Thumbnail
Το "υποκοριστικό του ν. 4009 ήταν «νόμος Διαμαντοπούλου-Γεωργιάδη»"

Βουλή 7/5: Η Ερώτηση της Χριστοφιλοπούλου και η αποστομωτική απάντηση του Υπουργού Παιδείας

 

Α. Μπαλτάς: Καταργούμε το φοιτητοπατερισμό κ. Χριστοφιλοπούλου

Το "υποκοριστικό του ν. 4009 ήταν «νόμος Διαμαντοπούλου-Γεωργιάδη»"


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (EYH) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ:

Κύριε Υπουργέ, πριν από ένα μήνα περίπου σας είχαμε απευθύνει μία ερώτηση για τα μεταπτυχιακά και την τύχη τους. Εκεί, λοιπόν, μας απαντήσατε –διαβάζω από την απάντησή σας- τα εξής: «Ο διάλογος θα γίνει την επόμενη μέρα από την οποία τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα επανέλθουν σε δημοκρατική και συλλογική λειτουργία, γεγονός στο οποίο θα συντελέσει σημαντικά η ψήφιση των άμεσων θεσμικών παρεμβάσεων που προωθούνται».
Αναρωτιέμαι, κύριε Υπουργέ, τι ακριβώς εννοείτε με το ότι θα επανέλθει η δημοκρατική λειτουργία στα ιδρύματα και μετά θα κάνετε διάλογο. Και πώς θα το κάνετε αυτό, αφού έχετε πει ακόμα και στη Σύνοδο των Πρυτάνεων ότι θα περάσετε τον νόμο, αφού όσον αφορά και τα άλλα ζητήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην αιτιολογική έκθεση του κατεπείγοντος, το οποίο θα συζητήσουμε αύριο, φαίνεται ότι αυτές οι ρυθμίσεις που καταργούν τα πρότυπα, που επαναφέρουν μια μορφή ψήφου για την εκλογή διευθυντών, όλες αυτές οι παρεμβάσεις στην παιδεία γίνονται χωρίς διάλογο; Και δεν το λέμε μόνο εμείς, σας το είπαν όλοι οι φορείς. Δυστυχώς, ήσασταν απών στη συζήτηση του νομοσχεδίου του κ. Κουράκη με το κατεπείγον.
Και δεν είναι μόνο αυτό, αλλά έχετε δώσει ήδη στη δημοσιότητα και άλλο νομοσχέδιο που αφορά την κατάργηση, όχι μόνο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά και της ίδιας της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Σας ερωτώ, λοιπόν, τι εννοείτε όταν λέτε «δημοκρατικό». Για σας τι είναι «δημοκρατικό»; Το «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» και «φέρνουμε τα κατεπείγοντα και μετά, αφού αποκαταστήσουμε τη Δημοκρατία, έτσι όπως εμείς τη θεωρούμε, κάνουμε διάλογο»;
Αγνοείτε μήπως ότι οι μεταρρυθμίσεις του ν. 4009 προωθήθηκαν μετά από μήνες ανοιχτού διαλόγου με όλους τους φορείς της πανεπιστημιακής κοινότητας -και όχι μόνο- και ότι βρήκαν για αυτόν τον λόγο στήριξη από τα 2/3 του τότε Κοινοβουλίου, όπως πρέπει να έχουν όλες οι παρεμβάσεις για την παιδεία;
Όμως, φοβούμαι ότι εσείς δεν συνομιλείτε μόνο με την κοινωνία. Εσάς, από ό,τι βλέπουμε από τις παρεμβάσεις σας, σας ενδιαφέρει μόνο η άποψη των δικών σας μικρών κομματικών πελατειακών συμφερόντων.
Τι σημαίνει ακριβώς για τα πανεπιστήμια η κατάργηση των συμβουλίων διοίκησης; Τι σημαίνει η κατάργηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας; Αυτό είναι για σας η επαναφορά; Η επαναφορά στο καθεστώς των «φοιτητοπατέρων», που παρέδιδε τα πανεπιστήμια στην απόλυτη εξουσία των πρυτανικών αρχών, οι οποίες διαπλέκονταν με «φοιτητοπατέρες» και με άλλα συμφέροντα μέσα στα πανεπιστήμια; Αυτή είναι η επαναφορά της δημοκρατικής λειτουργίας; Έτσι την εννοείτε; Σαράντα χρόνια πίσω;
Κύριε Υπουργέ, εμείς θα αντιπαρατεθούμε σθεναρά σε αυτές τις αλλαγές και θα απαιτήσουμε τουλάχιστον το δημοκρατικό, να υπάρχει διάλογος πριν έρθουν αυτά στη Βουλή. Αλλά δεν θα αντιμετωπίσετε μόνο εμάς. Θα αντιμετωπίσετε ένα μέτωπο, το οποίο έχει να κάνει, όχι με δυνάμεις εντός του Κοινοβουλίου, αλλά και με δυνάμεις εκτός Κοινοβουλίου, στην κοινωνία, ένα μέτωπο προόδου, ένα μέτωπο που θα αντιδράσει στην αντιμεταρρύθμιση που φέρνετε στην παιδεία.
Υποστηρίζουμε ότι όλες οι αλλαγές στην παιδεία θα πρέπει να γίνονται τουλάχιστον με τα 2/3 στην ψηφοφορία στη Βουλή. Αυτό απαιτεί θεσμικές παρεμβάσεις.
Μέχρι τότε, όμως, αν έχετε την πολιτική βούληση και το θάρρος και την τόλμη, ελάτε να διαβουλευτείτε! Μέχρι τώρα αποφασίζετε και διατάσσετε! Νομίζω, κύριε Υπουργέ, ότι πρέπει να αλλάξετε ρότα!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε την κυρία συνάδελφο.
Ο κύριος Υπουργός έχει τον λόγο για τρία λεπτά.

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ (Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ένας από τους λόγους που έχει ταλαιπωρηθεί η πολιτική ζωή σε αυτήν τη χώρα είναι ότι κάποιες λέξεις τείνουν να αλλάξουν περιεχόμενο, ανάλογα με το πώς καθένας τοποθετείται πολιτικά.
Δύο τέτοιες λέξεις ανέφερε σε αυτά που είπε η κ. Χριστοφιλοπούλου και σε αυτές τις δύο θέλω να σταθώ. Πρώτη είναι η έννοια του διαλόγου. Θυμίζω τον ν. 4009.
Όταν άρχισε να συζητείται αυτός ο νόμος, ήταν μια περίοδος εξαιρετικής ηρεμίας στα ελληνικά πανεπιστήμια, η οποία άρχισε να διαταράσσεται ως ηρεμία όταν ήρθαν κάποιες «νέες» ιδέες, οι οποίες υποτίθεται ότι θα έλυναν οριστικά τα προβλήματα των πανεπιστημίων.
Μιλάτε για διάλογο. Βεβαίως έγινε διάλογος, όταν ετέθησαν αυτές οι «νέες» ιδέες -θυμάμαι μια συνάντηση στους Δελφούς- και όταν έφτασε ο νόμος στη Βουλή για να ψηφιστεί, είχε την κατηγορηματική άρνηση του συνόλου των συγκλήτων των ελληνικών πανεπιστημίων εκείνη την περίοδο, όπως και του συνόλου των Βουλευτών που ήταν πανεπιστημιακοί όλων ανεξαιρέτως των κομμάτων.
Πριν ανεβάσετε έτσι τους τόνους όπως τους ανεβάσατε, θα σας παρακαλούσα να δείτε τα Πρακτικά εκείνων των συνεδριάσεων της Βουλής. Δεν είναι τυχαίο ότι το, ας πούμε, υποκοριστικό του ν. 4009 ήταν «νόμος Διαμαντοπούλου-Γεωργιάδη».
Θυμίζω ότι ένα από τα σκεπτικά εκείνης της περιόδου που αναπτύχθηκε στη Βουλή ήταν ότι «επιτέλους ας σπάσει η ηγεμονία της Αριστεράς στα πανεπιστήμια» και όχι κάτι διαφορετικό.
Θυμίζω επίσης τα εξής:
Τα Συμβούλια Ιδρύματος, όπως ήρθαν με εκείνο το νομοσχέδιο, αφού ψηφίστηκε ο νόμος, υπήρχε ένα πάρα πολύ ισχυρό «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» της κ. Διαμαντοπούλου, το οποίον ισχυρό «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» έλεγε ότι, αν οι πρυτανικές αρχές δεν εφαρμόσουν το νόμο σε διάστημα δύο μηνών, καταργείται η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων. Δεν ξέρω αν θυμάστε αυτήν τη διάταξη, την οποία διόρθωσε εκ των υστέρων ο κ. Αρβανιτόπουλος. Αυτό για το τι σημαίνει δημοκρατία και διάλογος τυπικά.
Από εκεί και πέρα, ξέρετε επίσης ότι τα πανεπιστήμια είναι αυτοδιοίκητα. Ξέρετε ότι η συναίνεση, την οποία επικαλείστε και την οποία σέβομαι απολύτως, οφείλει να ξεκινάει από τα πολύ ευαίσθητα σώματα και οργανισμούς, που είναι τα αυτοδιοίκητα πανεπιστήμια και ίσως έχετε ξεχάσει ότι οι πρυτανικές αρχές που είχαν εκλεγεί και καταργήθηκαν με το ν. 4009 μέχρι να ολοκληρώσουν τη θητεία τους κατά το νόμο Αρβανιτόπουλου δεν ήταν πρυτανικές αρχές που είχαν εκλεγεί βάσει της Αριστεράς. Παρ’ όλο που στοχοποιήθηκαν, όπως ξέρετε, όλα τα επόμενα χρόνια ο Μυλόπουλος και ο Πελεγρίνης ούτε ο ένας ούτε ο άλλος είχαν κομματική σχέση κομματική ή οποιουδήποτε είδους πολιτική συνάφεια με την Αριστερά τότε.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ο Πελεγρίνης είχε άμεση σχέση με την Αριστερά.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτού)

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ (Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Από εκεί και πέρα, θα ήθελα να σταθώ σε ένα ακόμη σημείο γιατί ο χρόνος είναι λίγος. Άλλωστε θα συζητήσουμε συντόμως στη Βουλή. Ο διάλογος σε σχέση με αυτό το ζήτημα το 4009 και όσα περιέχει, όχι μόνο εξελίσσεται από τότε και με μεγαλύτερη ένταση τώρα, όχι μόνο τέθηκαν οι βασικές αρχές αυτής της αλλαγής από την πρώτη μέρα των προγραμματικών δηλώσεων, αλλά εγώ προσωπικά είδα όλους τους πρυτάνεις σε όλες τις συνεδριάσεις των πρυτάνεων στις οποίες κλήθηκα, είδα τα Συμβούλια Ιδρύματος χωριστά, είδα ένα έκαστο των πρυτάνεων που επισκέφθηκαν το Υπουργείο Παιδείας, όσους πρόλαβα να δω μέχρι σήμερα. Το ύφος και οι τοποθετήσεις σας δεν είχαν καμία σχέση με τους υψηλούς τόνους που ανεβάζετε.
Θα έχουμε το χρόνο να δούμε λεπτομερειακά τι θα πει δημοκρατία και τι θα πει διάλογος στη διαδικασία που εξελίσσεται. Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί επισήμως στην αρχή της επόμενης εβδομάδας, τη Δευτέρα, στη «Διαύγεια». Θα υπάρχουν κάποιες μέρες που θα συζητηθεί. Θα γίνει προφανώς –απαντώ σε ερωτήσεις συγκεκριμένες- πρόσκληση όλων των φορέων της πανεπιστημιακής κοινότητας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και όλα και τα ουσιαστικά και τα τυπικά σημεία του διαλόγου θα εξελιχθούν κατά πώς πρέπει.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε πολύ.
Η κυρία Χριστοφιλοπούλου έχει το λόγο για τρία λεπτά.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Επειδή ο Υπουργός στηλίτευσε το ύφος μου, θα προσπαθήσω να τον ευχαριστήσω ως προς το ύφος τουλάχιστον.
Θέλω να σας ρωτήσω, κύριε Υπουργέ, ποια ακριβώς ήταν η ηρεμία πριν τον ν. 4009; Βέβαια, ηρεμία έχουν και τα νεκροταφεία. Δεν μιλούσε κανείς γιατί τα έσκιαζε η φοβέρα, γιατί χτίζονταν καθηγητές στα γραφεία τους, γιατί επικρατούσε η βία και η ανομία και δεν μπορούσε να μπει κανείς να επιβάλει την ακαδημαϊκή ελευθερία και την πραγματική ελευθερία των ιδεών και των απόψεων που με ειρηνικό τρόπο πρέπει να εκφράζεται μέσα στα ιδρύματα, κύριε Υπουργέ;
Αυτή ήταν η ηρεμία, που τα έσκιαζε η φοβέρα των δικών σας φοιτητοπατέρων; Φέρατε άρον-άρον και τη ρύθμιση για να καταργήσετε τους αιώνιους φοιτητές και να κάνετε το ρουσφετάκι στους φοιτητοπατέρες; Αυτή είναι η ηρεμία την οποία επικαλείστε;
Δεύτερον, αναφέρατε κάποια περιστατικά. Για να αποδείξετε τι; Ότι δεν έγινε διάλογος για τον ν. 4009; Ή θέλετε να στοχοποιήσετε πρόσωπα; Τι ακριβώς εννοείτε; Δεν είναι όμως εκεί το θέμα, κύριε Υπουργέ. Αύριο έρχεται ένα κατεπείγον που αρχίζει να ξηλώνει και να ισοπεδώνει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κάθε έννοια αξιολόγησης.
Έχετε να καταθέσετε ακόμη ένα. Την άλλη βδομάδα θα βγει και η κατάργηση του ν. 4009 και η επαναφορά στο παρελθόν. Μέσα σε λίγες βδομάδες δηλαδή καταστρατηγήσατε τα πάντα χωρίς διάλογο, με συντετμημένες διαδικασίες ή έστω με κανονικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες μεν, αλλά χωρίς διάλογο με την κοινωνία δε.
Παραδείγματος χάρη, ρωτήσατε την ΠΟΣΔΕΠ; Το σύνολο της ΠΟΣΔΕΠ θέλει την κατάργηση του ν. 4009; Μπήκατε στον κόπο να κάνετε έναν ουσιαστικό διάλογο, να καλέσετε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας; Δεν το θέλετε;
Βέβαια, το ξέρω ότι το κόμμα στο οποίο ανήκετε ποτέ δεν προσήλθε σε διάλογο. Δεν είναι τυχαίο αυτό, κύριε Πρόεδρε. Ο ΣΥΡΙΖΑ και παλαιότερα ο Συνασπισμός, όπως λεγόταν, δεν έτυχε ποτέ σε καμία προσπάθεια εθνικού διαλόγου για την παιδεία, ούτε στην Επιτροπή Μπαμπινιώτη ούτε στον διακομματικό διάλογο που κάναμε εμείς για την τεχνική εκπαίδευση, για το νέο Λύκειο κ.λπ.. Διαφωνούσατε και λέγατε «εμείς θα τα καταργήσουμε».
Μην μου μιλάτε όμως για δημοκρατία, γιατί -πολύ σωστά είπατε, σάς το γυρίζω- δημοκρατία είναι όπως τη θέλατε εσείς. Εγώ σας λέω ότι γίνεται με κανόνες. Το είπα και στον Αναπληρωτή σας, τον κ. Κουράκη, ότι έχει δικαίωμα βεβαίως, διότι είναι Κυβέρνηση. Να κάνει, όμως, διάλογο.
Έχει δικαίωμα να αλλάξει τα πρότυπα. Εμείς διαφωνούμε. Ξέρετε γιατί διαφωνούμε, κύριε Υπουργέ; Θα σας το πω με μία ρήση του παρελθόντος. Ο Γεώργιος Παπανδρέου κάποτε, ο οποίος ως Πρωθυπουργός μαζί με τον Παπανούτσο έφερε τη γνωστή μεγάλη μεταρρύθμιση στην παιδεία το 1964, είχε πει «Είπαμε δωρεάν παιδεία, όχι δωρεάν αμάθεια».
Αυτό που κάνετε εσείς, με την αριστεία που έχετε βάλει απέναντι, με τα πρότυπα, με τον διάλογο στα πανεπιστήμια, με την κατάργηση κάθε έννοιας δημοκρατίας, καταργώντας ακόμη και την ηλεκτρονική ψηφοφορία, οδηγεί σε αναξιοκρατία, σε χαλαρότητα, στα σχολεία και τα πανεπιστήμια της ήσσονος προσπάθειας, σε αυτό που είχε πει ο Γεώργιος Παπανδρέου «δωρεάν αμάθεια και όχι δωρεάν παιδεία».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε.
 Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο για τρία λεπτά.

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ (Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Το δυστύχημα είναι ότι σε τρία λεπτά δεν μπορώ να απαντήσω σε όλο αυτό το θόρυβο που έχει ξεσηκωθεί τον τελευταίο καιρό, στοιχεία του οποίου είναι καθαρές συκοφαντίες, στοιχεία του οποίου ξεχνάνε χιλιάδες διευκρινίσεις που δώσαμε και οι οποίες είναι στη διάθεση όλων. Υπάρχουν δελτία Τύπου, τοποθετήσεις, συνεντεύξεις στην τηλεόραση. Για παράδειγμα, τεράστια συκοφαντία είναι ότι καταργούμε τα πρότυπα. Το αφήνω.
Φοιτητοπατέρες. Κυρία Χριστοφιλοπούλου, η ιστορία και πάλι έχει νόημα. Σκεφτείτε την ιστορία του Ελληνικού Πανεπιστημίου από τη Μεταπολίτευση και μετά και σκεφθείτε όλες τις πρυτανικές εκλογές μέχρι τον ν. 4009. Ποιοι ήταν οι φοιτητοπατέρες και ποιοι ήταν εκείνοι που συναλλάσσονταν με τους πρυτάνεις, σε εισαγωγικά ή χωρίς; Προφανώς, οι παρατάξεις της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ.
Η Αριστερά και όλες οι συνιστώσες της είχαν ελάχιστη συμμετοχή –αν είχαν συμμετοχή- στις φοιτητικές εκλογές. Άρα, η κατηγορία περί «φοιτητοπατερισμού» δεν μπορεί να απευθύνεται σε μας.
Δεύτερον, ο νόμος, όπως ήταν πριν τις αλλαγές που προτείνουμε και τις οποίες ξέρετε, έλεγε τα εξής: «Όσον αφορά τη φοιτητική ψήφο, η ψήφος δίνεται στους συλλόγους, ώστε οι σύλλογοι, ανάλογα με το συσχετισμό των παρατάξεων εντός τους, να ορίσουν εκλέκτορες οι οποίοι είναι εκείνοι που μετέχουν ως εκλέκτορες στις διαδικασίες εκλογής των πρυτανικών αρχών». Άρα, ήταν πολύ σαφής η κομματικότητα των εκλεκτόρων ως προς τους συσχετισμούς εν όψει της πρυτανικής εκλογής.
Το καταργούμε αυτό, κυρία Χριστοφιλοπούλου. Για πρώτη φορά σε ό,τι αφορά τη φοιτητική συμμετοχή, καταργούμε ακριβώς το φοιτητοπατερισμό, την παραταξιοκρατία κ.λπ., διότι λέμε ότι ψηφίζουν όλοι οι εγγεγραμμένοι φοιτητές με ποσοστό βαρύτητας της ψήφου ανάλογα με τον αριθμό συμμετεχόντων στις εκλογές. Όσο περισσότεροι συμμετέχουν, τόσο πλησιάζει η βαρύτητα της ψήφου στο μέγιστο το οποίο προβλέπει ο νόμος. Όσο λιγότεροι μετέχουν, αυτό το ποσοστό μειώνεται μέχρι ενδεχόμενης εξαφανίσεως.
Επιπλέον, όταν ψηφίζουν όλοι οι φοιτητές, οι παρατάξεις ας κάνουν την προπαγάνδα τους εντός του φοιτητικού σώματος για να μαζέψουν ψήφους υπέρ του ενός ή του άλλου πρυτάνεως, αλλά αυτή η διαδικασία δεν έχει απολύτως καμία σχέση με ό,τι ίσχυε ως τώρα σε σχέση με τη φοιτητική ψήφο.
Μας λέτε ότι γυρίζουμε πίσω και επαναφέρουμε την κομματοκρατία. Ποιανού, άλλωστε; Την κομματοκρατία της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ; Διότι αυτές είναι οι μεγάλες παρατάξεις αυτή τη στιγμή στις φοιτητικές εκλογές. Αντί να μας λέτε, λοιπόν, αυτό, κοιτάξτε να δείτε πώς επαναφέρεται η δημοκρατία και εκεί.
