chatgpt
Μαθηματικά ΓΕΛ: Ποια θέματα θεωρούνται δύσκολα στις Πανελλήνιες εξετάσεις 2025, πού παρουσιάστηκαν προκλήσεις - Αποστήθιση ή κατανόηση;

Με αφορμή τα θέματα στις Πανελλήνιες εξετάσεις 2025 για τα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ), στο alfavita.gr ρωτήσαμε το ChatGPT για μια τεκμηριωμένη αξιολόγηση. Ορίστε τι είχε να πει:

Γενικά χαρακτηριστικά των Θεμάτων

Τα φετινά θέματα διατηρούν την παραδοσιακή δομή Α, Β, Γ, Δ, και καλύπτουν με ισορροπία το μεγαλύτερο μέρος της εξεταστέας ύλης. Υπάρχει προοδευτική αύξηση στη δυσκολία, με έμφαση στη βαθύτερη κατανόηση και τη μαθηματική ωριμότητα του υποψηφίου.

Ανάλυση κατά θέμα

Θέμα Α – Θεωρία & Ορισμοί

Κλασικές ασκήσεις θεωρίας με απόδειξη παραγώγουσας μορφής, διατύπωση θεωρήματος, ερώτηση ασύμπτωτης και πέντε προτάσεις "Σωστό - Λάθος". Η ερώτηση Α1 έχει ξανατεθεί σε παλαιότερες χρονιές. Οι προτάσεις της Α4, ωστόσο, περιείχαν υψηλό βαθμό προσοχής σε λεπτομέρειες (ιδίως η ε)).

Θέμα Β – Πολυωνυμική & Σύνθετες συναρτήσεις

Πολύ ισχυρό θέμα, με την απαίτηση εύρεσης ακρότατου, ριζών και μελέτης κυρτότητας. Το Β4 είναι πρωτότυπο: ζητάει κατανόηση της σχέσης εφαπτομένων δύο συναρτήσεων – δείχνει στροφή προς διαθεματική αντίληψη.

Θέμα Γ – Συνάρτηση ορισμένη κατά περίπτωση

Ένα από τα πιο δημιουργικά φετινά θέματα. Περιέχει:

  • συνέχεια/μη παραγωγισιμότητα στο 0,

  • εύρεση ασύμπτωτων,

  • γεωμετρική διερεύνηση τομής με ευθεία,

  • κίνηση κινητού με χρήση ρυθμών μεταβολής.
    Η Γ4 είναι απαιτητική αλλά εντός ύλης, και δοκιμάζει πολύπλευρα τη σκέψη.

Θέμα Δ – Παραγώγος και Ολοκληρωτικός Λογισμός

Θέμα που συνδέει παραγωγίσιμη με ολοκληρώσιμη συνάρτηση και αξιοποιεί το Θεμελιώδες Θεώρημα του Ολοκληρωτικού Λογισμού. Το Δ1 απαιτεί λογική επεξεργασία. Το Δ4 ζητά αξιοποίηση εμβαδού με απόδειξη ανισότητας, κάτι που είχε λείψει τα τελευταία χρόνια.

Δυσκολία

Θετικά:

  • Η κάλυψη ύλης ήταν ολική και ισόρροπη.

  • Πρωτότυπα ερωτήματα σε λογικό πλαίσιο.

  • Συνδέσεις διαφόρων εννοιών από όλη την ύλη.

Προκλήσεις:

  • Υψηλή πυκνότητα ερωτημάτων ανά θέμα.

  • Το Θέμα Γ είχε αυξημένη δυσκολία (ιδίως για μαθητές χωρίς καλή διαχείριση χρόνου).

  • Το Δ ήταν μαθηματικά κομψό αλλά απαιτούσε καθαρή λογική και καλή γνώση των θεωρημάτων.

Τα θέματα του 2025 ενθαρρύνουν τη μαθηματική ωριμότητα, τη διασύνδεση εννοιών και τη στοχαστική προσέγγιση. Δεν υπήρξαν παγίδες αλλά απαιτούν προετοιμασία βάθους, όχι απλή επανάληψη μεθοδολογιών. Ήταν ένα βήμα πιο κοντά στην εκπαιδευτική φιλοσοφία που προάγει το "κατανόηση > αποστήθιση".

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Βαθμολογίες κάτω από τη βάση... να φάνε και οι κότες! Μα τι συμβαίνει επιτέλους;

Πανελλήνιες 2025: Με ποια κριτήρια επιλέγω σχολές για το Μηχανογραφικό μου;

Που θα ανέβουν οι βάσεις

Μηχανογραφικό 2025: Αυτός είναι ο χάρτης των αντιστοιχιών για 96 Τμήματα - Οι μεγάλες αλλαγές

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Αλλάζει το πρόγραμμα στην Α’ Λυκείου – Ποιο μάθημα «κόβεται», τι προστίθεται
Δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που σημειώνουν ότι χρειάζεται ένα ευρύ και επιστημονικά τεκμηριωμένο σχέδιο για τη διδασκαλία της Οικονομίας, όχι...
Αλλάζει το πρόγραμμα στην Α’ Λυκείου – Ποιο μάθημα «κόβεται», τι προστίθεται
xaralabogianni
Νέο Προσοντολόγιο για Δημόσιους Υπαλλήλους: Ανοίγουν θέσεις σε νέους κλάδους Πανεπιστημιακών Τμημάτων
Δείτε τους νέους κλάδους και ειδικότητες - «Τα νέα επαγγέλματα που αναδύονται αποτελούν αντικείμενο εναρμόνισης του ελληνικού δημόσιου τομέα με τις...
Νέο Προσοντολόγιο για Δημόσιους Υπαλλήλους: Ανοίγουν θέσεις σε νέους κλάδους Πανεπιστημιακών Τμημάτων
pitsa
Pizza saver: Το μικρό πλαστικό «τραπεζάκι» που σώζει την πίτσα σου
Η έξυπνη εφεύρεση της δεκαετίας του ’80 που διασφαλίζει ότι η πίτσα φτάνει ακέραιη στο πιάτο σου – και τι πρέπει να ξέρεις για την ανακύκλωσή της.
Pizza saver: Το μικρό πλαστικό «τραπεζάκι» που σώζει την πίτσα σου
sxoleia-taxi
Σοβαρές καταγγελίες για άνιση κατανομή μαθητών στα Λύκεια των Ιωαννίνων
Καταγγελία ΕΛΜΕ Ιωαννίνων: «Ανισότητες και αυθαιρεσία στην κατανομή μαθητών στα Λύκεια – Σχολεία δύο ταχυτήτων»
Σοβαρές καταγγελίες για άνιση κατανομή μαθητών στα Λύκεια των Ιωαννίνων