Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον προϋπολογισμό στη Βουλή, η Χαρά Κεφαλίδου εξέφρασε την ανησυχία της για τα πανεπιστήμια, και ιδιαίτερα για τα περιφερειακά, υποστηρίζοντας πως το υπουργείο Παιδείας με τις νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες μεταθέτει την ευθύνη της χρηματοδότησης στα ίδια τα Ιδρύματα.
Όπως ανέφερε «τα πυροτεχνήματα εξαγγελιών κάθε τρεις και μία του Υπουργείου, η βιασύνη για την τακτοποίηση του καθεστώτος των ιδιωτικών Κολεγίων σε συνδυασμό με την ουσιαστική άρνηση του δημόσιου διαλόγου μέσα από θεσμοθετημένα όργανα όπως το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και τελευταία η εξαγγελία για τις αρμοδιότητες της νέας ΑΔΙΠ για αξιολόγηση των ΑΕΙ -καλάθι που το Υπουργείο πετάει την ευθύνη της χρηματοδότησης τους- μας κρατάει ανήσυχους ιδιαίτερα για τα περιφερειακά πανεπιστήμια».
Σχολιάζοντας τις προβλέπεις των δαπανών για την Παιδεία το 2020, τόνισε πως «βγαίνοντας από την κρίση, οφείλουμε να δαπανήσουμε περισσότερα. Ο παρόν προϋπολογισμός με την ισχνή αύξηση των δαπανών για την Παιδεία κατά 2.4%, δεν δείχνει ότι έχουμε πάρει στα σοβαρά την αποστολή της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα, δεν δείχνει να αντιλαμβανόμαστε ποιο είναι το μέλλον της χώρας».
Ακολουθεί το απόσπασμα από την ομιλία της Χαράς Κεφαλλίδου:
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Στις 12 Ιουλίου 2019 ο Πρωθυπουργός ξεκινώντας τον κύκλο επισκέψεών από το Υπ. Παιδείας δήλωσε ότι «Η παιδεία αποτελεί απόλυτη πολιτική προτεραιότητα» καθώς και ότι «η νέα κυβέρνηση θα προχωρήσει με ταχύτητα στον εφαρμογή του σχεδίου για μια ποιοτική δημόσια παιδεία».
Η δήλωση λοιπόν του κ. Πρωθυπουργού -για να μην εκλαμβάνεται ως ευχή ή λόγια του αέρα- οφείλει να αποτυπώνεται στα σχετικά κονδύλια για την Παιδεία στον υπό συζήτηση Προϋπολογισμό.
Εξάλλου, η ποιότητα στην δημόσια παιδεία μεταξύ πολλών άλλων- χρειάζεται και χρηματοδότηση. Και για να παραμείνει Δημόσια, η χρηματοδότησή της πρέπει να προέρχεται κατά κύριο και καίριο λόγο από το κράτος.
Την ίδια ώρα δεν μπορούμε να αδιαφορήσουμε μπροστά στις αγωνίες μαθητών, φοιτητών και της ελληνικής οικογένειας για το μέλλον του δημόσιου σχολείου και του δημόσιου πανεπιστημίου.
Τα πυροτεχνήματα εξαγγελιών κάθε τρεις και μία του Υπουργείου, η βιασύνη για την τακτοποίηση του καθεστώτος των ιδιωτικών Κολεγίων σε συνδυασμό με την ουσιαστική άρνηση του δημόσιου διαλόγου μέσα από θεσμοθετημένα όργανα όπως το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και τελευταία η εξαγγελία για τις αρμοδιότητες της νέας ΑΔΙΠ για αξιολόγηση των ΑΕΙ -καλάθι που το Υπουργείο πετάει την ευθύνη της χρηματοδότησης τους- μας κρατάει ανήσυχους ιδιαίτερα για τα περιφερειακά πανεπιστήμια.
Δεν μπορούμε λοιπόν, να μην σημειώσουμε ότι τα προβλεπόμενα στον προϋπολογισμό του 2020 κονδύλια για την Παιδεία, παραπέμπουν σε μια κυβέρνηση που αντιλαμβάνεται την Δημόσια Εκπαίδευση εκεί που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια. Τελευταία και καταϊδρωμένη στους 28 της ΕΕ, ουραγός στις δαπάνες για την παιδεία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat.
Χρειάζεται εκσυγχρονισμός, αναβάθμιση της ποιότητας, επένδυση στην έρευνα, τη τεχνολογία, την καινοτομία, την εξωστρέφεια.
Βγαίνοντας από την κρίση, οφείλουμε να δαπανήσουμε περισσότερα. Ο παρόν προϋπολογισμός με την ισχνή αύξηση των δαπανών για την Παιδεία κατά 2.4%, δεν δείχνει ότι έχουμε πάρει στα σοβαρά την αποστολή της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα, δεν δείχνει να αντιλαμβανόμαστε ποιο είναι το μέλλον της χώρας.
Το ΥΠΑΙΘ όπως φαίνεται έχει προβλέψει 4.953.000.000 € για το 2020 (τακτικός Π/Υ) συν 510.000.000 από ΠΔΕ σύνολο 5.463.000.000. Από το σύνολο του τακτικού προϋπολογισμού του ΥΠΑΙΘ ποσό 4.504.560.000 το 90% αφορά παροχές σε εργαζόμενους ενώ ποσό 448.440.000 είναι η πίστωση για όλα τα υπόλοιπα δηλαδή Κοινωνικές Παροχές, Μεταβιβάσεις, Αγορές αγαθών και υπηρεσιών, Επιδοτήσεις, Πιστώσεις υπό κατανομή και Αγορές παγίων περιουσιακών στοιχείων.
Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε την ρητορική ΣΥΡΙΖΑ να λέμε ότι αυτό δεν αποτελεί αύξηση, αλλά μείωση σε σχέση με τα οικονομικά στοιχεία που προέβλεπε ότι θα έδινε για το 2020 αν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ Κυβέρνηση.- Ετσι κι αλλιώς οι προβλέψεις ΣΥΡΙΖΑ είναι τζάμπα.
Ούτε θα διχάσουμε τη νεολαία με ψευτοαριστερίστικες κορώνες για αντιδράσεις στο “αυταρχικό πρόσωπο του κράτους των αρίστων».
Το θαύμα με τους 14 Έλληνες πανεπιστημιακους που περιλαμβάνονται στη λίστα των 6.200 επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή, παγκοσμίως, βασίζεται κυρίως στο προσωπικό τους επιστημονικό μεράκι και τον εξαιρετικά δύσκολο αγώνα ενάντια στο τέρας της ελλνικής γραφειοκρατίας και την μόνιμα ελλειμματική χρηματοδότηση.
Γι αυτό και αποτελεί θαύμα. Τέτοια θαύματα όμως δεν γίνονται κάθε μέρα και δεν γίνονται κατά παραγγελία μιας κυβέρνησης που μένει στα λόγια και τις δηλώσεις. Δυστυχώς στην Παιδεία και οικονομία δεν ισχύει το “Πές το κι Έγινε”.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη