Thumbnail
Όμως ποιός μπορεί καλύτερα να αποφανθεί για την προσωπικότητα και για την  ικανότητα  των  υποψηφίων  Διευθυντών ;

Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης (Ν.4473/2017),δηλαδή για την επιλογή των διευθυντών σχολείων , η συνέντευξη επανέρχεται ως ένα βασικό κριτήριο , το οποίο μάλιστα αποτιμάται με οκτώ (8) μονάδες  σε σύνολο  τριάντα τριών (33). Δηλαδή είναι η συνέντευξη που ουσιαστικά μπορεί να  καθορίσει  την επιλογή, ανεξάρτητα από  όλα τα  άλλα αντικειμενικά κριτήρια (προϋπηρεσία  , διοικητική εμπειρία ,σπουδές κ.τ.λ.).

Είναι βεβαίως  γνωστό στην εκπαιδευτική κοινότητα , ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν η διαδικασία  της  συνέντευξης (δομημένης ή αδόμητης) και ο υποκειμενικός της χαρακτήρας (σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό), χρησιμοποιήθηκε  για  την εξυπηρέτηση πελατειακών δικτύων (κομματικών ή προσωπικών) και διαφθοράς .

Πέρα όμως από τα παραπάνω και μιλώντας επί της ουσίας , υπάρχει  σοβαρός αντίλογος ως προς το  ρόλο  και  τη χρησιμότητα  της  διαδικασίας συνέντευξης και μάλιστα  με  ένα τόσο αυξημένο «ειδικό βάρος» .

Βεβαίως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι ο νόμος υπήρξε αποτέλεσμα μιας   (ακατανόητης για  πολλούς)  απόφασης  του  ΣτΕ  , η οποία έκρινε ως αντισυνταγματικό τον προηγούμενο νόμο 4327/2015 (Μπαλτά,Κουράκη), μετά από προσφυγή  κάποιων εκπαιδευτικών οι  οποίοι   θεώρησαν  ότι θίγονται.

Όμως ποιός μπορεί καλύτερα να αποφανθεί για την προσωπικότητα και για την  ικανότητα  των  υποψηφίων  Διευθυντών ; Μπορεί μήπως  μια ολιγομελής , διορισμένη (κατά  πλειοψηφία) επιτροπή ,μέσα  σε  είκοσι (20΄) λεπτά να   κρίνει αντικειμενικά και συνολικά έναν υποψήφιο, τον οποίο ίσως να  μη γνωρίζει καθόλου;

Και αντιστρέφοντας το  ερώτημα, ποιός άλλος  θα  ήταν   πιο αξιόπιστος κριτής  για  έναν υποψήφιο παρά οι συνάδελφοί του , ο Σύλλογος  Διδασκόντων , οι  οποίοι  τον  ζουν  καθημερινά στο σχολείο ; Βέβαια  και εδώ υπάρχει το αντεπιχείρημα της δημιουργίας πελατειακών και συντεχνιακών καταστάσεων και κατά συνέπεια δυσλειτουργίας της  σχολικής  μονάδας .

Σίγουρα θα  μπορούσαν  να  βρεθούν ασφαλιστικές δικλίδες , αν και σε τέτοιες περιπτώσεις , τις  όποιες δυσλειτουργίες καλούνται να  διαχειριστούν και να επιλύσουν κυρίως  οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής  μονάδας , οπότε μεσομακροπρόθεσμα το  σύστημα θα  έβρισκε την  ισορροπία  του  και  την  αποτελεσματικότητά του.

Η  εκπαίδευση είναι μια ευαίσθητη και  δυναμική διαδικασία και θα  πρέπει οι  παρεμβάσεις  που  γίνονται  να  είναι προσεκτικές και  μελετημένες.

Ο  θεσμός  του διευθυντή  της  σχολικής  μονάδας  παίζει  σημαντικό ρόλο για  την  ομαλή και  εύρυθμη  λειτουργία της . Θα ΄ναι  κρίμα να  «θυσιαστεί»  ξανά  στο  βωμό μικροπολιτικών  ή  άλλων  σκοπιμοτήτων .   

Τέλος , το μέγα  ερώτημα  στο  οποίο καλούμαστε  να  απαντήσουμε  ως  κοινωνία, ως  πολιτεία  και  ως  εκπαιδευτικό  σύστημα  είναι το  εξής :

Τί  σχολείο  θέλουμε;

Θέλουμε ένα  σχολείο  σύγχρονο, δημοκρατικό , ανοιχτό στην  κοινωνία και στις αλληλεπιδράσεις της  ή   θέλουμε  ένα  σχολείο «στρατόπεδο» , συντηρητικό,   αναχρονιστικό και   ξεπερασμένο από  τις  εξελίξεις ;      

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trakter_7.jpg
«Απόβαση» των αγροτών στην Αθήνα την Τρίτη 11 Νοεμβρίου
Η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) και άλλοι φορείς του αγροτικού χώρου αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο...
«Απόβαση» των αγροτών στην Αθήνα την Τρίτη 11 Νοεμβρίου
επιτ
Οι σχολικές επιτροπές στο επίκεντρο – Δήμοι και εκπαιδευτικοί ζητούν ουσιαστική συμμετοχή
Ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας επισημαίνει ότι οι Σχολικές Επιτροπές αποτελούν θεσμό δημοκρατίας και συνεργασίας, που έδινε φωνή σε γονείς και...
Οι σχολικές επιτροπές στο επίκεντρο – Δήμοι και εκπαιδευτικοί ζητούν ουσιαστική συμμετοχή
tzak
«Ήταν πολύ καλός για να τον αντέξουν» – Ο 15χρονος που δεν άντεξε τον σχολικό εκφοβισμό
Ο Τζακ Άλοτ από το Μπάρνσλυ της Βρετανίας έβαλε τέλος στη ζωή του ύστερα από συνεχή παρενόχληση από συνομηλίκους.
«Ήταν πολύ καλός για να τον αντέξουν» – Ο 15χρονος που δεν άντεξε τον σχολικό εκφοβισμό
1ο Καποδιστριακό Δημοτικό Σχολείο
Άγνωστοι έκαναν «γυαλιά καρφιά» το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της Ελλάδας (Βίντεο)
Σπασμένα παγκάκια, γκρεμισμένα κεραμίδια και εικόνες καταστροφής στο ιστορικό σχολείο που ίδρυσε ο Ιωάννης Καποδίστριας
Άγνωστοι έκαναν «γυαλιά καρφιά» το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της Ελλάδας (Βίντεο)