Thumbnail
Ερώτηση στη Βουλή

Την άνιση μεταχείριση αποφοίτων Επαγγελματικών Σχολών Χορού, που σπούδασαν το ίδιο γνωστικό αντικείμενο και έλαβαν τον ίδιο τίτλο σπουδών, ακόμα και κατά το ίδιο χρονικό διάστημα επισημαίνει ο Καθηγητής Θεόδωρος Φορτσάκης, Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ, σε Ερώτηση που κατέθεσε μαζί με την Όλγα Κεφαλογιάννη, Βουλευτή Α΄ Αθηνών ΝΔ,  στη Βουλή.

Οι υπογράφοντες βουλευτές τονίζουν την ανάγκη άμεσης διαβάθμισης των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σπουδών και, ιδίως, των τριετών Επαγγελματικών Σπουδών Χορού από τον  αρμόδιο, κατά το Ν. 3328/2005, ΔΟΑΤΑΠ και ρωτούν πότε θα γίνει αυτή και πότε θα επικαιροποιηθεί το ευρύτερο  θεσμικό πλαίσιο της Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στην Χώρα.

Επισυνάπτεται το κείμενο της Ερώτησης.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 1158/1981 «Περί οργανώσεως και διοικήσεως σχολών Ανωτέρας Καλλιτεχνικής Εκπαιδεύσεως, Κρατικού Βραβείου Θεάτρου και καταργήσεως Αδείας Ασκήσεως Επαγγέλματος Ηθοποιού», η ανώτερη καλλιτεχνική εκπαίδευση, στην οποία περιλαμβάνεται και η τριετής φοίτηση σε Ανώτερες Επαγγελματικές Σχολές Χορού, ανήκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Χώρας, όπως τα Τ.Ε.Ι..

Με τον Ν. 3149/2003 τα Τ.Ε.Ι. «ανωτατοποιήθηκαν» και έγιναν τετραετούς φοίτησης. Οι ισότιμες μέχρι τότε τριετείς Ανώτερες Επαγγελματικές Σχολές Χορού έμειναν, δυστυχώς,  αδιαβάθμιστες.

Το άρθρο 79 του Ν. 4481/2017 όριζε ότι: «οι τίτλοι σπουδών που χορηγήθηκαν από Ανώτερες Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, εφόσον οι τίτλοι αυτοί αποκτήθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1158/1981 έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος του Ν. 3149/2003, θεωρούνται ισότιμοι προς τους τίτλους σπουδών που χορηγούσαν έως τις 10.6.2003 τα ΤΕΙ». Περαιτέρω παρέπεμπε στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π), ως αρμόδιο φορέα για την αναγνώριση ισοτιμίας. Επιπλέον, προέβλεπε την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Πολιτισμού και Αθλητισμού για τον καθορισμό των Ανώτερων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, καθώς και τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία αναγνώρισης της ισοτιμίας.

Η έκδοση της επίμαχης ΚΥΑ, ωστόσο, δεν έγινε ποτέ, παρά και τη σχετική κατατεθείσα, με ΑΠ 4120/6-3-2018, Ερώτηση της κυρίας Νίκης Κεραμέως και της κυρίας Όλγας Κεφαλογιάννη προς τους Υπουργούς Παιδείας και Πολιτισμού για την αδικαιολόγητη καθυστέρησή της.

Μέχρι και σήμερα απόφοιτοι Επαγγελματικών Σχολών Χορού, που σπούδασαν το ίδιο γνωστικό αντικείμενο και έλαβαν τον ίδιο τίτλο σπουδών, αντιμετωπίζονται κατά τρόπο άδικο και άνισο, μην απολαμβάνοντας τα ίδια δικαιώματα, ακόμα και αν σπούδασαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Καθώς το ζήτημα της διαβάθμισης των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σπουδών είναι εξαιρετικής σημασίας για τους αποφοίτους των Σχολών, τόσο για την ακαδημαϊκή εξέλιξη (την ένταξή τους σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και τη γενικότερη επιμόρφωσή τους), όσο και για την επαγγελματική ανέλιξή τους (προσδιορισμός κατηγορίας εργαζομένων στο δημόσιο, δυνατότητα απασχόλησής τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κ.α.), είναι κρίσιμο αυτό επιτέλους να επιλυθεί. Αρμόδιος φορέας για την διαβάθμιση αυτή είναι κατά το Ν. 3328/2005 ο  Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π, εφόσον σύμφωνα με το Ν. 1158/1981 οι Ανώτερες Επαγγελματικές Σχολές Χορού ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π..

Οι κύριοι Υπουργοί παρακαλούνται να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν τα Υπουργεία Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Πολιτισμού και Αθλητισμού για τη διαβάθμιση της ισοτιμίας των Διπλωμάτων των αποφοίτων των Ανώτερων Επαγγελματικών Σχολών Χορού, τόσο μέχρι το 2003, όσο και μετά την έκδοση του Ν. 3149/2003, ώστε να αποκατασταθεί η ισότητα και να εκλείψουν οι απόφοιτοι «δύο ταχυτήτων»;
  • Πότε θα επικαιροποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο της Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στην Χώρα;

 

Οι  ερωτώντες  Βουλευτές

Θεόδωρος Π. Φορτσάκης                                              Όλγα Κεφαλογιάννη

Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ                                      Βουλευτής Α΄ Αθηνών ΝΔ

 

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης