πανελλήνιες μαθηματικά
Σήμερα όλοι οι μαθητές εξετάζονται στα ίδια θέματα ανεξαρτήτως του αν προορίζονται για Πολυτεχνικές ή Οικονομικές σχολές. Η ενιαία αυτή αντιμετώπιση θεωρητικά υπηρετεί την ισότητα και την αντικειμενικότητα, όμως στην πράξη οδηγεί σε μια δομική αδικία, αφού τους αξιολογεί άνισα και δεν αναγνωρίζει τις διαφορετικές μαθησιακές πορείες και προορισμούς των μαθητών.

Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων διαπιστώνουμε πως και φέτος στα μαθηματικά προσανατολισμού σημειώθηκε ένα εντυπωσιακά υψηλό ποσοστό αποτυχίας, αφού περίπου 75% των μαθητών της ομάδας Οικονομίας και Πληροφορικής βρέθηκαν κάτω από τη βάση, με το 45% να βαθμολογείται κάτω από το 5.

Οι αιτίες αυτής της κατανομής είναι πολλές και γνωστές σε εμάς τους εκπαιδευτικούς. Όμως θα σταθώ ξανά στο γνωστό ερώτημα:

"Είναι δίκαιο το κοινό εξεταστικό σύστημα στα μαθηματικά για όλους τους μαθητές;"

Τις τελευταίες δεκαετίες το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει υποστεί πολλές αλλαγές στοχεύοντας στη βελτίωση της αντικειμενικότητας στην αξιολόγηση με κομβικό σημείο να αποτελεί το εξεταστικό σύστημα και ειδικότερα η διδασκαλία και εξέταση των μαθηματικών προσανατολισμού.

Στο παλαιότερο σύστημα των Δεσμών υπήρχε η δυνατότητα διάκρισης με τους μαθητές της 1ης Δέσμης (Θετικών Επιστημών) να εξετάζονταν σε διαφορετικά θέματα μαθηματικών από εκείνους της 4ης Δέσμης (Οικονομικών/Τεχνολογικών Σπουδών). Τα θέματα της 4ης Δέσμης ήταν πιο προσαρμοσμένα στη φύση των σπουδών με λιγότερη θεωρητική εμβάθυνση και περισσότερες εφαρμογές.

Σήμερα όλοι οι μαθητές εξετάζονται στα ίδια θέματα ανεξαρτήτως του αν προορίζονται για Πολυτεχνικές ή Οικονομικές σχολές. Η ενιαία αυτή αντιμετώπιση θεωρητικά υπηρετεί την ισότητα και την αντικειμενικότητα, όμως στην πράξη οδηγεί σε μια δομική αδικία, αφού τους αξιολογεί άνισα και δεν αναγνωρίζει τις διαφορετικές μαθησιακές πορείες και προορισμούς των μαθητών.

Σημαντικό πρόβλημα αυτής της κατάστασης αποτελεί πλέον και το γεγονός ότι εξαιτίας της ΕΒΕ πολλοί από τους παραπάνω μαθητές που "απέτυχαν", παρότι δεν ήταν αδιάφοροι και προσπάθησαν, θα μείνουν εκτός της Δημόσιας Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αν και θα υπάρχουν κενές θέσεις ακόμα και σε κεντρικά πανεπιστημιακά τμήματα.

Έτσι η επαναφορά διαφορετικών θεμάτων ανά επιστημονικό πεδίο και η δημιουργία εξειδικευμένων μαθηματικών ανά πεδίο, όπως άλλωστε συμβαίνει σε άλλες χώρες, αποτελεί την πιο δίκαιη λύση.

Στο ίδιο πλαίσιο πρέπει να επανεξεταστεί και η δημιουργία ειδικών μαθηματικών για τους υποψήφιους των Επιστημών Υγείας, ένα εξίσου σημαντικό αλλά διαφορετικό ζήτημα.

Θανάσης Κοπάδης 

Μαθηματικός Συγγραφέας 

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

επισκεψη
Συνεργασία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Διάλογος και συνεργασία στο επίκεντρο της συνάντησης των Πρυτανικών Αρχών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου...
Συνεργασία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
ΥΠΑΙΘΑ
Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2025: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα
Ανακοίνωση βαθμολογίας των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2025 και προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής Μηχανογραφικού Δελτίου ...
Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2025: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα
μπακογιαννη τσιπρας
Φωτογραφία Ντόρας Μπακογιάννη με Αλέξη Τσίπρα: «Μας χαρακτήρισαν ως μία από τις καλύτερες ομάδες»
Η ανάρτηση της Ντόρας Μπακογιάννη στο Συμβούλιο της Ευρώπης
Φωτογραφία Ντόρας Μπακογιάννη με Αλέξη Τσίπρα: «Μας χαρακτήρισαν ως μία από τις καλύτερες ομάδες»
ντουντουκα
Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών και τις διώξεις εκπαιδευτικών
Υπό διωγμό εκπαιδευτικοί και δημόσια παιδεία – Καταγγελίες της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών
Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών και τις διώξεις εκπαιδευτικών