Thumbnail
Όμως ποιός μπορεί καλύτερα να αποφανθεί για την προσωπικότητα και για την  ικανότητα  των  υποψηφίων  Διευθυντών ;

Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης (Ν.4473/2017),δηλαδή για την επιλογή των διευθυντών σχολείων , η συνέντευξη επανέρχεται ως ένα βασικό κριτήριο , το οποίο μάλιστα αποτιμάται με οκτώ (8) μονάδες  σε σύνολο  τριάντα τριών (33). Δηλαδή είναι η συνέντευξη που ουσιαστικά μπορεί να  καθορίσει  την επιλογή, ανεξάρτητα από  όλα τα  άλλα αντικειμενικά κριτήρια (προϋπηρεσία  , διοικητική εμπειρία ,σπουδές κ.τ.λ.).

Είναι βεβαίως  γνωστό στην εκπαιδευτική κοινότητα , ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν η διαδικασία  της  συνέντευξης (δομημένης ή αδόμητης) και ο υποκειμενικός της χαρακτήρας (σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό), χρησιμοποιήθηκε  για  την εξυπηρέτηση πελατειακών δικτύων (κομματικών ή προσωπικών) και διαφθοράς .

Πέρα όμως από τα παραπάνω και μιλώντας επί της ουσίας , υπάρχει  σοβαρός αντίλογος ως προς το  ρόλο  και  τη χρησιμότητα  της  διαδικασίας συνέντευξης και μάλιστα  με  ένα τόσο αυξημένο «ειδικό βάρος» .

Βεβαίως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι ο νόμος υπήρξε αποτέλεσμα μιας   (ακατανόητης για  πολλούς)  απόφασης  του  ΣτΕ  , η οποία έκρινε ως αντισυνταγματικό τον προηγούμενο νόμο 4327/2015 (Μπαλτά,Κουράκη), μετά από προσφυγή  κάποιων εκπαιδευτικών οι  οποίοι   θεώρησαν  ότι θίγονται.

Όμως ποιός μπορεί καλύτερα να αποφανθεί για την προσωπικότητα και για την  ικανότητα  των  υποψηφίων  Διευθυντών ; Μπορεί μήπως  μια ολιγομελής , διορισμένη (κατά  πλειοψηφία) επιτροπή ,μέσα  σε  είκοσι (20΄) λεπτά να   κρίνει αντικειμενικά και συνολικά έναν υποψήφιο, τον οποίο ίσως να  μη γνωρίζει καθόλου;

Και αντιστρέφοντας το  ερώτημα, ποιός άλλος  θα  ήταν   πιο αξιόπιστος κριτής  για  έναν υποψήφιο παρά οι συνάδελφοί του , ο Σύλλογος  Διδασκόντων , οι  οποίοι  τον  ζουν  καθημερινά στο σχολείο ; Βέβαια  και εδώ υπάρχει το αντεπιχείρημα της δημιουργίας πελατειακών και συντεχνιακών καταστάσεων και κατά συνέπεια δυσλειτουργίας της  σχολικής  μονάδας .

Σίγουρα θα  μπορούσαν  να  βρεθούν ασφαλιστικές δικλίδες , αν και σε τέτοιες περιπτώσεις , τις  όποιες δυσλειτουργίες καλούνται να  διαχειριστούν και να επιλύσουν κυρίως  οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής  μονάδας , οπότε μεσομακροπρόθεσμα το  σύστημα θα  έβρισκε την  ισορροπία  του  και  την  αποτελεσματικότητά του.

Η  εκπαίδευση είναι μια ευαίσθητη και  δυναμική διαδικασία και θα  πρέπει οι  παρεμβάσεις  που  γίνονται  να  είναι προσεκτικές και  μελετημένες.

Ο  θεσμός  του διευθυντή  της  σχολικής  μονάδας  παίζει  σημαντικό ρόλο για  την  ομαλή και  εύρυθμη  λειτουργία της . Θα ΄ναι  κρίμα να  «θυσιαστεί»  ξανά  στο  βωμό μικροπολιτικών  ή  άλλων  σκοπιμοτήτων .   

Τέλος , το μέγα  ερώτημα  στο  οποίο καλούμαστε  να  απαντήσουμε  ως  κοινωνία, ως  πολιτεία  και  ως  εκπαιδευτικό  σύστημα  είναι το  εξής :

Τί  σχολείο  θέλουμε;

Θέλουμε ένα  σχολείο  σύγχρονο, δημοκρατικό , ανοιχτό στην  κοινωνία και στις αλληλεπιδράσεις της  ή   θέλουμε  ένα  σχολείο «στρατόπεδο» , συντηρητικό,   αναχρονιστικό και   ξεπερασμένο από  τις  εξελίξεις ;      

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα