Πανελλαδικές 2020: Σχολιασμός θεμάτων και προτεινόμενες λύσεις για το μάθημα της Πληροφορικής
Σχολιασμός θεμάτων και προτεινόμενες απαντήσεις από τα Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία για τα θέματα τις πληροφορικής

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Τα θέματα κρίνονται μέτριας δυσκολίας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δε θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Ιδιαίτερης προσοχής χρήζουν τα θέματα : A  Α3 και  Δ  Δ2α

 

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ Α

Α1)

1. ΛΑΘΟΣ

2.ΣΩΣΤΟ

3.ΣΩΣΤΟ

4.ΛΑΘΟΣ

5.ΣΩΣΤΟ

A2)

α) Σχολικό βιβλίο σελίδες 165-166

  1. Υπολογισμός αθροισμάτων στοιχείων του πίνακα.
  2. Εύρεση του μέγιστου ή του ελάχιστου στοιχείου.
  3. Ταξινόμηση των στοιχείων του πίνακα.
  4. Αναζήτηση ενός στοιχείου του πίνακα.
  5. Συγχώνευση  δύο πινάκων.

β) Σχολικό βιβλίο σελίδα 182.

  1. Ο αριθμός των πραγματικών και των τυπικών παραμέτρων πρέπει να είναι ίδιος
  2. Κάθε πραγματική παράμετρος αντιστοιχεί στην τυπική παράμετρο που βρίσκεται στην αντίστοιχη θέση.
  3. Η τυπική παράμετρος και η αντίστοιχή της πραγματική πρέπει να είναι του ίδιου τύπου.

γ) Σχολικό βιβλίο σελίδα 131 παράγραφος 7.6 ως απάντηση 4 από τα παρακάτω :

ΗΜ(Χ), ΣΥΝ(Χ), ΕΦ(Χ), Τ_Ρ(Χ), ΛΟΓ(Χ), Ε(Χ), Α_Μ(Χ), Α_Τ(Χ)

 

Α3)

α)

i) θα γίνουν 3 απωθήσεις

ii) κατά την απώθηση ενός στοιχείου από τη στοίβα (εξαγωγή στοιχείου από τον πίνακα) μειώνεται η τιμή της μεταβλητής top κατά ένα. Δηλ. top <- top 1. Στην απώθηση δε διαγράφεται το στοιχείο, στην πραγματικότητα δε γίνεται καμία παρέμβαση στα περιεχόμενα του πίνακα. Απλώς ο δείκτης κορυφή δείχνει στην προηγούμενη θέση. (συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό σελίδα 1

 

β)

i) θα γίνουν 2 εξαγωγές

ii) κατά την εξαγωγή ενός στοιχείου, αυξάνεται ο δείκτης front κατά ένα (δείχνει στην επόμενη θέση του πίνακα) χωρίς στην πραγματικότητα να γίνεται καμία παρέμβαση στα περιεχόμενα του πίνακα (χωρίς να διαγράφεται κάποιο στοιχείο). (συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό σελίδα 24).

A4)

α)

  1. 3  φορές
  2. 0 φορές
  3. 1 φορά

β) Α+8 ( ή Α+9)

ΘΕΜΑ Β

Β1) 

ΑΝ Χ=7 ΤΟΤΕ

ΓΡΑΨΕ ‘Α’

ΑΛΛΙΩΣ_ ΑΝ Χ=11 ‘Η Χ=13 ΤΟΤΕ

ΓΡΑΨΕ ‘Β’

ΑΛΛΙΩΣ _ ΑΝ Χ<20 ΤΟΤΕ

ΓΡΑΨΕ ‘Γ’

ΑΛΛΙΩΣ_ ΑΝ Χ>=50 ΚΑΙ Χ<=100 ΤΟΤΕ

ΓΡΑΨΕ ‘Δ’

ΑΛΛΙΩΣ

ΓΡΑΨΕ ‘Ε’

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Β2)