Σε ό,τι αφορά τα Συμβούλια Ιδρύματος, επειδή ίσως δεν έχετε καταλάβει τι είναι τα Συμβούλια Ιδρύματος, θα σας πω τι είναι Συμβούλια Ιδρύματος. Τα Συμβούλια Ιδρύματος είναι μίμηση των Board of Trustees στις Ηνωμένες Πολιτείες. Board of Trustees τι θα σήμαινε στα καθ’ ημάς; Θα σήμαινε ότι η Κυβέρνηση ή κάποιος ιδιώτης δίνει ένα καταπίστευμα για να ιδρυθεί, να λειτουργήσει ένα πανεπιστήμιο και υπάρχουν εκείνοι που ελέγχουν το καταπίστευμα.
Προφανώς, στην Αμερική η διοικητική δομή του Πανεπιστημίου που λειτουργεί έτσι, ορίζεται. Δεν εκλέγεται, διορίζεται από το Board of Trustees και φτιάχνεται μια διοικητική δομή που ελέγχει τα οικονομικά και δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τα ακαδημαϊκά.
Αν ήταν να λειτουργήσουν Συμβούλια Ιδρύματος στην Ελλάδα, θα έπρεπε η οποιαδήποτε κυβέρνηση να ξεχάσει όλες τις παραδόσεις του Ελληνικού Πανεπιστημίου και του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου γενικότερα και να πει για κάθε πανεπιστήμιο «ιδού μία οικονομική προίκα, ιδού ένα Συμβούλιο Ιδρύματος που θα χειριστεί αυτήν την προίκα σύννομα». Αυτό προφανώς θα διορίσει όποιον θέλει σε επίπεδο διοίκησης και από εκεί και πέρα, θα αφεθεί ελεύθερη η ακαδημαϊκή λειτουργία, όπως ακριβώς συμβαίνει στην Αμερική.
Προφανώς, αυτό δεν ήταν τα Συμβούλια Ιδρύματος. Τα Συμβούλια Ιδρύματος ήταν μηχανισμός που προεπέλεγε πρυτάνεις κατά παραδόσεις που δεν έχουν καμία σχέση με τη δημοκρατία οπουδήποτε στον κόσμο. Αυτή η προεπιλογή ομοιάζει εξαιρετικά με την προεπιλογή που ήθελε να κάνει η Κίνα σε σχέση με το Χονγκ Κονγκ. Αυτό οδήγησε στην εξέγερση του Χονγκ Κονγκ υπέρ της δημοκρατίας τότε.
Δεν φθάσαμε ευτυχώς εκεί εμείς εδώ, σε τέτοιου τύπου εξεγέρσεις, αλλά η αμαρτία των Συμβουλίων Ιδρύματος ως θεσμός -και προφανώς, δεν αναφέρομαι στα πρόσωπα, που τα τιμώ απολύτως- ήταν αυτή η διαδικασία που κρατάει σε κρίση ακόμα τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ο διάλογος έχει εξαντληθεί από το 2009 μέχρι σήμερα. Επαναλήφθηκε πάρα πολλές φορές αυτό τον καιρό και στις συνόδους πρυτάνεων και στις συνόδους των συμβουλίων και με έναν πρύτανη χωριστά, οπότε μην επικαλείστε το διάλογο και -προς Θεού!- μην επικαλείστε επιστροφή στο παρελθόν. Θα τα συζητήσουμε, άλλωστε, σύντομα ξανά και ξανά όλα αυτά.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.


 ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ, ΙΣΤ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄, ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΖ΄
Πέμπτη 7 Μαΐου 2015


Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 200 ευρώ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση