Πανελλήνιες 2024: Ανοδική… πτώση των βάσεων εισαγωγής! -Πτώση σε 3 πεδία
ΦΥΣΙΚΗ – ΤΕΡΑΣ και ιστορία, αρχαία και μαθηματικά με δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους κάτω από τη βάση

Τα «αδιάβατα» θέματα στη Φυσική που συγκέντρωσαν τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και υποψηφίων θα αυξήσουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις τον αριθμό των γραπτών που θα βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση ενώ αντίστοιχα θα μειώσουν τον αριθμό των άριστων γραπτών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις έμπειρων βαθμολογητών και ενώ τα γραπτά της Φυσικής θα αρχίσουν να διορθώνονται από σήμερα Παρασκευή αναμένεται το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση να είναι αρκετά πάνω από 50% στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ενώ το ποσοστό των άριστων γραπτών (18-20) αναμένεται αρκετά κάτω από 10%.

Ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση (ίσως και 60%) αναμένεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας!

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ

Αλλά και στο μάθημα της Ιστορίας (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι λόγω της "παρα-αυξημένης" δυσκολίας των θεμάτων τα γραπτά κάτω από τη βάση θα ξεπεράσουν το 55% ενώ για τα άριστα γραπτά (18-20) η εκτίμηση είναι ότι δεν θα ξεπεράσουν το 10%

Στα Αρχαία Ελληνικά το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση υπάρχει η εκτίμηση ότι θα είναι πάνω από 40% ενώ τα άριστα γραπτά δεν αναμένεται να ξεπεράσουν το 5%

Αντίστοιχα στα Μαθηματικά (Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής) το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση υπάρχει η εκτίμηση ότι θα είναι πάνω από 70% ενώ τα άριστα γραπτά αναμένεται να είναι να είναι κάτω από 3%.

Με βάση τις εκτιμήσεις βαθμολογητών και μικρό αριθμό βαθμολογικών στοιχείων όλα δείχνουν ότι φέτος θα έχουμε πτώση των βάσεων εισαγωγής τουλάχιστον στα 3 από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία.

Να θυμίσουμε ότι πέρσι κατεγράφη άνοδος και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία, με τις δημοφιλείς σχολές (Ιατρική, Μηχανικών Η/Υ, Νομική) να επιστρέφουν σε υψηλά προηγούμενων ετών, όπως πχ η Ιατρική που έπιασε τα 19.000 μόρια. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι φέτος οι περιζήτητες σχολές του 2ου και του 3ου Επιστημονικού Πεδίου, βεβαίως, θα διατηρήσουν τις βάσεις τους και φέτος σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι θα έχουν μικρή αλλά ορατή πτώση.

Παράλληλα, δεδομένου ότι πέρσι, οι βάσεις στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο εκτοξεύτηκαν με τη Νομική Αθήνας στα 18.125 μόρια αναμένουμε μικρή πτώση και στις δημοφιλείς σχολές του πεδίου λόγω μικρότερου αριθμού αριστούχων.

Εκτίμηση κίνησης βάσεων εισαγωγής στα τέσσερα επιστημονικά πεδία

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

1ο επιστημονικό πεδίο (ανθρωπιστικές επιστήμες)

Πτώση πάνω από 200 μόρια στα

2ο επιστημονικό πεδίο (θετικές επιστήμες)

Πτώση πάνω από 500 μόρια

3ο επιστημονικό πεδίο (επιστήμες υγείας)

Πτώση πάνω από 400 μόρια

4ο επιστημονικό πεδίο (επιστήμες Οικονομίας –Πληροφορικής)

Μικρές αυξομειώσεις -100 έως + 100 μόρια

Αδικία για χιλιάδες υποψηφίους

Με αφορμή τα απροσπέλαστα θέματα στη Φυσική οφείλουμε να αναφερθούμε και σε μεγάλη αδικία που δημιουργείται με τα κοινά τμήματα τα οποία διεκδικούν υποψήφιοι από διαφορετικά πεδία που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα.

Πιθανόν το υπουργείο Παιδείας να το θεωρεί παράπλευρη απώλεια, ωστόσο, αρκεί να αναφέρουμε ότι περίπου το 36% των τμημάτων ΑΕΙ δηλώνονται από περισσότερα από ένα Επιστημονικό Πεδίο. Για παράδειγμα το 2ο Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) έχει την πλειονότητα των τμημάτων του  (150 τμήματα) κοινά με άλλα επιστημονικά πεδία ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο 3ο επιστημονικό πεδίο που έχει περίπου τα 2/3 των τμημάτων του κοινά με άλλα πεδία.

Συγκεκριμένα το 2ο (Θετικές Επιστήμες) και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής) έχουν 50 κοινά τμήματα. Δηλαδή υποψήφιοι του 2ου Επιστημονικού Πεδίου που κυριολεκτικά "τσακίστηκαν" βαθμολογικά με τα θέματα της Φυσικής διεκδικούν τα ίδια τμήματα με συνυποψηφίους τους από το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που διαγωνίστηκαν σε άλλο μάθημα

Τα προβλήματα που δημιουργούνται από την ανόμοια σύγκριση είναι πολλά, καθώς είναι διαφορετική η δυσκολία των μαθημάτων.

