Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Thumbnail
Ενόψει των πρυτανικών εκλογών στο ΕΚΠΑ, ο Στάθης Ευσταθόπουλος, υποψήφιος πρύτανης και καθηγητής στην Ιατρική Σχολή, θέτει την αυτονομία, -θεσμική και οικονομική- ως προϋπόθεση για την εξέλιξη και πρόοδο του Ιδρύματος, χαρακτηρίζοντας καταστροφικές εν γένει τις παρεμβάσεις της Πολιτείας.

Φιλοδοξεί σε ένα Πανεπιστήμιο για Έλληνες και αλλοδαπούς φοιτητές με ποιότητα και διεθνή αναγνώριση αυτόνομο, εξωστρεφές και ανταγωνιστικό. Εμφανίζεται απαισιόδοξος ως προς την αποτελεσματικότητα του νέου ακαδημαϊκού χάρτη και κατηγορεί τον υπουργό Παιδείας ότι εφήρμοσε μια «ισοπεδωτική οριζόντια πολιτική κατάργησης της Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής εκπαίδευσης» στη χώρα.

Συνέντευξη στη Χρύσα Βαϊνανίδη για το alfavita.gr

1. Ποιο είναι το διακύβευμα των φετινών πρυτανικών εκλογών στο ΕΚΠΑ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια;

Το σημαντικότερο διακύβευμα κατά την άποψη μου είναι η αυτονομία του. Μόνο αποκτώντας αυτήν θα μπορέσει να γίνει ένα ουσιαστικά σύγχρονο Πανεπιστήμιο στα πρότυπα των μεγάλων Πανεπιστημίων του Δυτικού κόσμου. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα μεγάλα δημόσια Πανεπιστημιακά Ιδρύματα (π.χ. το Καίμπριτζ και η Οξφόρδη) λειτουργούν αυτόνομα. Οι παρεμβάσεις της πολιτείας σε πολλά ζητήματα ήταν καταστροφικές. Ιδιαίτερα στο τεράστιο θέμα της διαχείρισης των ερευνητικών κονδυλίων. Καταστράφηκε η λειτουργία του ΕΛΚΕ. Οι ερευνητές, αλλά και το διοικητικό προσωπικό καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταπεξέλθουν σε όλο αυτό το ασφυκτικό γραφειοκρατικό πλαίσιο που δεν ταιριάζει με τη φιλοσοφία της έρευνας. Αλλά και σε πολλά άλλα ζητήματα. Δυστυχώς βρήκαν αρρωγό την Πρυτανική αρχή που δεν αντέδρασε και δεν προστάτευσε το Πανεπιστήμιο. Ασφαλώς η αυτονομία για να είναι ουσιαστική δεν αρκεί να είναι μόνο θεσμική, αλλά πρέπει να είναι και οικονομική. Δε θέλουμε κρατική επιχορήγηση. Θέλουμε καταβολή του κόστους των υπηρεσιών που μας ζητάει η πολιτεία. Επιπλέον, θέλουμε την ανεξαρτησία μας να ανοίξουμε κι άλλες πηγές χρηματοδότησης. Με τα κονδύλια που θα φέρουμε στοχεύουμε να στηρίξουμε την ανάπτυξη του Ιδρύματος μας, να χρηματοδοτήσουμε έρευνα, νέα διδακτορικά, να κρατήσουμε τους νέους ερευνητές μας στη χώρα μας, και τόσα άλλα.


2. Ποια πιστεύετε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα το ΕΚΠΑ;

Το ΕΚΠΑ, ως το ιστορικότερο Πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας, οφείλει να γίνει ο οδηγός των εξελίξεων στην Ανώτατη Παιδεία. Το όραμα μας για το Πανεπιστήμιο μας πρέπει να είναι ένα αυτόνομο, εξωστρεφές και ανταγωνιστικό δημόσιο Ίδρυμα, το οποίο θα προσφέρει τόσο σε Έλληνες όσο και σε αλλοδαπούς φοιτητές ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης των δυνατοτήτων τους ώστε να βρουν άμεσα αξιοπρεπή εργασία στο αντικείμενο που διάλεξαν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο με ποιότητα και διεθνή αναγνώριση που συνδυάζει ισοβαρώς εκπαίδευση και έρευνα και δίνει τη δυνατότητα στα μέλη  και τους φοιτητές του να διακριθούν. Σε  διασύνδεση με την κοινωνία, την  έρευνα και την παραγωγή. Με διαφάνεια και  λογοδοσία. Όλο αυτό το όραμα, περνάει μέσα από το άνοιγμα του Πανεπιστημίου μας στη διεθνή εκπαιδευτική και ερευνητική κοινότητα. Ξενόγλωσσα προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, που θα φέρουν ξένους φοιτητές στο Ίδρυμα και στη χώρα. Σύνδεση με την κοινωνία και την οικονομία. Στενή σχέση με τους φοιτητές και τους αποφοίτους μας. Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Και τόσα άλλα που εφαρμόζονται με επιτυχία σε όλα τα μεγάλα Πανεπιστήμια του κόσμου. 

3. Ποια η γνώμη σας για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη που διαμορφώνεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση;

Σε κάθε ανθρώπινη δράση υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Στο συγκεκριμένο θέμα το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ότι ο Υπουργός Παιδείας εφάρμοσε μια ισοπεδωτική οριζόντια πολιτική κατάργησης της Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής εκπαίδευσης στη χώρα, χωρίς να έχει τεκμηριώσει με πειστικό τρόπο την αναγκαιότητα αυτής της τακτικής αντί της διατήρησης και αναβάθμισής του λόγω της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας και αποστολής του, χωρίς ένα συνολικό στρατηγικό σχέδιο για τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική συζήτηση στα πλαίσια του πολυδιαφημισμένου «Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία» που διεξήχθη και ολοκληρώθηκε μόλις πριν ενάμιση χρόνο, χωρίς να έχουν προηγηθεί ουσιαστικές σχετικές ανοιχτές συζητήσεις στο εσωτερικό των Πανεπιστημίων για τις προτάσεις και τις ενέργειες αυτές. Μακάρι να πέφτω έξω, αλλά δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος ότι όλο αυτό το εγχείρημα θα έχει ως αποτέλεσμα την αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νίκος Ανδρουλάκης: Από τον ΠΑΣΠ ένα βήμα πριν την προεδρία του ΠΑΣΟΚ

Αποτελέσματα ΕΚΛΟΓΩΝ ΚΙΝΑΛ: Τα αποτελέσματα σε όλη την Ελλάδα

Σχετικά με την "άψε σβήσε" απόλυση του καθηγητή που χειροδίκησε σε μαθήτρια

Τι ισχύει από τη Δευτέρα 5/12 σε σχολεία και σε πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιωτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ τον μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

taksi-mathites-sxoleia-ekpaideusi
Γονείς: Πολλά τμήματα με 26, 27 ακόμα και 28 μαθητές λόγω συγχωνεύσεων
Γονείς: Καταγγέλουν "επιχείρηση" μείωσης του κόστους με αυτόματη "εξαφάνιση" κενών, με άμεσο επακόλουθο ο αριθμός των μαθητών/τριών σε πολλά τμήματα...
Γονείς: Πολλά τμήματα με 26, 27 ακόμα και 28 μαθητές λόγω συγχωνεύσεων
poreia alexis grigoropoulos
Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Σε εξέλιξη η πορεία στην Αθήνα
Μαθητές και φοιτητές τιμούν τη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου - Κινητοποιήσεις έχουν προγραμματιστεί και το απόγευμα - Κλειστός ο σταθμός...
Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Σε εξέλιξη η πορεία στην Αθήνα