  1. ΑΛΗΘΗΣ
  2. 2
  3. n MODi
  4. ΨΕΥΔΗΣ
  5. ΠΡΩΤΟΣ=ΨΕΥΔΗΣ

ΘΕΜΑ Γ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΟΡ, ΒΔ, Β, ΑΘΡ, Κ, ΔΙΑΘ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΛ1, ΠΛ2
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΑΠ
ΑΡΧΗ
  ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΟΡΙΟ ΒΑΡΟΥΣ'
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΡ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΒΑΡΟΣ'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΔ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΒΔ < ΟΡ
  ΠΛ1 <- 0
  ΑΘΡ <- 0
  ΠΛ2 <- 0
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΔΙΑΘ <- ΟΡ - ΒΔ
    ΓΡΑΨΕ 'ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΟΡΤΩΘΕΙ', ΔΙΑΘ
    ΓΡΑΨΕ 'ΝΑ ΦΟΡΤΩΘΕΙ ΔΕΜΑ ;(ΝΑΙ/ΟΧΙ)'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠ
    ΑΝ ΑΠ = 'ΝΑΙ' ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΒΑΡΟΣ ΔΕΜΑΤΟΣ'
      ΔΙΑΒΑΣΕ Β
      ΑΝ Β > ΔΙΑΘ ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΔΕΜΑ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ'
        ΠΛ1 <- ΠΛ1 + 1
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΒΔ <- ΒΔ + Β
        ΑΝ Β <= 500 ΤΟΤΕ
          Κ <- 0.5*Β
        ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Β <= 1500 ΤΟΤΕ
          Κ <- 0.5*500 + (Β - 500)*0.3
        ΑΛΛΙΩΣ
          Κ <- 0.5*500 + 1000*0.3 + (Β - 1500)*0.1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ', Κ
        ΑΘΡ <- ΑΘΡ + Κ
        ΑΝ Β > 1000 ΤΟΤΕ
          ΠΛ2 <- ΠΛ2 + 1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΑΠ = 'ΟΧΙ'
  ΓΡΑΨΕ 'ΤΑ ΔΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΟΡΤΩΘΗΚΑΝ ΕΙΝΑΙ', ΠΛ1
  ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ', ΑΘΡ
  ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΔΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1000 ΚΙΛΑ ΕΙΝΑΙ', ΠΛ2
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

ΘΕΜΑ Δ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ4
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, k, ΠΛ[20], MAX
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Α, ΑΠ[20, 100], Π[20] 
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20     !Δ2α
    ΔΙΑΒΑΣΕ Π[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20     !Δ2β
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α
    j <- 1
    ΟΣΟ j <= 100 ΚΑΙ Α <> 'ΤΕΛΟΣ' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΠ[i, j] <- Α
      j <- j + 1
      ΑΝ j < 101 ΤΟΤΕ
        ΔΙΑΒΑΣΕ Α
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΙΑ k ΑΠΟ j ΜΕΧΡΙ 100
      ΑΠ[i, k] <- 'Χ'
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20      !Δ3
    ΠΛ[i] <- 0
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
      ΑΝ ΑΠ[i, j] = 'Θ' ΤΟΤΕ
        ΠΛ[i] <- ΠΛ[i] + 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  MAX <- -1
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΑΝ ΠΛ[i] > MAX ΤΟΤΕ
      MAX <- ΠΛ[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΑΝ ΠΛ[i] = MAX ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ Π[i] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΚΑΛΕΣΕ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ(ΠΛ, Π)    !Δ4
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΓΡΑΨΕ Π[i] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ(ΠΛ, Π)    !Δ5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, ΠΛ[20], temp
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[20], temp1
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 20
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 20 ΜΕΧΡΙ i ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΠΛ[j] > ΠΛ[j - 1] ΤΟΤΕ
        temp <- ΠΛ[j] 
        ΠΛ[j] <- ΠΛ[j - 1] 
        ΠΛ[j - 1] <- temp
        temp1 <- Π[j] 
        Π[j] <- Π[j - 1] 
        Π[j - 1] <- temp1
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΠΛ[j] = ΠΛ[j - 1] ΤΟΤΕ
        ΑΝ Π[j] < Π[j - 1] ΤΟΤΕ
          temp1 <- Π[j] 
          Π[j] <- Π[j - 1] 
          Π[j - 1] <- temp1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

 

 

 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΚΡΟΖΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ, ΑΝΑΠΛΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σεριφος
Γυμνασίου Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
Στην κατηγορία Niveau A1 : Olympie-Pierre de Coubertin για το έτος 2024
Γυμνασίου Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
βουλή
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη
Θρασκιά: Όταν εντέλει ο σκοπός για τον οποίο οι μαθητές με αναπηρία πηγαίνουν στο σχολείο καθημερινά δεν εξυπηρετείται, δεν μπορεί παρά να είναι...
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη