Έχουν γραφτεί πολλά για την κατανομή των τάξεων στο Δημοτικό Σχολείο.Πάλι όμως το νέο Π.Δ 79 δε δίνει οριστική λύση για αυτό το θέμα. Σχετικό σημείο του ΠΔ αναφέρει:
"Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του,καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών (όπως χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος, αναπληρωτής, αποσπασμένος) δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Για τον τρόπο κάλυψης απουσίας εκπαιδευτικού θα αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων
Τι γίνεται λοιπόν όταν ο Διευθυντής εισηγείται κατανομή τάξεων σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες των τμημάτων/τάξεων, και η πλειοψηφία του Σ.Δ είναι παλαιοί εκπαιδευτικοί και η μειοψηφία είναι νέοι ή και το αντίστροφο;
Ποια είναι τα άλλα κριτήρια που μπορεί να καθορίσει ο Σ.Δ τα οποία δεν πρέπει να είναι αυτά που αναφέρονται στο ΠΔ.
Θα ήταν θεμιτό να διερευνηθεί δηλαδή ένα κριτήριο ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, και ιδιαίτερα σε παλαιότερους, για το ποιος είναι καλύτερος,πιο έμπειρος ή με περισσότερες γνώσεις για να πάρει το τμήμα που έχει απαιτήσεις;
Από την άλλη το ότι κάποιος είναι αρχαιότερος, είναι σίγουρο ότι τον κάνει και καλύτερο εκπαιδευτικό; Μήπως σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι έτσι; Μήπως ο νεότερος τα πάει καλύτερα σε μια δύσκολη τάξη;
Μήπως λόγω καθυστερημένης τοποθέτησης εκπαιδευτικός( συχνά συμβαίνει με τους αναπληρωτές) αναλάβει κάποια τάξη χωρίς να προλάβει καν να συμμετέχει στη συνεδρίαση που αναφέρει το ΠΔ 79; Το έλαβε αυτό υπόψη του το νέο ΠΔ;
Ποια ήταν η συμμετοχή και η γνώμη αυτού του εκπαιδευτικού στην κατανομή των τάξεων και ποιος ευθύνεται αν δεν είχε την ευκαιρία να διατυπώσει τη γνώμη του; Μήπως δηλαδή ο τρόπος κατανομής των τάξεων που προτείνεται στο ΠΔ από την Πολιτεία επιβουλεύεται από την ίδια ;
Μια άλλη άποψη: Καταμερισμός τάξεων στο Δημοτικό
από https://mcsotos.wordpress.com
Συνήθως η επιλογή τάξης στο Δημοτικό γίνεται με βάση την παλαιότητα: είτε επιλέγει πρώτος ο δάσκαλος με τα περισσότερα χρόνια υπηρεσίας είτε επιλέγει πρώτος ο δάσκαλος που έχει οργανική θέση στο σχολείο και ταυτόχρονα τα περισσότερα χρόνια υπηρεσίας, ενώ στη συνέχεια επιλέγουν οι αποσπασμένοι χρησιμοποιώντας και αυτοί φυσικά το κριτήριο της παλαιότητας. Το αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις είναι κοινό: οι δύσκολες τάξεις πέφτουν στα χέρια των άπειρων και οι εύκολες τάξεις στα χέρια των έμπειρων. Είναι λίγο πολύ μια παγιωμένη διαδικασία, αλλά αυτό δεν εμποδίζει το ερώτημα να πλανάται: Πόσο δίκαιος, ορθός, ηθικός είναι ο συγκεκριμένος τρόπος καταμερισμού των τάξεων; Θα θέλαμε να εφαρμοστεί το ίδιο κριτήριο και στις τάξεις που φοιτούν τα παιδιά μας; Θα θεωρούσαμε λογικό να το εφαρμόζουν και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι; Π.χ., οι εμπειρότεροι γιατροί να επιλέγουν τις απλούστερες περιπτώσεις, οι καλύτεροι πολιτικοί μηχανικοί να αναλαμβάνουν τα απλούστερα έργα; Και εν τέλει, μας τιμά ως κλάδο η συγκεκριμένη πρακτική; Πιστεύω πως όχι. Το θέμα όμως είναι με ποιον τρόπο είναι δυνατόν να επιλέγουν πρώτα οι άπειροι εκπαιδευτικοί και στο τέλος οι έμπειροι, ώστε να αυξάνονται οι πιθανότητες να παίρνουν τις ευκολότερες τάξεις οι πρώτοι παρά οι δεύτεροι, ενώ, παράλληλα, η διαδικασία επιλογής να παραμένει σχετικά δίκαιη και αντικειμενική. Αυτό το ερώτημα με απασχολούσε καιρό τώρα· μα τελικά η λύση ήταν μπροστά στα μάτια μου: να χρησιμοποιηθεί το ίδιο κριτήριο, αλλά να αντιστραφεί η σειρά· να επιλέγουν πρώτα οι νεότεροι και μετά οι παλαιότεροι.
Βεβαίως θα μου πείτε, και θα συμφωνήσω μαζί σας, τα χρόνια υπηρεσίας δε σε κάνουν και καλό δάσκαλο ούτε είναι το μόνο κριτήριο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε τον τρόπο με τον οποίο επιλέγονται τα στελέχη της εκπαίδευσης. Και πάλι θα επέλεγαν πρώτοι αυτοί με τα λιγότερα προσόντα. ….Το θέμα είναι να αντιστραφεί η σειρά. Πρώτα επιλέγουν οι άπειροι και μετά οι έμπειροι.
Έχω στον νου μου διάφορες αντιρρήσεις. Όσοι αποφασίσετε να τις εκφράσετε, μπείτε για μια στιγμή στη θέση του αδύναμου μαθητή. Ποιον θα θέλατε να είχατε δάσκαλο; Τον έμπειρο ή τον άπειρο;
Πηγή: Fresh-education.blogspot.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη