. Κάθε προσφορά ενίσχυσης της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.

Όλοι μαζί να επενδύσουμε στην παιδεία τις δύσκολες αυτές εβδομάδες που διανύει η χώρα μας.

Η Νίκη Κεραμέως ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης «για την ανταπόκριση και τη ζέση με την οποία υλοποιούν τις νέες διαδικασίες, για τη συνεργατική τους διάθεση, αλλά και για την ετοιμότητα και την ευελιξία. Δίνουν στα παιδιά μας το πιο σημαντικό μάθημα με το παράδειγμά τους: σε κάθε δυσκολία, ενώνουμε τις δυνάμεις μας, βρίσκουμε λύσεις, μαθαίνουμε κάτι νέο ή το δημιουργούμε, προκειμένου να προοδεύσουμε.»

Η Υπουργός παρακίνησε η κρίση να γίνει «αφορμή να αξιοποιήσουμε δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά μας, να αξιοποιήσουμε ψηφιακά εργαλεία, να εξελίξουμε τις ψηφιακές μας δεξιότητες» και κάλεσε «σύσσωμο τον πολιτικό κόσμο να συμβάλει στην πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης με τις εποικοδομητικές προτάσεις του. Σε αυτήν την προσπάθεια, είμαστε όλοι μαζί, η προσπάθεια είναι εθνική. Και θα τα καταφέρουμε.»

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Τα κορυφαία μοριοδοτούμενα σεμινάρια Δημόσιων Πανεπιστημίων που αφορούν εκπαιδευτικούς με ανοικτές αιτήσεις
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Οργή για τη στάση των κατοίκων χωριού απέναντι στην οικογένεια
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της