Ποιος από τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων θα απαντήσει γι αυτή την στρέβλωση που γίνεται αδικία για χιλιάδες νέα παιδιά που επιλέγουν κοινά τμήματα στα επιστημονικά τους πεδία και συγκρίνονται με συνυποψήφιούς τους που έχουν εξεταστεί σε άλλα μαθήματα;

Η «κατασκευή» των επιδόσεων

Το έχουμε σημειώσει και με άλλη ευκαιρία. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, οι βαθμολογίες που συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι κάθε χρόνο είναι σε ένα τμήμα τους «κατασκευή». Το πρόβλημα του μεγάλου ποσοστού μαθητών που βαθμολογούνται κάτω από τη βάση δεν είναι αποκλειστικό πρόβλημα των μαθητών, αλλά κυρίως του εξεταστικού συστήματος που λειτουργεί σαν εκπαιδευτική ΥΠΕΔΑ. Με άλλα λόγια, τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας είναι τεχνητή απόρροια των λεγόμενων διαβαθμισμένων θεμάτων που λειτουργούν σαν «έξυπνες βόμβες» στην κατανομή της αποτυχίας/επιτυχίας. Με λίγα λόγια, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων με βάση το βαθμό δυσκολίας/ευκολίας των θεμάτων μοιάζει με τον υδραυλικό που κρατάει στο χέρι του το διακόπτη και κανονίζει ανάλογα με τις επιλογές του τη ροή του νερού. Άλλοτε με εύκολα θέματα έχει μόλις 3 χιλιάδες υποψήφιους με βαθμολογία κάτω από τη βάση, άλλοτε με δυσκολότερα έχει 29.000.

Να το πούμε αλλιώς: τα θέματα των εξετάσεων υποτάσσονται στη λογική να χωριστούν οι μαθητές σε κατηγορίες, έτσι ώστε να «χωράνε» στην προσφορά θέσεων εισακτέων. Ακόμη, υποτάσσονται στη λογική της κίνησης των βάσεων. Το κύριο ζήτημα είναι τόσοι να πάρουν 18-20, τόσοι 12-15, τόσοι να πέσουν κάτω από τη βάση κ.λπ.». Με θέματα σωστά ή λάθος, εύκολα ή υπερ-φυσικά, σύμφωνα ή όχι με τους διακηρυγμένους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων, θεωρητικά ή πρακτικά, έξυπνα ή ηλίθια, πονηρά ή παπαγαλίστικα, για το υπουργείο Παιδείας ο πραγματικός στόχος των εξετάσεων είναι «να παρουσιάζουν οι επιδόσεις των υποψηφίων ορθολογική κλιμάκωση στη διάκριση άριστα, καλά, μέτρια έτσι ώστε η κλιμάκωση αυτή να βοηθήσει να γίνει πιο αντικειμενική η επιλογή όσων θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Έχει αυτό σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία; Έχει μήπως σχέση με τους όρους και τις διαδικασίες μάθησης μέσα στη σχολική αίθουσα;

Οι βαθμολογίες και οι βάσεις εισαγωγής

Οι επόμενες μέρες έως το τέλος του μήνα, που θα ανακοινωθούν οι βαθμοί σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι και οι πιο «βασανιστικές» αφού βέβαια κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια πόσο έγραψε σε κάθε μάθημα. Στη συνέχεια όταν οι βαθμοί ανακοινωθούν και γίνει ο υπολογισμός των μορίων, τα παιδιά θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο -εξίσου δύσκολη διαδικασία- και μετά έρχεται η αναμονή για τις βάσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων που συμμετέχουν στις φετινές  Πανελλαδικές Εξετάσεις,  προγραμματίζεται από το υπουργείο Παιδείας για την Παρασκευή 28 Ιουνίου ή για την Δευτέρα 1η Ιουλίου.

Τα αποτελέσματα (οι βαθμοί) θα σταλούν στο κινητό μέσω SMS (σε όσους έχουν υποβάλει σχετική δήλωση) από το Υπουργείο Παιδείας για τέταρτη συνεχή χρονιά ενώ παράλληλα θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική εφαρμογή results.it.minedu.gov.gr αλλά και στις σχολικές μονάδες.

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

viasmos.jpg
Ασέλγεια σε 12χρονη αθλήτρια: Ποινή κάθειρξης 13 ετών στον προπονητή ιστιοπλοΐας
«Στο δικό του μυαλό ίσως να πίστευε ό,τι και να γίνει θα καλυφθεί με το γάμο… Μου δίνει την εντύπωση ότι έμμεσα επιβεβαιώνεται ο βιασμός»
Ασέλγεια σε 12χρονη αθλήτρια: Ποινή κάθειρξης 13 ετών στον προπονητή ιστιοπλοΐας
ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